Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NBA Playoffs 2018

NYTT TEMA
LBJ91
LBJ91Innlegg: 11386
13.04.18 00:56

Armando Christian Perez, en av det 21.Århundrets mest suksessrike forfattere,  sa det best:

Playoffs
Playah
Turn up
Playah
Cinc, quat, tres, dos, uno
It’s going down
You  better move you, better dance
Let’s make a night, you won’t remember
I’ll be the one, you won’t forget
The bigger they are, the harder they fall
The bigger the heart, the harder they ball
Crossover pullups, get your J off
Alley-oop slam dunk, playoffs
So I suggest you get your game up, playah
If you’re ready for the playoffs, say yeah
We about that crown
Why? Cuz it’s about to go down
Team by team
Round by round
End of the night, it’s going down
You already know, gamewinning shot
End of the night, it’s going down
Playoffs
Playoffs
It’s going down

NBA sesongen er lang, men jeg syntes årets regular season har gått fryktelig fort.
Føles ut som det bare var noen uker siden man holdt på å brekke seg etter å ha sett foten til Gordon Hayward stå helt feil vei og nå er vi altså plutselig fremme ved starten på den egentlige NBA-sesongen. Arenaen som skiller klinten fra hveten og hvor legacys blir løftet opp eller revet ned.
NBA er tradisjonelt sett av det mest forutsigbare slaget man finner i sportsverdenen, noe de siste års Warriors og Cavs dominans har visst til det fulle, men årets playoffs byr på litt deilig usikkerhet.
Hverken Warriors eller Cavs er #1 seed i deres conference og selv om de begge nok fortsatt er favoritter, om enn veldig knepne, så er det i år langt ifra gitt av det hele skal ende med deres fjerde finale møte på rad.

West
#1 Houston Rockets vs #8 Minnesota Timberwolves
Rockets 65-17(#2 offense, #6 defense, #1 NetRtg)
T-Wolves 47-35(#4 offense, #23 defense, #9 NetRtg)
Head to head: 4-0
Schedule(norske tider):
Game 1 Mandag 16.april 0300
Game 2 Torsdag 19.april 0330
Game 3 Søndag 22.april 0130
Game 4 Tirsdag 24.april 0200

Ulvene fra Minnesota er endelig tilbake i playoffs. Tørken, som var NBAs lengste, endte dermed på 14 år. Årets sesong er faktisk første gangen uten Kevin Garnett at de har vunnet flere kamper enn de har tapt. Rockets har vært totaldominerende fra start til slutt i årets sesong og endte til slutt opp med 6 seire mer enn det nest mestvinnende laget.
Det er synd at Butler ble skadet, for uten den skaden så føler jeg meg trygg på T-Wolves hadde endt opp som 3rd seed og da hadde de hatt en mulighet til å avansere en runde.
Når det ble som det ble så er de nok totalt sjanseløse, forsvaret deres er det motsatte å være egnet til å kunne stoppe Rockets og det kan bli noen skikkelige blowouts her.
Wolves har fortsatt så mye offensivt talent at jeg tror de klarer å karre til seg en kamp hvor kanskje Rockets er litt av.
Tips: 4-1

#2 Golden State Warriors vs #7 San Antonio Spurs
Warriors 58-24(#1 offense, #9 defense, #2 NetRtg)
Spurs 47-35(#17 offense, #4 defense, #7 NetRtg)
Head to head: 3-1
Schedule:
Game 1 Lørdag 14.april 2100
Game 2 Tirsdag 17.april 0430
Game 3 Fredag 20.april 0330
Game 4 Søndag 22.april 2130

Har vært uvant turbulente sesonger for begge lagene. Warriors har vært i chill mode og så å si hele toppen av rotasjonen har hatt sine skadeavbrekk igjennom sesongen. Men det er ingen som helst tvil om at toppnivået til denne gjengen er det høyeste og om Curry kommer tilbake i noe nærheten av 100% så er de vel fortsatt alles favoritt til å vinne hele driten. De har slitt uten Curry mot slutten av sesongen og er høyst sannsynlig minst uten han i hele første runde, men de kunne ikke bedt om en bedre playoff-vei frem til det ventete slaget mot Rockets i WCF.
Spurs har på sin side fått sesongen langt på vei spolert av dramet i og rundt Kawhi. Det hadde vært utrolig gøy om vi på lørdag 1 time før kampstart hadde fått beskjed at Kawhi melder seg fit for fight, men det er dessverre nært usannsynlig og dermed er Spurs totalt uten mulighet her.
Jeg tror ikke på noen høyt scorende affærer i denne serien, tipper Warriors kommer til å føle seg meget komfortabel hele veien, jeg velger å gi Spurs 1 kamp av respekt for Pop.

#3 Portland Trail Blazers vs #6 New Orleans Pelicans
Blazers 49-33(#16 offense, #8 defense, #11 NetRtg)
Pelicans 48-34(#9 offense, #13 defense, #10 NetRtg)
Head to head: 2-2
Schedule:
Game 1 Søndag 15.april 0430
Game 2 Onsdag 18.april 0430
Game 3 Fredag 20.april 0300
Game 4 Lørdag 21.april 2300

Etter å ha vunnet 13 kamper på rad og tilsynelatende ha 3rd seeden fullstendig under kontroll så sjanglet Blazers seg i mål med bare en 5-7 record over de siste 12. Var faktisk så ille at de måtte slå Utah hjemme i Portland i siste kamp for å sikre tredjeplassen, men det klarte de.
Når Boogie røyk akillessen mot Rockets den 26.januar så var det nok ikke mange som trodde Pelicans skulle klare å beskytte plassen sin, men på skuldrene av en magnifique Anthony Davis så klarte de å gå 21-13 uten Boogie og dermed er de klar for playoffs for første gang siden 2015 og de har absolutt muligheter til å bite fra seg godt.
Lillard er klasse, McCollum er en nydelig nummer 2 spiller å ha, men Davis er noe annet. Han er en topp 5 spiller i verden og er fullt kapabel til å totaldominere en serie, men han trenger fortsatt hjelp for å kunne dra det i land. Holiday og Mirotic er nøklene til å kunne gi AD den nødvendige offensive hjelpen, men jeg klarer ikke helt å stole på at de skal møte opp 4 ganger i en best av 7. Så derfor ender jeg på Blazers etter en lang og jevn serie.
Tips: 4-3

#4 Oklahoma City Thunder vs #5 Utah Jazz
OKC 48-34(#10 offense, #10 defense, #8 NetRtg)
Jazz 48-34(#15 offense, #2 defense, #5 NetRtg)
Head to head: 3-1
Schedule:
Game 1 Mandag 16.april 0030
Game 2 Torsdag 19.april 0200
Game 3 Søndag 22.april 0400
Game 4 Tirsdag 24.april 0430

Kanskje i utgangspunktet den mest spennende og interessante første runde serien.
OKC er årets Mr.Jekyll and Mr.Hyde lag. Kapabel til å slå hvem som helst når de spiller opp mot sitt beste, men også kapabel til å skyte seg selv nok ganger i foten at de kan tape mot hvem som helst.
Utah falt til 19-28 den 22.januar etter ett tap mot de tankende haukene fra Atlanta. Var nok mange, inkludert undertegnende, som avskrev dem fra playoff-bildet der og da, men de ga ikke opp og avsluttet sesongen strålende 29-6 over de siste 35.
Quin Snyder er en bedre coach enn Billy Donovan, Utah er ett bedre «lag», men OKC har stjernekompetansen på sin side i Westbrook og Paul George som begge er kapable til å vinne kamper nærmest på egenhånd, vidunderlige Steven Adams vil gjøre ting veldig slitsomt for DPOY-favoritt Gobert, og hvem vet hvordan rookie fenomenet Mitchell blir å takle det å være go to guy i playoffs.
Fryktelig vanskelig å velge, men rutinen til Westbrook og George gjør at jeg holder en pitteliten knapp på dem.
Tips: 4-3

East
#1 Toronto Raptors vs #8 Washington Wizards
Raptors 59-23(#3 offense, #5 defense, #3 NetRtg)
Wizards 43-39(#14 offense, #15 defense, #16 NetRtg)
Schedule:
Game 1 Lørdag 14.april 2330
Game 2 Onsdag 18.april 0100
Game 3 Lørdag 21.april 0200
Game 4 Mandag 23.april 0000

Sett sesongen under ett så skal dette være veldig grei skuring for Raptors som har vært alldeles strålende hele sesongen. Wizards har vært opp og ned, men har virkelig sjanglet mot slutten med en 3-9 record over deres siste 12.
Men så var det dette med at playoffs er noe eget. Lowry og DeRozan har statistisk sett vært blant de dårligste skytterne i playoff-historien, mens Wall og Beal har hatt en tendens til å heve spillet sitt i playoffs.
Raptors er 1-12 all-time i game 1s og har tapt utrolige 10 på rad. Taper de game 1 mot Wizards så kommer panikken og de negative tankene til å komme veldig fort og da tror jeg denne serien kan gå langt. Om Raptors derimot klarer å vinne game 1 så tror jeg dette blir en kort serie, og det er til syvende og sist det jeg tror blir å skje.

#2 Boston Celtics vs #7 Milwaukee Bucks
Celtics 55-27(#18 offense, #1 defense, #6 NetRtg)
Bucks 44-38(#7 offense, #17 defense, #15 NetRtg)
Schedule:
Game 1 Søndag 15.april 1900
Game 2 Onsdag 18.april 0100
Game 3 Lørdag 21.april 0330
Game 4 Søndag 22.april 1900

Bucks har den klart beste spilleren i serien, men de er ikke spesielt gode utenom det.
Celtics har den klart beste coachen og ligaens beste forsvar, men det skorter ekstremt på offensiv slagkraft i den gjengen når de er uten Kyrie.
Har troen på en lang, men lite severdig serie. Tror tilslutt Giannis sin individuelle brilianse blir tungen på vektskålen.
Tips: 3-4

#3 Philadelphia 76ers vs #6 Miami Heat
76ers 52-30(#11 offense, #3 defense, #4 NetRtg)
Heat 44-38(#20 offense, #7 defense, #17 NetRtg)
Schedule:
Game 1 Søndag 15.april 0200
Game 2 Tirsdag 17.april 0200
Game 3 Fredag 20.april 0100
Game 4 Lørdag 21.april 2030

76ers er endelig tilbake i playoffs. 2012 var sist gang, ett år hvor de som 8th seed var opportunistiske og tok vare på gylden mulighet mot ett skadeskutt Bulls lag. Året etter endte med skuffelse og den sommeren ble den veldig mye omtalte «The Process» satt i gang. En skamløs taktikk som gikk ut på å bevisst gi seg selv mange nok muligheter høyt opp i lotteriet til at man nærmest var nødt til å da lande en superstjerne.
De bommet på noen, men traff virkelig på 2. Årets sesong er den første hvor de 2 begge har vært på skadefrie. Simmons og Embiid spilte til sammen i 87% av de mulige kampene og vipps så var 76ers løftet til toppen. Fra 10 til 52 wins på 2 år. Talent trumfer alt.
Intet lag enter playoffs heitere enn 76ers som har vunnet deres 16 siste kamper og er 27-5 siden 3.februar. Det er fortsatt usikkerhet hvor mye Embiid kommer til å spille, han er sannsynligvis ute i game 1, men det ligger i kortene at han kommer tilbake fortere enn man først fryktet.
Heat har mer rutine på sin side og har flere gode forsvarsspillere å kaste på Simmons, men jeg tror de blir for svake offensivt til å kunne stikke skikkelige kjepper i hjulene på 6ers.
Tips: 4-2

#4 Cleveland Cavaliers vs #5 Indiana Pacers
Cavs 50-32(#5 offense, #29 defense, #13 NetRtg)
Pacers 48-34(12 offense, #14 defense, #12 NetRtg)
Head to head: 1-3
Schedule:
Game 1 Søndag 15.april 2130
Game 2 Torsdag 19.april 0100
Game 3 Lørdag 21.april 0100
Game 4 Mandag 23.april 0230

LeBron er kongen av konger når det kommer til første runde: 12-0 i serier, 48-7 i kamper og har vunnet latterlige 21 på rad siden 2012.
Pacers har blitt slått ut av LeBron 4 ganger, det er delt førsteplass sammen med Bulls og Celtics.
Møtes i første runde iår som i fjor, da endte det med tidenes jevneste sweep i Cavs sitt favør, men på veien frem til årets oppgjør så har begge lagene gjennomgått store endringer.
Cavs har hatt ett kaos år for historiebøkene, mens Pacers er årets største overraskelse.
Selv om Pacers i år er ett bedre lag enn det de var i fjor så tror jeg de matchet opp bedre med Cavs i fjor, av den enkle grunn at de da hadde Paul George å kaste på LeBron.
Men Cavs var da også ett bedre lag i fjor enn det de er i år, så jeg tror fortsatt det blir jevne, høyt scorende og underholdende kamper som Cavs tilslutt drar i land på skuldrene av sesongens beste closer.
Tips: Cavs 4-1

Blir mange lange, stressfulle og deilige netter over de 2 neste månedene.
Best of luck til alle med horses in the race.

(Innlegget ble redigert 13.04.18 01:00)

Bagley-Towns
Bagley-TownsInnlegg: 562
13.04.18 10:19

Som vanlig fin-fint kvalitetsinnlegg av trådstarter :)

For egen del mest fokus på Cleveland vs Indiana. Har skrevet tidligere at Indiana er småvonde å møte, og de har en hjemmebane LeBron ikke liker. Legg til at Lance Stephenson garantert kommer til å være stygg i spillestilen mot LeBron, og man skjønner tegningen. Det kommer ikke til å bli pent, men Cavs må bare gjennom denne. Tipper som trådstarter 4-1 i kamper til Cavs. Lue ser ut til å velge å gå 10 dyp med sin rotasjon. Slik det ser ut, så vil Lue gå for:

GHill-Hood-LeBron-JGreen-Love som starting 5.

Calderon, JR, Clarkson,  Korver, og Nance fra benken.

Dermed er TT og Osman ute av rotasjonen per nå. Vet ikke helt hva man skal mene om det, TT som i 2016 finals finnes ikke mere, og siden perimeter-forsvar og offensive returer er det han lever på, så har han null å spille på når det ikke fungerer. Osman er målt i kvalitet, bak de som er inne, likevel bringer han så mye energi og oppofrende for laget at jeg helst hadde sett at han var inne. Av og til trumfer karakter og vilje over kvalitet, men veldig vanskelig å si hvem som skulle ut i så måte. 

Satser ellers på å følge litt med Minnesotas serie mot Houston. Her har jeg ingen forventninger, men om Butler er 100 % fit igjen, så er T-Wolves langt bedre enn 8. seed normalt er. For å henge någenlunde med, så er Towns defensive spill nøkkelen, lukter foul-trøbbel lang vei for han, men bør uansett gjøre det bra offensivt. 

OKC vs Jazz, synd at de traff hverandre, hadde håpet på en av de mot GSW eller Houston, det kunne blitt en højdare med OKC vs Warriors. Jazz har overlegen dybde, men spørs om det ikke i sluttspill nok en gang viser seg at å ha de beste spillerne teller mest. Westbrook/George skal kunne dominere denne. 

Som LBJ91 er inne på, hadde vært syke greier om Kawhi plutselig hadde blitt klar for San Antonio, men enn så lenge, og det ikke skjer, så får den serien i utgangspunktet gå i stillhet for min del. 

Så blir det tid til overs, så blir det Philadelphia vs Miami for min del. Embiid/Simmons er noe jeg har lyst å få med meg i sluttspillet!

Bagley-Towns
13.04.18 10:31
LBJ91: Blir mange lange, stressfulle og deilige netter over de 2 neste månedene.

Både og :)

Stressfullt å se laget man håper på - Cavs. Ellers er det mange sluttspill-serier som man bare kan nyte. Når man legger sjel, utallige timer og tid på Cavs, så legger man mye i potten. Så kanskje fælt å si det, men koser meg langt mer med andre serier. Spesielt Sixers og OKC gleder jeg meg bare til å følge, uten at det gjør noe spesielt vondt om de ryker. 

MyFevola
MyFevolaInnlegg: 4883
13.04.18 10:49

West:
Rockets - Timberwolves 4-1
Warriors - Spurs 4-2
Trail Blazers - Pelicans 4-1
Thunder - Jazz 2-4

Rockets - Jazz 4-2
Warriors - Trail Blazers 4-1

Rockets - Warriors 3-4

East:
Raptors - Wizards 4-0
Celtics - Bucks 4-2
76ers - Heat 4-0
Cavs - Pacers 4-1

Raptors - Cavs 2-4
Celtics - 76ers 1-4

76ers - Cavs 3-4

Finals:
Warriors - Cavs 4-1

Redondo66
Redondo66Innlegg: 5398
13.04.18 15:12
LBJ91: LeBron er kongen av konger når det kommer til første runde: 12-0 i serier, 48-7 i kamper og har vunnet latterlige 21 på rad siden 2012. Pacers har blitt slått ut av LeBron 4 ganger, det er delt førsteplass sammen med Bulls og Celtics.

helt sykt stat

gleder meg mest til Portland Pels duel i west og 76ers Heat i øst, Embiid bør være med fra game 2

Thpe
ThpeInnlegg: 30609
13.04.18 17:34

Klassetråd!

smush
smushInnlegg: 9084
13.04.18 20:43

Veldig bra åpningsinnlegg som vanlig LBJ91!

Håper på masse borteseiere i de første kampene, det er helt sikkert.

Ellers blir det spennende å følge det lille "sluttspillet innen sluttspillet" mellom Philly, Boston, Bucks og Heat, der ett av lagene utrolig nok skal til conf. finals!

Raptors vs Cavs i øst semifinals blir veldig interessant hvis vi får den (stor overraskelse hvis det ikke blir det). Gleder meg også til å forhåpentligvis se OKC vs Rockets i west semifinals. Begge Conference finals og NBA finals er selvsagt også soleklare must see series, i tillegg til alle game 7s i rundene før.

Synd med alle skadene! Spesielt Irving-skaden var tung å svelge for en nøytral fan som meg selv. At en #2 seed plutselig blir urelevant dager før sluttspillet er rett og slett utrolig kjipt!

Ellers vurderer jeg å sette noen penger på et par lag fra hver conference for å gjøre det mer interesant og å få noen å heie på gjennom sluttspillet. Raptors og Rockets har henholdsvis 2.50 og 2.20 i odds på å nå NBA finals. Penger på begge gir altså mest sannsynlig overskudd så lenge vi ikke får en ny Cavs vs Warriors. Enda mer interessant er kanskje 76ers til 26 i odds. De er favoritter til å nå conf finals vil jeg si, så 26 i odds er ganske bra.

njohansen
njohansenInnlegg: 480
13.04.18 21:43
smush: Ellers blir det spennende å følge det lille "sluttspillet innen sluttspillet" mellom Philly, Boston, Bucks og Heat, der ett av lagene utrolig nok skal til conf. finals!

Dette har jeg ikke tenkt over, det er jo ganske sykt. Gir Boston liten sjanse, men de tre andre står nesten helt likt i mine øyne. Synes alle seriene i første runde i øst har potensial til å gå til seks kamper eller flere, og tror også OKC-Utah og Blazers-Pelicans kan bli meget bra og jevnspilt. Jeg har nesten ikke sett kamper de siste månedene, men nå er det mye bra å se frem til! 

BrazilBrazil
BrazilBrazilInnlegg: 7
13.04.18 22:01

West:
Rockets - Timberwolves 4-0
Warriors - Spurs 4-1
Trail Blazers - Pelicans 4-2
OKC - Jazz 4-3

Rockets - OKC 4-2
Warriors - Trail Blazers 4-1

Rockets - Warriors 4-3

East:
Raptors - Wizards 4-0
Celtics - Bucks 4-3
76ers - Heat 4-1
Cavs - Pacers 4-1

Raptors - Cavs 2-4
Celtics - 76ers 4-3

Celtics - Cavs 2-4

Finals:
Rockets- Cavs 4-3

Blir litt blanding av hjertet og hodet her. Men det blir spennende i år ass. Gleder meg. 

Kopier gjerne denne over i den andre tråden dersom det opprettes en egen tippetråd. Men man kan jo kanskje bare ta det direkte i denne tråden?

Thpe
ThpeInnlegg: 30609
13.04.18 22:33

Semi-ballsy tips kommer her:

West:
Warriors - Spurs 4-0
Trail Blazers - Pelicans 2-4
OKC - Jazz 4-3

Rockets - OKC 4-3
Warriors - Pelicans 4-1

Rockets - Warriors 3-4

East:
Raptors - Wizards 4-1
Celtics - Bucks 4-2
76ers - Heat 4-2
Cavs - Pacers 4-0

Raptors - Cavs 2-4
Celtics - 76ers 1-4

76ers - Cavs 1-4

Finals:
Warriors - Cavs 2-4

Melo15
Melo15Innlegg: 7337
14.04.18 01:43

East:

Raptors - Wizards 4-0
Celtics - Bucks 4-2
76ers - Heat 2-4
Cavs - Pacers 4-1

Raptors - Cavs 2-4
Celtics - Heat 4-3

Celtics - Cavs 0-4

West: 

Rockets - Timberwolves 4-1
Warriors - Spurs 4-1
Blazers - Pelicans 4-3
Thunder - Jazz 4-2

Warriors - Thunder 4-1
Rockets - Blazers 4-2

Rockets - Warriors 4-3

Finals:

Rockets - Cavs 4-1

eXelent
eXelentInnlegg: 109
14.04.18 02:15

East:

Raptors - Wizards 4-1
Celtics - Bucks 3-4
76ers - Heat 4-1
Cavs - Pacers 4-2

Raptors - Cavs 2-4
Bucks - 76ers 2-4

76ers - Cavs 4-3

West: 

Rockets - Timberwolves 4-0
Warriors - Spurs 4-1
Blazers - Pelicans 4-3
Thunder - Jazz 4-2

Warriors - Thunder 4-3
Rockets - Blazers 4-1

Rockets - Warriors 4-3

Finals:

Rockets - 76ers 4-1

Bagley-Towns
14.04.18 06:24

Interessant at såpass mange tror at Houston tar Golden State i år.. Det er selvsagt et spørsmålstegn med tanke på Steph, men jeg forventer i alle fall at de slår voldsomt tilbake i sluttspillet uansett. Mange skader og litt dårligere motivasjon i forhold til grunnserien er helt normalt etter å ha dominert såpass lenge, men føles som de har vært veldig på den sikre siden med alle skadene, og bevisst har valgt å holde tilbake. Forventer et Warriors lag som vil ha stor stigning utover sluttspillet, og som fortsatt er stor favoritt.

Har ofte syntes kritikken mot Øst har vært overdrevet, men må si meg veldig enig i at det er synd med Kyries skade. Hadde helt klart vært en ekstra dimensjon med sluttspillet, om Boston hadde stilt opp med Kyrie (for ikke å snakke om Hayward). 

(Innlegget ble redigert 14.04.18 06:25)

Small_boi
Small_boiInnlegg: 5114
14.04.18 12:32

West:
Warriors - Spurs 4-1
OKC - Jazz 4-3

Rockets - OKC 4-2
Warriors - Trail Blazers 4-1

Rockets - Warriors 2-4

East:
Raptors - Wizards 4-2
Celtics - Bucks 3-4
76ers - Heat 4-2
Cavs - Pacers 4-0

Raptors - Cavs 2-4
Bucks - 76ers 1-4

76ers - Cavs 2-4

Finals:
Warriors - Cavs 4-1

Small_boi
Small_boiInnlegg: 5114
14.04.18 12:41
Bagley-Towns: Har ofte syntes kritikken mot Øst har vært overdrevet

Mulig, men vi ser igjen at et lag fra West havner utenfor sluttspillet med bedre record enn flere av lagene som kom med i East. Tror Nuggets hadde gjort det bedre enn alle lagene 5-8 i East.

Sarella
SarellaInnlegg: 11146
14.04.18 12:58

West:
Rockets - Timberwolves 4-1
Warriors - Spurs 4-2
Trail Blazers - Pelicans 4-3
OKC - Jazz 4-3

Rockets - OKC 4-1
Warriors - Trail Blazers 2-4

Rockets - Trail Blazers 4-1

East:
Raptors - Wizards 4-2
Celtics - Bucks 2-4
76ers - Heat 4-3
Cavs - Pacers 4-2

Raptors - Cavs 4-1
Bucks - 76ers 3-4

76ers - Raptors 3-4

Finals:
Rockets - Raptors 4-1

Men "feiger" ut ellers og satser 500 kr på Cavs, står i 8 på nordicbet. Håper selvagt de aldri vinner, men skulle de gjøre det så har jeg i alle fall vunnet noe.

keyser1
keyser1Innlegg: 13947
14.04.18 13:00

I øst så ligger det vel veldig i kortene at vinneren av førsterunde-serien 76ers-Heat møter vinneren av andrerunde-serien mellom Raptors-Cavs. Med unntak av Raptors, så var det vel ikke mulig for hverken Heat eller 76ers å få en verre motstander i første runde, men begge får også en ypperlig mulighet til å spille conferencefinals om dem karrer seg over første hinder. 76ers må være favoritter, men om de taper en av de to første kampene så er det plutselig langt mer vidåpent....

East:
Raptors - Wizards 4-1
Celtics - Bucks 4-2
76ers - Heat 4-3
Cavs - Pacers 4-1

Raptors - Cavs 4-2
76ers - Celtics 4-1

Raptors - 76ers 4-3

I vest så stinker det jo desverre Rockets - GSW lang vei, og vanskelig å se andre utfall om ikke skader sår spille inn...

West:
Warriors - Spurs 4-1
Trail Blazers - Pelicans 4-3
OKC - Jazz 3-4

Rockets - Jazz 4-2
GSW - Trail Blazers 4-1

Rockets - GSW 2-4

Finaleserien mellom GSW og Raptors føles mest som en utladning og formalitet etter at den moralske finalen har tatt plass i West-finalen, og GSW halter inn til relativt komfortabel 4-2 seier hvor de får avgjort på egen court etter å ha vært greit 3-1 opp etter de 4 første kampene.

Redondo66
14.04.18 14:12

West:
4-0 i reg season og alle seiere var ensidige -ingen grunn å tro at Wolves skal få mer enn en home game

Warriors - Spurs 4-1
Spurs bør være fornøyd hvis de klarer å vinne en kamp

Trail Blazers - Pelicans 2-4
Dame vs AD, helt åpent, føler at Pels har bedre flyt i det siste

OKC - Jazz 4-1
Tror Jazz blir avkledd her

Rockets - OKC 4-2
Warriors - Pelicans 4-1

Rockets - Warriors 2-4

East:
Raptors - Wizards 4-1
Om Raps klarer å vinne første kamp (har hatt store problemer med det i siste åra) denne kan bli fort ferdig. Begge lag har 2 all star gards tror at bench mob til Raps blir avgjørende

Celtics - Bucks 1-4
Giannis og co bør klare dette, Celts har så vidt nok spillere å stille opp med

76ers - Heat 4-2
Embiid tilbake til game 2, men Heat spiller bra forsvar

Cavs - Pacers 4-0
LBJ liker rekorder, tror de går for sweep

Raptors - Cavs 2-4
Bucks- 76ers 1-4

76ers - Cavs 1-4

Finals:
Warriors - Cavs 4-1

Lamozy
LamozyInnlegg: 2026
14.04.18 17:13

Det blir konkurranse?

West:
Warriors - Spurs 4-1
Thunder - Jazz 4-2

Rockets - Thunder 4-1
Warriors - Trail Blazers 4-0

Rockets - Warriors 2-4

East:
Raptors - Wizards 4-2
Celtics - Bucks 1-4
76ers - Heat 4-1
Cavs - Pacers 4-1

Raptors - Cavs 3-4
Bucks - 76ers 1-4

76ers - Cavs 2-4

Finals:
Warriors - Cavs 4-0

keyser1
14.04.18 21:30

JaVale McGee, av alle, vært veldig bra i 1st quarter så langt.

Redondo66
14.04.18 21:38

Sier sitt når Manu er eneste som skaper noe i angrep

LBJ91
14.04.18 23:11

Damn shame at Nuggets ikke kom med på bekostning av dette Spurs-laget..

keyser1
14.04.18 23:26

Perfekt betting-start på årets play-offs, om enn kampen ikke ble spesielt severdig. Draymond over 7 assists og så ett live-bet på GSW -11.5 sitter begge greit.

LBJ91
15.04.18 02:03

Raptors ser ut til å overleve, syntes de har spilt bra offensivt, men Wizards hadde fortsatt muligheter til å stjele denne, men de var for lite klinisk, spesielt John Wall rundt kurven har alene kastet bort 10-12 poeng.

Wall 2-12 i restricted area, det holder ikke my boy

(Innlegget ble redigert 15.04.18 02:07)

Redondo66
15.04.18 02:26

Bra start av Simmens & co, de spiller så raskt at retur av Embiid kan vente

Som ventet Toronto bench avgjørende,de gikk 11 deep i dag

LBJ91
15.04.18 04:06

Buy-out gutta leverer virkelig varene for 6ers

Redondo66
15.04.18 04:31

Damn, 76ers er on fire fra 3

Miami må ha stor kamper av Dragic eller Wade for at  de kan henge med

Bagley-Towns
15.04.18 05:54

Var riktig å velge Sixers sin kamp ja :)

Nå var det mye bra skyting fra Philly, likevel deiligst å se den som ikke har noe skudd, rytmen og flowen i spillet til Simmons er blitt det nest mest interessante for meg i NBA på rekordtid. Foruten LeBron, så er å se Simmons spille på toppen av listen. Ekstra deilig at det skjer mot Miami som siden de valgte å svi alle penger på en center som er totalt umoderne i dagens NBA, i stedet for å premiere sin største spiller i lagets historie, har havnet akkurat der de fortjener. 

Hopper over til andre omgang av Pels vs Blazers nå ;)

Bagley-Towns
15.04.18 07:06

Digg at AD fikk sluttført seieren, selv om han så sliten ut i fjerde. Får han vært skadefri over tid, så er han helt der oppe med LeBron og KD som ligaens beste spiller. Har vært negativ i stor grad til Rondo, Mirotic og Jrue, men alle med riktig fin sluttspillkamp i dag med høy intensitet. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg