Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Trur dere på UFO

NYTT TEMA
SpikerKiste
SpikerKisteInnlegg: 38
01.01.09 19:01

Mange sier de har sett UFOer, men sån som jeg vet er det ikke funnet bevis for det enda. Noen som har peiling på dette

ludmil
ludmilInnlegg: 140
01.01.09 19:31

Er velvanskelig å bevise uansett, men noe rart på himmelen at det kan faktisk være noensom har sett en eller annen gang??? hvem vet? Trornok det er mulig, men?? hm.......

orbixx
orbixxInnlegg: 3625
01.01.09 19:59

Mange tror de ser ufo'er, men i de fleste tilfeller er det nok fantasi og ønsketenkning som er avgjørende for hva man ser.

Det finnes ikke bevis for at ufo'er eksisterer, og muligheten for at vår klode har hatt besøk fra rommet er lik null.

Jeg tror nok det er liv i vårt enorme univers, men tviler sterkt på at vi i framtiden kommer i kontakt med andre intelligente former for liv.

Avstandene er for store, og de praktiske problemene er uløselige.

major1
major1Innlegg: 519
02.01.09 19:59

Alle tror vel på UFO, uidentifisert flygende objekt. Men hva enkelte tror de ser er det tvil om. Jeg tror på det enkeltes menneskes opplevelse, men om jeg hadde opplevd det på samme måten er ikke sikkert.

laaaaaangtbrukernavn
laaaaaangtbrukernavnInnlegg: 2382
03.01.09 02:14

Hadde det foreligget klare bevis for at vi har blitt/blir besøkt fra fremmede planeter så hadde du nok fått det med deg i media, da dette hadde vært større enn både Lady Dianas død, Mette-Marits lugubre fortid og Håndballjentene til sammen..

Selv ville jeg ikke blitt overrasket om vi i løpet av de neste 10 årene ville få noen fakta på bordet om at vi vet og har visst lenge at vi blir besøkt, men jeg kan selvsagt ta feil.

Pip_6
Pip_6Innlegg: 18509
03.01.09 17:39
SpikerKiste: Mange sier de har sett UFOer, men sån som jeg vet er det ikke funnet bevis for det enda. Noen som har peiling på dette

Jeg tror det er lenge til det blir akseptert at vi kontinuerlig blir besøkt av hva vi ville kalle Aliens og UFO.

Dette er noe vitenskapen ikke kan forklare, så derefor 'skjer det ikke'.. Slik er det med mange ting. -Desverre..

UtenKontroll
UtenKontrollInnlegg: 7221
03.01.09 21:12

Som major1 er inne på blir UFO'er observert hele tiden. Les hva det står for; Uidentifisert Flygenede Objekt.

Et flygende objekt som ikke er blitt identifisert enda. Altså er et passasjerfly fra SAS (flygende objekt) et UFO før det har blitt identifisert som et passasjerfly fra SAS. Eller luftambulansen for den saks skyld...

En UFO trenger på ingen måte å ha familien til ET ombord

exzero75
exzero75Innlegg: 1298
05.01.09 10:45

Ikke rart at vi ikke ikke har noe tro på at det flyr ting vi ikke vet hva er rundt i luften...Vi får ingen informasjon om dette via media og det er jo synonymnt med science fiction. Men jeg garanterer om vi alle hadde samme informasjon om dette fenomenet som millitæret og andre instutisjoner som har tilgang til denne informasjonen, da ville vi også kunne ta del i dette.

Men desverre er det slik at vi må gjøre grundig research alle og enhver for å få en bekreftelse på hva som foregår. 

På en annen side er det helt sikkert en grunn til at det hemmligholdt over  "top secret" status.

ludmil
ludmilInnlegg: 140
05.01.09 16:04

Jah Egentlig blir en mer og mer forvirret med åra, jeg vet ssnne meg ikke lengre om jeg tør tro på noe jeg hører mer jeg...

Det er jo så mangende  mennesker som vil overbevise oss med det ene og det andre.... UFO slik de fleste forbinder det med, altså et flygende sak m utenomjordiske inni er veldetmest korrekte?

og det finnes vel masse av i vedrensrommet, men om vi har sett???

Ignen kan svare 100% på samme måtesom m gud osv, det blir en smaksak;0

Koauhtleketzki
KoauhtleketzkiInnlegg: 2069
07.01.09 02:04
SpikerKiste: Mange sier de har sett UFOer, men sån som jeg vet er det ikke funnet bevis for det enda. Noen som har peiling på dette

Med fare for å høres ut som en tørr språkprofessor: "UFO" er kun en forkortelse for "uidentifisert flygende objekt". Dvs.:Hvis du ser et objekt, er det en "ufo" inntil du har identifisert det. Har du for eksempel identifisert det som en åttekantet Zigma-601b flyvetallerken fra planeten Poff, inneholdende 7 vesener med 4 hoder og to peniser hver, er det faktisk ikke lenger noen "ufo", men en "IO" (identifisert objekt).

Med forbehold om at alle former for identifikasjoner er en kombinasjon av individuelt subjektiv, kulturelt subjektiv, og artssubjektiv aktivitet i relasjon til hvilke som helst objekter (forøvrig er jo også objektifiseringer en klassifikasjonsprosess - og dermed bundet til subjektivitet uansett).

Eller for å si det på en annen måte: Å snakke om bevis eller ikke bevis for hva som helst, kan være helt fint og praktisk hvis vi snakker om dagligdagse ting.  Hvis vi så snakker om noe som angivelig kommer fra andre planeter, vil de fleste av våre klassifikasjoner ikke nødvendigvis strekke til funksjonelt sett. Jeg innbiller meg at våre klassifikasjoner, enten de er mytiske eller objektive, ikke engang kan skape funksjonelle relasjoner til mer en enn brøkdel av alt som eksisterer her på vår lille tue Jorden.

Så å forestille seg masse kreative detaljer om en prikk man ser på himmelen, er ikke annet enn et utslag av menneskets kreativitet. Noen ganger er den bra å ha, andre ganger kan den gjøre oss til fjols.

Pip_6
07.01.09 16:47
Koauhtleketzki: Så å forestille seg masse kreative detaljer om en prikk man ser på himmelen, er ikke annet enn et utslag av menneskets kreativitet. Noen ganger er den bra å ha, andre ganger kan den gjøre oss til fjols.

Jeg er enig med deg, og særlig i dette siste du skrev her..

Å forestille seg detaljer om prikker på himmelen, har vi jo drevet med til alle tider. I dag har vi jo teleskop av forskjellige slag, og det finnes sørgelig mange mennesker som tror vi kan finne sannheten om hele universet, kun ved å titte gjennom disse.

Man tror kanskje at teleskopene våre nå har blitt så store, at vi kan studere himmelen i detaljer. Men astronomenes beste bilde av f.eks. Pluto, er fortsatt bare noen fattige pikseler av 'grå-toner' imot en stort bakgrunn. De fleste detaljerike bilder man ser av fjerne stjerner, galakser, planeter og måner, er i realiteten bare illustrasjoner som forsøker gjenskape objektet slik astronomene forestiller seg de. Forestillinger som ganske sikkert, ikke er riktige.

-Fjols blir man først når man begynner å se på forestillingene som realiteter, og nekter godta observasjoner som motsier de. ;o)

Glennvk
GlennvkInnlegg: 2230
09.01.09 20:36

Jeg er veldig nysgjerrig på kornsirkler...

Mye av det er jo bedrag, men mange mener at ikke alt er det.

Pip_6
09.01.09 22:41
Glennvk: Jeg er veldig nysgjerrig på kornsirkler... Mye av det er jo bedrag, men mange mener at ikke alt er det.

Kornsirkler syntes jeg også er veldig interessant..

Man påstår jo at mange av UFO fenomenene, ofte er 'magnetiske fenomen'. Mulig magnetisme kan forårsake mange av disse mønsterene..

Jordens magnetfeldt fungerer vel også litt som på solen, hvor enkelte områder er positivt ladet, og andre negativt. Mulig enkelte av disse mønstrene kan stamme ifra en 'atmosferisk utveksling'. Da vil det kanskje kunne oppstå strømmer som er kraftige nok til å generere naturlige magnetfeldt, som kan forme 'avtrykk' av forskjellige slag i naturen. (Men da burde vel disse formasjonene forekomme hyppigest rundt ekvator..) -Tenker jeg..

Ikosaeder
IkosaederInnlegg: 8409
09.01.09 22:42

Nei.

razier
razierInnlegg: 1206
10.01.09 05:00

exzero75

Men desverre er det slik at vi må gjøre grundig research alle og enhver for å få en bekreftelse på hva som foregår. 

På en annen side er det helt sikkert en grunn til at det hemmligholdt over  "top secret" status.

--------------

Jeg synes dette blir litt tøysete.

Hvis ufo eksisterer så er det lite vi kan gjøre med det, og hvis ikke så er det jo ikke stort å bry seg om.

Angående "hemmelighetskremmeri" fra diverse regjeringer så er vel dette så nær nonsens det vel kan komme. At f,ex flygere skulle ha sett ufo kan da ikke dette være noe og holde hemmelig for noen som helst, siden vi til dags dato ikke har sett noen menneskelagde ufoer fra noen spesielle land, så må vel dette bety at, enten lager alle land ufoer, for alle lands regjeringer kjenner "hemmeligheten", eller så lager ingen land noe som helst i nærheten av det vi forstår som ufo, nettopp fordi disse lands regjeringer forstår akkurat så mye av ufo-fenomenet som alle oss andre, dvs null og niks, bare at det er oppdaget uforklarlige fenomener på himmelen.

At det er oppdaget uforklarlige fenomener på himmelen er jo ikke noe nytt eller hemmelig, bare hittil et _ikke_ forstått fenomen.

Det kan godt hende at farkoster fra rommet besøker jorden, men jeg tror de antatte vesener ville avholdt seg fra å dele kunnskap med f,ex Ronald Reagen eller President Bush.

Ellers må vi vel tro at Roswellaffæren ble dysset såpass ned at ufovesenene ikke oppdaget at noen hadde forsvunnet fra flåten, og at de ettehvert lærte seg engelsk og at presidenten i USA nå sitter inne med universets hemmeligheter.

Og at alle forskere verden rundt hele tiden har hemmelige samtaler med Bush om hvordan det egentlig står til der ute.

Kanskje ufo- menneskene også har fortalt Bush hvordan han skal løse Afganistankonflikten, men at det er så hemmelig at han ikke tør å si det.

Vel, det var noen strøtanker om ufo 

Ellaih
EllaihInnlegg: 1062
10.01.09 05:08

Jeg har sett mange flyvende objekter jeg ikke vet hva er:-)

Ukjent flyvende objekt. Det jeg tror du sikter til er aliens eller?

SpikerKiste
SpikerKisteInnlegg: 38
10.01.09 22:28

ok

krollar
krollarInnlegg: 906
15.01.09 03:18

Jeg tror såklart på UFOer, men at utenomjordiske flygende tallerkener har besøkt jorden stiller jeg meg svært tvilende til.

Jeg har derimot sett noe som jeg ikke klarer å tenke meg til hva er(ganske sen kveld og stjerneklar himmel).

Konstant lys som beveger seg ganske fort(litt sterkere enn et typisk stjerneskudd, og endel tregere). Det går fortere enn et typisk fly, så man skulle tro at det var en satelitt.

Problemet er at "objektet" tok to 90-graders svinger, slik at det fortsatte i opprinnelig retning, i løpet av 30-60 sekunder.

Noen som har en idé om hva det kan være?

tucan
tucanInnlegg: 20004
15.01.09 22:57

Vel.. UFO finnes jo.. alt som ikke er identifisert, er jo katagorisert som Uidentifisert Flygende Objekt;-)

Men spøk til side.. Har null tro at sånt finnes.. Men så er jeg skeptisk til alt som ikke har en naturlig forklaring.

Rvsb
RvsbInnlegg: 2106
15.01.09 23:38

Ja, jeg tror på UFOer, ihvertfall i mørket. Alt flyvende er en UFO fram til du har greid å se hva det er.

Pip_6
16.01.09 00:45
krollar: Problemet er at "objektet" tok to 90-graders svinger, slik at det fortsatte i opprinnelig retning, i løpet av 30-60 sekunder.   Noen som har en idé om hva det kan være?

Dette du skriver, tyder jo på at 'objektet' du så brytet endel fysiske regeler. Denne manøveren er ikke vi istand til å foreta i rommet. Alt vi har går stort sett 'rett frem'.

Et fysisk objekt vil gjerne gi ganske skarpe konturer imot det sorte universet. Men intet jèg kjenner kan foreta en slik manøver som dette du beskriver. Mulig et magnetfeldt kan.. -Det ville trolig fortont seg mere difust på nattehimmelen.. (Har aldri sett et selv.. -Mulig de ikke eksisterer.. :o)

Mange tror endel 'naturlige plasma-fenomen' har en tendens til å følge et slikt bevegelsemønster.. Utifra hva man har funnet ut om 'magnetisk rekonneksjon'.. -Veldig dyp is der asså.. :o) Men det blir i 'samme gate' som kulelyn, og kanskje 'Hessdalen - fenomenet'.. -Men dette vet man veldig lite om..

-Bare forslag.. -Hehe..

Koauhtleketzki
KoauhtleketzkiInnlegg: 2069
16.01.09 09:16

"Mange sier de har sett UFOer, men sån som jeg vet er det ikke funnet bevis for det enda. Noen som har peiling på dette"

^

Det du mener er om noen har sett flygandes tallerkner eller lignandes... Ikke bruk ordet UFO uten at du tenker over ka det e ment å bety.

U.F.O.=Uforklarlig flyvende objekt. Mange ser hele innimellom noe som der og da e uforklarlig. At noe er en UFO betyr ikke at det e et romskip fra Hutaheiti eller jordens indre :-)

Planeswalk
PlaneswalkInnlegg: 7919
16.01.09 10:48

Hvis det her spørres om eksistensen av "oppdagede romvesener", så kan det sammenliknes med troen på Nøkken, julenissen, demoner, engler osv.. Romvesener er de moderne mytologiske kreaturer.

Og det er sånn sett ingen bombe at de har oppstått idemessig i USA.

Det kan fort bli den neste store religionen når folk er leie av kristendom, islam og andre utdaterte elementer som vokste fram som halvfunksjonelle styreformer/normsettere i gamle samfunn (ved å spille på folks overtro).

I et labforsøk som flere ganger er vist på NGC, utsettes en mann for elektromagnetisk stråling rettet mot hjernen, der han følgelig "opplever" at han ser og snakker med aliens, demoner og diverse.  Er ideen om romvesener populær i kulturen, vil alle "se" flygende tallerkner på himmelen i alle mulige sammenhenger og tydeligvis er enkelte magnetsterke områder de mest utsatte for opplevelser av spøkelser o.lign.

For all del! : Mennesker har ingen grunn til å påstå at vi "vet" og "erfarer"alt som kan vites og erfares maksimalt sett. Og romvesener må sannsynlighetsmessig finnes i betydning av liv på andre planeter. Men her er de ikke.

Forøvrig: Er det slik at mer intelligente vesener (mer høyteknologiske og avanserte ellers) i dag finnes i vår umiddelbare nærhet på en eller annen skjult måte, er det ingenting som taler for at de er fra en annen fjern verden. Den eneste plassen vi vet det finnes avansert liv på er jorden. Alt annet er en nål i en veldig stor høystakk. Og det er også jordkloden(nål i en høystakk) fra andre teoretiske perspektiver.

(Innlegget ble redigert 16.01.09 10:50)

Kartografen
KartografenInnlegg: 4346
16.01.09 12:42
Planeswalk: Hvis det her spørres om eksistensen av "oppdagede romvesener", så kan det sammenliknes med troen på Nøkken, julenissen, demoner, engler osv.. Romvesener er de moderne mytologiske kreaturer.

Jeg håper ikke du med dette mener at eldre mytologi er "irrasjonelle" fenomener.

KnuT_Sande
KnuT_SandeInnlegg: 41
18.01.09 18:12

Sjangsen for at det skal oppstå intelligent liv på en planet er svært svært vanvittig liten. På den andre siden er det svært svært vanvittig mange planeter i universet. Så det er sannsynlig at det finnes intelligent liv på andre planeter. Problemet er bare at det må være flere lysår unna jorden at reisen hit ville tatt flere år, selv om skapningene skulle reist i lysets hastighet.

Som kjent betyr utrykket UFO bare uidentifisert flygende objekt. Dermed impliserer ikke det små grønne menn bak spakene.

orbixx
orbixxInnlegg: 3625
18.01.09 21:13

Det var en astrofysiker som fikk spørsmålet om han trodde jorden hadde hatt besøk fra rommet.

Han svarte enkelt og greit: Nei, det for dyrt for intelligente vesener å reise hit til vår planet.

Jeg må legge til: Hvem gidder å reise i tusenvis av år for å observere Ola og Kari?

I så fall må de være tullinger- der ute i universet.

krollar
krollarInnlegg: 906
18.01.09 21:57
Pip_6: Dette du skriver, tyder jo på at 'objektet' du så brytet endel fysiske regeler. Denne manøveren er ikke vi istand til å foreta i rommet. Alt vi har går stort sett 'rett frem'.

Det var jo derfor det var så forbanna rart :p

Om det var nøyaktig 90 grader vet jeg ikke, det kan også ha vært en "sving". Men den var i tilfelle veldig krapp i forhold til farten.

Jeg regner, som sagt, med at det har en naturlig forklaring. Men hva det kan være har jeg ingen anelse om. Gidder heller ikke bruke tid på å spekulere i det.

Det kan jo også ha vært et synsbedrag, da jeg satt i en bevegende bil i en dal og ikke fikk sett "objektet" hele tiden.

Pip_6
19.01.09 03:54
krollar: Det var jo derfor det var så forbanna rart :p Om det var nøyaktig 90 grader vet jeg ikke, det kan også ha vært en "sving". Men den var i tilfelle veldig krapp i forhold til farten. Jeg regner, som sagt, med at det har en naturlig forklaring. Men hva det kan være har jeg ingen anelse om. Gidder heller ikke bruke tid på å spekulere i det. Det kan jo også ha vært et synsbedrag, da jeg satt i en bevegende bil i en dal og ikke fikk sett "objektet" hele tiden.

Dette vet du nok best selv. :o)

Dette med magnetfeldt, har vitenskapen lite innsikt i. -Enkelte fornekter til og med at de eksisterer. Men om du så noe som utførte manøvre i verdensrommet, var det ikke oss, eller noe fysisk objekt.. -Det Må være magnetfeldt. -hehe.. -Tror da altså jeg..

Kult at du forteller om det. :o)

razier
razierInnlegg: 1206
19.01.09 16:00

Selv om jeg har hatt et innlegg på denne tråden, så vil jeg langt i fra avvise UFO som fenomen.

Selv så jeg i barndommen en ganske stor ufo, sammen med en guttegjeng som observerte det samme.

Men den var langt i fra slik som det gjerne beskrives

falkneborg
falkneborgInnlegg: 3817
19.01.09 19:09
orbixx: Avstandene er for store, og de praktiske problemene er uløselige.

Hvordan er de uløselige?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg