Noen som vil prøve seg på å rangere hvem som gjorde best draft? Mitt forsøk:
10 Beste:
1. Denver Broncos - Mye av grunnen faller på at de fikk Bradley Chubb som nummer 5. Et generasjonstalent som man kunne frykte at Broncos ville trade seg opp for, men uten å kaste bort noen 2019 1st round pick så sikret de seg førstevalget sitt (og sikkert førstevalget til minst 16 av 32 lag). Courtland Sutton og Hamilton bidrar til å gi Case Keenum fantastiske muligheter til å skinne i sin første sesong oppe i høyden. Royce Freeman KAN vise seg å være et røverkjøp.
2. New York Giants - Mange vil nok holde Giants som nummer én. Hos meg så faller de til nummer to på grunn av at jeg mener at de ikke håndterte manglene innad i laget, til tross for at hvis du bare ser på draft-classen så er det den sterkeste i ligaen. Giants plukket opp det andre generasjonstalentet i draften - Saquon Barkley. Normalt sett så er jeg litt imot at lag drafter RBs og WRs i første runde, men når det kommer til spillere som Barkley og Fournette så forsvinner den tvilen ut vinduet, for her har du spillere som hele laget kan bygge rundt. Da snakker man ikke lenger om Franchise QB, da snakker man om Franchise RB. Etter dette så klarer de jaggu å hente et top-16 talent i Will Hernández som nummer 34. De to picksa alene kvalifiserer til topp 10 i min bok, men når man fyller på med superraske og supersterke Lorenzo Carter og en spennende QB for fremtiden i Lauletta så ender de på 2. plass.
3. Baltimore Ravens - Ozzie sin siste runde i krigsrommet ble en oppvisning idet han trader frem og tilbake og ender opp med det som var Ravens førstevalg i Hayden Hurst og klarer å snike til seg Lamar Jackson før han faller til dag to (og samtidig da klarer å få ham på en 5-årskontrakt, som bare skjer for de som blir draftet i første runde). Hvis Jackson hadde vært med i draften i 2017 så ville han ha blitt plukket i topp 10, kanskje til og med topp 5. Hvorfor han skal falle så ekstremt mye bare fordi han har hatt en mindre fremragende sesong i år skjønner jeg ikke. Om noe så har han jo tjent på det, erfaringsmessig, det å få litt motgang. Jeg elsker å se Tight Ends, så det at garderoben i Baltimore nå inneholder både Hayden Hurst (nesten som en ung Zach Ertz) og Mark Andrews vil gjøre at Ravens vil være MYE mer interessante å se på neste sesong. Elliot, Brown og Averett er god verdi.
4. Green Bay Packers - CBs er ekstremt viktige i dagens amerikansk fotball, og Josh Jackson og Jaire Alexander (i den rekkefølgen) var etter min mening den 2. og 3. beste CBene i draften. Når de klarer å plukke opp disse to samtidig som de rundlurer Saints til å gi dem sin 1. pick fra 2019 så kommer du høyt på listen av "who won the draft". Packers viste også at de vet at det lønner seg med tålmodighet når det kommer til WRs og plukket dem opp som nummer 133, 174 og 207. Equanimeous St. Brown (for et navn) kommer til å bli en fast starter, og her har man altså en spiller som blir tatt som nummer 207 som er omtrent like god som en spiller som ble tatt som nummer 24 (DJ Moore). Jeg hører gode ting om Linebacker Burks.
5. Chicago Bears - Bears plukket med seg den beste LBen (Roquan Smith), topp tre beste Centeren (James Daniels) og topp tre beste WRen (Anthony Miller) i draften. Etter dag 2 så var de etter min mening det beste laget i draften. Dag 3 så var de topp 10 dårligst, så da faller de til 5.
6. Arizona Cardinals - Arizona hentet rett og slett fem solide spillere i posisjoner som de trengte å forsterke og topper det med å hent én superstjerne i Josh Rosen. Personalitetsmessig så er det kanskje en fordel i favør Baker Mayfield over Josh Rosen, men i rene ferdigheter så mener jeg at pendelen svinger den andre veien og at det bare er Sam Darnold (og Jackson i et godt system med en god backup) som kan måle seg med Josh Rosen.
7. Washington Redskins - To ord: Derrius Guice. De fikk altså denne karen som nummer 59 overall. Hvem bryr seg om at en RB er barnslig eller umoden? Hele Jacksonville og New Orleans (minus Drew) er barnslige, og det funker kanon det. Hadde det vært en QB eller LB så kunne jeg ha forstått problemet, men ikke for en fyr hvis eneste oppgave er å springe rundt og skrike "Nevah gon' catch me!" Det som trekker ned for meg er at når man ser bort ifra Derrius Guice og Payne så var ikke resten av draften noe mer enn middelmådig. Tim Settle var god value, resten var dårlig value.
8. Buffalo Bills - Er ikke så mye å si her. Jeg ville ha gått for Josh Rosen i steden for Josh Allen, men hvis de har troen på Allen i Buffalo så får jeg bare støtte meg på det. Resten av draften er generelt sett bare god (konstant plukket opp spillere som kunne/burde ha forsvunnet 15-30 plasser høyere) Wyatt Teller (166th) er et Dag 2-talent. Tremaine Edmunds er klasse.
9. Jacksonville Jaguars - Sacksonville! Taven Bryan, Leon Jacobs og Ronnie Harrison kommer inn og forsterker en helt syk enhet. Jacksonville Jaguars er nå der at de er blant de beste lagene i hver eneste posisjon på banen... Bortsett fra på QB hvor Blake Bortles skal få kjempe med Lee om å være førstevalg. Jeg er der at jeg synes at problemet ikke er så stort når Blake sin eneste oppgave uansett er å gi ballen til Leonard Fournette, men man kan vel drømme oss til et scenario der det var Jacksonville som tradet seg opp og hentet Lamar Jackson eller Josh Rosen, og plutselig hadde de vært oddsfavoritter til Superbowl.
10. Dallas Cowboys - Jeg likte Dallas sin draft, men elsket den ikke slik mange andre. Leighton Vander Esch er en meget god LB. Connor Williams er klasse. Grunnen til at mange setter dem som vinnere av draften eller topp tre er nok at Dalton Schultz (137th) og Bo Scarborough (236th) var spådd til å bli plukket henholdsvis 50 og 100 plasser høyere enn de ble.