TbogInnlegg: 1702
Jada, en provoserende tittel, men kan det være sant? Jeg tenkte at om Breivik ble erklært "frisk" og dømt for handlingene 22. juli, så ville tiden i fengsel vise om han faktisk var syk. Nå virker det mer og mer som om det er nettopp det som skjer. Han virker tydeligvis stadig mer forvirret med oppdiktede organisasjoner, unnskyldninger som dekkoperasjon for å dekke over tidligere ulogiske brister. Han har helt ekstremt stor tanker om seg selv, klarer ikke skape noen relasjoner til noen og kriminalomsorgen skriver selv:
«Når jeg ser det skriftlige materialet Breivik har produsert, slår det meg hvor ekstremt megaloman (vrangforestilling om egen storhet, journ.anm.) og ensrettet hans virkelighet fortoner seg. Man kan åpenbart stille spørsmål om han har en vrangforestilling, en paranoid psykose. Jeg tror likevel ikke det er tilfelle.»
Link
Her avsluttes det med "tror". Ingen skal jo dømmes om det er rimelig tvil. Jeg er i alle fall I tvil. Kan det også ha gått prestisje inn I denne saken og at de nesten uansett ikke vil endre mening om Breiviks helse?
(Innlegget ble redigert 01.01.16 18:42)
BocchinoInnlegg: 6534
Da tenker jeg på alle dem som er ute i friluft og sammenligner seg med "gutta på skauen" sin kamp mot okkupasjonsmakten.
Basert på at de skriver ting som "skyt dei jevla muslimene", "brenn ner asylmotaka nå!!!!!!!!" og "stil Judas Gahl Støre for riksrett!!!" på alskens Facebookgrupper som "Fedrelandet viktigst" "Norge er vårt" og FB-siden til Christian Tybring-Gjedde, så føler de altså at de er nåtidens Gunnar Sønsteby og Shetlands-Larsen..
At en god del av disse har rimelige høye tanker om nevnte Breivik er det heller ikke grunn til å legge skjul på.
(Innlegget ble redigert 30.12.15 10:22)
BornOnThe4thOfJulyInnlegg: 40708
Tbog: Hvor er tvangsmedisineringen ? Han får ingen behandling. Men det er jo fordi de har konkludert med at han er frisk, men om han er syk, så har vi med en psykisk syk og utilregnelig mann som har gått umedisinert i mange år og nå vært isolert i tillegg. Bare se for deg om han faktisk er utilregnelig. Det vi nå gjør mot en uskyldig mann er faktisk helt ekstremt.
Hvorfor vil du tvangsmedisinere han? Er du lege som kan fjernforeskrive den behandlingen?
Han får tilbud om samtale og etter hva jeg vet så har han legetilsyn.
En strafferettslig utilregnelig er ikke en uskyldig person. Han er bare ikke strafferettslig tilregnelig og skal således ikke straffes med de straffemetoder som finnes innen rettsvesenet.
(Innlegget ble redigert 30.12.15 11:07)