Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

I dag er det 6 år siden

NYTT TEMA
StevenPatrick
StevenPatrickInnlegg: 27976
22.07.17 22:46

grunnlaget for dagens blåblå regjering ble lagt.
En av det minste regjeringspartiets supportere tok saken i egne hender, og massakrerte sine politiske motstandere.
Deretter fulgte den politisk korrekte delen opp med å kritisere beredskapen sønder og sammen.  Og ikke uten grunn, det skal sies.
Og vant regjeringsmakten på det.
Siden har de neglisjert arbeidet med å forbedre beredskapen, og heller konsentrert seg om å spre terroristens budskap.
De har satt Sylvi Listhaug i posisjon til å spre sitt hatbudskap fra en maktposisjon.  En Listhaug som uhemmet henvender seg til terroristens meningsfeller, og spiller uhemmet på deres fordommer og hat. Slik jeg ser det.
Min påstand er at Breivik, eller hva det nå enn er dette mennesket kaller seg i dag, har vunnet.  Det norske folk belønnet hans ugjerninger ved å sette hans ideer i regjering.  En regjering som i stadig større grad, etter som perioden har gått, har fremmet et budskap om minoritetenes skumle hensikter, men som har gitt blaffen i sine egne supporteres voldsfantasier.

Erna Solberg; du burde skamme deg.  Jeg trodde du hadde en humanistisk tankegang, men du har tydelig vist at for taburettens skyld, da selger du alle humanistiske prinsipper.    Hva deres velgere angår, så blir retorikken de benytter mer og mer lik den de brukte før det smalt.
Og det skremmer meg.
Historien, selv den nære, skal åpenbart ignoreres av denne regjeringen.
Terroristen har på mange måter vunnet, og det er forferdelig synd.

Mine tanker går i dag til de pårørende og ofrene for terroristens ugjerninger.  De hadde fortjent bedre fra det norske folk enn utviklingen vi ser i dag.
Personlig frykter jeg at våre hatefulle venner i grøftehøyre snart viser sin voldelige intoleranse nok en gang.
Tiden er inne for å henge bjella på katten. Katten heter Frp. Det er stedet der grumsete holdninger får næring.  Det er stedet der forskrudde sinn får opplevelsen av at dere forskrudde ideer er riktige.
Frp har ikke stått for volden, men de har, slik jeg ser det, gjødslet forskrudde sinn med hatefull retorikk.
Og vi ser det alle sammen. Daglig. Vi ser selverklærte Frpere dele brungrums på sosiale medier.
Når kommer neste tragedie?

Mod; jeg vet at dette er følsomme greier, men selv våre venner på ytterste høyre burde tåle å bli båssatt, på samme måte som de selv båssetter.
Slettes dette, da vet jeg at politisk følsomme temaer ikke bør taes opp.   Og da lurer jeg virkelig på hensikten med et debattforum...

(Innlegget ble redigert 23.07.17 17:39)

Tempus
TempusInnlegg: 3430
22.07.17 22:54

Og hva syntes herr trådstarter om all den islamske terroren som pr. idag er høyst relevant. Har Frp skylden for det også? 

Chubby
ChubbyInnlegg: 2839
22.07.17 22:56
StevenPatrick: En av det minste regjeringspartiets supportere

Han var ikke supporter av noen av regjerings eller stortingspartiene, han mente jo at alle var for liberale i innvandringspolitikken. Ingen av disse har noe som helst med ABB eller Fjottulf eller hva han nå kaller seg om dagen, sine forskrudde ideer.

Innlegget ditt er motbydelig, og illustrerer godt hvor fanatiske og virkelighetsfjerne ytre-klovnevenstre har blitt.

Bakkus
BakkusInnlegg: 1215
StevenPatrick: Personlig frykter jeg at våre hatefulle venner i grøftehøyre snart viser sin voldelige intoleranse nok en gang.

I mellomtiden har Europa opplevd haugevis av massemord, eksplosjoner, voldtekter og vandaliseringer, i tusentallet fra folka du ikke nevner med navn, men åpenbart forsvarer i din tekst. Den voldelige intoleransen har skjedd i aller høyeste grad, bare ikke fra den siden du åpenbart ønsker.

Ljot
LjotInnlegg: 17012

Jeg kunne nok ha skrevet ganske mye her. men jeg orker rett og slett ikke.

Lykke til videre på ferden, Morrissey. Du trenger det.

Tempus
22.07.17 23:04

Å ta opp politiske referanser ang. det som skjedde for seks år siden må i beste fall kalles umodenhet og i verste fall brutalitet.

MagneR
MagneRInnlegg: 778
22.07.17 23:25

StevenP. Du er sikkert høyt respektert i dine kretser. Big crowd. Alle jatter med. Du er en god retoriker. Men jeg mener du bare bør vokse opp. Jeg gidder ikke diskutere med deg, engang. Styrer unna kronisk, arrogant flåseri. Det er ikke min måte å diskutere på, selv om jeg kan synde jeg også. Human as I am.

ulefos
ulefosInnlegg: 105586
23.07.17 00:15
StevenPatrick: Tiden er inne for å henge bjella på katten. Katten heter Frp. Det er stedet der grumsete holdninger får næring. Det er stedet der forskrudde sinn får opplevelsen av at dere forskrudde ideer er riktige.

jepp, tiden er moden for et oppgjør med hatretorikken nå, det skulle vært gjort før, men det ønskes velkommen

ulefos
23.07.17 00:16
Chubby: Innlegget ditt er motbydelig, og illustrerer godt hvor fanatiske og virkelighetsfjerne ytre-klovnevenstre har blitt.

SP var inntil de gikk i kompaniskap med FRP, en høyrevelger

(Innlegget ble redigert 23.07.17 00:17)

gaskenrigi
gaskenrigiInnlegg: 3473
23.07.17 00:16
StevenPatrick: grunnlaget for dagens blåblå regjering ble lagt.
En av det minste regjeringspartiets supportere tok saken i egne hender, og massakrerte sine politiske motstandere.
Deretter fulgte den politisk korrekte delen opp med å kritisere beredskapen sønder og sammen.  Og ikke uten grunn, det skal sies.
Og vant regjeringsmakten på det.
Siden har de neglisjert arbeidet med å forbedre beredskapen, og heller konsentrert seg om å spre terroristens budskap.
De har satt Sylvi Listhaug i posisjon til å spre sitt hatbudskap fra en maktposisjon.  En Listhaug som uhemmet henvender seg til terroristens meningsfeller, og spiller uhemmet på deres fordommer og hat. Slik jeg ser det.
Min påstand er at Breivik, eller hva det nå enn er dette mennesket kaller seg i dag, har vunnet.  Det norske folk belønnet hans ugjerninger ved å sette hans ideer i regjering.  En regjering som i stadig større grad, etter som perioden har gått, har fremmet et budskap om minoritetenes skumle hensikter, men som har gitt blaffen i sine egne supporteres voldsfantasier. Erna Solberg; du burde skamme deg.  Jeg trodde du hadde en humanistisk tankegang, men du har tydelig vist at for taburettens skyld, da selger du alle humanistiske prinsipper.    Hva deres velgere angår, så blir retorikken de benytter mer og mer lik den de brukte før det smalt.
Og det skremmer meg.
Historien, selv den nære, skal åpenbart ignoreres av denne regjeringen.
Terroristen har på mange måter vunnet, og det er forferdelig synd. Mine tanker går i dag til de pårørende og ofrene for terroristens ugjerninger.  De hadde fortjent bedre fra det norske folk enn utviklingen vi ser i dag.
Personlig frykter jeg at våre hatefulle venner i grøftehøyre snart viser sin voldelige intoleranse nok en gang.
Tiden er inne for å henge bjella på katten. Katten heter Frp. Det er stedet der grumsete holdninger får næring.  Det er stedet der forskrudde sinn får opplevelsen av at dere forskrudde ideer er riktige.
Frp har ikke stått for volden, men de har, slik jeg ser det, gjødslet forskrudde sinn med hatefull retorikk.
Og vi ser det alle sammen. Daglig. Vi ser selverklærte Frpere dele brungrums på sosiale medier.
Når kommer neste tragedie?

He, he jeg koser meg når du skriver slike innlegg.

Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 6743
23.07.17 00:17

Tar  du deg av oppgjøret med de som stiller FrPer og deres velgere i bås med en massemorder da ulefos?

ulefos
23.07.17 00:34
Solvgutt1: Tar du deg av oppgjøret med de som stiller FrPer og deres velgere i bås med en massemorder da ulefos?

du minnes kanskje at Siv Jensen etter terrordåden sa til pressen at FRP skulle tone ned retorikken

et øyeblikk av selverkjennelse

Tempus
23.07.17 00:40

Det er snakk om en massemorder, støtter Frp og deres velgere massemord på uskyldige mennesker? Jeg vil fastholde at det er tvert imot.Klovner er ikke alltid bare gode, mye grums på bunnen.

StevenPatrick
StevenPatrickInnlegg: 27976
kytec
kytecInnlegg: 31640
23.07.17 00:52
Ljot: Lykke til videre på ferden, Morrissey. Du trenger det.

Analyse av ts på 2.45 min. 

https://www.youtube.com/watch?v=wWY69mTr5gM

Tempus
23.07.17 00:54

Dere, som jeg har skjønt har lagt Frp for hat.Kunne noen av dere konkritisere  hva som er feil med politikken deres. Såpass må dere vel greie å fremføre.

kytec
23.07.17 00:56
StevenPatrick: Slettes dette, da vet jeg at politisk følsomme temaer ikke bør taes opp.   Og da lurer jeg virkelig på hensikten med et debattforum...

Man bør absolutt ikkje slette denne insane remjingen. 

Tempus
23.07.17 01:07

Hvem er fjottens meningsfeller, de som støtter massemord og terror?

kytec
23.07.17 01:11
Tempus: Hvem er fjottens meningsfeller, de som støtter massemord og terror?

Om eg forstår ts rett må det være alle som stemmer på Frp. 

Tempus
23.07.17 01:18

Og kan de som er sterkt motstandere av Frp,  vennligst fremføre noen argumenter for hvorfor partiet blir sterkt mislikt av bl.ytterste venstre og blitzere.

Chubby
23.07.17 02:33
ulefos: SP var inntil de gikk i kompaniskap med FRP, en høyrevelger

Og nå ligger han tydelig på nivå med ytre-venstre i retorikk og virkelighetsforståelse ;-)))

Tempus
23.07.17 03:39

Rart at ikke ts forsvarer sine meninger Men han ska få ein dag i morrå som rein og...

fireman56
fireman56Innlegg: 38779
23.07.17 04:14
StevenPatrick: Hva deres velgere angår, så blir retorikken de benytter mer og mer lik den de brukte før det smalt.
Og det skremmer meg.

Det som skremmer meg er den hatretorikken som du bruker. Du er ikke et hår bedre enn dem du kritiserer. Heller tvert imot vil jeg si.Du snakker om grøftehøyre,men retorikken din gjørdeg snart til medlem av grøftevenstre (mulig de har gitt deg æresmedlemskap allerede). 

Skjønner ikke at noen kan utstråle et slikt hat som du gjør. Du er langt over grensen for både sjikanering og mobbing, altså fremdeles verre enn dem du kritiserer.  Selv ikke partiledere på ytterste venstre fløy holder på som du gjør. 

Hva er det som driver dette hatet ditt? Hva gjorde de med deg eller sa til deg da du var med der? Ga de deg ikke den plassen på valglisten som du ønsket? Det var det første jeg tenkte på men grunnen kan sikkert være en annen også.

Du påstår deg være høyrevelger (og før det FrP).Hvorfor har vi vanskelig for å tro det? Jo, fordi retorikken din er verre enn Lysbakken og Moxnes tilsammen. Når du støttet FrP (og senere Høyre) så hadde de jo en politikk du var enig i (medmindre du trakk et parti opp av en hatt da du skulle velge). Ingen av partiene har endret politikken sin veldig mye de siste 20 årene. Derfor stiller jeg spørsmål ved alt du skriver og om du bare rett og slett er et troll som er ute etter å provosere. Det ser ut som den eneste logiske forklaringen

kytec
23.07.17 04:19
fireman56: Derfor stiller jeg spørsmål ved alt du skriver og om du bare rett og slett er et troll som er ute etter å provosere. Det ser ut som den eneste logiske forklaringen

Bingo! 

Chubby
23.07.17 05:42
StevenPatrick: Personlig frykter jeg at våre hatefulle venner i grøftehøyre snart viser sin voldelige intoleranse nok en gang.

Men den stadige voldsbruken til dine politiske allierte i ytre-grøftevenstre er du ikke særlig opptatt av eller redd for? :P

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 10233
23.07.17 06:04

Poenget her er vel å selv ta ett standpunkt for de gode menneskelige relasjonene. Å gi ALLE en sjanse til det motsatte er bevist , mens derimot den ett  langt og ikke riktig så langt stykke ut på høyresida setter menneskegrupper i bås og avler dermed det de er ute etter virker det som. Misstrohet og hat . Noe som selvsagt er livsfarlig og avler hat og garantert mere stigmatisering av grupper og derved mindre sjanser for å skape en bedre og fredligere verden på sikt. SP bruker selvsagt sterke ord og vendinger som ligger helt på grensen,men har iallefall noen veldig gode poenger sånn som jeg ser det. Å dra frem ytterst på andre sida kortet synest iallefall jeg er lite matnyttig i en sånn diskusjon

(Innlegget ble redigert 23.07.17 06:10)

fireman56
fireman56Innlegg: 38779
23.07.17 07:51
FrannyLee: Å dra frem ytterst på andre sida kortet synest iallefall jeg er lite matnyttig i en sånn diskusjon

Hvorfor det? Retorikken som brukes hører hjemme der, om den hører hjemme noe sted i det hele tatt. For selv Lysbakken og Moxnes bruker ikke en slik retorikk.Jeg synes at hatet som fremkommer er mye mer skremmende enn til og med det hatet man ser hos vigrid og deres like. 

Jeg har våget å stille ham spørsmål noen ganger og da får man bare skjellsord og stigmatisering tilbake istedetfor argumenter for sitt syn. Da begynner man å lure. Og at det kommer mange tomler på innlegget jeg hadde lenger oppe tyder vel på at jeg har et poeng i og med at de kommer fra folk som kjenner retorikken fra før.De kommer ikke en gang fra hans såkalte grøftehøyre men fra folk som står nær sentrum i politikken. Det sier jo litt. 

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 10233
23.07.17 08:42
fireman56: Hvorfor det?

Bare mi mening , men er jo ikke uenig i att også hans måte å sette det på spissen på , retorikk om du vil, er heller med på å spisse frontene enn å få folk i tale , en konstruktiv sådan.

Bottomline her etter mine begreper er at folk må prøve å sette seg selv inn i rollene om saka var motsatt, og nå mener eg flyktningene og oss. For hva mine 3 cents tankegang er verd , eg hadde om mulig jumpet på en mulighet for å skape ei bedre fremtid for meg å mine.

En retorikk der en nedsnakker andre mennesker som annet en medmennesker på jorda som er fødd inn i ett mye dårligere tilhøve og muligheter enn oss selv heller enn gribber og det som verre er går totalt over min forstand.

keenio1
keenio1Innlegg: 7708
23.07.17 08:55
Tempus: Dere, som jeg har skjønt har lagt Frp for hat.Kunne noen av dere konkritisere  hva som er feil med politikken deres. Såpass må dere vel greie å fremføre.

lykke til.

keenio1
keenio1Innlegg: 7708
23.07.17 09:02
ulefos: jepp, tiden er moden for et oppgjør med hatretorikken nå, det skulle vært gjort før, men det ønskes velkommen

dere må jo da ta et oppgjør med deres egne tolkninger av det dere kaller hatretorikk. uansett hva listhaug sier vrir dere det til hat.alle ser at det listhaug sier er sant, men for å virke mest mulig humane må hun si det på et vis dere har godkjent.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg