Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny teori om fotoner og tid

NYTT TEMA
Busus
BususInnlegg: 673
27.06.19 03:51

Fant denne videoen som forklarer kvantemekaniske fenomener , som f.eks entaglement/sammenfiltring, på en ny måte. Den er 100% kompatibel med Einsteins relativitetsteori. Det er interessant, da dagens modeller ikke er det. 

Under ligger en link til videoen. Hadde vert gøy å høre hva dere tenker/forstår ut fra den:

https://youtu.be/7MiycUXXTwQ

TonyDiMera
TonyDiMeraInnlegg: 1885
27.06.19 18:31

Bare tull. Du må vel kunne se at han ikke forklarer noen ting men bare gjentar masse idiotisk babbel. Rett og slett en gal og sannsynligvis schizofren person. Et nytt nummer i rekken av forvirrede personer som aldri har satt sin fot i en forelesningssal, ikke vet forskjellen på Hilbertrom og CD-ROM og likevel tror de har oppfunnet en ny og revolusjonerende teori som forklarer alt (som de av en eller annen grunn aldri klarer å få ned på papir).

Busus
30.06.19 10:35

Det var kanskje litt misvisende tittel fra min side. Han refererer til eksisterende ligninger og forandrer ikke eksisterende teori.

Det er kanskje mer "nye perspektiver". Jeg synes det er interessant måten han ser på tid som oppdelt i fortoner. Akkurat som de deler energi i pakker, deler de tiden.

Der er mye tullevideoer ja, men det er noe spesielt med akkurat disse synes jeg. Virker ikke fjern.

Der var forresten noen flere slike korte videoer på kanalen, som går litt mer spesifikt inn på forskjellige emner. 

(Innlegget ble redigert 30.06.19 10:48)

nøkkerosa
nøkkerosaInnlegg: 6853
03.07.19 22:20
TonyDiMera: Bare tull. Du må vel kunne se at han ikke forklarer noen ting men bare gjentar masse idiotisk babbel. Rett og slett en gal og sannsynligvis schizofren person.

Personleg fann eg linken til Busus interessant.

Så kan du TonyDiMera foklare vitenskapeleg kvifor du meinar det som blir sagt i linken til Busus er ...for å bruke nokre av dine eigne ord TonyDiMera: "..idiotisk babbel" ..og "bare tull"...og "schizofren person.." ...

?

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 49904
09.07.19 09:47
Busus: Fant denne videoen som forklarer kvantemekaniske fenomener , som f.eks entaglement/sammenfiltring, på en ny måte. Den er 100% kompatibel med Einsteins relativitetsteori. Det er interessant, da dagens modeller ikke er det.

Først må jeg gjøre oppmerksom på mitt utgangspunkt: Jeg er altså både kompetanse- og kunnskapsløs når det gjelder både fysikk, kvantefysikk/-mekanikk og matematikk (og alt annet, for den del), så jeg har ikke tenkt å late som jeg har noe jeg ikke har (skjønt - en slik dualisme kunne jo vært interessant nok...).

Men det er litt morsomt å legge merke til at tid oppdelt i fotoner likner litt på tanker som datt ned i huet mitt for lenge, lenge siden (på søttitallet) - at det kan finnes et tidskvant; altså et stykke tid som ikke kan deles mer opp - dvs. at det kan være irrelevant å snakke om "tid" mellom null og Plancktid.

Jeg er ikke dermed uten videre tilhenger av å kalle tidskvanter for fotoner...

Mvh

BE

(Innlegget ble redigert 09.07.19 09:48)

Busus
21.07.19 03:15
BlackEagle: Jeg er ikke dermed uten videre tilhenger av å kalle tidskvanter for fotoner...

Tror han mente at tiden kommer i energipakker. Slike pakker kan komme i form av fotoner. Pakkene kan også omformes til elektroner og positroner. Og når dette skjer blir det en "tidskvant", altså noe "skjer", en "interaction". 

Slik jeg forstod det, så vil partikler fra samme tidskvant være såkalt sammenfiltret.

Noe av det første jeg la merke til var at han omtaler observasjon som "interaction". Dette er et veldig viktig poeng som ofte utelates når man beskriver eksperimenter innen fysikk. Og det var grunnen til at jeg tenkte at dette kunne være noe i, og ikke bare tåkeprat.

(Innlegget ble redigert 21.07.19 03:21)

TonyDiMera
TonyDiMeraInnlegg: 1885
24.07.19 14:05

Det er ikke noe nytt i at tullinger kamuflerer sitt tull med begreper hentet fra ekte vitenskapelige teorier.

Fotoner er en bestemt lineær kombinasjon av to vektorbosoner fra standardmodellen. Å dele tiden i "fotoner" gir like lite mening som å dele den i sofaputer eller potetgullposer.

Siden tullingen fremdeles ikke har gitt ut en eneste publikasjon relatert til sin "teori" men kun lagt ut en haug med videoer uten innhold, kan vi trygt gå utifra at han ikke har noen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg