Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Chicago slutten av august

NYTT TEMA
hillier
hillierInnlegg: 2538
12.05.18 13:10

Hei godtfolk. Skal til Chicago 29.aug-3.sept i år og skal prøve få med meg litt idrett. Enkle måter å finne terminlister på? 

Har allerede sett meg ut White Sox vs Red Sox lørdag 1.sept. Ser at det er samme kamp fredag og søndag. Hva betyr det? Tre separate kamper eller en form for "omganger"? Kampen starter kl 13:10. Hvor lenge kan man forvente at det spilles?

Det er oppkjøring for Chicago Bears ser jeg. Er det noe morro å gå på oppkjøringskamp? 

Er NBA igang på denne tiden? Hockey? Annet idrettsrelatert moro? 

Tusen takk for svar. 

hillier
12.05.18 14:32

Litt mindre latskap neste gang. Det var enklere å finne ut av enn jeg trodde. Da blir det White Sox vs Red Sox på family day(har en 11-åring med så det passet bra) 2.sept, hvor man blant annet skal hedre en legende ved navn Hawk. Fikk billetter i box 130 med fritt utsyn mot all action. 69 dollar pr. stk gjennom klubbens ticketmaster account. Ikke ille det. Så at man kunne få billetter til 5 dollar...

Dette blir moro. Tar fortsatt i mot tips og råd fra noen med peiling på sporten. 

toonarmy
toonarmyInnlegg: 4427
12.05.18 16:15
hillier: legende ved navn Hawk

Å kalle Hawk Harrelson for en legende er noe bare White Sox klarer. En av de verste kommentatorene baseball. Fare for at kampen blir en smule ensidig, men White Sox har mange spennende unggutter. 

En typisk kamp varer fra 2,5 til 3 timer, men amerikanere hater jo uavgjort, så kampen skal bli avgjort. Hvis det er uavgjort etter 9 innings så vil det bli ekstra innings til kampen er ferdig. Skjer ikke veldig ofte, men det er en mulighet for det. 

Grunnen til at det spilles 3 kamper etter hverandre er fordi det spilles 162 kamper i sesongen, og får at det ikke skal bli for mye reising så spiller man flere kamper mot hverandre når man først er der. 

hillier
12.05.18 16:52

Takk for svar. Fikk mail fra klubben rett etter bestilling hvor de forteller om denne legenden. Og et eller annet med star wars blandes inn der. Så red Sox er store favoritter da? Vi sitter rett ved deres benk. 

toonarmy
12.05.18 18:06
hillier: Takk for svar. Fikk mail fra klubben rett etter bestilling hvor de forteller om denne legenden. Og et eller annet med star wars blandes inn der. Så red Sox er store favoritter da? Vi sitter rett ved deres benk.

Hawk Harrelson er den største homeren som har kommentert baseball de siste 15 årene, men han er vel en legende for White Sox fans så det er vel innafor.

Red Sox vil nok være storfavoritter ja, men enhver kamp lever sitt eget liv. White Sox er jo også det minste laget i Chicago, men vil tro du vil kose deg på stadion. Amerikanere er jo ikke redd for å spørre hvor dere er fra osv så dere vil nok bli tatt godt vare på. Hvis det skal kjøpes en White Sox drakt til ungen vil jeg foreslå en med Moncada sitt nummer.

hillier
12.05.18 21:34

Herlig. Slike tips er gull verdt. Moncada blir det da :-) 

bagdad123
bagdad123Innlegg: 18718
13.05.18 23:21

Akkurat når lander dere i Chicago 29 august? Kvalitetsmessig så ville jeg ha anbefalt dere å se på Cubs- Mets samme dag, den kampen starter 14:20. Oppkjøringskamp er nok langt i fra det samme som en regular season, men det er definitivt verdt opplevelsen i og med at du er der.

Hockey og NBA pleier ikke å starte så tidlig.

hillier
14.05.18 00:11

Nei, vi rekker ikke noe den 29., men takk for tips.

Det blir nok bra opplevelse uansett. Vurderer fortsatt Bears i oppkjøring, men det får jeg se litt nærmere på når vi kommer. 

BennyKanin
BennyKaninInnlegg: 3462
15.05.18 11:54
hillier: Vurderer fortsatt Bears i oppkjøring

En tur på NFL kamp er aldri feil, selv om det bare er pre season. Særlig fordi man da får oppleve en av de tradisjonelle stadionene i USA, Soldiers Field. Kampen i seg selv kommer til å være preget av spillere som gjør sitt beste for ikke å få fyken dagen etter (lagene må redusere antall spillere til 53 stk, før første seriekamp), mens de som er sikre på laget neppe er på banen denne kampen.

BennyKanin
15.05.18 13:54

Et annet tips er å begynne å ta litt titt på MLB, og se på noen høydepunkter fra både ChiSox og BoSox. Da får du litt følelsen av hva dette dreier seg om. Søk også opp noen videoer som forklarer litt regler. Baseball er en fasinerende sport, men dersom du ikke skjønner en dritt blir det fort dørgende kjedelig.

(Innlegget ble redigert 15.05.18 13:56)

hillier
15.05.18 16:44

Tusen takk for innspill. 

toonarmy
15.05.18 17:29
BennyKanin: Et annet tips er å begynne å ta litt titt på MLB, og se på noen høydepunkter fra både ChiSox og BoSox.

Et meget godt tips. mlb.tv sender en kamp om dagen gratis. Kan være en fin måte å få lit innsikt i sporten. Som BK sier, det kan være en langdryg sport hvis man ikke har det elementære i bunn. 

BennyKanin
05.09.18 10:26
hillier: Skal til Chicago 29.aug-3.sept i år og skal prøve få med meg litt idrett.

Nå? Ble det bra?

hillier
06.09.18 14:52

Det var veldig interessant. White sox knuste red Sox og det var god stemning naturlig nok.

Noen punkter:

- sporten spilles helt uten tempo(sikkert til stor glede for tv). 

- mange flere homeruns enn jeg trodde var vanlig. 

- kun på homeruns var det antydning til jubel. Ingen som hyller spillere, synger navn osv. 

- vi satt rett bak han som slo og jeg var overrasket over hvor mange ganger ballen gikk i overkant av kølla og over nettet og ned til oss. Trodde det var skikkelig sjelden. 

- jeg var overrasket over hvordan et tilsynelatende dårlig slag(lavt, langs bakken), egentlig var bra ettersom ingen kunne fange ballen i lufta. Akkurat som når ungene spiller i skolegården, hehe.

- generelt mye alkohol på tribunen og inne. I de siste omgangene var det mye fulle folk. Og dette var en family-day. 

- kommentatorer er populære folk. Det var Hawk-day og i varmen var hans endeløse tale ganske uinteressant for meg, men ikke for titusenvis andre. 

- tydelig at dette er sport for middelklassen. Alt var svindyrt. 6 dollar for ei flaske vann, 6,5 for pølser, 10 for en øl osv. 

- fantastisk stadion med et trasig navn, Garantied rate field.

- artig med nasjonalsang før kamp og war hero i pausen. Skikkelig amerikansk.

- ingen skiller mellom borte og hjemmefans. Ingen type rivalisering. 

I bunn og grunn en veldig artig opplevelse, men et veldig labert tempo gjorde at det ble mer show enn idrett for meg.

jofl
joflInnlegg: 8313
07.09.18 10:32
hillier: I bunn og grunn en veldig artig opplevelse, men et veldig labert tempo gjorde at det ble mer show enn idrett for meg.

Baseball er en spesiell greie. Er svært få som går på en kamp i regular season med det sportslige for øyet. Handler mer om det sosiale aspektet og drikking av øl. Er som å gå på puben, bare at det tilfeldigvis er en kamp som pågår samtidig. Og siden det er så mange kamper trenger man ikke å ta ett tap så jævlig hardt heller, og spesielt for ett lag som White Sox som ikke har hatt noe å spille for siden april.

De eneste kampene med virkelig atmosfære er i playoffs, eventuelt sent i sesongen der to lag kjemper om playoffplass. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg