Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fant Stein i magen på Torsk.

NYTT TEMA
KaiRichardOlson
KaiRichardOlsonInnlegg: 1
31.08.18 19:32

Fant denne steinen i magen på en torsk, noen som har en ide på hva det kan være?

den veier ca halvparten av en vanlig stein. den er svart.

...

(Innlegget ble redigert 31.08.18 19:37)

Justice 96
Justice 96Innlegg: 30703
31.08.18 19:34
KaiRichardOlson: hva

En halv stein? 

petterG
petterGInnlegg: 9508
31.08.18 23:46

Hvor stor/tung er en "vanlig" stein...?

ostgote
ostgoteInnlegg: 4197
05.09.18 22:16
KaiRichardOlson: Fant denne steinen i

Foto?

Steiner har ulik egenvekt. Noen steiner kan til og med flyte på vann,som pimpstein. De kan også være sorte  f.eks. svart pimpstein (black pumice stone).
Steinen er porøs med luft/gasslommer og vil være mye lettere enn en stein av samme størrelse som er kompakt uten porer.

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 45306
06.09.18 12:15
KaiRichardOlson: den veier ca halvparten av en vanlig stein

???

Mvh

BE

Zpiff
ZpiffInnlegg: 19218
06.09.18 22:01
KaiRichardOlson: en vanlig stein

Hm, da regner jeg med at du har funnet "en uvanlig stein".
Men om torsken slukte steinen for å bli (en) uvanlig stein torsk ('torsk' skal nok heller ikke tolkes på svensk), får forbli usagt. 

Hvor stor (volum) var steinen? 
Var den liten, så kan det jo hende det bare ble med i sluket når den f.eks. tok en krabbe.. på sjøbunnen. 

Men for all del, førstnevnte teori kan jo også ha sine sider.., og ut over det så er det jo vanskelig å si noe om selve steinen, da bortsett fra at du beskriver den som svart, og med lav densitet -evt. kanskje det bare var en "kølbeta" -kull kan jo være fint for fordøyelsen iblant :)  

BlackEagle
06.09.18 22:23
Zpiff: Hm, da regner jeg med at du har funnet "en uvanlig stein". Men om torsken slukte steinen for å bli (en) uvanlig stein torsk ('torsk' skal nok heller ikke tolkes på svensk), får forbli usagt.

Jeg ler meg skakk (stein?), men jeg har ikke flere tomler!

Mvh

BE

BlackEagle
06.09.18 22:28
Zpiff: kanskje det bare var en "kølbeta"

Kan ha vært koks... som muligens kan forståes som kokain... og dermed er vi vel tilbake til den steine torsken igjen...

...og seriøsiteten vil ingen ende ta...

Mvh

BE

Til trådstarter: Jeg beklager, men tigerns og min sans for humor kan iblant være litt ... hmmm... ubendig. Vi skjønner begge at dette er noe du lurer på, og vi kan dessverre ikke gi deg noe svar - det var ikke meninga å ødelegge tråden!

(Innlegget ble redigert 06.09.18 22:29)

JudasT
JudasTInnlegg: 5493
07.09.18 01:56

Jonas i hvalfiskens buk er berømt, men nå altså Stein i torskens mage...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg