Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NBA Offseason 2018

NYTT TEMA
Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 19194
09.06.18 21:49
Bagley-Towns: Lakers gir ingen mening, å begynne å bygge opp noe nytt der, så mange år til på toppen har ikke LeBron, så kan ikke se et slikt prosjekt for han.

En slik avgjørelse har nok like mye med utenomsportslige faktorer å gjøre. Han vil bygge seg opp en stor business utenfor banen som han kan jobbe med etter karrieren og da er LA riktig plass. Dessuten kan Lakers gå ganske kjapt fra der de er i dag til en contender med Lebron og George inn. Et par gode trades også så er de der.

Tror Lebron spiller i minst fem år til slik at han avslutter med å spille med den eldste sønnen sin.

(Innlegget ble redigert 09.06.18 21:49)

LeBron
LeBronInnlegg: 10858
09.06.18 22:11
Bagley-Towns: Tror ikke vi får en kjapp avgjørelse fra LeBron i alle fall. Mildt sagt en berg-og-dalbane sesong han har vært gjennom. Med alderen tatt i betraktning, så er han ikke nødt til å ha en rolle som krever 40 minutter og alt ansvar på sine skuldre. Blir han værende i Cleveland så er det nok fort en til sesong hvor han må gjøre alt om det skal fungere. Sånn sett hadde det vært spennende å se han i Philly eller San Antonio, hvor førstnevnte har flere til å ta en stor rolle, og med Pop sitt system, så ville det blitt færre kamper og minutter. Lakers gir ingen mening, å begynne å bygge opp noe nytt der, så mange år til på toppen har ikke LeBron, så kan ikke se et slikt prosjekt for han. Han kan jo så klart velge lettvinte ringer, og dra til Warriors. Og så vil sikkert mange ha han til Houston. Men det er vanskelig å få til i forhold til CBAen, greit at man hadde fikset det på en eller annen måte, men da må de radere ut alle rollespillerne de har. Og da er det kanskje ikke så attraktivt likevel.

Kommer litt an på hvilken sti han "velger", kan godt være han velger en kombinasjon av det som er mest lukrativt med det som er "ok/interessant" sportslig. Jeg tror uansett LA vil være aktuelt på et visst plan. 

Jeg tviler i alle tilfeller på at han signer for noe som helst under maximum, så noe Warriors blir det neppe. 

Bagley-Towns
Bagley-TownsInnlegg: 809
10.06.18 05:45

Det som er ingen tvil med Lakers, det er at Ingram og Lonzo fortsetter trenger tid, kanskje så mye som 2-3 sesonger til, før de er der de skal være. Det betyr for min del, at selv med LeBron og for eksempel Paul George inn, så er timingen feil for å konkurrere mot Warriors. I et slikt tenkt tilfelle, så har LeBron/PG13 dårlig tid, mens Ingram/Ball enda er år fra å peake. Vil tro at selv mange Lakers fans ser det, og ønsker yngre toppspillere, for at timingen skal bli rett i forhold til Lonzo og Ingram, sånn sett er det mer logisk for Lakers å si at alle de henter inn, skal ha samme kurve som sine unge spillere, hvor kanskje årene 2021/22 er da de skal være på topp igjen. 

Jeg tviler heller ikke på at LeBron kan finne på å fortsette i 5 år til, men selv for han, så vil han jo gradvis miste noe med årene. Så det gir best mening for han å dra til et lag som med han kan konkurrere med en gang. Og da er det vel Cavs, Sixers, Celtics, Warriors, Rockets, OKC, Minnesota og San Antonio som er i den kategorien.

Boston, Oklahoma og Minnesota kan vi nok utelukke med en gang. Å ta en KD å gå til Warriors vil forhåpentligvis også være umulig. Da blir det for meg Cleveland, Philly, Spurs og Rockets igjen. Los Angeles fordi det er Los Angeles, nja, tror LeBron fortsatt har høyere sportslige ambisjoner enn som så. 

TheRedDevils
TheRedDevilsInnlegg: 25828
10.06.18 10:05

Skal Lakers väre intressert i Lebron, så får det bli på en kontrakt for 1 sesong. Så det ikke stopper de fra å hanke inn Kawih Leonard neste sommer. 

Ville värt idiotisk å sette seg i samme situasjon som med Kobe på slutten. 

Jeg röster for at man kun henter PG13 i sommer, og resigner Randle.

Rockets_AA
10.06.18 21:22
Bagley-Towns: Det som er ingen tvil med Lakers, det er at Ingram og Lonzo fortsetter trenger tid, kanskje så mye som 2-3 sesonger til, før de er der de skal være. Det betyr for min del, at selv med LeBron og for eksempel Paul George inn, så er timingen feil for å konkurrere mot Warriors. I et slikt tenkt tilfelle, så har LeBron/PG13 dårlig tid, mens Ingram/Ball enda er år fra å peake.

Det er nok ikke utenkelig at Lakers trader vekk en eller flere av Ball, Ingram og Kuzma hvis Lebron kommer for å bli bedre her og nå.

Bagley-Towns
11.06.18 08:26
Rockets_AA: Det er nok ikke utenkelig at Lakers trader vekk en eller flere av Ball, Ingram og Kuzma hvis Lebron kommer for å bli bedre her og nå.

Virker som om Lakers mener alvor med å bygge opp rundt Ingram, og kanskje også Lonzo, så langt virker det som om de blir holdt utenfor all trademuligheter. Men så klart, i en viss situasjon så kan sikkert de også trades. Litt av greia med Ingram er at han er mye yngre enn folk tror, først i neste sesong han er like gammel som Simmons var i denne sesongen.

LBJ91
LBJ91Innlegg: 11732
13.06.18 01:20
Bagley-Towns: Tror ikke vi får en kjapp avgjørelse fra LeBron i alle fall.

Jeg er jammen ikke sikker. Det åpner opp for flere lag om han tar en CP3 og opter inn for neste års kontrakt og presser frem en trade.

Fristen for det er 29.juni, og jeg tror faktisk det ikke kan utelukkes.

LBJ91
13.06.18 01:23

På Head-Coach fronten så har Casey tatt over Pistons og i hans gamle trakter så har Nick Nurse rykket opp fra assistent.

Bagley-Towns
13.06.18 08:09
LBJ91: Jeg er jammen ikke sikker. Det åpner opp for flere lag om han tar en CP3 og opter inn for neste års kontrakt og presser frem en trade.
Fristen for det er 29.juni, og jeg tror faktisk det ikke kan utelukkes.

Ja, sånn rent teknisk i forhold til CBAen og CAPen så åpner det for flere muligheter. Stiller meg likevel undrende til til om LeBron ønsker det som følger i kjølvannet av en slik avgjørelse. Om han opter inn, og ikke sier at han blir i Cleveland, ja da er helvetet løs.

Det siste jeg har hørt fra LeBron om temaet er at han vil spille for et bra lag, som kan utfordre om tittelen, og da er vi nede i noen få lag. Selv om jeg ikke håper det er tilfelle, så er det fort Houston som er alternativet. For egen del er jeg veldig for at om LeBron først skal forlate Cavs, så er det for Philly eller San Antonio.

LBJ91
13.06.18 14:11
Bagley-Towns: Selv om jeg ikke håper det er tilfelle, så er det fort Houston som er alternativet. For egen del er jeg veldig for at om LeBron først skal forlate Cavs, så er det for Philly eller San Antonio.

Jeg er åpen for hva enn han måtte velge, bortsett fra Warriors da..
Det finnes ingen home-runs der ute og han må inngå ett kompromiss på ett eller annet punkt med alle disse valgene.

Jeg tror det som hadde vært nærmest en home-run er å opte inn og tvinge fram en trade til Celtics, men jeg har mine tvil til at LeBron har lyst til å bo i den byen og spille for en fan-base som har slengt sååå mye dritt mot han opp i gjennom årene

(Innlegget ble redigert 13.06.18 14:15)

keyser1
keyser1Innlegg: 14435
13.06.18 16:25

No har neppe Celtics eller Kyrie heller lyst på en LeBron dassende rundt defensivt, så sikkert like greit om han heller ikke vil dit så han slipper ydmykelsen når de takker pent nei...

LBJ91
13.06.18 17:19

Kan love deg at om LeBron vil til Celtics så blir Kyrie eller Hayward shippet ut fort som bare det da en av dem trengs for å matche kontrakten til LeBron.

Hadde sannsynligvis blitt Kyrie da kontrakten hans går ut etter neste sesong, men det hadde jo vært fantastisk på mange forskjellige nivåer om LeBron hadde endt opp sammen med Flat-Earth idioten i Boston. 

Rockets_AA
14.06.18 00:26

Meldes at Lebron har meldt eldste sønnen sin inn i en skole i LA fra høsten av.

LBJ91
14.06.18 02:50
Rockets_AA: Meldes at Lebron har meldt eldste sønnen sin inn i en skole i LA fra høsten av.

Gary Payton som var kilden?

Det ryktet ble tilbakevist når noen i media kontaktet den nevnte skolen.

Tipper det kommer til å dukke opp masse slike rykter i diverse byer over de neste ukene, og mine tanker om det er:
1. LeBron fuckings James trenger ikke å melde inn sønnen sin til noen som helst skole så her tidlig, han er i en slik posisjon at han omtrent kan møte opp dagen før skolestart og fikse det.
2. Teamet hans er kjent for å holde ting veldig tett til brystet, og en sak som det her er alt annet enn å holde ting tett til brystet.

(Innlegget ble redigert 14.06.18 02:57)

Bagley-Towns
14.06.18 06:00

Boston, Minnesota, SF/Oakland og Oklahoma har lag som passer til kriteriet at LeBron fortsatt ønsker å spille for et lag som kjemper om mesterskapet, samtidig som jeg ser alle fire lag/byer som helt uaktuelle for LeBron. 

Cleveland, Philadelphia, Houston og San Antonio står for meg igjen som de aktuelle, som både gir mening sportslig, og som er aktuelle destinasjoner for LeBron. 

New York og Los Angeles vil alltid ha en stor tiltrekningskraft, men den sportslige timingen er feil begge plasser, så jeg stryker de også. At Lakers skulle bygge et lag som er tittelutfordrer på ett år ser jeg ikke som mulig.

TheRedDevils
14.06.18 09:59
Bagley-Towns: At Lakers skulle bygge et lag som er tittelutfordrer på ett år ser jeg ikke som mulig.

Omtrent like mulig som at Vegas Golden Knigts tar seg til Stanley Cup Finalen i sin förste sesong. Med andre ord, det kan gå med rett rekrutering.

Derimot håper jeg at Lakers tenker litt mer langsiktig og bygger videre på det de har, fremfor å offre dette for desperate spillere.

(Innlegget ble redigert 14.06.18 10:01)

kobebryant92
kobebryant92Innlegg: 2215
14.06.18 11:55
TheRedDevils: Derimot håper jeg at Lakers tenker litt mer langsiktig og bygger videre på det de har, fremfor å offre dette for desperate spillere.

Ken i denne Lakers troppen er superstjerne potensiale? Vist man har sjansen til å få LeBron og PG13 gjør man det.

TheRedDevils
14.06.18 12:23
kobebryant92: Ken i denne Lakers troppen er superstjerne potensiale? Vist man har sjansen til å få LeBron og PG13 gjør man det.

Hva legger du i superstjerne? En som krever å väre nummer 1 på laget og blir sur hvis ikke det er tilfelle? ;)

Hva om Randle har en like stor utvikling denne sesongen som den forrige? Ingram er vel den jeg ser på som störst potensiale til å bli en superstjerne og virker dessuten som et godt forbilde.

En PG13 + fortsatt utvkling på resten ville tatt laget til sluttspill, så kunne man addet på f.eks Kawhi neste sommer (hvis ikke för). 

kobebryant92
14.06.18 13:52
TheRedDevils: En PG13

PG kjem ikkje uten LeBron trur eg. Stein var ute å sa att Thunder har ein bra sjanse til å få han tilbake.

kobebryant92
14.06.18 13:53
TheRedDevils: En som krever å väre nummer 1 på laget og blir sur hvis ikke det er tilfelle? ;)

Ein superstjerne er ein topp 7-8 spiller som kan være nummer 1 på eit championship lag.

TheRedDevils
14.06.18 14:35
kobebryant92: Ein superstjerne er ein topp 7-8 spiller som kan være nummer 1 på eit championship lag.

Da håper jeg at den stjernen ikke er Lebron.

Angående PG13 så ville vel han til Lakers allerede når de var enda dårligere, så skal ikke se bort i fra at han dukker opp :)

Rockets_AA
14.06.18 16:37
Bagley-Towns: At Lakers skulle bygge et lag som er tittelutfordrer på ett år ser jeg ikke som mulig.

Jeg skjønner ikke denne holdningen. Lakers har kanskje den mest fleksbile roster-situasjonen i hele NBA. Masse unge prospects og egentlig bare en tung kontrakt(Deng), de har mer handlingsrom enn alle andre. De er vel ett av få lag som har mulighet til å ta på seg to max-kontrakter blant annet. I tillegg har de flere assets de kan trade for å bli bedre her og nå.

De kan f.eks signere Lebron og PG13 som free agents og trade til seg flere solide spillere hvis de ofrer en eller flere av Ball, Ingram og Kuzma. Magic og Palinka ofrer hva det skal være om de får tak i Lebron og PG13 i sommer, da er det luxury tax, inn med etablerte spillere og utfordre Warriors og Rockets om Western. Det er ikke noe å lure på.

Bagley-Towns
15.06.18 06:50

Selv om man fjerner en av sine unge stjerner, så skal det mye til at man kan matche det Randle søker av dollars, og det er begrenset hvem du kan få i tillegg til LeBron og PG13. Da vil jeg argumentere at LeBron, PG13 og Ingram eller Lonzo stadig er et godt stykke fra Warriors. Skal man konkurrere med Warriors i 2019, så kreves det enda en superstar.

Sånn sett gir Boston eller Houston klart mest mening, dersom målet er å utfordre Warriors i 2019. Boston er på så mange måter det klart beste alternativet, men er kanskje på enda flere måter, så feil i forhold til LeBrons forhold til Celtics og traden til Kyrie. Derfor er det dessverre Houston som framstår som mest logisk, om LeBron vil dra.

Sixers vil for egen del være det klart mest interessante, samtidig som det er en stor risiko å si at en andreårsspiller og en skadeutsatt Embiid skal hjelpe han til enda et mesterskap. Men vil være jævla morsomt å se LeBron med Simmons og Embiid, for å ikke snakke om hvor interessant Øst vil bli med Boston, med Hayward og Kyrie tilbake vs Philadelphia med LeBron, Embiid og Simmons. 

Så når vi har diskutert dette opp og ned i mente, så ender det helt sikkert med at LeBron blir i Cavs :)

Lew_Ashby
Lew_AshbyInnlegg: 3200
15.06.18 10:19
Bagley-Towns: Selv om man fjerner en av sine unge stjerner, så skal det mye til at man kan matche det Randle søker av dollars, og det er begrenset hvem du kan få i tillegg til LeBron og PG13. Da vil jeg argumentere at LeBron, PG13 og Ingram eller Lonzo stadig er et godt stykke fra Warriors. Skal man konkurrere med Warriors i 2019, så kreves det enda en superstar.
Sånn sett gir Boston eller Houston klart mest mening, dersom målet er å utfordre Warriors i 2019. Boston er på så mange måter det klart beste alternativet, men er kanskje på enda flere måter, så feil i forhold til LeBrons forhold til Celtics og traden til Kyrie. Derfor er det dessverre Houston som framstår som mest logisk, om LeBron vil dra.
Sixers vil for egen del være det klart mest interessante, samtidig som det er en stor risiko å si at en andreårsspiller og en skadeutsatt Embiid skal hjelpe han til enda et mesterskap. Men vil være jævla morsomt å se LeBron med Simmons og Embiid, for å ikke snakke om hvor interessant Øst vil bli med Boston, med Hayward og Kyrie tilbake vs Philadelphia med LeBron, Embiid og Simmons.
Så når vi har diskutert dette opp og ned i mente, så ender det helt sikkert med at LeBron blir i Cavs :)

Boston bør være utelukket pga Lebrons historie med Celtics og Kyrie sin trade bort fra Cavs. Sixers.. Klarer ikke å se at Simmons og Lebron skal kunne passe greit sammen. Rockets kan absolutt være et alternativ.

Emm funker Lakers best. Har tro på at Ingram allerede neste sesong kan ta spillet sitt opp til all star-nivå, og Lakers kan med sin fleksibilitet hente inn flere spillere noen nivå under superstjernenivå, i tillegg til for eksempel PG13. Ganske sikker på at Ball også kan ta spillet sitt opp et nivå allerede denne sesongen. Emm er også Walton en mann som kan fikse det å være en coach som kun har 50 % innflytelse på hva spillerne skal gjøre på banen, noe som er utg.punktet for et Lebron-lag. I tillegg er det digg for Lebron å bo i LA med Hollywood og glamour.

Bone8
Bone8Innlegg: 7084
15.06.18 10:45
Bagley-Towns: Da vil jeg argumentere at LeBron, PG13 og Ingram eller Lonzo stadig er et godt stykke fra Warriors. Skal man konkurrere med Warriors i 2019, så kreves det enda en superstar.

Det tror jeg alle er enige i.

Men Ingram og Ball er verdifulle spillere for lag som er i startfasen, eller som bestemmer seg for å bygge på nytt.

Hvis Lakers får PG13 og Lebron, så trenger de en defensivt anlagt point som helst kan skyte og en shooting guard.
Center-posisjonen slår meg som relativt lett å finne en kapabel kropp.

Kanskje Chris Paul ikke blir i Houston? Kanskje man kan få Avery Bradley på en relativt billig deal?

Hvis man klarer å trade Deng til et lag med cap Space, gjennom å henge på Ingram eller Ball, så er vel en av de to absolutt mulig?

Ellers er det vel mulig å trade Ball eller Ingram til lag som Hornets (mot Kemba)?

Det ideelle hadde kanskje vært å få inn Kemba for Ingram (Hornets kan drafte Sexton eller SGA som erstatter), og signere Evans eller Bradley til rimelige kontrakter. Så få tak i en Center (Brook Lopez?).

Kemba
Evans
PG13
Lebron
Lopez/Favors

Ha Ball til å lede reservene, sammen med KCP, Frye og Kuzma.

Lew_Ashby
15.06.18 10:51
Bone8: Det ideelle hadde kanskje vært å få inn Kemba for Ingram (Hornets kan drafte Sexton eller SGA som erstatter

Det hadde vært en helt vanvittig bra deal for Hornets i så fall. Nesten slik at jeg mener de burde tatt med Deng-kontrakten på kjøpet.

(Innlegget ble redigert 15.06.18 10:52)

Bone8
15.06.18 11:06
Lew_Ashby: Det hadde vært en helt vanvittig bra deal for Hornets i så fall. Nesten slik at jeg mener de burde tatt med Deng-kontrakten på kjøpet.

Nja.

Kemba har bare et år igjen av kontrakten, så forstår den, men Deng er nok en større byrde enn som så.

På RealGM er det et tradeforslag fra Lakersfan der Deng og Ingram går til Suns mot #16 i draften og Troy Daniels.

Tror Kemba har mer verdi enn Troy Daniels og nr 16, og den traden er nok ikke balansert i det hele tatt, men viser litt hvor vanskelig det kan være å flytte Deng.

Er få lag med cap space.

Lew_Ashby
15.06.18 11:16
Bone8: Nja.
Kemba har bare et år igjen av kontrakten, så forstår den, men Deng er nok en større byrde enn som så.
På RealGM er det et tradeforslag fra Lakersfan der Deng og Ingram går til Suns mot #16 i draften og Troy Daniels.
Tror Kemba har mer verdi enn Troy Daniels og nr 16, og den traden er nok ikke balansert i det hele tatt, men viser litt hvor vanskelig det kan være å flytte Deng.
Er få lag med cap space.

Er kanskje bare meg som har for store forhåpninger til Ingram i så fall. Han passer perfekt i den moderne NBA, kan forsvare flere posisjoner, god som ballfordeler og har lengde og anvendelighet til å bli en storscorer. Eneste usikkerheten er selvsagt skuddet, men vi så allerede i fjor at han tar store steg også der. 20 år gammel. Ville han gått som nr 1 i årets draft? Jeg tror nesten det. I hvert fall topp 3. Og emm alle forutsetninger til å bli en topp 10-spiller i ligaen om 4-5 år. Da mener jeg han blir for mye å gi opp for en Kemba som, selv med en finfin kontrakt neste året, ikke blir noe annet enn en borderline all star. 

Det kommer selvsagt an på hva Lebron gjør. Dersom han forteller at Kemba er det som vipper nålen i favør LA, så er nok valget enkelt. Håper imidlertid ikke at Lakers gjør det.  

TheRedDevils
15.06.18 11:40

Tipper at Magic & Pelinka kommer opp med noe for å bli kvitt kontrakten til Deng.

Ser for meg at en som DeMarcus Cousins heller ikke kan forvente seg noe makskontrakt etter skaden. Lakers kan fort behöve en center.

Kan ikke tenke meg at man trader bort Ingram. Med samme fremgang kommende sesong er han fort en all-star.

Bone8
15.06.18 11:44
Lew_Ashby: Er kanskje bare meg som har for store forhåpninger til Ingram i så fall. Han passer perfekt i den moderne NBA, kan forsvare flere posisjoner, god som ballfordeler og har lengde og anvendelighet til å bli en storscorer. Eneste usikkerheten er selvsagt skuddet, men vi så allerede i fjor at han tar store steg også der. 20 år gammel. Ville han gått som nr 1 i årets draft? Jeg tror nesten det. I hvert fall topp 3. Og emm alle forutsetninger til å bli en topp 10-spiller i ligaen om 4-5 år. Da mener jeg han blir for mye å gi opp for en Kemba som, selv med en finfin kontrakt neste året, ikke blir noe annet enn en borderline all star.
Det kommer selvsagt an på hva Lebron gjør. Dersom han forteller at Kemba er det som vipper nålen i favør LA, så er nok valget enkelt. Håper imidlertid ikke at Lakers gjør det.

Altså, jeg hadde tatt Ingram til Suns 8 dager i uka. Jeg hadde byttet ham mot alt unntatt Booker og #1, muligens også Jackson, selv om jeg har noe mer troen på Ingram.

Det er mer at Deng ikke kan bidra, og har svær kontrakt det er vanskelig å flytte, og som man må flytte om man skal ha inn Lebron og PG13.

Mulig man kan bytte Ingram med Ball, eventuelt Kuzma og draft picks.

Når det er sagt bygger man ikke langsiktig om man henter Lebron og PG13, og jeg ser ikke helt at Ball, Ingram, PG og Lebron er nok mot Warriors og Rockets neste år.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg