Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NBA Finals 2018

NYTT TEMA
LBJ91
LBJ91Innlegg: 11758
30.05.18 00:31

Golden State Warriors vs Cleveland Cavaliers

This again? Really?
Ja dessverre.
Round 4.
Det tok noen uventede humper langs veien, begge lagene hadde deres dårligste regular season over de siste 4 årene og de måtte overleve til sammen 5 elimination kamper i playoffs, men tilslutt så endte man altså opp med den serien nesten alle spådde før sesongstart og som de fleste spådde før playoffsstart.
Er vel knapt noen som gleder som seg over det her, meg selv inkludert og denne trådstarten får lide pga. det.
De andre årene var jeg langt mer hypet for serien og dermed motivert til å levere en skikkelig bra trådstart. Denne gangen? Not so much. Er generelt drittlei av denne matchupen og det blir ikke akkurat bedre av at avstanden mellom lagene aldri har vært større.

Veien hit
Warriors
Regular season: 58-24. Home record 29-12, Away record 29-12
Playoffs: 12-5(4-1 vs Spurs, 4-1 vs Pelicans, 4-3 vs Rockets). Home record 8-1, Away record 4-4
Defensive/Offensive/NetRating
Regular season: 104.2(#9)/112.3(#1)/8.0(#2)
Playoffs: 99.7(#1)/110.0(#2)/10.3(#1)

Cavaliers
Regular season: 50-32. Home Record 29-12, Away Record 21-20
Playoffs: 12-6(4-3 vs Pacers, 4-0 vs Raptors, 4-3 vs Celtics). Home record 8-1, Away record 4-5.
Defensive/Offensive/NetRating
Regular season: 109.5(#29)/110.6(#5)/1.0(#13)
Playoffs: 105.9(#7)/107.1(#5)/1.2(#5)

Warriors sitt innsats-nivå i regular season kan best beskrives som chill-mode, de sleit også med en god del småskader, at de fortsatt vant så mange som 58 kamper forteller det mest om hvor latterlige gode de er. I playoffs så cruiset de enkelt gjennom de 2 første rundene, i gigantenes møte mot Rockets så var de på vei mot en ny enkel seier før Iggy ble skadet, men er det ett lag i verden som ikke får lov til å bruke en skade på sin femte beste spiller som unnskyldning så er det dette Warriors laget. Rockets grep muligheten og gikk opp 3-2, men mistet Chris Paul for serien i sluttsekundene av kamp 5. Warriors hadde ryggen mot veggen og lå under med to-sifret antall poeng til pause både i kamp 6 og 7, men utklasset Rockets etter pause i begge kampene. Hvem vet hva som hadde skjedd om CP3 hadde spilt..

Cavs har hatt en sesong helt utenom det vanlige. Det startet med ett sommerkaos hvor GM David Griffin ikke fikk ny kontrakt og Kyrie Irving presset fram en trade. Den traden var det motsatte av en suksess og det førte til en trade bonanza på deadline-day, hvor halve laget ble shippet ut i det forsøk på å berge sesongen. Andre ting som skjedde: Kevin Love ute i nesten 2 måneder med skade, Ty Lue måtte ta seg en 3 uker lang pause, JR Smith ble suspendert 1 kamp for å kaste suppe på assistent-trener Damon Jones. Fullstendig kela, det eneste dette laget kunne stole på var LeBron, og du verden som han har levert. Han spilte samtlige 82 kamper i regular season for første gang i karrieren og bærte ett lag med en statistisk profil som stinker middelmådighet til 50 wins og #4 seeden.
I playoffs så har han nok en gang løftet nivået sitt til guddommelige høyder og nærmest egenhendig tatt Cavs tilbake til Finals. De burde egentlig tapt mot Pacers i første runde, lå under både 1-0 og 2-1, ble outscoret med utrolige 40 poeng totalt i den serien, men bak en fenomenal LeBron så fant de en vei til å vinne i 7. Mot #1 seed Raptors så fikk han hjelp, både fra heitskytende lagkamerater og en motstander som pisser i buksa når de ser han, det førte til en usannsynlig sweep. Conference Finals mot Celtics lignet en god del på Pacers-serien, Cavs lå under både 2-0 og 3-2, ytterst få lag vinner serier under de omstendighetene, men så er det ingen som er som LeBron, og bak hans makeløse prestasjoner i kamp 4,6 og 7 så klarte Cavs å ro det i land.

Tidligere Finals historie
Warriors er på jakt etter deres sjette tittel. Vant i 1947 og 1956 som Philadelphia Warriors, har vunnet som Golden State Warriors i 1975, 2015 og 2017. Har også 4 tapte finaler, først i 1948 som Philadelphia Warriors, så i 1964 og 1967 som San Francisco Warriors og tilslutt i 2016 som Golden State Warriors.

Cavs på sin side har 1 magisk tittel fra 2016 og 3 tapte finaler fra 2007, 2015 og 2017.

Last 4 years
Regular season:
Warriors 265-63(67-15,73-9,67-15,58-24)
Cavs 211-117(53-29,57-25,51-31,50-32)
Conference playoffs:
Warriors 48-13(12-3,12-5,12-0,12-5).
Gjennomsnittlig win% på motstanderen=63.98
Cavs 48-11(12-2,12-2,12-1,12-6). Gjennomsnittlig win% på motstanderen=64.42
Finals:
Warriors 12-7(4-2,3-4,4-1)
Cavs 7-12(2-4,4-3,1-4)

Selv om de nå skal møtes for fjerde gang på rad så er ting nok en gang annerledes enn året før.
I 2015 så var Cavs skadeskutt. I 2016 var Cavs healthy. I 2017 så kom Durant. Og i år så er Kyrie borte og over 60% av Cavs sitt lag fra i fjor er skiftet ut.
Så disse lagene klarer i hvertfall å gjøre ting interessant på denne fronten.

Ventede starting lineups m/playoffs stats
Warriors:
Steph Curry 24.8 ppg-6.1 rpg-4.9 apg-1.8 spg-60.3%TS 4.9 NetRating
Klay Thompson 20.5 ppg-4.2 rpg-2.0 apg-0.8 spg-57.3%TS -4.6 NetRating
Andre Iguodala 7.9 ppg-4.9 rpg-3.1 apg-1.4 spg-59.1%TS 5.9 NetRating
Kevin Durant 29.0 ppg-7.1 rpg-4.1 apg-0.9 bpg-59.5%TS 1.4 NetRating
Draymond Green 11.1 ppg-11.6 rpg-8.1 apg-1.9 spg-1.5 bpg-51.8%TS 11.2 NetRating
Benk:Shaun Livingston, Quinn Cook, Nick Young, Patrick McCaw, Kevon Looney, David West, Jordan Bell.

Cavaliers
George Hill 9.7 ppg-2.1 rpg-2.2 apg-0.5 spg-60.1%TS 13.2 NetRating
JR Smith 8.5 ppg-2.6 rpg-1.1 apg-0.9 spg-49.8%TS 8.7 NetRating
LeBron James 34.0 ppg-9.2 rpg-8.8 apg-1.4 spg-1.1 bpg-61.9%TS 11.7 NetRating
Jeff Green 8.3 ppg-2.7 rpg-1.3 apg-0.8 bpg-55.9%TS -2.3 NetRating
Kevin Love 13.9 ppg-10.0 rpg-1.6 apg-0.4 bpg-50.4%TS 3.5 NetRating
Benk: Jordan Clarkson, Kyle Korver, Larry Nance, Tristan Thompson.

Må vel nevne at både Iggy og Love er usikre til game 1 og at dette er lineupsene som jeg tror blir spilt om begge blir klare. 

Randome stats
-LeBron blir den sjette spilleren i historien til å spille i 8 finaler på rad og den første som gjør det  på over 50 år.
De 5 andre var alle en del av Celtics sitt dynasti fra 1957-1966.
- Warriors og Cavs er de femte og sjette lagene i historien til å nå 4 finaler på rad.
Joiner Celtics fra 57-66, Lakers fra 82-85, Celtics fra 84-87 og Heat fra 11-14
- Warriors og Cavs er de første lagene i Nord-Amerikansk sportshistorie til å møtes i 4 finaler på rad.
- Av de som var på banen i det første møtet mellom dem i 2015 så gjenstår det bare 8 spillere, 5 fra Warriors og 3 fra Cavs.
- Ett lag med det nest dårligste forsvaret hadde aldri før vunnet en eneste playoff-serie før årets Cavs gikk hen og vant 3.

Schedule(norske tider)
Game 1 Fredag 01.juni 0300
Game 2 Mandag 04.juni 0200
Game 3 Torsdag 07.juni 0300
Game 4 Lørdag 09.juni 0300
Game 5 Tirsdag 12.juni 0300
Game 6 Fredag 15.juni 0300
Game 7 Mandag 18.juni 0200

Series prediction

Warriors er ett av tidenes aller aller beste lag. Cavs har tidenes nest beste spiller, men de er ganske langt unna å være ett bra lag.
Som noen beskrev på twitter: The most unstoppable force meeting the most movable object in human history.
Dette er en gigantisk mismatch og oddsen før denne serien viser det ettertrykkelig.
Cavs er den største underdogen i en Finals siden Nets mot Lakers i 2002.
Den gang som nå, så ble den egentlige finalen spilt i Western Conference Finals.
Jeg forventer blowouts og stygge sifre.
Cavs er nesten like dårlige i 3rd quarters som Warriors er fenomenale i dem, så jeg lurer på om vi får se Warriors vinne en 3rd quarter med over 30 poeng, tar det for gitt at vi får se dem vinne minst 1 med over 20.
Warriors kan vinne dette i så mange kamper de selv vil.
Holder de fokuset oppe så blir dette en enkel sweep, men de har hatt en tendens til å bli såpass sløve at det koster dem 1 kamp. Hvem vet, kanskje de liker å avgjøre serier foran egne fans.
Men denne gangen tror jeg de bare vil bli ferdig med ting fortest mulig.
Warriors in 4, Steph Curry som Finals MVP.

Jeg ser fram til en actionfylt offseason.

Bagley-Towns
Bagley-TownsInnlegg: 844
30.05.18 05:53

Tross en noe depressiv stemning rundt finaleserien, så veldig god trådstart uansett :)

Siden jeg sitter på fasiten ;) så har jeg en noe bedre følelse for finals, uten at det forandrer sluttresultatet, Golden State Warriors vinner, selvfølgelig.

Men fra mitt Cavs-ståsted, så går finaleserien slik;

I game 1 eller 2, kanskje helst game 1, så vil det være en jevn kamp. LeBron spiller glimrende og det meste fungerer for Cavs. Mest sannsynlig grunnet at Cavs er for dårlig forberedt, les Tyronn Lue, så taper Cavs kampen. Det kommer til å føles som en fullstendig meningsløs sløsing på en god sjanse, du må bare ta sjansen når du er ved sesongens høydepunkt. Den andre av de to første kampene ender med klar seier til GSW, men som Cavs-/LeBron fan føler man virkelig at det burde stått 1-1. Så i første kampen i Cleveland så begynner man å bli bitter. Cavs vinner game 3, men du føler så jævla mye at Cavs burde ledet 2-1 nå. Man tenker på hvor store favoritter Warriors var, og at Cavs faktisk burde ledet serien nå. Man tenker til og med på det umulige. Den kampen Cavs burde vunnet i game 1 eller 2 kjennes nå utrolig bitter ut. På dette stadiet i finals, så føler du veldig sterkt, at fy fa**, Cavs hadde tatt dette om de ledet 2-1 nå. 

Der i fra begynner det å gå bratt nedover, Warriors vinner game 4 i Cleveland, Klay treffer på det meste, og det gjør ikke Cavs for å si det sånn. Du banner litt på de som nå skriver at dette var akkurat som forventet, er de så blinde at de ikke så at Cavs burde ledet denne serien 2-1 på et tidspunkt. Du har egentlig ikke noe lyst å se game 5, men man har jo alltids et lite håp. Men nå er også LeBron sliten etter å ha hatt KD, Draymond og Iggy på seg konstant. Idiotene ;) begynner å skrive under kampen at KD har overtatt tronen, herregud, her har Durant badet seg gjennom grunnserien og playoffs, men LeBron har jobbet dobbelt så hardt, tatt kveldsskiftet og nattskift også, likevel er folk imponert over Durant. Yeah yeah, fyren er latterlig talentfull, men har jo ikke svettet en dråpe i løpet av sesongen! Med 6:53 igjen av fjerde quarteren så logger jeg meg ut av kampen og denne sesongen, ikke faen om jeg skal se Warriors gliser seg gjennom slutten, eller når de får pokalen, eller når KD før finals MVP, til tross for at han knapt har vært på jobb en hel arbeidsdag. De neste dagene er det bare å holde seg unna dine faste NBA nettsteder og podkaster...

Bagley-Towns
30.05.18 07:50

fortsettelse...

På VGD kommer de som er innom en gang årlig, og plutselig er kjempe-fan av GSW, og du har de som vil raljere med at LeBron tapte en finaleserie til.

Så går det noen dager, og du innser at Cavs opp 2-1 uansett ikke ville vært nok, The Dubs er for sterke uansett, og du kjenner litt på hvor dumt det var å faktisk gi seg selv noen forhåpninger. Noen dager til, og man får satt det hele i perspektiv. Cavs og LeBron fikk maksimalt ut av sesongen, og man kan faktisk beundre hvilket fantastisk lag Warriors er. Man kjenner i alle fall at Steph, Klay og Dray fortjener mye heder, etter å ha vært med så lenge i dette laget. KD derimot, ikke imponert over ringene til han.

Så lakker det og lir mot offseason, og fokus endres. Og før man aner ordet av det er det ny sesong igjen :)

smush
smushInnlegg: 9187
30.05.18 23:42

Igoudala ute i kamp 1, og mye mulig videre i serien også. Dette, kombinert med at Warriors har mye mindre dybde nå enn tidligere, gjør de mer sårbare. Cavs på sin side selvfølgelig uten Irving denne gang, og også Love i kamp 1, så de trenger en rekke role players til å steppe opp i forskjellige kamper for å kunne henge med her, i tillegg til at Lebron må gjøre Lebron-ting. Jeg har Warriors som store favoritter og tipper vel som mange andre at de tar det etter fem kamper.

Skulle Lebron klare å dra dette Cavs-laget til seier i finals så vil Lebron få et veldig sterkt kort i en best-ever diskusjon. En seier her vil være hans største bragd, det er det ingen tvil om. Skulle de derimot tape, nok en gang, understreker det bare igjen poenget med at hans finaleopptrederer handler like mye om mangel på konkurranse i øst som det gjør evnene til Lebron (som jeg forresten mener er helt legendariske, bare så det er klart!)

Jeg vet forresten at Lebron-fansen ikke liker å høre det, og at de nekter å ta det inn over seg, men NBA Finals record/championships er "statsen over alle statser". Det er den første og største meritten som blir nevnt i diskusjoner om legender. "Alle" vet at Jordan vant alle sine seks finaler, det er med på å gjøre han til den største vinneren og legenden, i hvert fall i moderne tid. "Alle" vet videre at Duncan med sine fem championships dominerte mot øst i finalene, og at Kobe vant 3 av 4 med Shaq og 2 av 3 med Gasol, og at han var gal etter å matche Jordans seks og å få en mer enn Shaq. Utfallet av NBA finals husker alle, rett og slett. Hvem som har best "PER", effektivitet og assist rate er langt mindre viktig, for å sette det litt på spissen.

Dette er desverre for Lebron medaljens bakside med å så lett komme seg ut av conferencen gang etter gang: til slutt må man møte ordentlig motstand og man risikerer å tape på den største scenen av dem alle. Hvor fair det er eller ikke kan diskuteres, men i et historisk perspektiv er det klart at en eventuell "6 tap og bare 3 seire på 9 finaler" ikke fremstår veldig pent. Det er rett og slett naivt å ikke tro at det påvirker storylinen til Lebrons karriere hvis folk flest blir vant med å se han gå tapende av NBA Finals år etter år. 

Jeg tenker forresten at flere Cavs-fans her inne (hint hint) innerst inne er enige, og det er derfor man over tid har kunne lese flere kommentarer som går på at man nærmest ønsker at de ryker tidlig og at man ikke vil se Cavs bli ydmyket on the big stage. Hvis NBA Finals utelukkende var en win-win situasjon for Lebron så ville man aldri tenkt i de banene.

(Innlegget ble redigert 30.05.18 23:47)

LBJ91
31.05.18 00:42
smush: Jeg tenker forresten at flere Cavs-fans her inne (hint hint) innerst inne er enige, og det er derfor man over tid har kunne lese flere kommentarer som går på at man nærmest ønsker at de ryker tidlig og at man ikke vil se Cavs bli ydmyket on the big stage. Hvis NBA Finals utelukkende var en win-win situasjon for Lebron så ville man aldri tenkt i de banene.

Kan bare snakke for meg selv. At jeg til tider var lunken til tanken på Cavs i Finals har null og nada med frykten for ett Finals-tap for LeBron, jeg kommer aldri til å forstå meg på de som mener det liksom skal være bedre å ryke ut tidligere mot ett dårligere lag.

Jeg var lunken pga. at jeg mener dette laget har ingen verdens ting i en Finale å gjøre og det er kjedelig når det som skal være sesongens høydepunkt bare er en gigantisk formalitet. Ja de andre lagene i East hadde nok heller ikke hatt noe i en Finals å gjøre, men det hadde i det minste bragt noe nytt på bordet.
Så det var kombinasjon sjanseløst lag+lei samme matchup hele tiden, for jeg tok det hele tiden for gitt at Warriors skulle vinne West.

En annen ting som jeg har tenkt på er hvorfor man skal bruke Finals-record som en stat isteden for antall titler vunnet vs antall sesonger spilt?
Som når folk sier Jordan var 6 for 6 så skulle man jo tro at det betydde han spilte 6 sesonger og vant samtlige, men slik var det jo ikke.
For han spilte faktisk i 15 sesonger og siden han vant 6 titler så betyr vel faktisk det at han ikke vant i 9 av dem, jeg synes det høres ut som en 6-9 record.

Så nei LeBron kommer ikke til å falle til 3-6 nå, han kommer faktisk til å falle til 3-12..

(Innlegget ble redigert 31.05.18 00:44)

smush
smushInnlegg: 9187
31.05.18 02:18
LBJ91: En annen ting som jeg har tenkt på er hvorfor man skal bruke Finals-record som en stat isteden for antall titler vunnet vs antall sesonger spilt?
Som når folk sier Jordan var 6 for 6 så skulle man jo tro at det betydde han spilte 6 sesonger og vant samtlige, men slik var det jo ikke.
For han spilte faktisk i 15 sesonger og siden han vant 6 titler så betyr vel faktisk det at han ikke vant i 9 av dem, jeg synes det høres ut som en 6-9 record. Så nei LeBron kommer ikke til å falle til 3-6 nå, han kommer faktisk til å falle til 3-12.

1) Jo større "the stage", jo større konsekvenser. Det er en enkel tommelfingelregel. TV ratings, oppmerksomhet og antall sider i historiebøkene øker jo lengre ut i sluttspillet man kommer. Dette gjelder ikke bare i NBA, men i verden forøvrig. Sport, politikk, whatever... For å ta Lebron, så nevnes det jo f. eks enda fadesen mot Mavs i 2011 NBA Finals. Alle husker det ekstra godt spesielt siden det skjedde i nettopp finalene. Det er ingen tvil om at dette er et (av få) mørke kapittel i historieboken hans og at det ville vært "bedre" for legenden Lebron James hvis det hadde skjedd i en tidligere runde, hvor storyen rundt en tidlig exit fortere ville blitt spist opp av andre ting.

For å ta en viss sammenligning: Kobe og Shaq trengte vel 4 sesonger sammen før de nådde NBA finals, men når de først kom dit så vant de tre på rad. Folk tenker på Shaq og Kobe og husker championships og dominanse. Folk flest husker ikke at de røyk ut og var tapere fire år på rad og at Kobe skøyt en rekke air balls mot Utah og kostet Lakers den serien. For deres del ser det mye bedre ut å ha vunnet 3 av 4 finals, enn om de hadde nådd finals også de fire første årene, og endt samarbeidet med flere finals tap enn seire. Hadde dette skjedd, med masse tap og air balls i finaler, så ville historien, oppfatningen og legenden om dem vært annerledes, det er jeg sikker på.

2) Som nevnt, man kan diskutere hvor fair det jeg skriver er eller ikke, men at det faktisk er sånn verden fungerer er det liten tvil om. Du sier det jo selv: "hvorfor skal man bruke den staten", "som når folk sier", "man skulle tro at" osv. Ergo er også du klar over at det faktisk er slik diskusjonen/storyen foregår. Jeg er helt enig med deg i at Jordan egentlig var 6 (antall ganger han sto igjen som vinner) vs 9 (antall ganger han sto igjen som taper), at Kobe og Duncan var 5-15, Dirk 1-20? osv, men jeg forstår også at det faller naturlig for folk å isolere hva som skjer innenfor visse rammer, og i dette tilfellet den ultimate rammen, nemlig NBA Finals.

Du er jo selv skyldig i å gjøre akkurat det samme når du stadig vekk drar opp disse "Lebron har nå vunnet x antall playoff serier på rad mot øst", "Lebron har nå vunnet x antall % av de siste 10 års playoff-kamper mot øst" osv. Du setter en prestasjon i en boks/ramme, i dette tilfellet Lebron i øst, for å forsøke å bygge opp et så bra bilde av Lebron James som mulig. Men på samme måte som det å se bare på NBA Finals records utelukker det som skjedde tidligere i playoffs, som du/dere kritiserer her, så utelukker du det som skjer/skjedde mot west/finals med alle disse andre statsene. Same shit, different wrapping :)

(Innlegget ble redigert 31.05.18 02:25)

LBJ91
31.05.18 02:52
smush: 1) Jo større "the stage", jo større konsekvenser. Det er en enkel tommelfingelregel. TV ratings, oppmerksomhet og antall sider i historiebøkene øker jo lengre ut i sluttspillet man kommer. Dette gjelder ikke bare i NBA, men i verden forøvrig. Sport, politikk, whatever... For å ta Lebron, så nevnes det jo f. eks enda fadesen mot Mavs i 2011 NBA Finals. Alle husker det siden det skjedde i nettopp finalene. Det er ingen tvil om at dette er et (av få) mørke kapittel i historieboken hans og at det ville vært "bedre" for legenden Lebron James hvis det hadde skjedd i en tidligere runde, hvor storyen rundt en tidlig exit fortere ville blitt spist opp av andre ting. For å ta en viss sammenligning: Kobe og Shaq trengte vel 4 sesonger sammen før de nådde NBA finals, men når de første kom dit så vant de tre på rad. Folk tenker på Shaq og Kobe og husker championships og dominanse. Folk flest husker ikke at de røyk ut og var tapere fire år på rad og at Kobe skøyt en rekke air balls mot Utah og kostet Lakers den serien. For deres del ser det mye bedre ut å ha vunnet 3 av 4 finals, enn om de hadde nådd finals også de fire første årene, og endt samarbeidet med flere finals tap enn seire. Hadde dette skjedd, med masse tap og air balls i finaler, så ville historien, oppfatningen og legenden om dem vært annerledes, det er jeg sikker på. 2) Som nevnt, man kan diskutere hvor fair det jeg skriver er eller ikke, men at det faktisk er sånn verden fungerer er det liten tvil om. Du sier det jo selv: "hvorfor skal man bruke den staten", "som når folk sier", "man skulle tro at" osv. Ergo er også du klar over at det faktisk er slik diskusjonen/storyen foregår. Jeg er helt enig med deg i at Jordan egentlig var 6 (antall ganger han sto igjen som vinner) vs 9 (antall ganger han sto igjen som taper), at Kobe og Duncan var 5-15, Dirk 1-20? osv, men jeg forstår også at det faller naturlig for folk å isolere hva som skjer innenfor visse rammer, og i dette tilfellet den ultimate rammen, nemlig NBA Finals. Du er jo selv skyldig i å gjøre akkurat det samme når du stadig vekk drar opp disse "Lebron har nå vunnet x antall playoff serier på rad mot øst", "Lebron har nå vunnet x antall % av de siste 10 års playoff-kamper mot øst" osv. Du setter en prestasjon i en boks/ramme, i dette tilfellet Lebron i øst, for å forsøke å bygge opp et så bra bilde av Lebron James som mulig. Men på samme måte som det å se bare på NBA Finals records utelukker det som skjedde tidligere i playoffs, som du/dere kritiserer her, så utelukker du det som skjer/skjedde mot west/finals med alle disse andre statsene. Same shit, different wrapping :)

1. Min personlige mening er at det hadde vært verre av LeBron å putte opp den serien mot 76ers i første runde og om Heat hadde røket ut der. 

2. Hvem har bestemt at det er sånn verden må fungere? Var det Jordans disipler på 90-tallet som fant ut det her er noe man kan bygge en legende rundt? Og hvorfor må tankegangen fortsatt være slik?
Så slik som Mandela jobbet for å avskaffe raseskillet i Sør-Afrika så skal jeg jobbe for å avskaffe win/loss record i Finals som en slags "end all be all" stat.

Er svar skyldig til den siste biten her, hyklerisk er vel ordet. Sesongen er lang, playoffs er lang og jeg pleide å bruke de statene som anekdoter for å gjøre ting mer interessant og "spennende".
Husker jeg var merkelig nervøs før game 4 av andre runde mot Hawks i 2016, enda Cavs ledet 3-0 og hadde full kontroll på serien, men jeg var altså nervøs fordi jeg var redd Hawks skulle vinne og ende diverse stats rekker.
Når man tenker tilbake på det så er det jo ganske så tåpelig.

Så skal gjøre mitt beste for å ikke være så hyklerisk i fremtiden ;p

Bagley-Towns
31.05.18 05:28

Dersom man absolutt skal ta opp GOAT-diskusjonen, så må man først fjerne eksemplene med Shaq, Kobe, Dirk og andre som nevnes. Alt annet enn MJ vs LeBron er useriøst. De andre nevnte har ikke noe i slik diskusjon å gjøre. Og så må jeg si for egen del, så er det et jævla lite problem om folk anser Jordan som den største fortsatt. Min  interesse for basketball starter på sett og vis med Michael Jordan, min barndom er knyttet til Jordan som min største idrettshelt og mine første USA-turer er uløselig knyttet til at Michael Jordan var den store når man var der. Bulls og Jordan klær og artikler var omtrent det store med hele turene. Så, for min del har denne diskusjonen null å gjøre med personlige preferanser, jeg har det helt fint med MJ på topp. 

Det jeg sliter mest med den diskusjonen du trekker opp smush, er at forskjellen mellom vi som er fans av NBA, og de som kun er interessert en gang i året, og som kun ser finals, er at nettopp vi burde diskutere det mer nyansert, enn han eller hun som ser 2 kamper i året. Ta 2015 finals, LeBrons beste medspillere heter Mozgov og Delly, at LeBron i det hele tatt klarer å lage den finalen til en serie er jo helt enormt. Hvilken annen spiller kunne gjort det samme, ingen? For meg er det helt fantastisk, at noen greier å tolke den finaleserien til noe negativt i LeBrons karriere, med å holde fokus på det som tap i finals. For å dra en sammenligning med i år, om Boston hadde kommet til finals, hvem i all verden ville tolket det til noe negativt for Celtics om de hadde kommet dit og tapt finaleserien? Kan ikke skjønne annet enn at 99% ville hyllet Boston for den sesongen de har hatt. 

Bagley-Towns
31.05.18 05:42

Iggy ut av game 1, har som smush skriver noe å si for dybden til Warriors. I et tenkt scenario hvor Draymond hadde fått et par tidlige fouls, så ville det helt klart ha noe å si for den defensive styrken til Warriors. Warriors kan selvfølgelig vinne alene på den offensive styrken til tre av historiens beste skyttere, men Cavs bør i alle fall gi seg selv litt bedre kort på hånden med å plage Dray. 

Steph har hatt problemer i tidligere finaleserier mot Cavs, og har i tillegg hatt sine skadeproblemer denne sesongen. Har likevel en følelse av at han får peaket formen denne sesongen inn mot denne. Håper jeg tar feil, men kjennes ut som om Curry skal få en god finals denne gangen. 

Thpe
ThpeInnlegg: 32517
31.05.18 17:24

Noen som har flere tanker rundt det taktiske i serien?

Blir det Jeff Green som får oppgaven med å håndtere KD defensivt?

LBJ91
31.05.18 17:38
Thpe: Blir det Jeff Green som får oppgaven med å håndtere KD defensivt?

Regner med det ja

LBJ91
31.05.18 20:22

(Innlegget ble redigert 31.05.18 20:23)

LBJ91
31.05.18 20:25

Love meldt fit for fight

Redondo66
Redondo66Innlegg: 5707
01.06.18 03:27

Klay kanskje ute etter JR takling, noe sånt kan jevne ting ut

fin start av lbj og curry

Redondo66
01.06.18 03:40

Cavs vant første kvarter 

Bagley-Towns
01.06.18 03:56

Hadde aldri sett for meg at Clarkson skulle få så mye tillit, kan ikke se noe med denne matchupen som skulle tilsi det....spinnvilt av Lue...

Bagley-Towns
01.06.18 04:06

Draymond....elsker å se han mot lag jeg ikke har noe forhold til, hater å se han mot Cavs...

Redondo66
01.06.18 04:11

Cavs hadde 11 poeng ledelse, men det ble borte i slutten av første omgang, Curry med looong tre

james fantastisk i første omgang

Bagley-Towns
01.06.18 04:18

Første halvdel etter manuskriptet, jevnt, følger vi manus videre, så drar Warriors hardt i fra i tredje. Siden Curry hadde en veldig bra omgang, så er det vel åpenbart at Durant tar fyr i tredje. 

Ellers illustrerer vel omgangen at LeBron trenger at Cavs skyttere treffer bedre, og at JR, Korver eller GHill må ha bedre kamper offensivt enn dette. LeBron glimrende, men trenger noe hjelp. Brukbart fornøyd at Love ikke rygger så mye inn mot Draymond, men bare skyter rett over han, det er nok riktig taktikk. Og selvfølgelig veldig fornøyd med Nance som spiller akkurat slik jeg håpet på, bare synd TT ikke er på.

Går ut fra at Warriors trykker gasspedalen helt inn i tredje og avgjør denne klart. Sånn sett hadde det vært mer spennende om Cavs hadde vært opp 10-12 poeng i første.

Redondo66
01.06.18 04:20

Nance jr var god i de få min han fikk han må få mer spilletid

klarer Cavs å henge med nå i starten av omgangen?

Redondo66
01.06.18 04:29

Javalle alså, sjakk trekk av gsw

10-3 i første tre min

Bagley-Towns
01.06.18 04:30

Told you so...Warriors rykker i tredje, ingen ting Cavs greier å stå i mot. Men man må jo lure på hvorfor Lue er så sta med TT i denne, når han ikke greier å være aktiv på returer, så har han egentlig ikke noe å gjøre på banen. 

Redondo66
01.06.18 04:39

Ut med McGee ledelsen borte

James er på i dag, dette kan være 50

Bagley-Towns
01.06.18 04:40

For å si det sånn, LeBron gjør sin del i alle fall...tenk om han bare kunne få litt mer hjelp...

GHill med fire fouls er en liten katastrofe, da han spiller bra forsvar i denne.

Redondo66
01.06.18 04:48

James er sliten, og det kan han ikke være om dette skal bli spennende

Bagley-Towns
01.06.18 04:50

Man kan ikke være alt for skuffet heller når GSW drar i fra, siden LeBron sånn cirka må matche Klay, Steph,KD og Dray alene. Han kan alene matche 2-3 av de, fire blir litt drøyt...

LBJ91
01.06.18 05:10

Altså Warriors er så god at de ikke trenger å få all denne hjelpen fra dommerne som de har fått de siste kampene

Bagley-Towns
01.06.18 05:12

Nå ble Cavs alt for opptatt av dommerne, spill videre!

Ble som forventet, Cavs kunne tatt denne, men de finner ikke en til som kan ta litt fyr og hjelpe LeBron med scoring. 

LBJ91
01.06.18 05:14
Bagley-Towns: Ble som forventet, Cavs kunne tatt denne, men de finner ikke en til som kan ta litt fyr og hjelpe LeBron med scoring.

Utenom LeBron så er de 5-25 på 3s.
Det går ikke an for dette laget å vinne slik

Redondo66
01.06.18 05:14

Veldig kostbare turnovers, missa ft for cavs

Begge lag har ikke dagen fra 3

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg