Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NBA playoffs 2008

NYTT TEMA
smush
smushInnlegg: 9187
17.04.08 13:17
Da var det klart for sluttspill, her er mine tips..

EAST

Boston Celtics vs Atlanta Hawks (4-0)
I mine øyne den sikreste av de åtte matchupene. Celtics cruiset seg gjennom regular-season, og de vil cruise seg gjennom first- round i playoffs også. Boston var 29 kamper bedre enn Hawks i regular season...

Detroit Pistons vs Philadelphia 76ers (4-0)
Detroit vil nok heller ikke ha store problemer med å komme seg forbi første runde, spørsmålet her tror jeg blir om det blir en sweep eller ikke, jeg tipper ja.

Orlando Magic vs Toronto Raptors (4-2)
Dwight Howard ble den yngste returkongen ever i NBA denne sesongen, og har utvilsomt vært den beste centeren i årets NBA. Jeg tror han blir avgjørende i denne serien også, selv om Raptors ikke skal undervurderes. To fantastiske 3- poengslag som møtes her

Cleveland Caveliers vs Washington Wizards (4-2)
LeBron James tok Cavs til finals i fjor, i år blir det tøffere. Wizards har fått Gilbert Arenas tilbake, men han er vel ikke 100% enda. Cavs avanserer for tredje år på rad (tror jeg) mot Wizards.

WEST

Los Angeles Lakers vs Denver Nuggets (4-1)
Lakers sikret seg hjemmebanefordel gjennom hele west, og er i kanonform. Vant klart alle tre kampene mot Iverson & co i regular season. Forsvarsspillet til Nuggets er alt for dårlig til å gå videre her.

New Orleans Hornets vs Dallas Mavericks (4-3)
Dette handler om Chris Paul og Dirk Nowitzki. Blir utrolig spennende å se om Paul kan fortsette storspillet i playoffs, mot Dallas og Dirk Nowitzki som har mye erfaring fra playoffs de siste årene. Tidenes overraskelse i fjor når Dallas røk mot Warriors, de kan fort revansjere seg her. Dette tror jeg ikke blir avgjørt før i kamp 7, og det kan tippe begge veier.

San Antonio Spurs vs Phoenix Suns (3-4)
Shaq og Suns spilte veldig dårlig rett etter traden, men i de siste har de vist hvor farlige de kan være. Shaq frigjør mye rom, og Stoudemire har storspilt den siste tiden. Spurs på sin side sliter mer skader på viktige role- players, slike som Horry. Jeg tror de regjerende mestrene ryker her, enten i 6 eller 7 kamper. På den andre siden vil det ikke overraske meg om Spurs vinner heller...

Utah Jazz vs Houston Rockets (4-2)
Rockets vant 22 kamper på rad i regular season, og skrev seg dermed inn i historie-bøkene med den andre lengste winning- streaken. Mistet viktige Yao Ming, og er vel det laget de andre lagene i West helst skulle ha møtt. Så lett blir det nok ikke, men Utah's utrolige spill på hjemmebane blir avgjørende til slutt.

Mao Celtics, Pistons, Magic, Cavs, Lakers, Hornets, Suns og Jazz går videre til semifinals
BoomDizzle
BoomDizzleInnlegg: 4744
17.04.08 15:59
Tror du har rett i mye her. Er enig i at Spurs - Suns er vanskelig å spå, og jeg må innrømme at jeg tror Spurs vinner.

I Western tror jeg Lakers slår Jazz og at Hornets slår Spurs, men hvem som vinner Western av Lakers og Hornets er umulig å spå. I Eastern tror jeg Celtics slår Cavs og at Pistons slår Magic, men heller ikke her klarer jeg å spå hvem av Celtics og Pistons som vil vinne.

Lakers/Hornets vs. Celtics/Pistons...mange spennende kamper blir det uansett!
arildknap
arildknapInnlegg: 135
17.04.08 16:06
Det blir interessant i år. Her er det jeg tror kommer til å skje i første runde:

Celtics vs Hawks (4-0)
Hawks har desverre ingen sjanse, og Celtics kunne sikkert ha spilt med de samme spillerne der har gjort den siste tiden og fortsatt vunnet komfortabelt.

Pistons vs 76ers (4-2)
Bør ikke undervurdere 76ers, de har vert gode mot Pistons i år, men denne serien går maks til 6 kamper og det rutinerte Pistons laget går nok videre.

Magic vs Raptors (4-1)
Raptors skal ikke være eit problem for Magic, selv om de har mye å revansjere seg etter i fjor.. Spørsmålet her er hvor godt Howard takler presset i sluttminuttene.. Men de har jo også mr.4th quarter Hedo Turkoglu. Denne tar nok Magic greit!

Cavs vs Wizards (3-4)
Kanskje den mest spennende match-upen i East. Jeg tror at wizards kan ta denne her. Kommer til å "go down to the wire", men Cavs er ikke så samspilte etter den traden i midseason.. Men for all del, skal ikke glemme LeBron-faktoren, han kan vinne kamper helt alene. Hvis Washington vinner tror jeg de har en sjanse til å gi Celtics en real match!

West:
Lakers vs Nuggets (4-1)
Nuggets bør ikke være eit problem for Lakers, på grunn av manglende forsvar osv. Men du må alltid passe på folk som Iverson og Anthony som kan "score on will".

Hornets vs Mavs (3-4)
Tviler på at Hornets kommer til å greie Dallas. Dirk &co kommer til å dra det langste strået her. Hornets har for lite erfaring og etter en fantastisk sesong kommer alt til å ende her..

Spurs vs Suns (?-?)
Umulig å si. Alt avhenger på hvordan Manu spiller for Spurs, kommer veteraner som Brent Barry og Horry til å komme tilbake, hvordan vil Finley spille? Det er altfor mange spørsmålstegn til å sette en klar vinner her. Alt jeg vet er at det kommer til å bli en veldig jevn serie. Shaq og Stoudemire kommer nok til å bli tøft for Spurs

Jazz vs Rockets (4-3)
Jeg tror at dette kan bli tøft for Utah, som ikke har hjemmebanefordel. Men de greier nok det allikevel. Kombinasjonen Boozer/Williams kommer til å bli for mye å takle for Rockets. Og hvis Okur fortsetter å spille slik han har gjort, kommer det hvertfall til å gå Utahs vei.
smush
17.04.08 18:35
My bad, Utah har selvfølgelig ikke hjemmebanefordel. Tror likevel de vinner minst en av fire bortekamper, og dermed avanserer hvis de gjør jobben hjemme.

Enig at Washington-Cavs er den mest spennende matchupen i East. Hadde vært artig med Celtics-Wizards, de tapte vel bare en kamp mot Celtics i år..

West er utrolig åpen, Lakers er egentlig det eneste laget jeg føler meg ganske sikker på går videre.

Hornets vs Mavs og Spurs vs Suns er helt 50-50
Baggio1972
Baggio1972Innlegg: 2817
18.04.08 14:49
Spurs - Suns 50-50?? I think NOT

Suns vant serien inbyrdes klart, og har ett godt tak på Spurs.

WOOHOO
smush
18.04.08 16:39
Spurs i regular season og Spurs i playoffs kan ikke sammenlignes...

Men tror også Suns tar Spurs, men det blir utrolig jevnt
Amrika
AmrikaInnlegg: 1980
18.04.08 19:49
Tror finals blir Seattle - Miami, der Seattle vinner over 7 kamper..
Neida, tror Celtics tar det hele, noe som er ganske greit i og med at Ray Allen er en av de i NBA som fortjener en ring mest, ellers så håper jeg jo på Nuggets så Karl skal få en ring, men det er vel ikke like sannsynlig.

Så lenge hverken Lakers eller Spurs vinner skal jeg være veldig førnøyd.
smush
18.04.08 21:45
Den eneste Karl som kan vinne en ring er Coby Karl.. :)
fenni
fenniInnlegg: 10074
19.04.08 10:50
Mine tips;

East;

1.st round

Boston Celtics vs Atlanta Hawks
Celtics har latt Garnett, Allen og Pierce få lite spilletid i det siste. De kommer friske inn i sluttspillet og vil greit kjøre over Hawks.
4-0 Celtics

Detroit Pistons vs Philadelphia 76'ers
Pistons veteraner lever for sluttspillet, men muligens 76'ers kan ta en match
4-1 Pistons

Orlando Magic vs Toronto Raptors
Håper ikke det går slik, men jeg tror Magic kan få problemer her. Synes Raptors har bedre bredde. Men Dwight Howard redder det kanskje i land for Magic.
Tror det går til 7 kamper.
4-3 Magic

Cleveland Cavaliers vs Washington Wizzard
Også her synes jeg litt av momentumet svinger i det laveste seedete lagets fordel. Wizzard har Arenas tilbake og et mer jevnt lag enn Cavs. Tror likevel LeBron James vil ordne dette med en suveren serie.
4-3 Cavs

West;

Los Angeles Lakers vs Denver Nuggets
Nuggets baserer seg for mye på Camby defensivt, flere må spille godt i forsvar om de skal ha en sjanse her.
4-2 Lakers

New Orleans Hornets vs Dallas Mavericks
Paul vs Kidd vil bli en højdare. Nowitzki fremstår ikke som en spiller som har et ekstra gir i sluttspillet, derfor tror jeg på Hornets
4-2 Hornets

San Antonio Spurs vs Phoenix Suns
For jævlig at dette er en førsterunde kamp. Tror (dessverre) at Spurs sluttspillsrutine vil tippe serien i deres favør.
4-2 Spurs

Utah Jazz vs Houston Rockets
Rockets så skremmende god en stund midtveis i sesongen. Nå er det for store skadeproblemer og usikkerhet til at jeg tror de har en sjanse her.
4-2 Jazz

Redondo66
Redondo66Innlegg: 5707
19.04.08 12:37
Ja det braker løs i dag (uh som jeg gleder meg-)

Tips:EAST

Boston Celtics vs Atlanta Hawks - Boston lett videre

Detroit Pistons vs Philadelphia 76ers Detroit lett videre

Orlando Magic vs Toronto Raptors- Magic etter 6 eller 7 kamper

Cleveland Caveliers vs Washington Wizards - James & co etter 5 eller 6

WEST

Los Angeles Lakers vs Denver Nuggets synd at Denver spiller ikke forsvar, men det kommer til å bli poengrike kamper og underholdning på høyt nivå, Lakers etter 6

New Orleans Hornets vs Dallas Mavericks - håper at CP kan føre laget videre, men er veldig usikker på denne, hjerte sier Hornets

San Antonio Spurs vs Phoenix Suns - det Spurs viste mot Lakers i nest siste kampen i regular seson var latterlig dårlig (ok, selv om Manu spilte ikke), Suns er klare favoritter i mine øyner, Suns etter 6

Utah Jazz vs Houston Rockets - her komme nok til å avgjøre Utah utrolig gode hjemme statistikk, Utah etter 6 eller 7

East finale er ikke overraskende Detroit Boston, mens jeg håper på Suns Lakers i vest, og grand finale selvsagt Boston LA, så få vi se, bra basket blir det uansett.

NB! Suns Spurs åpner det hele i dag kl 21

arildknap
19.04.08 13:38
San Antonio Spurs vs Phoenix Suns - det Spurs viste mot Lakers i nest siste kampen i regular seson var latterlig dårlig (ok, selv om Manu spilte ikke), Suns er klare favoritter i mine øyner, Suns etter 6
--------------------------------------------------

Aldri avskriv Spurs, those guys er alltid klare for playoffet.. Synd at big shot Rob ikke er klar, elsker den fyren.. Men det blir nok en helsikes serie..

Og alt begynner vel klokken halv sju med Wizards mot Cavaliers!
smush
19.04.08 14:06
Tror ikke de er mange som tipper mot Spurs fordi de er dårlige, for det er de ikke, men Suns er i mine øyne en av to favoritter i west. De virker veldig skumle! Shaq har spilt veldig bra mot Duncan, og Stoudemire kommer til å få en kjempeserie tipper jeg. Suns kan ta dette hjemme i kamp 6 tror jeg
Redondo66
20.04.08 00:38
fy f... for et drama, to ganger spurs setter 3 med noen sekunder igjen, dobel forlengelse, ufff nå føler jeg med Suns.
Fantastisk kamp, profiler spilte strålende hos Spurs, Suns var i faul trøbel hele tiden, det var kanskje avgjørende på slutten. Likevel tror jeg at Suns kan enda bedre enn dette, de fikk det ikke helt i dag.
fenni
fenniInnlegg: 10074
20.04.08 10:34
Nattens kamper;

San Antonio-Phoenix 117-115 (1-0)
Tim Duncan & Spurs hevet seg som forventet når sluttspillet startet, men dette ligger an til å bli en fantastisk serie.

Houston-Utah 82-93 (0-1)

New Orleans- Dallas 104-92 (1-0)
Chris Paul kan nok fort bli avgjørende i denne serien ja..

Cleveland- Washington 93-86 (1-0)
LeBron dominerte, akkurat som forventet.
BoomDizzle
20.04.08 11:11
Er det andre enn meg som har stusset litt over bokstavene CHR i boksen ved siden av Hornets - Mavs? Kan de virkelig ha skrevet feil og tror at det er Charlotte Hornets? Eller er det noe jeg har gått glipp av her?
BoomDizzle
20.04.08 11:16
http://i187.photobucket.com/albums/x23/boleyn84/playoffs.jpg

Her er det jeg snakker om, i tilfelle de retter opp feilen :)
Carlos_Tevez
Carlos_TevezInnlegg: 8251
20.04.08 11:55
Gleder meg som en unge i Lakers - Nuggets i kveld. Tror på en artig kamp, mange poeng og en relativt klar hjemmeseier :)
arildknap
20.04.08 13:06
Spurs - Suns var en fantastisk kamp, var så nydelig da Duncan traff på trepoengeren..

Og det må vere en typo det med CHR leder, nba.com har gjort flere tabber om akkurat det..
smush
20.04.08 14:00
Gleder meg helt utrolig til LA i kveld, den begynner klokken 9 ja?

Først på Alfheim å se TIL, så hjem å se Lakers, for en fantastisk søndag:)

Syk, syk kamp i San Antonio, den sier litt hvor jevn den serien der vil bli.

Ellers ingen store overraskelser.. Utah tok kommandoen mot Houston, og er i mine øyne så godt som videre

smush
20.04.08 14:01
til Dizzle.. hahah:)
Redondo66
20.04.08 23:16
Hvordan kan Denver forvente å vinne når de tilater 39 poeng i 3 kvarter, Gasol leker der ute
Det blir ikke samme drama som i går -)
smush
20.04.08 23:47
Blir ingen double-OT nei.. Iverson utvist nå, så da var kamp 1 i boksen, nå skal vi vinne kamp to, og minst en av de to i Denver, så er det så godt som gjort
BoomDizzle
20.04.08 23:52
Nuggets er nok sjanseløse mot Lakers. Nuggets er vel det dårligste bortelaget i Western av de som kom til playoffs (17-24, like dårlig som Jazz og Mavs), så det er ikke noe sjokk at de ikke vinner i kveld...
smush
21.04.08 00:00
Ingen overraskelse nei.

36 poeng, 16 returer, 8 assists, 3 blocks... Gasol gjorde som han ville i kveld
smush
21.04.08 02:29
Er det 76ers som skal stå for helgas overraskelse? lå under med 15 i 3. courter, men leder nå med 4, har ballen, og bare 2.noe minutter igjen
smush
21.04.08 02:49
jepp, 1-0 76ers.

BoomDizzle
21.04.08 08:52
Det var overraskende! Jeg så bare frem til halftime, og da var Pistons ganske overlegne. Og Rasheed storspilte. Tror fremdeles Pistons går videre.
smush
21.04.08 12:12
De virket å være i full kontroll ja, helt til 76ers gikk på en 10-0 run som fikk absolutt alt av momentum over til philly, publikum som ellers pleier å være livlige var stille. Likevel hadde de flere muligheter på å vinne mot slutten, men når Billups (kjent for å være clutch, samt at han er nr. 2 i NBA i freethrows) bommer tre free throws de siste par minuttene, da blir det vanskelig.

Men er også overbevist om at Pistons går videre. Ville vært et mye større upset om Philadelphia skulle slå ut Pistons i år, enn at Warriors slo ut Mavs i fjor!
pitbull007
pitbull007Innlegg: 20937
23.04.08 07:40
2-0 til Spurs, elendig 3 quarter av Suns hvor de taper 11-27.

Ser som vanlig ut til å gå dårlig for Suns dette :((
BoomDizzle
23.04.08 08:30
2-0 til Hornets også. Som forventet leker de seg med Mavs, og CP3 fortsetter sitt strålende spill (32p, 5 reb, 17 ast).

Spørs hvor lenge Avery sitter trygt i Dallas, Cuban er nok neppe fornøyd med å ryke ut i første runde to år på rad.
Klikk for å gå tilbake til toppen