Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

media og terror

NYTT TEMA
vidrimmer
vidrimmerInnlegg: 1288
05.06.12 12:38

får inntrykk av at media gjør alt de kan for å skape flere abbèr

Nå skal tuemyr vitne, og blir beskrevet som innvandrerfientlig. ellers så beskrives alle vitner i dag som høyreekstreme. Tore tvedt ja, han er ekstrem, og nazist ingen tvil om det.

Skjønner ikke media det at når en vær form for islamkritikk formuleres som høyreekstreme. Det er jo nettopp dette som er med på å skape tullinger somm abb. For å ungå lingnende hendelser i framtiden er vi nødt til å ta diskusjonen, uansett om vi liker det eller ikke. Å sette folk i en rasismebås forde de er imot ukontrulert muslims innvandring er bare lavmål.

Ser dere ikke at media bekrefter jo mye av det abb sitter i retten å sier. Beklageligvis så må media ta på seg mye av ansvaret for at folk går bananas

Irritator
IrritatorInnlegg: 3362
05.06.12 12:43

Hva som er mest ekstremt av det å ville bytte ut en hel befolkning (Norges, nordens og europas) via innandring eller det å ikke ønske dette er for meg et lett valg. De virkelige ekstreme dekker seg ofte bak forførende navn og retorikk.

(Innlegget ble redigert 05.06.12 12:43)

Compleo
CompleoInnlegg: 2331
05.06.12 12:47
vidrimmer: får inntrykk av at media gjør alt de kan for å skape flere abbèr

Folk som bruker (eller agiterer for) vold for å tvinge frem egne politiske synspunkter har dette helt og holdent på egen kappe.

Media skal derimot ha applaus for å kalle en spade for en spade, i dette tilfellet.

Irritator
05.06.12 12:57
Compleo: Media skal derimot ha applaus for å kalle en spade for en spade, i dette tilfellet.

Javel.. hvor var all overskriftene da Gule vitnet? Da brukte de "forsker" osv osv... Hadde gule vært imot innvandring ville de ha skrevet "eks-nazterrorist vitner nå!" Dette er så planlagt og så typisk for "media" (propagandaministeriet) i Norge og norden.

"Nå kommer trollene!" er en oversrift dagbladet buker om Tvedt og de andre nå... veldig voksen og overhodet ikke meningsformende og nærmest en umyndigjøring av vitnene.

(Innlegget ble redigert 05.06.12 12:58)

vidrimmer
vidrimmerInnlegg: 1288
05.06.12 13:32
Compleo: Folk som bruker (eller agiterer for) vold for å tvinge frem egne politiske synspunkter har dette helt og holdent på egen kappe.
Media skal derimot ha applaus for å kalle en spade for en spade, i dette tilfellet.

Selvfølgelig er alle selv ansvarlig for egen handling, men grunnen til handlingen blir som regel utløst av noe. Og her må media ta på seg noe av skylden.

å kalle en spade for en spade, at du mener jeg er høyrekstrem forde jeg ikke er veldig glad i islam viser jo litt av problemet.

Hvis jeg hadde kjempet aktivt mot nazisme og kommunisme, hadde jeg da vært høyreekstrem?

bruker456789
bruker456789Innlegg: 4
05.06.12 14:01

Jeg reagerte også på merkelappbruken, spesielt ovenfor Ole Jørgen Anfindsen. NRK: "Innvandringskritisk nettside". "Innvandringskritisk samfunnsdebattant". Hva er hensikten? Hvor er de innvandringsvennlige?

Laststand
LaststandInnlegg: 5700
05.06.12 14:14

Jeg syns det Anfindsen ble utsatt for i retten var pussig. For dommeren henvendte seg til Anfindsen og stilte spørsmål om hans oppfatninger om ulike spørsmål var relevant. Hvis man tar utgangspunkt i prinsippet, så har dommeren sitt på det tørre.

Men hvis det prinsippet skal være premisset og man skal være konsekvent, hvor var lignende reaksjoner til Gule og Gardell spesielt. For selv om de var såkalte "eksperter". Så var det knapt et ord av hva de formidlet i retten som hadde noe som helst med ekspertise å gjøre. Dette var 2 venstreekstremister som så muligheten for å bruke en rettssal for å forfekte sine venstreekstreme holdninger og samtidig forsøke å sverte deres meningsmotstandere.

Når f.eks Gardell forsøkte å sverte Ayan Hirsi Ali ved å forsøke å rive en tale ut av dens kontekst, så representerer ikke Gardell en ekspert på noe måte. Han er en islammedløper som forsøker å ta det han ser som en fiende, "kuffar", "apostat"  i Ayan Hirsi Ali.

Irritator
06.06.12 01:55
Laststand: Dette var 2 venstreekstremister som så muligheten for å bruke en rettssal for å forfekte sine venstreekstreme holdninger og samtidig forsøke å sverte deres meningsmotstandere.

Problemet er at den kommunistiske propagandaen er så gjennomtrengende og blitt så dagligdags at med engang folk hører noen som ikke snakker de samme ordene som Pk eliten så blir "de" og jeg skriver de i hermetegn fordi det det egentlig handler om er inndoktrinering. De reagerer nærmest som en som er innlært til å reagere, som en ryggmargsrefleks. De hører ikke etter og tenker ikke rasjonelt men reagerer.

Videre skriver mange nettsteder at Arnfindsen er "islamofob"... Hehe og jeg må le litt... hvor langt skal man gå?? Mener man seriøst her at en person lider av en fobi? (dvs urasjonell frykt). Arnfindsen både argumenterer og bruker kilder når han snakker... Så hvis man da altså mener at alle som  ikke er hippie happy for innvandringen lider av fobier da er det vel ikke lenge før man må medisinere folk og da? Farlig, farlig ordbruk av pkerne.

Irritator
06.06.12 01:58
bruker456789: Jeg reagerte også på merkelappbruken

Merkelappene bruker media slik at folk ikke skal kunne gjøre seg opp en EGEN mening om hva de leser, hvis media forteller deg hva hun eller han mener før du leser hans/hennes utsagn og samtidig dømmer dem, så blir det sååå mye lettere å holde et meningsdiktatur.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg