Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vil du se NBA på norsk TV, gjør følgende

NYTT TEMA
holdKjeft

holdKjeft
20.10.08 17:12
Print ut følgende kontaktinfo, ring og mas:

CANAL+
02700

Eurosport Norge AS
Gaustadalléen 21, 0349 Oslo

TVNorge AS
21 02 20 00

Canal Digital Kabel TV AS
06090
Get
02123

Viasat Kundeservice
tlf: 815 22 022
Reina

Reina
20.10.08 17:18
Skal love deg at dette ikke hjelper noe som helst. Jeg har jobbet på Viasat Kundeservice, og veit at det eneste som kommer ut av dette er en god latter for de som jobber der;)
BoomDizzle

BoomDizzle
20.10.08 18:55
Det virker som at NBA League Pass nå er tilgjengelig i Norge. Noen som vet mer om dette?

http://www.nba.com/broadband/league_pass_int.jsp
smush

smush
20.10.08 20:30
Nei men hvis dette funker så bestiller jeg.
smush

smush
20.10.08 20:42
hmm klarer ikke logge meg inn fra den siden der, har du prøvd boomdizzle?
BoomDizzle

BoomDizzle
20.10.08 20:59
Nei, jeg har ikke prøvd. Hadde vært konge om det hadde gått an å kjøpe League Pass i Norge, for de oppbevarer vel kampene i arkiv 48 timer etter kampslutt. Det vil si at man kan se kampene på dagen.

Jeg tror det er sånn at de landene som ikke viser NBA på tv får tilgang til NBA League Pass. Vet at det ikke er tilgjengelig i England og Tyskland bl.a. Prisen for hele sesongen tror jeg er rundt $100.
smush

smush
20.10.08 21:19
Ja arkivet er det beste med League Passet. Vi som har Californialag har det jo værst nå, 9 timers forskjell:P De fleste Lakerskampene jeg så forrige sesong startet i halv 5 tiden... Hadde vært deilig å sett kampene på ettermiddagen ja
BoomDizzle

BoomDizzle
20.10.08 21:23
Halv 5 ja, kjenner til den. Var riktignok sjelden jeg stod opp så tidlig. Pleide å stå opp ca halv 6 på kampdager.
smush

smush
20.10.08 21:35
100 $ for League Pass er helt klart verdt det

Warriors har 68 kamper som ikke går på national tv denne sesongen, Lakers har 51.

Det koster deg dermed 1 dollar og 40 cent per Warriorskamp, mens jeg betaler 2 dollar. Jeg er helt klart villig til å betale 2 dollar for å se Lakerskamper uten å måtte stresse rundt på nettet etter linker, i tillegg til arkivfunksjonen:p
Reina

Reina
20.10.08 22:31
Hvordan er egentlig kvaliteten på disse arkiverte (og live) kampene som vises? Hvis det er av en viss kvalitet, kan det være mulig jeg selv kjøper et slikt pass. Må jo følge opp på Fantasy-leaguen :)
smush

smush
21.10.08 00:23
Det er samme kvalitet som det du finner av videosnutter på nba.com. Ingen buffering eller noe slikt. Langt bedre enn youtube-kvalitet for å si det på den måten. Har du kabel så kan du jo også hive det over på TVen (har gjort det noen ganger) uten problem.

Lover deg at du får valuta for pengene, helt sykt mange kamper for 600kr
Reina

Reina
21.10.08 00:37
Jeg prøvde faktisk å registrere meg, men uten hell. Den sa at jeg ikke hadde den nyeste Windows Media-something. Så jeg prøvde å laste ned, men når jeg skulle installere, så sa den at jeg hadde en versjon som var mer oppdatert enn den jeg lasta ned. Det ga ikke mye mening spør du meg, så jeg får prøve igjen senere.
smush

smush
21.10.08 00:52
Fikk samme greia.

Men leita videre rundt på nettet og fant dårlige nyheter.

For det første så ser det enda ut som man må ha et NBA League Pass for å kunne få tilgang til NBA League Pass Broadband. Dette vil si at man må ha noe DirectTV opplegg, digital kabel, og bestille league pass derfra, og da først vil man få gratis tilgang på league pass broadband.

Den andre elendige nyheter er at jeg leste at NBA kanskje skulle bruke noe system denne sesongen som hindret at disse MMS- linkene ble spredt rundt omkring.

Helt elendig av NBA som markedsfører NBA så hardt i Europa og resten av verden men så kan man ikke få tilgang til kamper engang, selv om man er villige til å betale for det. Elendig rett og slett, NFL og NHL er vel f. eks mye mer tilgjengelig.
Homers_Law

Homers_Law
21.10.08 00:57
Jeg husker i min ungdom da filmnet startet livesending av kamper (96-97?). Var vel Christian Paasche som var norsk kommentator.

Ble mange sene fredagskvelder på meg da.
holdKjeft

holdKjeft
21.10.08 20:40
he he, hva skal man ellers gjøre da? Hvis et eller annet får en høy etterspørsel kan det jo hjelpe.
Reina

Reina
21.10.08 23:56
Tror det heller kan hjelpe å skrive brev adressert til f.eks Trygve Rønningen (programansvarlig i MTG Norge)
Redondo66

Redondo66
22.10.08 21:51
Jeg vil gjerne ha LeaguePass også, så om du finner noe si i fra smush
Synes det oppleget de hadde i playoff finale var strålende og da slapp vi betaling også siden det er så liten marked her. Jeg betaler gjerne for slik kvalitet, selv om det er mange gode streamer der ute.
smush

smush
22.10.08 23:31
Tror det er fryktelig vanskelig å få til fra Norge.

Som sagt så selges ikke League pass broadband som et produkt, det er en tilleggsfunksjon får de som har League Pass på satelitt eller digital cabel. Det som står på nba.com er:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

If you currently have digital cable, you can order NBA LEAGUE PASS simply by calling your provider. If you have digital cable, but are unsure of the provider and would like to subscribe, call 888-SPORTS-iN.

If you are a DIRECTV customer call 1-800 DIRECTV.

If you are DISH Network customer call 1-800-333-DISH.

*The following digital cable providers offer NBA LEAGUE PASS: Bresnan Communications, Bright House Networks, Cablevision Systems, Comcast, Cox, Grande Communications, Independent, Liberty Cablevision of P.R., Metrocast, Mid-Continent, Pencor Services, Qwest Choice TV & Online, Service Electric, Starstream Communications, Time Warner, and Toledo-Blade
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det var fint under Conference Finals og NBA Finals i fjor ja, men skulle gjerne hatt muligheten til å sett det i slik kvalitet hele regular season og starten av playoffs også:P
smush

smush
22.10.08 23:50
Hmm fant noen som som hadde fådd følgende mail fra NBA:

"Dear Ernests,

Thank you for contacting the National Basketball Association. The NBA will be offering its NBA LEAGUE PASS Broadband services in select countries around the world during the 2008-09 season"

Det støttet jo opp den linken BoomDizzle kom med, der det står at "NBA League Pass Broadband is now available in your area! "

Men klarer jo fan ikke å komme meg videre fra den siden der. Får opp feil brukernavn/passord hver gang jeg skal logge inn, noen som får til?
smush

smush
22.10.08 23:58
Lagde meg en ny NBA.com account og prøvde på nytt, men det kommer bare opp Invalid login. Får håpe det funker om en uke:)

Såvidt jeg så blir det ingen MMS-linker i år, hele league pass systemet er vistnok endret litt slik at man ikke ser det via windows media player. Så vi får bare håpe at vi kan skaffe oss league pass på en ordentlig måte, ellers blir det bare piss-streamer på oss i år.
smush

smush
23.10.08 00:02
Prøvde å logge meg inn for å kjøpe WNBA League Pass Broadband:p, og da skjedde det samme. Så forhåpentligvis er det bare det at de ikke er klare med siden eller noe.
smush

smush
24.10.08 01:59
* For other countries (but only 16 were announced last year): you can buy ""NBA League Pass BROADBAND"" as a stand-alone product.
It was $5.95 for a daily pass, and $129 for the season ($99 last season as it started with a little delay).

The supposed countries were:
1. Australia 2. Belgium 3. Czech Republic 4. Denmark 5. Finland 6. Greece 7. Hungary 8. India 9. Netherlands 10. New Zealand 11. NORWAY!!! 12. Poland 13. Portugal 14. Serbia 15. Sweden 16. UK

Fant dette på RealGM.com.

Så det virker jo helt klart som om det skal gå ann å skaffe seg league pass broadband:) Problemet er at det ikke virker som om den siden er helt klar enda. Jeg hadde blitt så utrolig glad hvis dette ordner seg:)
smush

smush
24.10.08 02:09
"Pim" på myp2p forum fikk denne mailen for to dager siden:

"Pim,
Thank you for your interest in NBA LEAGUE PASS. Our international availability for next season has not yet been finalized. It is possible that you will have the option of purchasing NBA LEAGUE PASS Broadband in your location. This would allow you to view live games online on your computer.
smush

smush
24.10.08 02:12
http://www.nba.com/leaguepass/online.html

"Coming this season"
smush

smush
24.10.08 02:17
Dette er egentlig UTROLIGE store nyheter for oss som følger NBA:)
Redondo66

Redondo66
24.10.08 13:31
Sendte e-mail til NBA om dette, sier i fra om jeg får noe svar
Hvor vanskelig kan det være å tilate norske ip adresser tilgang til servere.
129 $ er under 1000 kr med dagens kurs, som er helt greit pris for hele sesongen og med den kvaliteten som de hadde for play offs.
Gleder meg å høre Jeff igjen, han får sagt det -)
smush

smush
24.10.08 16:23
Såvidt jeg har forstått så er Norge ett av landene som får muligheten til å bestille når de får alt igang. Kvaliteten skal vistnok være bedre enn fjorårets, så det er jo kjempebra det også. Man kan se opptill tre kamper samtidig, samt at man får alt av stats osv fortløpende. Alle kamper (som ikke går på TNT, ESPN osv) har man tilgang til i 48 timer, i tillegg til at de velger en "ukas kamp" som man ikke burde gå glipp av.

129$ er ikke dyrt.. det spilles 1230 kamper i regular season, men så må man trekke fra TV-kampene. Likevel blir det jo over 1000 NBA kamper til 129 dollar, det er sååå verdt det.
Melo15

Melo15
26.10.08 21:16
Dette er uten tvil veldig gode nyheter, men det jeg lurer på er når de fleste kampene går på døgnet? Er Nuggets fan og så vidt jeg husker er det vel 8 timers tidsforskjell. Ellers er det jo mange andre bra kamper med mindre tidsforskjell. Dette er for meg avgjørende om jeg vil investere i dette eller ikke, så håper noen kan hjelpe meg:)
arildknap

arildknap
26.10.08 21:37
For de som følger med på lag fra vestkanten, blir nok det mange seine kvelder.. Hvertfall hvis du vil se kampene direkte, men de ligger jo også på arkivet i 48 timer.. Så ingen grunn til fortvilelse..
smush

smush
27.10.08 09:06
Nuggets spiller oftest ganske seint på kvelden ja, slik de fleste West coast lagene gjør (forutenom bortekamper i øst), men som det ble forklart over her, så ligger kampene i arkivet i 48 timer, så det skal ikke være noe problem.
Klikk for å gå tilbake til toppen