Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

VGD Fantasy Basketball 2018/19

NYTT TEMA
Draciger
DracigerInnlegg: 10059
14.10.18 21:42

Smått misfornøyd med mine midlate picks, men utennom det så tror jeg DracTrotters kommer til å få en solid plassering i år å.

PG - Jamal Murray
SG - Tyreke Evans
G - Elfrid Payton
SF - Robert Covington
PF - Kevin Love
F - Josh Hart
C - Karl-Anthony Towns
C - DeAndre Jordan
Util - Fred VanFleet
Util - Tyler Johnson
Bench - Kelly Oubre Jr
Bench - Nerlens Noel
Bench - Trey Lyles

(Innlegget ble redigert 14.10.18 21:43)

Lamozy
LamozyInnlegg: 2044
14.10.18 22:11

Uten noen forberedelser og en drafting gjort på farten ble det som det ble. Jeg er med hovedsakelig fordi jeg synes det er veldig gøy, så får resultatene heller være det samme, så lenge jeg ikke kommer sist. Har selvfølgelig lyst til å nå playoffs, men har egentlig ingen forventninger i år.

Chris Paul

Jimmy Butler

Gordon Hayward

Brandon Ingram

Blake Griffin

Montrezl Harrell

Harry Giles

Cheick Diallo

Markelle Fulda

Rondae Hollis-Jefferson

Josh Jackson

P.J. Tucker

Justise Winslow

TH22
TH22Innlegg: 5083
14.10.18 22:32
Lamozy: Jeg er med hovedsakelig fordi jeg synes det er veldig gøy, så får resultatene heller være det samme, så lenge jeg ikke kommer sist. Har selvfølgelig lyst til å nå playoffs, men har egentlig ingen forventninger i år.

Word. Samme her.

Ganske fornøyd med draften, glemte 3s etterhvert. Sovnet litt mot slutten, så blir noen bytter på onsdag.

PG - Ben Simmons
SG - Dennis Smith Jr
G - John Wall
SF - Luka Doncic
PF - Derrick Favors
F - Gary Harris
C - Steven Adams
C - Jusuf Nurkic
UTIL - Rajon Rondo
UTIL - JaVale McGee

Ari_Boy
Ari_BoyInnlegg: 1742
14.10.18 22:42

PG - Russell Westbrook

SG - Demar Derozan

G - Andrew Wiggins

SF - Carmelo Anthony

PF - Julius Randle

F - Kevin Knox

C - Enes Kanter

C - Tristan Thompson (Mo Bamba) 

UTIL - Bobby Portis (Avery Bradley)

UTIL - George Hill (Stanley Johnson) 

Dette når Westbrook kommer tilbake. Ser spennende ut, men avhenger av en del faktorer, men riktig fornøyd med draften min, utenom at jeg ikke fikk velge first round picken min. 

TH22
14.10.18 22:47
Ari_Boy: utenom at jeg ikke fikk velge first round picken min.

Hvem ville du valgt? Sketchy med skaden, men kan bli veldig bra. Vurderte han sterkt. 

Ari_Boy
14.10.18 22:53
TH22: Hvem ville du valgt? Sketchy med skaden, men kan bli veldig bra. Vurderte han sterkt.

Så gjennom draft resultatene nå, så tror jeg hadde endt opp med han alikevell, men ja den operasjonen er skremmende. 

Ari_Boy
14.10.18 22:54
Lamozy: Jimmy Butler

Skremmende å ha han med i begynnelsen nå. Kan fort være noen kamper på benken. 

BoomDizzle
BoomDizzleInnlegg: 4747
16.10.18 16:26

NahDawg går i mine øyne inn i sesongen som soleklare favoritt, meget solid lag. Hadde gjort det like bra i rotisserie som i H2H.

Bak NahDawg er det veldig jevnt.

Selv ville jeg ha plassert mitt lag nede på 10. plass i en pre-season Power Ranking, så har lite/ingen tro på playoffs i år.

(Innlegget ble redigert 16.10.18 16:26)

keyser1
keyser1Innlegg: 15589
16.10.18 17:09
BoomDizzle: NahDawg går i mine øyne inn i sesongen som soleklare favoritt, meget solid lag. Hadde gjort det like bra i rotisserie som i H2H.

Nah...

Forventer å slå han 5-3ish som oftest (4-4/5-3 i min favør, inkl tiebreaker når vi kun møtes en runde i regular season), men selvfølgelig; alt kan skje i any given week...

NahDawg
NahDawgInnlegg: 3008
16.10.18 17:50
BoomDizzle: NahDawg går i mine øyne inn i sesongen som soleklare favoritt, meget solid lag. Hadde gjort det like bra i rotisserie som i H2H.

Det var kanskje lurt å komme for sent til draften.... :)

BoomDizzle
16.10.18 17:57
keyser1: Nah... Forventer å slå han 5-3ish som oftest (4-4/5-3 i min favør, inkl tiebreaker når vi kun møtes en runde i regular season), men selvfølgelig; alt kan skje i any given week...

Selvfølgelig kan alt skje! :D

Projections er nettopp det, gjetninger, det er jo det som gjør fantasy morsomt - busts og sleepers, hadde alt vært forutsigbart så hadde vi ikke trengt å spille etter draften.

Så når jeg rangerer NahDawg øverst i en preseason-ranking så er det så uoffisielt som det får blitt. Men ut i fra mine projections går dere 4-4, og det er ingen lag han går dårligere enn 4-4 mot. Han går seirende ut av 12 av 16 dueller. Og han kommer meget godt ut av total stats, altså når man tar i betraktning hvor mange kamper man tror spillerne vil spille i løpet av sesongen - altså rotisserie-stats.

Ut av ren nysgjerrighet, er det STLs du tror du tar han i når du vinner 5-3?

keyser1
16.10.18 18:12
BoomDizzle: Ut av ren nysgjerrighet, er det STLs du tror du tar han i når du vinner 5-3?

Forventer at han feier meg av banen i Points og FT%, mens eg feier han av banen i FG% og Rebounds.

Utover det holder eg han som klar favoritt i 3s (og spesielt siden Raptors med hans Lowry og Ibaka har 4 kamper den uka vi møtes regular season, og Lowry nok da blir key).

Eg holder dog meg sjøl som ganske klar favoritt i både Steals og Assists, om enn i endel mindre grad så enn han i 3s.

Blocks mest up in the air, men AD gir han nok fortrinn til å henge godt med.

Synes dog eg skal være uheldig for å tape mer enn en av Steals, Blocks og Assists, mens eg holder det mer sannsynlig at eg skal klare å ta 3 av Steals, Blocks, Assists og 3s i any given week. Derav 4-4/5-3 min favør.

Edit: Ser forøvrig at Kemba kun har 2 kamper, mens McCollum i tillegg til Lowry altså har 4 den uka vi møtes... Da stiller det seg fort veldig annerledes, og 4-4 ser veldig ut som min beste sannsynlighet der, og så heller håpe det blir endel jevnere i fixtures i en evt championship-uke mellom oss...

(Innlegget ble redigert 16.10.18 18:18)

BoomDizzle
16.10.18 18:19
keyser1: Synes dog eg skal være uheldig for å tape mer enn en av Steals, Blocks og Assists, mens eg holder det mer sannsynlig at eg skal klare å ta 3 av Steals, Blocks, Assists og 3s i any given week. Derav 4-4/5-3 min favør.

Only time will show. Skal også sies at jeg ikke har sett konkret på hvor mange kamper dere to har når dere møtes i matchup, har kun sett på den helhetlige styrken til lagene over en hel sesong.

Selv har jeg satt opp laget i mange uker fremover. I og med at draften gikk såpass rævva så kommer jeg nok ikke til å være veldig ivrig på fantasy i år, men jeg skal i hvert fall sørge for at laget er satt opp hver uke slik at det skal bli likt for alle.

Draciger
16.10.18 18:39
BoomDizzle: Selv har jeg satt opp laget i mange uker fremover. I og med at draften gikk såpass rævva så kommer jeg nok ikke til å være veldig ivrig på fantasy i år, men jeg skal i hvert fall sørge for at laget er satt opp hver uke slik at det skal bli likt for alle.

Høres ut som en true GSW fan. Coaster regularseason også møter opp til playoff!

Men joda laget ditt ser ikke like bra ut i år, som tidligere så ser helt klart den.

keyser1
18.10.18 01:14

God start på sesongen. 4 av mine 13 draftede er allerede meldt ute til sine åpningskamper :D
Dedmon, Nance Jr, Chriss og Bullock...

Godt dette er maraton, og ikke sprint.

1ChiBull1
1ChiBull1Innlegg: 4604
18.10.18 13:58

Trenger Rebs og ast , bare å fyre løs med trade forslag ;) Guards/forwards ledige

(Innlegget ble redigert 18.10.18 14:09)

TH22
18.10.18 23:54
keyser1: God start på sesongen

Sendte deg et forslag. One last dance ;)

TH22
19.10.18 02:08

Gary Harris og Dennis Smith Jr er tilgjengelige. Resten off-limits. Søker reb/fg%/blk/stl/ast.

Ari_Boy
19.10.18 12:59

Deilig start på Bobby Portis! 20 poeng, 3 3ere, 11 reb, 2 ast, 1 steal og 1 block. Håper på en fortsettelse der. Skøt 53% fg. Eneste dårlige er 50% fra FT-line. 

keyser1
19.10.18 16:22

Veldig mange kamper færre enn Redondo denne uken, så det meste går ut på å begrense nederlaget. Blir litt bedre neste uke, men SmallBallers fortsatt med flere kamper enn meg, og han får duoen Durant+Draymond samt Middleton med 4 kamper (så alle hans 3 top 3 picks med x4 uke), så sesongen begynner vel egentlig ikke for min del før ut i November :p

keyser1
20.10.18 04:43

Veldig fornøyd med starten for 7th round picket mitt Triple-J. No er jo selvfølgelig ikke Hawks noen målestokk, men veldig fornøyd med det eg har sett fra han på steal/block-fronten i begge kampene, og bonus at han har såpass høyt tak på poeng-fronten også.

Lamozy
LamozyInnlegg: 2044
20.10.18 09:49

Jimmy Gets Buckets. 33 pts på 12 skudd, 7 reb, 4 stl 2 blk

Small_boi
Small_boiInnlegg: 5449
20.10.18 10:56
keyser1: Veldig fornøyd med starten for 7th round picket mitt Triple-J. No er jo selvfølgelig ikke Hawks noen målestokk, men veldig fornøyd med det eg har sett fra han på steal/block-fronten i begge kampene, og bonus at han har såpass høyt tak på poeng-fronten også.

Er vel bare et spørsmål om tid før han erstatter Green i starting 5 også?

Draciger
20.10.18 11:49
Lamozy: Jimmy Gets Buckets. 33 pts på 12 skudd, 7 reb, 4 stl 2 blk

Også har KAT med 12-9-2-4. Skylder på Butler hvis det blir en dårlig sesong!

K.Love for bære laget i mellomtiden.

(Innlegget ble redigert 20.10.18 11:51)

keyser1
20.10.18 12:40
Small_boi: Er vel bare et spørsmål om tid før han erstatter Green i starting 5 også?

Det er jo forventningen etterhvert, men trenger ikke nødvendigvis å være negativt om det tar litt tid. Han vil uansett få plenty av minutter, og Grizzlies vil gå big ofte nok til at han kan være effektiv fantasy-messig også off bench.

Ingles og Kemba...

23 3ere på 2 opptredener hver er nesten nok til å utligne Redondo's menn på egenhånd, selv om han har hadd endel flere enn meg i spill, og det har jo trengtes. Bare synd disse fantastiske statsene neppe gir særlig utslag til slutt denne uka, og da føles de jo fort litt wasted når Nance Jr, Chriss etc er skadet og endel andre har litt få kamper å ta av.

Hadde ikke forventet at Kemba skulle droppe til 25th pick, men enn så lenge kan eg jo bare takke og bukke...

TH22
20.10.18 15:52
Draciger: K.Love for bære laget i mellomtiden.

You've got a trade offer!

Ser ut som det ikke blir fullt lag i dag, fordi Yahoo nekter å gi Doncic posisjonen han er registrert på i samtlige kamper.

keyser1
20.10.18 23:44

JaMychal ute i 2-4 uker etter kjeve-operasjon... Blir nok tidligere masse 1st string-minutter på Triple-J enn ventet i så fall, men satser på at han flyter videre på de to gode kampene han har åpnet med.

Edit; oppdatert til 4-6 uker, så det bør bety veldig mye upside for JJJ

(Innlegget ble redigert 20.10.18 23:50)

1ChiBull1
1ChiBull1Innlegg: 4604
21.10.18 17:45

Hehe, nesten.. Ikke første gang Drose blir brukt som tradebait på meg ;)

(Innlegget ble redigert 21.10.18 17:45)

Redondo66
Redondo66Innlegg: 5733
22.10.18 00:24
keyser1: Hadde ikke forventet at Kemba skulle droppe til 25th pick, men enn så lenge kan eg jo bare takke og bukke...

kos deg mens du kan

BoomDizzle
22.10.18 11:35

Nice innhenting på slutten, 1ChiBull1!

Trodde jeg skulle få med meg minst 6 poeng fra matchupen slik uken utviklet seg, men isolert sett er jeg veldig godt fornøyd med å starte sesongen 5-2-1.

Nå venter Ari_Boy. Forrige uke hadde jeg gått seirende ut 5-2-1 også mot Ari_Boy, men nå er det ny uke og nye muligheter, og ikke minst en full uke. Forrige uke var jo litt redusert.

Lykke til folkens!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester