Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

ABBs meningsfeller

NYTT TEMA
Skallegrimsson
SkallegrimssonInnlegg: 6924
15.02.13 11:29

Høres dette kjent ut?

MAnge her inne som føler kallet til å stå fram som like store tapere i nasjonalismens og antimultikulturalismens navn-?

KongBob
KongBobInnlegg: 39283
15.02.13 13:29
Skallegrimsson: MAnge her inne som føler kallet til å stå fram som like store tapere i nasjonalismens og antimultikulturalismens navn-?

Ta en titt på innvandrerforumet og de tråden på politikk norsk som omhandler innvandring...

Der finner du svar på spørsmålet ditt..

Skallegrimsson
15.02.13 13:41
KongBob: Ta en titt på innvandrerforumet og de tråden på politikk norsk som omhandler innvandring... Der finner du svar på spørsmålet ditt..

Har vært der inne flerfoldige ganger og hatt holmgang med flere som til forveksling brukte den samme linguaen som taperen i spjeldet.

NeoCeon
NeoCeonInnlegg: 7455
18.02.13 20:59
Skallegrimsson: Høres dette kjent ut? MAnge her inne som føler kallet til å stå fram som like store tapere i nasjonalismens og antimultikulturalismens navn-?

Å snakke om Breiviks "meningsfeller" er idioti.

Breivik er alvorlig psykisk forstyrret og en psykopat, som har kanskje noe til felles med en del andre psykopatiske mordere, men svært lite til felles med vanlig politiske engasjerte mennesker, også de som er involvert i organisasjoner som SIAN.

Noen av meningene som Breivik gav uttrykk for var rimelig klare, rasjonelle og baserte på fakta, mens andre av hans meninger er så forstyrrede, så unormale, at du vil ikke finne en eneste person som deler slike meninger. Dette fordi han er et relativt unikt tilfelle, et svært alvorlig psykisk forstyrret individ.

At du hitler dine meningsmotstandere ved å prøve å sette dem i samme katagori som Breivik er bare patetisk.

* NeoCeon *

Skallegrimsson
18.02.13 23:29
NeoCeon: Å snakke om Breiviks "meningsfeller" er idioti.
Breivik er alvorlig psykisk forstyrret og en psykopat, som har kanskje noe til felles med en del andre psykopatiske mordere, men svært lite til felles med vanlig politiske engasjerte mennesker, også de som er involvert i organisasjoner som SIAN.
Noen av meningene som Breivik gav uttrykk for var rimelig klare, rasjonelle og baserte på fakta, mens andre av hans meninger er så forstyrrede, så unormale, at du vil ikke finne en eneste person som deler slike meninger. Dette fordi han er et relativt unikt tilfelle, et svært alvorlig psykisk forstyrret individ.
At du hitler dine meningsmotstandere ved å prøve å sette dem i samme katagori som Breivik er bare patetisk.
* NeoCeon *

Vel, han ble dømt som rent rettslig ansvarlig for sine handlinger.

SIAN bruker den samme retorikken. Mens de i sannhet viser den samme rabiate neokonservative sinnsykdom som har ledet til både det ene og det andre.

Og neokonservatismen?

Den er en like pill råtten ideologi som sharia, ABB, og rovkapitalisme.

Om du selv føler deg truffet av mine små hint, så burde det ringe et varselsignal inne i dine små grå framfor å bli sur og gretten og føle deg truffet :-)

I motsetning til deg, så HAR jeg fått stempelet han ville ha gitt meg av nøyaktig hans egne meningsfeller her inne!

Og han er IKKE unik!

Det vises hver gang en idiot som kaller seg "islamkritiker" inne på rasistforumet ikke viser et snev av kunnskap om religionen de angriper, men angriper vanlige muslimer istedet, og putter dem i samme bås som OBL og kommer med tåpelige forsvar for sin etnosentriske meningsfelle.

Altså, de kjenner sine lus på gangen!

Men det er godt at du sykeliggjør freppersidens små og store psykoser.

NeoCeon
19.02.13 00:53
Skallegrimsson: Vel, han ble dømt som rent rettslig ansvarlig for sine handlinger. SIAN bruker den samme retorikken. Mens de i sannhet viser den samme rabiate neokonservative sinnsykdom som har ledet til både det ene og det andre. Og neokonservatismen? Den er en like pill råtten ideologi som sharia, ABB, og rovkapitalisme. Om du selv føler deg truffet av mine små hint, så burde det ringe et varselsignal inne i dine små grå framfor å bli sur og gretten og føle deg truffet :-) I motsetning til deg, så HAR jeg fått stempelet han ville ha gitt meg av nøyaktig hans egne meningsfeller her inne! Og han er IKKE unik! Det vises hver gang en idiot som kaller seg "islamkritiker" inne på rasistforumet ikke viser et snev av kunnskap om religionen de angriper, men angriper vanlige muslimer istedet, og putter dem i samme bås som OBL og kommer med tåpelige forsvar for sin etnosentriske meningsfelle. Altså, de kjenner sine lus på gangen! Men det er godt at du sykeliggjør freppersidens små og store psykoser.

Beklager, men hele innlegget ditt er usammenhengende vås.

Alle rasjonelle mennesker bør anse seg selv som imot Islam. Og imot religion generelt.

Å ønske å bekjempe Islam er et meget positivt ønske om å bidra til et bedre samfunn.

Jeg er all for multikultur. Men selektiv multikultur. Jeg ønsker ikke nazisme, kommunisme eller islamisme, hverken i nabolaget jeg bor i eller i nasjonen jeg bor i.

Jeg har massevis av venner fra forskjellige land, inkludert mange muslimer. Men som alle rasjonelle mennesker så skjønner jeg jo at verden ville vært et bedre sted uten Islam. Man må være rimelig virkelighetsfjern til å ikke skjønne det. 

Våset til Breivik om multikultur, om AP, og hans realiserte fantastier om å drepe massevis av barn har ingenting med politikk å gjøre. Han er sinnsyk. Og ditt ønske om å prøve å bruke han i sammenligninger med dine meningsmotstandere i en politisk debatt får meg til å lure på din psykiske tilstand...

Hvorvidt Breivik ble dømt rettslig ansvarlig for sine handlinger sier absolutt ingenting om hvorvidt han er psykisk syk. Tvert imot, så var alle psykiatrene som var involvert i vurderingen av hans psykiske tilstand enige i at han er svært alvorlig sinnsyk. De mest etablerte og erfarne psykiatrene mente at han er psykotisk. De andre mente at han "bare" er narsistisk og lider av paranoid schizofreni(i andre ord, at han er psykopatisk)i i tillegg til andre alvorlige personlighetsforstyrrelser.

At du debatter som om han er psykisk frisk men bare handlet utfra et politisk syn som ikke er så langt fra Frp, gjør at du fremstår som mer en litt skrullede selv.

* NeoCeon *

(Innlegget ble redigert 19.02.13 00:55)

Skallegrimsson
19.02.13 12:11
NeoCeon: Beklager, men hele innlegget ditt er usammenhengende vås. Alle rasjonelle mennesker bør anse seg selv som imot Islam. Og imot religion generelt. Å ønske å bekjempe Islam er et meget positivt ønske om å bidra til et bedre samfunn. Jeg er all for multikultur. Men selektiv multikultur. Jeg ønsker ikke nazisme, kommunisme eller islamisme, hverken i nabolaget jeg bor i eller i nasjonen jeg bor i. Jeg har massevis av venner fra forskjellige land, inkludert mange muslimer. Men som alle rasjonelle mennesker så skjønner jeg jo at verden ville vært et bedre sted uten Islam. Man må være rimelig virkelighetsfjern til å ikke skjønne det.  Våset til Breivik om multikultur, om AP, og hans realiserte fantastier om å drepe massevis av barn har ingenting med politikk å gjøre. Han er sinnsyk. Og ditt ønske om å prøve å bruke han i sammenligninger med dine meningsmotstandere i en politisk debatt får meg til å lure på din psykiske tilstand... Hvorvidt Breivik ble dømt rettslig ansvarlig for sine handlinger sier absolutt ingenting om hvorvidt han er psykisk syk. Tvert imot, så var alle psykiatrene som var involvert i vurderingen av hans psykiske tilstand enige i at han er svært alvorlig sinnsyk. De mest etablerte og erfarne psykiatrene mente at han er psykotisk. De andre mente at han "bare" er narsistisk og lider av paranoid schizofreni(i andre ord, at han er psykopatisk)i i tillegg til andre alvorlige personlighetsforstyrrelser. At du debatter som om han er psykisk frisk men bare handlet utfra et politisk syn som ikke er så langt fra Frp, gjør at du fremstår som mer en litt skrullede selv. * NeoCeon *

Ønske om å "bekjempe" islam vbed å støtte USAs evige imperiekriger med droner, Gitmo, tortur, og fosfor?

Ikke narr meg til å le din hønsehauk!

Bekjempe islam?

Tviler på at du kan det spøtt mer om Islam enn det ABB og SIAN kan. 

Hvorfor ikke tilegne deg et snev av kunnskap om det du i din fanatisme er villig til å ofre hundretusenvis av mennesker for å "bekjempe"?

Du har blindt støttet GWB sin terrorisme.

Du har like blindt støttet hans religiøse korstog i Midtøsten. Ogh nå yhar duy frekkhetens nådegave å påstå at det er ISLAM som er problemet med din egen ekstremisme og lefling med autoritære, kolonialistiske tankegang?

Nok en gang: Du får meg til å gape av latter.

(Innlegget ble redigert 19.02.13 12:14)

rothko62
rothko62Innlegg: 13349
19.02.13 17:28
Skallegrimsson: Bekjempe islam?

Hva skulle være galt med det? Du må huske at det er bare en religion, og det dreier seg ikke om å bekjempe muslimer. De kjemper for islam, og det er like legitimt å kjempe imot.

(Innlegget ble redigert 19.02.13 17:29)

Skallegrimsson
19.02.13 19:58
rothko62: Hva skulle være galt med det? Du må huske at det er bare en religion, og det dreier seg ikke om å bekjempe muslimer. De kjemper for islam, og det er like legitimt å kjempe imot.

Har mer på følelsen at "islamkritikerne" her inne er mer opptatt av å demonisere muslimer enn å faktisk gå HELE islam nærmere i sømmene enn kun å dra suresitater fra egen anus, og et eller annet freppernettsted som "Gates of Vienna".

rothko62
rothko62Innlegg: 13349
19.02.13 20:01
Skallegrimsson: Har mer på følelsen at "islamkritikerne" her inne er mer opptatt av å demonisere muslimer

Ja, men det er dine følelser. Det får nå så være. Det finnes sikkert noen slike også. Jeg er sterkt kritisk til islam, noe som selvsagt vil ramme endel muslimer også. Det må de tåle.

NeoCeon
19.02.13 20:25
Skallegrimsson: Ønske om å "bekjempe" islam vbed å støtte USAs evige imperiekriger med droner, Gitmo, tortur, og fosfor? Ikke narr meg til å le din hønsehauk!

Det er åpenbart at jeg har overestimert din hjernekapasitet. Så jeg skal bruke noen sekund av min dyrbare tid til å forklare dette for deg:

Man bekjemper selvfølgelig ikke en religion med våpen. Man kan bekjempe muslimske TERRORISTER med droner, tortur og bomber, og det støtter jeg helhjertet. Men det jeg snakket om var bekjempelsen av  ISLAM, religionen.

* NeoCeon *

NeoCeon
19.02.13 20:32
Skallegrimsson: Har mer på følelsen at "islamkritikerne" her inne er mer opptatt av å demonisere muslimer enn å faktisk gå HELE islam nærmere i sømmene enn kun å dra suresitater fra egen anus, og et eller annet freppernettsted som "Gates of Vienna".

Jeg ser på religiøs tro generelt som en psykisk sykdom. En alvorlig feil i våres mentale programmering og menneskets kultur.

Av de store religionene i dag, så er det åpenbart Islam som utgjør størst trussel mot menneskehetens utvikling, ikke bare på grunn av størrelsen av følgerskaren(ca 1.5 MILLIARD), men på grunn av den fundamentaliske og bokstavstroe måten den generelt blir praktisert på, og måten religionen er designet til å ta over hele samfunn ikke bare religiøst men også politiskt.

Islam er en barbarisk, rasistisk og utviklingshemmende ideologi/religion.

Å ignorere dette er å gjøre samme feil som en god del mennesker gjorde både med nazismen og kommunismen. Men noen har desverre ikke lært noe av menneskehetens største feil.

* NeoCeon *

tr0ndern
tr0ndernInnlegg: 12821
19.02.13 21:30
NeoCeon: Så jeg skal bruke noen sekund av min dyrbare tid til å forklare dette for deg:

Er det ikke bedre å la være og mate trollet, og heller la MOD ta seg av vedkommendes stadige grove regelbrudd?

Skallegrimsson
19.02.13 23:10
NeoCeon: Jeg ser på religiøs tro generelt som en psykisk sykdom. En alvorlig feil i våres mentale programmering og menneskets kultur. Av de store religionene i dag, så er det åpenbart Islam som utgjør størst trussel mot menneskehetens utvikling, ikke bare på grunn av størrelsen av følgerskaren(ca 1.5 MILLIARD), men på grunn av den fundamentaliske og bokstavstroe måten den generelt blir praktisert på, og måten religionen er designet til å ta over hele samfunn ikke bare religiøst men også politiskt. Islam er en barbarisk, rasistisk og utviklingshemmende ideologi/religion. Å ignorere dette er å gjøre samme feil som en god del mennesker gjorde både med nazismen og kommunismen. Men noen har desverre ikke lært noe av menneskehetens største feil. * NeoCeon *

Om du ser på religiøsitet som et psykisk problem, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke tok avstand fra evangelisten GWB for lenge siden da han hadde en "privat samtale" med den usynlige himmelsjefen som ettersigende skal ha "anbefalt" ham å invadere Irak.

Og siden du liker å leke med tall, så regner jeg med du ikke er så tjukk i huet at du tror at 1.5 milliarder mennesker deler nøyaktig det samme dogmet.

Amerikansk kristenfundamentalisme er en mye større trussel mot f.eks. USA enn islam er.

Og islam?

Vil du lære noe om islam?

Foreslår at du linker til Truls Bølstad og hva han har å si om sitt religionsvalg.

For her er du på like vaklende grunn som islamistene som tolker islam på nøyaktig samme måte som deg.

-juppi-
-juppi-Innlegg: 6834
20.02.13 10:25
Skallegrimsson: MAnge her inne som føler kallet til å stå fram som like store tapere i nasjonalismens og antimultikulturalismens navn-?

Det må kunne gå ann og motsi norsk innvandringspolitikk uten og bli sammenlignet med ABB. 

Det må kunne være lov å si at sharia, Islam og burka er ting vi ikke vil ha i Norge og jeg snakker for mange. 

Det er lov og si til noen innvandrere som ikke greier og integrere seg til det norske samfunnet. Reis til et land der du blir akseptert med din religion og det som hører til dette. 

Hvorfor får man aldri svar på hvorfor de største kritikere av Norge ved Norge mest siden de ikke reiser???

(Innlegget ble redigert 20.02.13 10:25)

Lightbringer
LightbringerInnlegg: 2764
20.02.13 10:59
Skallegrimsson: Vil du lære noe om islam?

http://www.youtube.com/watch?v=yyNv8kvd2H8

Richard Dawkins "Islam Is One Of The Great Evils In The World"

Yes, do some learning.

Skallegrimsson
20.02.13 13:27
Lightbringer: http://www.youtube.com/watch?v=yyNv8kvd2H8 Richard Dawkins "Islam Is One Of The Great Evils In The World"   Yes, do some learning.

Hmmm.

Foretrekker å holde meg til egne kilder enn å følge motetrender blindt og tror at "ja nå har vi lært alt vi trenger å vite om islam", mens Dawkins selv er meget selektiv i hva han "lærer bort".

Han har blitt en nyttig idiot for muslimhetsere og hjernetomme droner som tror at å sitere en eller annen arkaisk sure gjør en til ekspert.

Men, nå omhandler tråden ABBs meningsfeller viss ideologi ikke er veldig ulik den som islamisiter holder seg til. Så ABBs meningsfeller er ikke så mye imot det patriarkalske islam som de er mot muslimer generelt. 

ABBs meningsfeller bruker den samme retorikken mot muslimer som deres ideologiske forgjengere brukte mot jødene. Og de forkler sitt hat, sine fordommer og menneskeforakt som "islamkritikk". Skjønt, de kan ikke mer om islam enn det ungfjotter på en madrassa som kun pugger koranen på et språk de ikke forstår.

(Innlegget ble redigert 20.02.13 13:30)

NeoCeon
20.02.13 16:16
Skallegrimsson: Foretrekker å holde meg til egne kilder enn å følge motetrender blindt og tror at "ja nå har vi lært alt vi trenger å vite om islam", mens Dawkins selv er meget selektiv i hva han "lærer bort".

Egentlig alt vi trenger å vite om Islam, til å kunne stille oss negative til Islam og ønske at motarbeide den ideologien, er at den er en religion og basert på religiøs tro.

Men de fleste vet selvfølgelig mye mer om alle de utrolig mange negative sidene av denne fanatiske, barbariske og rasistiske religionen.

* NeoCeon *

Skallegrimsson
20.02.13 16:20
NeoCeon: Egentlig alt vi trenger å vite om Islam, til å kunne stille oss negative til Islam og ønske at motarbeide den ideologien, er at den er en religion og basert på religiøs tro. Men de fleste vet selvfølgelig mye mer om alle de utrolig mange negative sidene av denne fanatiske, barbariske og rasistiske religionen. * NeoCeon *

Med andre ord, du klynger deg til dine fordommer basert på ignoranse.

Og du lurer på hvorfor jeg sidestiller deg med madrassa"studenter" som ikke aner hva de repeterer i timesvis?

Islam rasistisk? 

Barbarisk?

Som om  din egen kristelige neokonservative agenda ikke har blod på hendene?

Om noe, så er det den neokonservative ideologien som har ført til terrorisme. Og de største terroristene finner du i GOP og i Bush klanen. 

NeoCeon
20.02.13 16:27
Skallegrimsson: Om du ser på religiøsitet som et psykisk problem, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke tok avstand fra evangelisten GWB for lenge siden da han hadde en "privat samtale" med den usynlige himmelsjefen som ettersigende skal ha "anbefalt" ham å invadere Irak. Og siden du liker å leke med tall, så regner jeg med du ikke er så tjukk i huet at du tror at 1.5 milliarder mennesker deler nøyaktig det samme dogmet. Amerikansk kristenfundamentalisme er en mye større trussel mot f.eks. USA enn islam er. Og islam? Vil du lære noe om islam?

GWB er ikke  så religiøs som han har blitt fremstillt som i norsk media. Dette som du sier om at han hadde "privat samtale" med Gud om å invadere Irak er rent tøv. Skjedde aldri, men er en myte.

Selvfølgelig har de 1.5 milliardene veldig forskjellige oppfattninger av sin religion, og heldigvis er mange av dem ikke særlig religiøse. MEN, det forandrer ikke den ideologiske avføringen som deres religion er basert på: Koranen.

Men jo, jeg ser helt klart på det som et stort problem at USA har en så religiøs infisert kultur. Likevel mener jeg du er fullstendig på bærtur når du klarer å påstå at amerikansk kristenfundamentalisme er en større trussel mot USA en Islam.

Og nei, jeg har inget ønske om å lære mer om Islam. Jeg kan mye mer en nok.

* NeoCeon *

NeoCeon
20.02.13 16:31
Skallegrimsson: Med andre ord, du klynger deg til dine fordommer basert på ignoranse.

Det jeg sier, er at jeg vet mer en nok om Islam. MEN at man ikke trenger å vite veldig mye om denne religionen for å konkludere at den har en negativ effekt på menneskehetens utvikling og derfor bør bekjempes.

* NeoCeon *

Lightbringer
20.02.13 20:14
Skallegrimsson: Foretrekker å holde meg til egne kilder enn å følge motetrender blindt og tror at "ja nå har vi lært alt vi trenger å vite om islam", mens Dawkins selv er meget selektiv i hva han "lærer bort".

Er han selektiv? Han er veldig konsekvent. Negativ til all religion - med rette. Problemet for venstreekstremister som deg er at når han er negativ islam så er han en ond mann. Han får kun lov til å være kritisk til kristendommen. Ikkesant? Jada. Jeg kjenner til dere.

Skallegrimsson
21.02.13 14:38
Lightbringer: Er han selektiv? Han er veldig konsekvent. Negativ til all religion - med rette. Problemet for venstreekstremister som deg er at når han er negativ islam så er han en ond mann. Han får kun lov til å være kritisk til kristendommen. Ikkesant? Jada. Jeg kjenner til dere.

Det har jeg skjønt at han misliker all religion.

Men det jeg lurer på er hvor mye av koranen han tar fra. Er han like selektiv som sine ideologiske meningsmotstandere, eller tar han for seg de mer universelle punktene også, som sosial rettferdighet for de fattige (datidens revolusjonære sosialist(?), den gyldne regel, for å nevne noe.

Tar Richard Dawkins for seg den opprinnelige meningen med Jihad, eller har han slengt seg på populærversjonen?

Hva med Ilm? Oppfordring til å søke kunnskap, utdannelse og vidsyn?

Har Richard Dawkins noe imot det islam som regjerte i f.eks. Algerie før franskmennene kom inn og "velsignet" landet med sitt nærvære med herrefolkmentalitet? Tar han for seg det faktum at før franskmennene  kom inn, så kunne over 95% av folket både lese og skrive, og når de var kastet ut, så kunne knapt 10% lese og skrive?

"Jeg kjenner til `dere`" er jeg usikker på. Men jeg har lært meg å kritisere noe jeg faktisk kjenner til, og forsøker å holde meg for god til populisme basert på inngrodde fordommer.

Og som selvstendig tenker, så tror jeg at undertegnede ville ha vært mye mer skikket til å radbrekke islam foran min gamle religionslærer enn Dawkins selv.

Å gjøre dette for galleriet her inne er som å sparke inn åpne dører med de samme hurrraropene fra de samme hurraguttene.

TollefTruls
TollefTrulsInnlegg: 5296
21.02.13 16:31
Skallegrimsson: "Jeg kjenner til `dere`" er jeg usikker på. Men jeg har lært meg å kritisere noe jeg faktisk kjenner til, og forsøker å holde meg for god til populisme basert på inngrodde fordommer.

Din evige fordom er at all islamkritikk kan settes i bås med hat og ABB. Når man er en så enkel sjel som deg Skallen så er det bare "rinse and repeat" med den vanlige barnslige retorikken. "VGD er et høl med rasister"....Jeg kjenner deg Skallen :) Du er forutsigbar! Det skal du ha....

(Innlegget ble redigert 21.02.13 16:32)

Skallegrimsson
21.02.13 19:45
TollefTruls: Din evige fordom er at all islamkritikk kan settes i bås med hat og ABB. Når man er en så enkel sjel som deg Skallen så er det bare "rinse and repeat" med den vanlige barnslige retorikken. "VGD er et høl med rasister"....Jeg kjenner deg Skallen :) Du er forutsigbar! Det skal du ha....

Her inne så kan den det.

Fordi her inne dreier det seg ikke om reell systemkritikk, men regelrett demonisering av mennesker!

Og nettopp på det punktet lyser du opp som en lysfontene.

Lightbringer
21.02.13 20:08
Skallegrimsson: Det har jeg skjønt at han misliker all religion. Men det jeg lurer på er hvor mye av koranen han tar fra.

Hvorfor lurer du på det?

Hvorfor lurer du ikke heller på hvorfor han ikke velger ut de gode sidene fra bibelen? Fordi som sagt, du bryr deg ikke om han kritiserer kristendommen beinhardt. Straks han gjør det samme mot islam, så gjør han derimot plutselig noe galt.

Det er du som er på viddende. Du må rett og slett bli litt mer konsekvent. Islam skal ikke få noe mer beskyttelse enn andre religioner. Hverken kristendommen eller scientology.

Alle tre religionene fra midtøsten er søppel. Nå for tiden er det dog islam som skaper mest problemer, da kristendommen holder på å dø ut. Satser på islam blir neste religion som dør ut.

(Innlegget ble redigert 21.02.13 20:12)

Skallegrimsson
21.02.13 20:24
Lightbringer: Hvorfor lurer du på det?
Hvorfor lurer du ikke heller på hvorfor han ikke velger ut de gode sidene fra bibelen? Fordi som sagt, du bryr deg ikke om han kritiserer kristendommen beinhardt. Straks han gjør det samme mot islam, så gjør han derimot plutselig noe galt.
Det er du som er på viddende. Du må rett og slett bli litt mer konsekvent. Islam skal ikke få noe mer beskyttelse enn andre religioner. Hverken kristendommen eller scientology.
Alle tre religionene fra midtøsten er søppel. Nå for tiden er det dog islam som skaper mest problemer, da kristendommen holder på å dø ut. Satser på islam blir neste religion som dør ut.

Hvorfor ikke?

En ting har ALLE religioner til felles: det er den universelle "Golden Rule".

Og denne dreier seg ikke om hvovidt det finnes en dømmende, allmektig himmelnisse som spionerer på oss som om han skulle ha vært ansatt i PST, men hvordan vi behandler våre medmennesker, og hvordan vi ønsker å bli behandlet tilbake.

Så om du synes jeg er ute på viddene, så sier det null niks, men kun en utblåsning som ikke har noe med realitetene å gjøre.

Hadde Dawkins vært konsekvent, så hadde han tatt for seg andre trosretninger også og ikke kun vært fokusert på de beslektede, monoteistiske abrahamittiske religionene.

Islam trenger absolutt INGEN beskyttelse fra noe. Men hva jeg etterlyser er en intellektuell rederlig debatt, og ikke denne drittkastingen mot småbarn, kvinner på flukt, og rabiate SIAN idioter som drar ting ut av egen anus og et par sitater for å bekrefte sine fordommer.

Og det er IKKE islam som skaper mest trøbbel i verden idag. Det er det bankene og korrupte politikere som gjør!

Si meg den dagen en fattig bonde fra Helmand, eller en norsk idiot med turban og "nyfrelst" mine utgjør en større trussel mot deg enn det Goldman Sachs har vært mot mitt nye hjemland, Hellas, så skal du få en ekte, gammeldags Drakme av meg!

Lightbringer
21.02.13 20:50
Skallegrimsson: og "nyfrelst" mine utgjør en større trussel mot deg enn det Goldman Sachs har vært mot mitt nye hjemland

Det er mange trusler inne i bildet. At giga-banker som dette er en trussel er jeg helt enig i. Men det går an å ha flere tanker i hodet samtidig.

Disse bankene styrer mye av verdensøkonomien og de har vært sterkt delaktige i de åpne grensene til vesten pga den latterlige "økonomiske veksten" de mener dette medfører.

Så ja. Gigabanker og mye av det økonomiske systemet i vesten føyer seg inn i rekken til islam som one of the great evils of this world.

Skallegrimsson
21.02.13 20:58
Lightbringer: Det er mange trusler inne i bildet. At giga-banker som dette er en trussel er jeg helt enig i. Men det går an å ha flere tanker i hodet samtidig.
Disse bankene styrer mye av verdensøkonomien og de har vært sterkt delaktige i de åpne grensene til vesten pga den latterlige "økonomiske veksten" de mener dette medfører.
Så ja. Gigabanker og mye av det økonomiske systemet i vesten føyer seg inn i rekken til islam som one of the great evils of this world.

Islam er et ord. Et begrep man kan tolke det dithen man vil.

Og de som skriker høyest er oftest de som får mest oppmerksomhet fra sensasjonshungrie "journalister".

Bankene der"imot kan flytte på islamistiske brikker like lett som de flytter brikkene til medlemmer av NRA.

"Man will not be free until the last banker have been strangled by the entrails of the last religionist"...

Og de som kommer med de mest hysterisk morsomme uttalelsene finner du her.

Bortsett fra det, så gir jeg gjerne ABBs såvel som Bhattis tilhengere FULL ytringsfrihet til å syte så mye de vil. Så lenge de kun får løskrutt i løskanonene sine.

Lightbringer
21.02.13 21:12
Skallegrimsson: Islam er et ord.

Nei, det er faktisk en religion. Og vi kan ta den religionen som helhet og se hva den fører med seg og gjør med et samfunn. Det er nesten utelukkende negative konsekvenser der hvor man velger å gi islam mye makt i samfunnet. Fks Saudi-Arabia, Afghanistan etc. Dette gjelder selvsagt også for andre religioner, men spesielt med islam i den tiden vi lever i.

(Innlegget ble redigert 21.02.13 21:13)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg