Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NFL Draft 2018

NYTT TEMA
SalSomer
SalSomerInnlegg: 8149
01.05.18 21:43

The International Pathway Program blir utvidet i år til å gjelde for en ny divisjon - AFC North. Men spillerne som skal være på practice squad er allerede bestemt, og Vedvik er ikke blant dem, så da stiller han likt med alle andre. 

«The players include Moritz Boehringer (Bengals), German Football League player Christopher Ezeala (Ravens), former British American Football League player Tigie Sankoh (Browns) and former English professional rugby player Christian Scotland-Williamson (Steelers).»

Hedly2
Hedly2Innlegg: 19673
01.05.18 22:43
SalSomer: Men spillerne som skal være på practice squad er allerede bestemt, og Vedvik er ikke blant dem, så da stiller han likt med alle andre.

Ehm, er ikke det litt rart da?

Angående Patriots og Mayfield, så er jeg ikke veldig overraska. Dem vet jo hva de driver med der borte i New England så. Sjeleglad han ikke endte opp der i hvertfall, kan ikke bare det dynastiet bare ende når Brady er ferdig?

Legendag_
Legendag_Innlegg: 5853
01.05.18 23:00
Hedly2: kan ikke bare det dynastiet bare ende når Brady er ferdig?

Det ender ikke med Brady, det ender med Belichick.

toonarmy
toonarmyInnlegg: 4622
02.05.18 05:20
Hedly2: Ehm, er ikke det litt rart da?

IPP er jo ment for spillere som er atleter, men ikke spilt så mye am fotball. De får en plass på lag for å lære seg spillet. Vedvik har jo spilt college så Ravens kunne sikkert brukt den på han, men vil kanskje at han skal kunne kjempe om en plass på aktiv roster. Hadde han fått en IPP-plass kunne han heller ikke fått spilt på en aktiv roster i løpet av sesongen

-Jolla
-JollaInnlegg: 16206
02.05.18 14:25

Noen som vil prøve seg på å rangere hvem som gjorde best draft? Mitt forsøk:

10 Beste:

1. Denver Broncos - Mye av grunnen faller på at de fikk Bradley Chubb som nummer 5. Et generasjonstalent som man kunne frykte at Broncos ville trade seg opp for, men uten å kaste bort noen 2019 1st round pick så sikret de seg førstevalget sitt (og sikkert førstevalget til minst 16 av 32 lag). Courtland Sutton og Hamilton bidrar til å gi Case Keenum fantastiske muligheter til å skinne i sin første sesong oppe i høyden. Royce Freeman KAN vise seg å være et røverkjøp.

2. New York Giants - Mange vil nok holde Giants som nummer én. Hos meg så faller de til nummer to på grunn av at jeg mener at de ikke håndterte manglene innad i laget, til tross for at hvis du bare ser på draft-classen så er det den sterkeste i ligaen. Giants plukket opp det andre generasjonstalentet i draften - Saquon Barkley. Normalt sett så er jeg litt imot at lag drafter RBs og WRs i første runde, men når det kommer til spillere som Barkley og Fournette så forsvinner den tvilen ut vinduet, for her har du spillere som hele laget kan bygge rundt. Da snakker man ikke lenger om Franchise QB, da snakker man om Franchise RB. Etter dette så klarer de jaggu å hente et top-16 talent i Will Hernández som nummer 34. De to picksa alene kvalifiserer til topp 10 i min bok, men når man fyller på med superraske og supersterke Lorenzo Carter og en spennende QB for fremtiden i Lauletta så ender de på 2. plass.

3. Baltimore Ravens - Ozzie sin siste runde i krigsrommet ble en oppvisning idet han trader frem og tilbake og ender opp med det som var Ravens førstevalg i Hayden Hurst og klarer å snike til seg Lamar Jackson før han faller til dag to (og samtidig da klarer å få ham på en 5-årskontrakt, som bare skjer for de som blir draftet i første runde). Hvis Jackson hadde vært med i draften i 2017 så ville han ha blitt plukket i topp 10, kanskje til og med topp 5. Hvorfor han skal falle så ekstremt mye bare fordi han har hatt en mindre fremragende sesong i år skjønner jeg ikke. Om noe så har han jo tjent på det, erfaringsmessig, det å få litt motgang. Jeg elsker å se Tight Ends, så det at garderoben i Baltimore nå inneholder både Hayden Hurst (nesten som en ung Zach Ertz) og Mark Andrews vil gjøre at Ravens vil være MYE mer interessante å se på neste sesong. Elliot, Brown og Averett er god verdi.

4. Green Bay Packers - CBs er ekstremt viktige i dagens amerikansk fotball, og Josh Jackson og Jaire Alexander (i den rekkefølgen) var etter min mening den 2. og 3. beste CBene i draften. Når de klarer å plukke opp disse to samtidig som de rundlurer Saints til å gi dem sin 1. pick fra 2019 så kommer du høyt på listen av "who won the draft". Packers viste også at de vet at det lønner seg med tålmodighet når det kommer til WRs og plukket dem opp som nummer 133, 174 og 207. Equanimeous St. Brown (for et navn) kommer til å bli en fast starter, og her har man altså en spiller som blir tatt som nummer 207 som er omtrent like god som en spiller som ble tatt som nummer 24 (DJ Moore). Jeg hører gode ting om Linebacker Burks.

5. Chicago Bears - Bears plukket med seg den beste LBen (Roquan Smith), topp tre beste Centeren (James Daniels) og topp tre beste WRen (Anthony Miller) i draften. Etter dag 2 så var de etter min mening det beste laget i draften. Dag 3 så var de topp 10 dårligst, så da faller de til 5.

6. Arizona Cardinals - Arizona hentet rett og slett fem solide spillere i posisjoner som de trengte å forsterke og topper det med å hent én superstjerne i Josh Rosen. Personalitetsmessig så er det kanskje en fordel i favør Baker Mayfield over Josh Rosen, men i rene ferdigheter så mener jeg at pendelen svinger den andre veien og at det bare er Sam Darnold (og Jackson i et godt system med en god backup) som kan måle seg med Josh Rosen.

7. Washington Redskins - To ord: Derrius Guice. De fikk altså denne karen som nummer 59 overall. Hvem bryr seg om at en RB er barnslig eller umoden? Hele Jacksonville og New Orleans (minus Drew) er barnslige, og det funker kanon det. Hadde det vært en QB eller LB så kunne jeg ha forstått problemet, men ikke for en fyr hvis eneste oppgave er å springe rundt og skrike "Nevah gon' catch me!" Det som trekker ned for meg er at når man ser bort ifra Derrius Guice og Payne så var ikke resten av draften noe mer enn middelmådig. Tim Settle var god value, resten var dårlig value.

8. Buffalo Bills - Er ikke så mye å si her. Jeg ville ha gått for Josh Rosen i steden for Josh Allen, men hvis de har troen på Allen i Buffalo så får jeg bare støtte meg på det. Resten av draften er generelt sett bare god (konstant plukket opp spillere som kunne/burde ha forsvunnet 15-30 plasser høyere) Wyatt Teller (166th) er et Dag 2-talent. Tremaine Edmunds er klasse.

9. Jacksonville Jaguars - Sacksonville! Taven Bryan, Leon Jacobs og Ronnie Harrison kommer inn og forsterker en helt syk enhet. Jacksonville Jaguars er nå der at de er blant de beste lagene i hver eneste posisjon på banen... Bortsett fra på QB hvor Blake Bortles skal få kjempe med Lee om å være førstevalg. Jeg er der at jeg synes at problemet ikke er så stort når Blake sin eneste oppgave uansett er å gi ballen til Leonard Fournette, men man kan vel drømme oss til et scenario der det var Jacksonville som tradet seg opp og hentet Lamar Jackson eller Josh Rosen, og plutselig hadde de vært oddsfavoritter til Superbowl.

10. Dallas Cowboys - Jeg likte Dallas sin draft, men elsket den ikke slik mange andre. Leighton Vander Esch er en meget god LB. Connor Williams er klasse. Grunnen til at mange setter dem som vinnere av draften eller topp tre er nok at Dalton Schultz (137th) og Bo Scarborough (236th) var spådd til å bli plukket henholdsvis 50 og 100 plasser høyere enn de ble.

-Jolla

Honorable mentions:

New England Patriots føler jeg egentlig gjorde omtrent så godt som de kunne med de picksene de har og med tanke på at man her har en stall som ikke trenger en overhaul, men bare litt justering fra år til år. Jeg tenkte kanskje at de kom til å hente Rudolph Mason som en backup til TB (slik Steelers gjorde for Big Ben), men de tenker nok heller at de venter til TB er ferdig og da prøver å skaffe seg et generasjonstalent. Mulig at de til og med aldri drafter et stort navn, men heller bare venter til en (eksempelvis) Jared Goff eller lignende er i kontraktsår og henter en ferdig utviklet QB gjennom å legge litt ekstra lønn i potten og et lag som nesten garanterer Superbowls.

Miami Dolphins og Cincinnati Beagles (høhøhø) har flydd litt under radaren, men har begge rolig kommet seg gjennom en veldig god draftuke. Jeg spår ikke at noen av lagene vil komme til playoff, men de har lagt grunnlaget her for noe spennende om noen år.

En rekke lag som Houston Texans og Minnesota Vikings og Philadelphia Eagles hadde ikke særlig med draft capital og dermed kan ikke bli plassert i hverken den ene eller den andre boksen. Texans gjorde det omtrent så godt som mulig gjennom å plukke opp Reid, Akins og Eljofor. Vikings hentet et trygt valg i Mike Hughes før de gikk for den meget spennende Brian O'Neill. Philly ender opp med å være i nedre halvdel, men samtidig så har de et sterkt mannskap som ikke trengte noe særlig fiksing, og har gjort det godt i resten av off season. Tar man med at Carson Wentz-handelen strakk seg inn i årets draft så kan vel ingen nekte for at Wentz var verdt det å miste endel picks.

Oakland Raiders føler jeg at er umulig å plassere. Noen av avgjørelsene, som tradesene og Kolton Miller som nummer 15 står man bare og klør seg i hodet av. Hall og Parker var heller ikke det man kan kalle god verdi. Og så har du Arden Key og Maurice Hurst som for bare et par måneder siden ble spådd til å gå høyt i første runde, men på grunn av henholdsvis oppførselsproblemer og skadeproblemer så falt de nedover og nedover på rankingen. Coach Gruden KAN ha skutt gullfuglen, men det kan også vise seg at om 2-3 år så er ikke en eneste av spillerne som han draftet i førstelaget.

-Jolla

5 dårligste:

32: New Orleans Saints - Det viste seg med tiden at Saints hadde den beste draften i 2017. Det er mulig at de overrasker i år også, men ut ifra det som har skjedd de siste dagene så mener jeg at de ikke engang hadde konkurranse om 32. plassen. Jeg skrøt av Packers for avtalen med Saints, vel nå vil jeg gjerne kjefte på Saints for avtalen med Packers. De ender altså opp med Davenport for alt dette. Resten av draften er i beste fall lite imponerende.

31: Pittsburgh Steelers - Steelers hadde for en gangs skyld muligheten til å gjøre noe interessant, men endte opp med å skuffe. Jeg var i utgangspunktet positiv til Mason Rudolph, men etterhvert som jeg funderte på hvorfor Patriots ikke hentet ham så har jeg også kommet frem til at det er tvilsomt at han blir noe mer enn en backup i "The City of Champions" heller.

30: New York Jets - De henter en no-brainer i Sam Darnold, og etter det er de på autopilot. Ingen steals.

29: Indianapolis Colts - Helt likt som med Jets så plukker de opp den beste spilleren som er tilgjengelig i sitt første pick, før de deretter henter en hurv med spillere hvor jeg ikke ser en eneste klar stjerne. Quenton Nelson er fenomenal skal sies.

28: Seattle Seahawks - Jeg liker ikke lag som henter RBs i første runde. I hvert fall ikke når linjene deres både offensivt og defensivt er hullete som en sveitserost. Jeg mener også at Seahawks kunne gjort et bedre valg hvis de absolutt MÅTTE ha en RB fra årets kull.

Edit: Lag som snuser på å komme på denne listen er:
Los Angeles Rams - en hel hurv med picks, men veldig rotete og uten noen spesielt gode picks.
Kansas City Chiefs - Få picks, akkurat som Houston Texans, og akkurat som at Texans ikke kom topp 10 på grunn av dette så kommer ikke Chiefs bunn 5 på grunn av dette. Ikke mye å skrive hjem om, og Andy Reid nekter å fikse problemene sine.
Carolina Panthers: WR som nummer 24. Donte Jackson og Ian Thomas greie, resten er stallfyll.

(Innlegget ble redigert 02.05.18 14:33)

Jazzeron
JazzeronInnlegg: 13349
02.05.18 15:04

Genuint uenig i Colts. Tok det de trengte, og MASSE upside hos de de tok. Syns ikke Redskins sin draft var noe særlig, i tradisjon tro. Raiders også ganske dårlig, mens Saints var desidert verst, sammen med Seahawks. Klarer ikke lovprise Giants når de ikke tar QB på nr 2 eller trader ned heller. 

Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 19758
02.05.18 15:10

Broncos nummer 1 hovedsaklig fordi de fikk tak i Chubb, men Colts er nummer 29 fordi de bare fikk tak i Nelson...? To spillere som er nesten helt likt gradet.

Denver prisgitt fordi de ikke trengte å gi opp picks for å drafte opp, men samtidig ikke nevnt at Colts tradet til seg tre andrerunde picks og fikk Nelson samtidig...

Enig med sistnevnte taler, Colts fortjener å havne vesentlig høyere opp, har ingenting på en bunn-liste å gjøre.

(Innlegget ble redigert 02.05.18 15:12)

-Jolla
02.05.18 15:39
Rockets_AA: Enig med sistnevnte taler, Colts fortjener å havne vesentlig høyere opp, har ingenting på en bunn-liste å gjøre.

Forståelig.

Genco
GencoInnlegg: 3954
02.05.18 15:41
-Jolla: Miami Dolphins og Cincinnati Beagles (høhøhø) har flydd litt under radaren, men har begge rolig kommet seg gjennom en veldig god draftuke. Jeg spår ikke at noen av lagene vil komme til playoff, men de har lagt grunnlaget her for noe spennende om noen år.

Bengals,sorry Beagles,har hatt meget god draft synes jeg.Vi var 7-9 lag i fjor og det var uten OL.Med 12 pick fikk vi topp 10 LT i Glenn samt topp 3 center i draften i Price.To største hull er fylt og bare det gjør denne draften vellykket

(Innlegget ble redigert 02.05.18 15:42)

Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 19758
02.05.18 16:00
-Jolla: Forståelig.

Men det skal du ha, godt iniativ å sette opp en slik liste. Sånn som får i gang litt meninger og diskusjoner det.

-Jolla
02.05.18 16:45
Rockets_AA: Men det skal du ha, godt iniativ å sette opp en slik liste. Sånn som får i gang litt meninger og diskusjoner det.

Ja. Men fant jo raskt ut mens jeg lagde listen at det er umulig å være konsekvent når det er såpass mange parametere som bestemmer.

Man har jo selvfølgelig hvilke lag som er mest forsterket/svekket foran neste sesong, men så skal man også ta med i beregningen hvor mange picks lagene har, og hvorfor de har det (hvilke trades ble gjort dette vinduet, hvilke trades ble gjort i 2017 og 2016 som har innvirkning på årets vindu). Hva er objektivt gode picks, og hva er gode picks for the spesifikke laget.

Det viktigste for meg ble hvilke spillere de hentet ut ifra draft nummer. Og gjennomsnittet til et lag som Colts falt da relativt mye selv om de hadde ett knallgodt valg (som på min liste var 3. best og plukket som nummer 6.) når de har så mange picks.

grock19
grock19Innlegg: 82570
02.05.18 16:56

Skulle gjerne hatt Seahawks noen plasser lengre ned. Er bare D'er og noen få C'er i år, det er F vi leter etter!

(Med RW3, Bobby Wagner, Irvin, samt Lane og Sweezy i 6.og 7.) 

SalSomer
02.05.18 17:17

I en draft der Brett Veach (som forøvrig er den som gjør draften) tar utelukkende forsvar + et guard-prospekt så nekter Andy Reid å fikse problemene sine? Dette var jo den mest need-drevene draften jeg kan huske å ha sett oss gjøre. 

Mc_lovin
Mc_lovinInnlegg: 7469
02.05.18 17:37
-Jolla: Noen som vil prøve seg på å rangere hvem som gjorde best draft? Mitt forsøk:

Supergodt initiativ! Har dessverre enda ikke rukket å sette meg noe særlig inn i draft-klassen til de andre lagene, med unntak av mitt eget Colts. Sånn overordnet tenker jeg at Patriots har hatt en særlig god draft basert på den Draft Capital 2019 de har oppnådd. På den andre siden syntes jeg Oakland har hatt en skummel draft med mye satsing på Red Flags. Jeg er heller ikke imponert over Steelers' erstatning av Shazier.  

Jeg syntes generelt det er vanskelig å vurdere Draft Classes fordi man ikke kjenner lagenes Big Boards, i tillegg til at ekspertene ofte ikke har Scheme i tankene når de vurderer spillerne. Mange eksperter gidder ikke å sette seg skikkelig inn i behov, scheme-fits og nåværende roster. Det er spesielt tilfelle med de små lagene. For eksempel var det en Mock Draft som inneholdt Minkah Fitzpatrick til oss, til tross for at vi allerede hadde 3 gode safeties som GMen digger. 

Et annet eksempel er LB Darius Leonard som ble omtalt av mange som en reach fordi det var bedre spillere tilgjengelige. I senere tid har det vist seg at han var blant Ballards høyest rankede LBs pga. scheme-fit. Er han da en reach? Det samme gjelder DE Turay som ble betegnet som reach grunnet antall sacks. Scoutsene hadde derimot valgt å sammenligne QB-pressure og andre parametre, og da hadde Turay scoret bedre enn Landry og Chubb, til tross for færre snaps. De ser dermed et vanvittig potensiale. Er han da en reach?

For de nysgjerrige, så kan det leses her og her litt om evalueringsprosessen og Ballards tanker rundt noen av utvelgelsene fra GM Ballards øyne. Her kan det leses gjennom speidernes øyne. Artiklene inneholder selvsagt endel Colts-relatert info, men tenker at det generelt er interessant å få innsikt i evalueringsprosessen. 

Sorry for mye Colts-mas, hehe. 

(Innlegget ble redigert 02.05.18 17:38)

toonarmy
toonarmyInnlegg: 4622
02.05.18 17:42
-Jolla: 5 dårligste:

At ikke Raiders kom her er utrolig. Var bedre alternativer enn Miller i første runde, Hall hadde jeg som 4. rundevalg, Arden Key i Oakland høres ikke ut som en god ide, og rapportene om Maurice Hurst er så nedslående at det er tilnærmet uansvarlig å i det hele tatt drafte han. Men det er tydelig at det ikke er McKenzie som har hatt råderett over denne draften. 

edit: Ser du tar det opp i posten før, men Oakland sin draft er per nå rimelig katastrofe.

(Innlegget ble redigert 02.05.18 17:47)

Mirage
MirageInnlegg: 21195
02.05.18 21:50
-Jolla: 30: New York Jets - De henter en no-brainer i Sam Darnold, og etter det er de på autopilot. Ingen steals.

Det har vel egentlig vært litt typisk Jets i noen år nå? De har truffet i første runde med f.eks. Leonard Williams og Jamal Adams, men det har vært tynt utover det.

Mirage
02.05.18 21:51
-Jolla: 28: Seattle Seahawks - Jeg liker ikke lag som henter RBs i første runde. I hvert fall ikke når linjene deres både offensivt og defensivt er hullete som en sveitserost.

Og likevel holder du Giants som nest beste? :P

(ja, så det du skrev på Giants, bare lo litt av det).

(Innlegget ble redigert 02.05.18 21:52)

-Jolla
03.05.18 06:28

En disclaimer her er at jeg aldri har spilt amerikansk fotball og kun har fulgt med på sporten de to siste sesongene. Jeg har ikke veldig mye peiling på amerikansk fotball, det innrømmer jeg. Jeg har basert meg på hva jeg har sett av NFL og college kamper, statistikk, hvordan spillerne gjorde det på combinen og hvordan draften i 2016 og 2017 viste seg å funke. Så har jeg lest meg opp og gjort mine egne meninger om hvem jeg ser på som de beste spillerne i hvilke posisjoner.

Sånn sett så er plasseringene mine mye på gefühl, og jeg kunne sikkert bare ha rangert lagene fra 1 til 32 uten noen forklaring på hvorfor jeg plasserte noen høyt og noen lavt, men valgte altså å ta med en kort forklaring for hvorfor jeg virkelig likte noen drafts og mislikte andre.

Det at 95% av dere her inne i tråden har mer peiling enn meg er jeg fullstendig klar over. Men dette var altså MIN mening om hvem som vant draftuken.

MensenErnst
MensenErnstInnlegg: 4695
03.05.18 09:18

Synes du skal ha all ære for å sette opp en rangering jeg.

Izcilas
IzcilasInnlegg: 6172
03.05.18 09:31

Samtidig vil en slik liste alltid invitere til diskusjon, samme om man vil eller ikke.

-Jolla
03.05.18 09:59
Izcilas: Samtidig vil en slik liste alltid invitere til diskusjon, samme om man vil eller ikke.

Jeg vil gjerne ha diskusjon. For eksempel Oakland Raiders er jo et veldig interessant debattema. Jeg har sett dem rangert alt fra det laget som hadde den 3. beste draften og helt til at de hadde den 2. verste.

For min del så er de på øvre halvdel, mye grunnet at jeg mener at i draftklassen deres så har man en 3-4 spillere som vil være førstevalg om et par år. Draften deres handler veldig mye om du ser på den som glasset halvfullt eller halvtomt.
Ser du optimistisk på det så vil problemene til Hurst og Key forsvinne, Kolton Miller vil passe inn som RTackle og ikke bli skadet (må tas med at Ravens ble rapportert til å ha lyst til å hente ham som nummer 16, som var grunnen til at Raiders måtte trade opp for ham), og at Nick Nelson og Marcell Ateman objektivt er gode picks.
Ser du pessimistisk på det så har man som toonarmy sa. Raiders ga altfor mye for en spiller som Kolton Miller når det var mye bedre spillere tilgjengelig. PJ Hall kan være et skikkelig bust, Key og Hurst kan ende opp med å aldri spille profesjonell fotball og Raiders endte opp med å hente en Punter i 5. runde.

Aller helst vil jeg gjerne se listene deres slik at jeg kan lære mer av hvordan andre tenker og bli bedre på å forstå sporten.

Hedly2
Hedly2Innlegg: 19673
03.05.18 10:55
-Jolla: Jeg vil gjerne ha diskusjon. For eksempel Oakland Raiders er jo et veldig interessant debattema. Jeg har sett dem rangert alt fra det laget som hadde den 3. beste draften og helt til at de hadde den 2. verste.

Selv orker jeg vanligvis ikke kaste meg inn i slike diskusjoner, for man vet jo aldri hvordan spillere slår til, om de passer scheme osv. Spesielt for et lag med helt ny trenerstab som Raiders. Og sette karakterer og lister, nei det kjøret gidder jeg ikke. Men kudos til deg for å ha satt sammen en slik liste. Det er alltid interessant å se på andres meninger og det skaper jo gode diskusjoner.

Mange er skeptisk til Kolton Miller, som jeg synes er litt snodig egentlig. Hadde Patriots tatt han hadde picket vært hyllet fordi det hadde fylt en instant need. Det gjør han absolutt i Oakland også, det kan faktisk se ut som begge tackle-posisjonene våre er tynnslitte nå. Jeg mistenker at Donald Penns skade er ganske så mye mer alvorlig enn først antatt. Han sitter på en svær kontrakt og havna nå også i trøbbel med loven, en sterk kandidat til å bli cuttet for å frigjøre cap til en ny avtale til Khalil Mack. Vi tradet jo faktisk ned, og ikke opp, for å ta Miller også. Med på tradet fikk vi blant annet en 3rd rounder som vi neste dag (eller samme dag?) tradet for Martavis Bryant, som jo er meget god value. Nå er det jo litt merkelig å ta han med i beregningen, men det ble tross alt brukt draftkapital som vi fikk tak i på draft-day til å skaffe han, så helt på tryne syns jeg ikke det er. 

PJ Hall er jeg skeptisk til. Var mange andre gode igjen i andre posisjoner vi hadde needs i, selv om DT kanskje var den mest kritiske. Key og Hurst kan vise seg å være årets steel. Det at vi potensielt kan ha et pass-rush med Mack, Irvin og Key i rotasjon på edge-posisjonene er ganske skummelt. Med en frisk Hurst i midten med en solid run-stopper i Justin Ellis er også ganske greit.

Nå skal det sies at Hurst aldri blir helt frisk sies det. Men han blir evaluert av en lege for hvert år, noe han også ble før draften, og klarert til å spille neste sesong. Men dette må han altså gjennom hvert år, og det er aldri godt å vite når det er stopp. Bare framtiden vil vise hvordan situasjonen med Hurst blir. 

Nick Nelson er jeg skeptisk til, men i 4 runde er det god value. Raiders begynner faktisk å få god konkurranse nå på cornerback-plassene, så jeg forventer ikke at han skal være starter day 1. Ateman er fantastisk value, men kommer til å havne langt bak i WR-rekken dersom vi ikke får tradet Seth Roberts vekk. Punter i 5 runde er helt greit, vi måtte henge oss på punt-runnet siden vi kvitta oss med King i offseason. 

(Innlegget ble redigert 03.05.18 10:56)

Mirage
03.05.18 13:00
-Jolla: Det at 95% av dere her inne i tråden har mer peiling enn meg er jeg fullstendig klar over. Men dette var altså MIN mening om hvem som vant draftuken.

Synes det er helt greit at du deler inntrykkene dine jeg, samme hvor mye eller lite man har sett. Alltid interessant med noen forskjellige perspektiver på ting.

Mc_lovin
Mc_lovinInnlegg: 7469
03.05.18 13:08
-Jolla: Det at 95% av dere her inne i tråden har mer peiling enn meg er jeg fullstendig klar over. Men dette var altså MIN mening om hvem som vant draftuken.

Som sagt, syntes det var et godt initiativ for å skape diskusjon, og forhåpentligvis skape mer aktivitet. Det er mange kunnskapsrike her inne som har mye bra å bidra med i en slik diskusjon. Normalt sett består offseason-aktiviteten på dette forumet av å diskutere cuts, spillere som imponerer i training camp etc, og det kan bli litt ensformig. 

(Innlegget ble redigert 03.05.18 13:10)

SalSomer
03.05.18 13:10
-Jolla: En disclaimer her er at jeg aldri har spilt amerikansk fotball og kun har fulgt med på sporten de to siste sesongene. Jeg har ikke veldig mye peiling på amerikansk fotball, det innrømmer jeg. Jeg har basert meg på hva jeg har sett av NFL og college kamper, statistikk, hvordan spillerne gjorde det på combinen og hvordan draften i 2016 og 2017 viste seg å funke. Så har jeg lest meg opp og gjort mine egne meninger om hvem jeg ser på som de beste spillerne i hvilke posisjoner. Sånn sett så er plasseringene mine mye på gefühl, og jeg kunne sikkert bare ha rangert lagene fra 1 til 32 uten noen forklaring på hvorfor jeg plasserte noen høyt og noen lavt, men valgte altså å ta med en kort forklaring for hvorfor jeg virkelig likte noen drafts og mislikte andre. Det at 95% av dere her inne i tråden har mer peiling enn meg er jeg fullstendig klar over. Men dette var altså MIN mening om hvem som vant draftuken.

Sorry, det var ikke meningen å være avvisende til din deltakelse her inne. Jeg syns det var et artig tiltak at du valgte å ranke draftene og det er en innsats jeg vet jeg ikke har tid/ork til å legge inn akkurat nå, så herlig at du tar ansvar for å skape content her på forumet. Vi trenger alltid flere folk som er villige til å gjøre en jobb for å skrive ting vi kan diskutere her inne!

Og så kommer jeg med en kommentar fordi det er ting du skriver som jeg nødvendigvis ikke er enig i, og da kommenterer jeg det. Ikke fordi jeg syns det er galt at du deler meningen din eller at jeg syns alt du skriver er galt, men fordi det er noen ting jeg er uenig i. Og det er ikke et forsøk på å skremme deg bort eller undergrave deg, det er bare et forsøk på å ta diskusjonen videre. Men jeg skal jobbe med måten jeg formulerer meg på, for jeg ser at det jeg skrev kanskje var litt krast. 

Og ellers vil jeg komme med en oppfordring, siden du nevner at du ikke har spilt amerikansk fotball, og det er å finne deg din nærmeste klubb og prøve deg på en trening. Ikke fordi det nødvendigvis fører til en ypperlig spilleforståelse og sånn, men fordi det er fryktelig artig!

DimitarBerbatov9
DimitarBerbatov9Innlegg: 13146
03.05.18 18:14

Har fulgt veldig lite med før draften i år, så jeg aner ikke hvem som har gjort det best og verst, men jeg forstår ikke hvorfor Giants gjorde det godt og Jets dårlig. Hvis Darnold blir en suksess kan det potensielt åpne et SB-vindu i 10-15 år fremover. Hvis Barkley blir en suksess gjør han kanskje Giants til et 10-6 one and done-lag, på evig jakt etter en star qb. 

-Jolla
03.05.18 18:33
DimitarBerbatov9: Hvis Barkley blir en suksess gjør han kanskje Giants til et 10-6 one and done-lag, på evig jakt etter en star qb.

For min del så blir forskjellen mer på resten av draften. Hvis Giants hadde plukket Sam Darnold som pick nummer 2 og beholdt resten likt (eller kanskje en sleeper RB som Royce Freeman isteden for en sleeper QB som Kyle Lauletta), så hadde de fortsatt vært topp 5 på min liste. Mens hvis Jets hadde plukket Barkley som pick nummer 3 og beholdt resten likt (eller kanskje Danny Etling på QB isteden for Trenton Cannon på RB) så hadde de hoppet en 5-6 plasser, men ikke noe mer enn det.

(Innlegget ble redigert 03.05.18 18:33)

jofl
joflInnlegg: 8327
03.05.18 20:38

Selv om Barkley blir tidenes beste runningback vil det ikke forsvare å ta ham nummer to. Adrian Peterson hadde kanskje tidenes beste sesong av en runningback i 2012, og de kom seg til playoff bare med ett nødskrik. Zeke er en av ligaens beste rbs, men Dak Prescott er en mye viktigere spiller for Dallas.

Hadde Giants hatt en fremadstormende qb kunne man kanskje forstått det, men de trenger uansett en erstatter for Eli innen kort tid. De kommer til å sannsynligvis til å bli bedre med de movesene de har gjort, men noe opplagt playofflag er de ikke. Dette var sjansen til å ta en qb med potensial, det blir mye vanskeligere å finne det neste sesong om de drafter i 10-15-range.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg