Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

To soler i vårt solsystem ?

NYTT TEMA
nøkkerosa
nøkkerosaInnlegg: 6853
28.12.18 23:21

Er det mogeleg at det faktisk kan finnast to soler i vårt planetsystem?

Men då undrar ein seg sjølvsagt om kor er den andre sola....for då burde vi jo sjå ho....

Ja for kor er denne sola om ho er eindel av vårt planetsystem ?

Dersom ein "ser for seg" ein ellipse, som jo innehelde 2 brennpunkt , "soler""

...so kan jo denne hypotesa om to soler stemmer , eller ka ?

to soler i vårt planetsystem

Ka dokke trur her inne omkring dette temaet ?

(Innlegget ble redigert 28.12.18 23:26)

jonas
jonasInnlegg: 33845
28.12.18 23:26
nøkkerosa: Er det mogeleg at det faktisk kan finnast to soler i vårt planetsystem?

Nei.

/endofdiscussion

nøkkerosa
28.12.18 23:29
jonas: Nei. /endofdiscussion

Ka Jonas var poenget ditt med svaret ditt til meg?

...det blei noko "gresk" dette svaret ditt for meg ..

Har du noko vitenskapeleg dokumentasjon å fare med som motseie det eg har skreve?

Har du noko fornuftig å kome med  ?

(Innlegget ble redigert 28.12.18 23:36)

jonas
28.12.18 23:33
nøkkerosa: Har du noko å fare med?

Det er du som lanserer en teori. Det er vel du som burde ha noe å fare med. Eller noe poeng.

Men altså. Gå ut. Se på himmelen. Ser du to soler? Gjenta observasjonen en gang i timen hele det neste året. Si gjerne fra hver gang du observerer to soler på himmelen.

(Innlegget ble redigert 28.12.18 23:34)

nøkkerosa
28.12.18 23:38
jonas: Det er vel du som burde ha noe å fare med

Har du lest det eg linka til ?

jonas
28.12.18 23:39
nøkkerosa: Har du lest det eg linka til ?

Ja. Men det er ikke to soler i vårt solsystem allikevel.

Grammofon
GrammofonInnlegg: 2540
28.12.18 23:44

Her nord for moralsirkelen ser vi ingen soler for tida.

nøkkerosa
28.12.18 23:47
jonas: Det er du som lanserer en teori

Ka teori har eg liksom "lansert"

nøkkerosa
28.12.18 23:56
Grammofon: Her nord for moralsirkelen ser vi ingen soler for tida

pga av at det er overskya?

(Innlegget ble redigert 29.12.18 00:00)

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 49893
29.12.18 00:03
nøkkerosa: Ja for kor er denne sola om ho er eindel av vårt planetsystem ?
Dersom ein "ser for seg" ein ellipse, som jo innehelde 2 brennpunkt , "soler""
...so kan jo denne hypotesa om to soler stemmer , eller ka ?
to soler i vårt planetsystem

At sola vår er ein del av eit binært system, er fullt mogleg, og det kan vere mogleg utan at vi ser noko særleg av den andre sola. Den kan vere liten, raud (dvs. mørkare enn sola vår) og såpass langt unna at den er vanskeleg å sjå. Men å seie at den da er ein del av vårt planetsystem, vil nok vere å trekke det langt. Om to soler går i bane rundt kvarandre, vil neppe det vere nok til å seie at den eventuelle andre sola er ein del av vårt planet-system.

Men det er fint at du besøkjer forskning.no, rosa.

Mvh

BE

nøkkerosa
29.12.18 00:04
Grammofon: Her nord for moralsirkelen ser vi ingen soler for tida.

Kanskje Polarsirkelen kan hjelpe deg ? Eg håpar det :-)

(Innlegget ble redigert 29.12.18 00:05)

jonas
29.12.18 00:17
nøkkerosa: Ka teori har eg liksom "lansert

"Er det mogeleg at det faktisk kan finnast to soler i vårt planetsystem?"

Teori. Svaret er nei. Men beklager, jeg glemte hvem du var. Du er jo selvfølgelig ikke interessert i å få noe svar. Du er jo bare her for å bable i vei med dine to nick.

(Skal vi ha en gjettekonkurranse om hvor lang tid det tar før kungfuz-aliaset dukker opp for å skryte av nøkkerosas uredde spørsmål og spamme ned forumet med usammenhengende pisspreik?)

nøkkerosa
29.12.18 00:22
jonas: Ja. Men det er ikke to soler i vårt solsystem allikevel.

Vel det er dine ord....men linken eg viste til kunne jo vise til at det kanskje er det ?

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 49893
29.12.18 01:08
nøkkerosa: Kanskje Polarsirkelen kan hjelpe deg ?

Polarsirkelen og Moralsirkelen betraktes av noen eller mange som kongruente - til tross for at M er bytta ut med P, og L og R har bytta plass...

Mvh

BE

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 11280
29.12.18 01:21
nøkkerosa: men linken eg viste til kunne jo vise til at det kanskje er det ?

Linken din sier ingenting om at VÅRT solsystem har to stjerner, bare at det finnes mange binære stjernesystemer der ute, noe som ikke akkurat er veldig vanskelig å tenke seg til. Hadde vi hatt to stjerner i vårt solsystem hadde vi visst om det i mange hundre år, kanskje mange tusen. Vi hadde mest sannsynlig sett det på himmelen hver eneste dag og vi hadde observert gravitasjonspåvirkningen fra den andre stjernen. 

nøkkerosa
29.12.18 12:18
trøndergutten: Hadde vi hatt to stjerner i vårt solsystem hadde vi visst om det i mange hundre år, kanskje mange tusen. Vi hadde mest sannsynlig sett det på himmelen hver eneste dag og vi hadde observert gravitasjonspåvirkningen fra den andre stjernen.

Ja det var det eg og trudde at vi ville ha visst det om det var to soler i vårt planetsystem.

Men det undrar meg då at det er nokre forskarar som faktisk verkar å tru at det kan vere tilfelle at det er 2 soler i vårt planetsystem.

Universet er uansett fasinerandes, og ikkje minst korleis alt i det uendelege fungerar saman på fenurleg vis.

Og korleis elipser fungerar saman trur eg er ein slags basisfunksjon på korleis alt saman kan fungere i lag på eit vis...

Uansett fasinerandes greier dette med binære solsystemer og potensielle planeter gong rundt begge solene....

Men fatter liksom ikkje heilt korleis det går ann for ein planet å gå rundt to soler...og iallefall når vi som bur på planeten kun ser den eine sola

Men det kan jo tenkast at kanskje går planeten kun rundt kun ei sol i eit binært solsystem om det er fysisk mogeleg ....men ser liksom ikkje heller det heil for meg

Vel ikkje veit eg....men det er då heldigvis endå lov å undre seg ..

(Innlegget ble redigert 29.12.18 12:25)

jonas
29.12.18 12:21
nøkkerosa: Men det undrar meg då at det er nokre forskarar som faktisk verkar å tru at det kan vere tilfelle at det er 2 soler i vårt planetsystem.

Hvilke forskere? Det står ingenting om dette i linken din.

nøkkerosa
29.12.18 13:07

https:Nemesis

(Innlegget ble redigert 29.12.18 13:10)

FjernsynVG
FjernsynVGInnlegg: 917
29.12.18 16:02
nøkkerosa: Er det mogeleg at det faktisk kan finnast to soler i vårt planetsy

Forstår du forskjellen på planetssytem og galakse?  Galakse er det som beskrives i din link. I vår galakse, den som vår sol tilhører, finnes sikkert mange binære solsystemer.

(Innlegget ble redigert 29.12.18 16:05)

nøkkerosa
29.12.18 19:35
FjernsynVG: Forstår du forskjellen på planetssytem og galakse?

Ja det gjere eg. Eit planetsystem er jo eindel av ein Galakse......som igjen er eindel av eit galaksesystem....som igjen er eindel av Universet.....

Forstår du forskjellen på eit planetsystem og eit galaksesystem?

(Innlegget ble redigert 29.12.18 19:50)

Buddhina
BuddhinaInnlegg: 395
30.12.18 00:53

Ett forsker team mener sola kom som tvilling da den ble til. Og ved simulering så har de kunne få vite at sol tvillinger kommer fra hverandre med noen millioner mellomrom også. Solas tvilling kan ha forduftet eller blitt omgjort eller blitt en hvit dverg feks også eller kommet inn et annet solsystem eller brent opp av den andre sola ikke godt å si. Men foreløpig nå er det kun en sol vel og merke i vårt solsystem. Eller så kan man kalle Jupiter en sol da den kanskje er rester av den andre sola som en gang var:)?

(Innlegget ble redigert 30.12.18 00:56)

Viracocha
ViracochaInnlegg: 12730
30.12.18 01:19
Buddhina: Eller så kan man kalle Jupiter en sol da den kanskje er rester av den andre sola som en gang var:)?

Jeg tror observerte erfaringer tilsier at døende stjerner til syvende og sist eksploderer. Noen får korrigere om jeg har misforstått.

Zpiff
ZpiffInnlegg: 20560
30.12.18 13:27
nøkkerosa: Er det mogeleg at det faktisk kan finnast to soler i vårt planetsystem?

Jada, det er mange stjerner systematisk plassert her på planeten, filmstjerner, popstjerner.., og flere kaller gullungen, kjæresten.. sin for "sola mi" også. 
Dog er det dårlig med kjernefusjon innad disse stjernene/solene, men (som et plaster på (evt. salt i) såret) så er det jo titt og ofte en og annen bedriftfusjon, kommunefusjon... 

ostgote
ostgoteInnlegg: 4578
30.12.18 18:25

Nemesis hypotesen sannsynliggjør eksistensen av en brun dvergstjerne i nærheten av solsystemet. Brune dverger sender ikke ut tilstrekkelig lysstyrke i det synlige spekteret og kan kun observeres som langbølget infrarødt lys. Overflatetemperaturen på brune dvergstjerner er oppover mot 2000 grader C. 

Det pågår flere omfattende søk etter brune dverger i solsystemets nabolag med teleskopene WISE og Spitzer. Det er hittil ikke funnet noen nærmere enn de andre synlige stjernene. Omfattende søk og kartlegging av store objekter i solsystemets ytterkanter pågår fortsatt og flere store objekter vil helt sikkert bli funnet om noen år.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nemesis_(hypothetical_star)

https://www.space.com/22538-nemesis-star.html

https://www.jpl.nasa.gov/news/news.php?release=2014-127

FjernsynVG
FjernsynVGInnlegg: 917
30.12.18 21:55
nøkkerosa: Ja det gjere eg

Hvorfor spør du da om det er to soler i vårt planet/solsystem? Briller med for stor forskjell i styrke på glassene?

(Innlegget ble redigert 30.12.18 21:57)

nøkkerosa
01.01.19 23:56
Buddhina: Ett forsker team mener sola kom som tvilling da den ble til. Og ved simulering så har de kunne få vite at sol tvillinger kommer fra hverandre med noen millioner mellomrom også. Solas tvilling kan ha forduftet eller blitt omgjort eller blitt en hvit dverg feks også eller kommet inn et annet solsystem eller brent opp av den andre sola ikke godt å si. Men foreløpig nå er det kun en sol vel og merke i vårt solsystem. Eller så kan man kalle Jupiter en sol da den kanskje er rester av den andre sola som en gang var:)?

Ja det er visstnok fleire forskara som trur at sola vår eingong hadde/har ein tvilling"sjel", men at den kanskje er blitt borte vekk, eller er ein "brun dverg" som er ei slags sol som ikkje er varm nok til å drive med fusjonsprosesser av hydrogen til helium meg forstått.

Einig med deg at Jupiter kanskje har vore ei slags sol eingong,kanskje ei slags dvergstjerne? Den er jo ein gigantisk gassplanet som består av stort sett hydrogen og helium slik som sola gjere. Og so har Jupiter ein heil bønsj med måner som kretsar rund den, 64 stykk sist eg sjekka. Og kven veit kanskje er det liv på nokre av desse månane.

Og Jupieter er ca like stor i forhold til sola som jorda er i forhold til Jupiter , men det var no berre eit lite sidespor ;-)

nøkkerosa
01.01.19 23:58

Ønskar dokke eit riktig so Godt Nyttår folkens :-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg