Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NBA 2018/19

NYTT TEMA
njohansen
njohansenInnlegg: 500
15.11.18 18:00

Får uansett veldig Grizzlies 2011-2015-feeling av dette Jazz-laget. Et solid forsvarslag som jeg hverken blir overrakset om ryker ut i første runde, eller om de kommer seg til conference finals.

1ChiBull1
1ChiBull1Innlegg: 4621
Bagley-Towns
Bagley-TownsInnlegg: 961
16.11.18 05:52

Et stort antiklimaks kampen mellom Houston vs Golden State, ingen av superstjernene var gode, men Houston med klar seier i alle fall. Antar at begge lag skjerper seg kraftig med tid og stunder. 

Tviler på at Melo får veldig fristende tilbud, det beste for han er vel å gå til et lag hvor resultatene utover sesongen ikke er så veldig viktig. Går han til et godt lag, så blir det nok frustrerende lite spilletid på han. Kan ikke se at han lengre kan være effektiv i noe lag.

For øvrig ser den buy-outen til Chandler mer og mer grumsete ut så mer jeg hører om den. Virker som en soleklar vennetjeneste fra James Jones til LeBron. Eneste som kan forsvare det er vel at for Phoenix sin del spiller det ingen stor rolle sportslig, kun økonomisk at de i praksis betaler lønningen til han. 

Bone8
Bone8Innlegg: 7104
16.11.18 10:33
Bagley-Towns: For øvrig ser den buy-outen til Chandler mer og mer grumsete ut så mer jeg hører om den. Virker som en soleklar vennetjeneste fra James Jones til LeBron. Eneste som kan forsvare det er vel at for Phoenix sin del spiller det ingen stor rolle sportslig, kun økonomisk at de i praksis betaler lønningen til han.

Dette blir debattert en del i Suns-podcaster, og det er stor uenighet om hvor ille dette er.

Noen mener det er skandaløst å hjelpe Lakers, en Conference-rival, og at James Jones bør trekke seg hvis det stemmer.

Andre mener det er mer nøyansert. Man hadde tenkt å kutte han i sommer, men som en tjeneste til Chandler ventet man til han hadde tilbud om plass i annet lag. Man mener også da at dette er vanligere enn man tror.

Likevel. Man kutter da den defensive eksperten Harrison (som gjør det veldig godt i Bulls) og Davon Reed (som også har startet bra for G-leaguelaget til Pacers) i stedet for å kutte en spiller som ikke bidro med noe positivt sportslig.

Når man valgte å beholde ham er det rart å kutte ham nå, i stedet for at han kunne blitt brukt for å balansere lønn i en trade.

Så kan man på motsatt side si at Suns har mye å rette opp i når det gjelder behandling av spillere. Både Morris-brødrene, G.Green, Dragic, Thomas og Bledsoe har jo forlatt klubben de siste årene under bitre forhold.

Så det spørs kanskje om man ser på det som en tjeneste til Lakers eller Chandler.

Jeg likte det ikke, men sportslig har det ingenting å si.

Bone8
Bone8Innlegg: 7104
16.11.18 10:43
laffano: Hvor er Devin Booker da? Kan ikke han redde Sun?

Han er en av to som kan produsere offensivt, og er halvskadet.

Når han er så begrenset som han er defensivt, og de som skal være gode defensivt (Ariza, Jackson) ikke tar tak, så er det oppskrift på katastrofe.

Jeg vet ikke hva du sikter til, egentlig, og om du er blant dem som mener Booker er oppskrytt. At han er et enormt offensivt talent kan det ikke være tvil om.

keyser1
keyser1Innlegg: 15867
16.11.18 11:04
Bagley-Towns: Litt samarbeidsproblemer må vel Sixers ha lov til å ha i starten?

Joda, og for all del; eg forventer jo at Sixers klarer å justere inn denne trioen mye bedre enn Wolves noen gang var i nærheten av å gjøre med sin i Butler's tid der.

Det er dog ikke til å komme bort i fra at eg godtet meg stort over åpingen på denne traden, siden det liksom sto skrevet i stjernene at dette ville skje. Å kaste bort en så komfortabel ledelse mot ett såpass begrenset lag som Magic, samtidig som Butler tar unødvendig offensiv foul og har dårlig avslutning som langt på vei hjelper Embiid's etter hvert begredelige kamp til å tape denne.

Eg har ikke noe spesielt forhold til Butler. For meg fremstår han som en fattigmann's Kawhi, men at han ville vekk fra Wolves er fullt forståelig. At han burde begynt prosessen med å tvinge den traden gjennom tidligere er åpenbart, men idrettsstjerner er nærmest by definition selfish... så hva kan man forvente. Det er jo unntakene som tar en for laget, og ikke gjennomgangstonen i en liga som dyrker stats og i stor grad ignorerer everyday heroes som gjør den mer usynlige jobben som løfter talentfulle lag til greatness.

Embiid begynner eg dog å få mer og mer avsmak for, og det er derfor i mine øyne litt kjedelig at en så spennene og talentfull spiller som Simmons skal bli så sterkt knyttet til Embiid i masse år fremover. Da er det litt greit også om hele Butler-greia på sikt mageplasker, men eg tror ikke på det. Dem har åpenbart store utfordringer i rollespillerne rundt de tre store+Reddick, men kombinasjonen av Simmons, Butler og Embiid har langt sterkere forutsetninger for å lykkes enn eksempelvis Wall, Beal & Porter Jr, Westbrook, PG13 & Adams, Lillard, McCollum & Nurkic, og spesielt de lagene med kun en duo å lene seg på som Griffin+Drummond, Gasol+Conley etc

LeBron
LeBronInnlegg: 10937
16.11.18 13:53
Bagley-Towns: Tviler på at Melo får veldig fristende tilbud, det beste for han er vel å gå til et lag hvor resultatene utover sesongen ikke er så veldig viktig. Går han til et godt lag, så blir det nok frustrerende lite spilletid på han. Kan ikke se at han lengre kan være effektiv i noe lag.

Tror omtrent Cleveland er eneste stedet hvor Melo ville fått spille slik han vil, så kan han fortsette score 20-28ppg på et lag som taper. 

Bagley-Towns
17.11.18 05:23

Nydelig duell mellom Kyrie vs Kawhi og Boston vs Toronto. Har sagt det før, og sier det igjen, når Kyrie er i det humøret der, så er den ballhandlinglen og skuddene han setter i egen klasse i ligaen. Det er så mange gode spillere i ligaen, likevel er det med stor margin at Kyrie er i en egen klasse om du skal velge en spiller du vil at skal ha ballen i fjerde quarteren og OT. Kawhi også meget bra, og ser man på totalen, hvordan han jobber på begge sider, defensivt og offensivt, så spør det om ikke Kawhi både bør lede MVP og DPoY så langt denne sesongen. Kvalitetsmessig klart den beste kampen jeg har sett hittil denne sesongen...og det kom fra to lag i East...

Bagley-Towns
17.11.18 05:37

keyser1, Butler med fin-fin kamp i natt, selv om Sixers ikke burde sluppet Jazz inn i kampen etter å ha vært overlegen i starten. Også flott duell mellom Embiid og Gobert. Enig med deg i at Embiid kunne vært ligaens kuleste spiller om han ikke hadde valgt å ta Harden-ruten når han nå sikter mot MVP. Har mange ganger her uttrykt hvor godt jeg liker Simmons, og selv om han ikke har noe skudd, så er det deilig basketball å se han. Likevel, hadde helst sett han var mer komfortabel på FTs, det er som om han ikke vill skyte straffer. Synes det bør være pri 1 for han fremover. Uansett, når det gjelder Sixers, så liker jeg spesielt det defensive potensialet de har med Simmons, Butler og Embiid på parketten samtidig..

LeBron, virker jo som Cavs satser på Sexton, så selv der satser man på ungdommen :) for øvrig interessant å se om noen vil ha, eller kan finne trades som sikrer de Korver eller JR. Spesielt Korver ville passet bra i mange lag, og mange av de virkelig gode lagene til og med. Problemet for mange er vel at de ikke vil ha han grunnet kontrakt ut neste sesong. 

Draciger
DracigerInnlegg: 10072
17.11.18 13:00
Bagley-Towns: Nydelig duell mellom Kyrie vs Kawhi og Boston vs Toronto. Har sagt det før, og sier det igjen, når Kyrie er i det humøret der, så er den ballhandlinglen og skuddene han setter i egen klasse i ligaen. Det er så mange gode spillere i ligaen, likevel er det med stor margin at Kyrie er i en egen klasse om du skal velge en spiller du vil at skal ha ballen i fjerde quarteren og OT. Kawhi også meget bra, og ser man på totalen, hvordan han jobber på begge sider, defensivt og offensivt, så spør det om ikke Kawhi både bør lede MVP og DPoY så langt denne sesongen. Kvalitetsmessig klart den beste kampen jeg har sett hittil denne sesongen...og det kom fra to lag i East...

Var herlig playoffstemning over den matchen.

LBJ91
LBJ91Innlegg: 11855
17.11.18 16:04
Bagley-Towns: Rondo ute med brukket hånd i 3-5 uker, og det kommer til å sies og skrives mye om hvor Lakers svekkes...for egen del så synes jeg det gir Lonzo en fin tid. Han kan nå rolig spille de minuttene han skal spille, og bare bli bedre og bedre.

Mens Kuzma, Hart og selv Lonzo har sett ut som brae fits rundt LeBron så har Ingram til nå i sesongen virkelig slitt når han spiller samtidig som LeBron, har sett flere foreslå å flytte han ned som 6th man for å få mer ut av han.

Så jeg håper skaden til Rondo kan gjøre ting enklere for han, da  muligheten nå er der for Walton til å gi han flere minutter som point-forward hvor han trives best.

At Walton tvinges til å bruke Lonzo mer nå er naturligvis også en bonus.

JackNapier
JackNapierInnlegg: 3746
17.11.18 16:05

Så dere det virkelig ikke komme at det ville være vanskelig å ha Ingram og James på banen samtidig uten at Ingram forsvinner helt?

LBJ91
17.11.18 16:09
LeBron: Tror omtrent Cleveland er eneste stedet hvor Melo ville fått spille slik han vil, så kan han fortsette score 20-28ppg på et lag som taper.

Selv for dårlige tankende lag så tror jeg faen ikke at Melo er kapabel til å putte opp noe særlig mer enn rundt 20-21 ppg, og det vil ta ganske så mange skuddforsøk. Han er rett og slett washed..

Kina er stedet om han vil putte opp monstertall igjen

LBJ91
17.11.18 16:12
JackNapier: Så dere det virkelig ikke komme at det ville være vanskelig å ha Ingram og James på banen samtidig uten at Ingram forsvinner helt?

Trodde han skulle være bedre off-ball enn det han har vært til nå. Men er fortsatt veldig tidlig, og det er enda mulig for han å bli en bedre kutter og en mindre nølende 3-poengsskytter

LBJ91
17.11.18 16:15
LBJ91: Heat: Tenk å betale så mye penger for regelrett middelmådighet.

Heat er nå 6-9, gikk glipp av Jimmy Butler og sitter med ligaenes høyeste payroll.

Er ikke bare Melo som er washed #riley#godfather

JackNapier
17.11.18 16:24

Heat er helt krise akkurat nå. Whiteside som max player liksom...

Draciger
DracigerInnlegg: 10072
17.11.18 23:34
JackNapier: Heat er helt krise akkurat nå. Whiteside som max player liksom...

Har ikke Whiteside hatt en langt bedre sesong i år enn ifjor hvor han virkelig var på kant med både treneren og ledelsen?

keyser1
17.11.18 23:58
Draciger: Har ikke Whiteside hatt en langt bedre sesong i år enn ifjor hvor han virkelig var på kant med både treneren og ledelsen?

Det skulle da virkelig ikke mye til, så forteller jo ikke allverden. Hassan stakkar var en vandrende katastrofe i fjor. Har sett veldig lite av Heat i år, men inntrykket mitt på det lille eg har sett er vel at han virker langt mer påskrudd. Dog neppe maximum-påskrudd, men den Whiteside får vi vel nepe aldri se?

Melo15
Melo15Innlegg: 7371
18.11.18 01:01
LBJ91: Er ikke bare Melo som er washed #riley#godfather

Nå er det litt tidlig å konkludere angående Jazz, men interessant å se at lag som tar fyr i siste halvdel av en sesong, sliter i den påfølgende. Heat forelsket seg i den gjengen som spilte ræva av seg våren 2017, og betaler bokstavelig talt dyrt for det nå. 

Tipper de gråter seg i søvne hver eneste kveld pga manglende capspace. De hadde garantert fått noen til å signere neste sommer.

keyser1
18.11.18 02:36

Noen som tror Lakers prioriterer forsvarere til neste sesong? Er ganske patetisk å se LeBron, Ingram og Kuzma på egen halvdel, og når det kun er Ball, JaVale og Chandler som i det hele prøver, så blir resultatet deretter. Varm kniv gjennom smør springs to mind...

keyser1
18.11.18 03:40

Butler på Kemba, som tar 58 (!) i ordinær tid med 12/12 på FTs (og han ble snytt for en halvveis i 4th med kun 2 FTs på en 3er foul). OT etter at samme Butler tar ett dårlig skudd på Sixers siste sjanse med plenty på klokka og 110-110.

Allerede sesong-høy score fra Kemba... som ender på 60.

Butler vinner i det minste kampen, men igjen tar de ett vanskelig skudd istedenfor å kjøre ett play. Mildt sagt snodig fra BB og Sizers.

(Innlegget ble redigert 18.11.18 03:57)

keyser1
18.11.18 04:10

Rockets som vanlig patetiske. Er 20 opp på Kings med 3:55 igjen, og har 4 av starting 5 på gulvet når til og med CP3 kommer inn igjen da med Harden, Capela, Clark og Gordon... Latterlig lag, og ønsker de ingenting godt.

(Innlegget ble redigert 18.11.18 04:11)

Bagley-Towns
18.11.18 07:29

I det hele tatt veldig forskjellig strategi på minutter i garbage-time, Utah var opp 25 mot Boston, likevel kjørte de med Gobert, Mitchell og Rubio utpå der i natt. Mens Lakers var vel nede i 10 bak, likevel satt LeBron der. Det var for meg et tvilstilfelle, skjønner at Walton gikk med Ingram og reservene som fikk de inn i kampen igjen, men når du er såpass nære, så ville jeg satt på starterne igjen. For øvrig fair kritikk du har mot forsvarsspillet til Lakers, både generelt og i denne spesielt var det forferdelig til tider. Skjønner at for et lag som er et grensefall for om de er et sluttspillslag så vil du ha LeBron i alle kamper, men når han har så lavt energinivå som i denne, så ville jeg hvilt han her og der. Bedre med 70 kamper med bra energi, enn å spille 82, og hvor du i 20-25 av de sparer på energien og kreftene. Det beste for LeBron i denne var at trepoengsskytingen fortsetter å være i en god trend. For øvrig kan man si hva man vil om Lance, det er mye dårlige beslutninger og tull som han gjør der på slutten, men energinivået han viser hele tiden er deilig. På den andre siden så er det meningsløst å spille med Beasley på slutten der, fin anledning til å la Svi og Wagner få prøve seg, men neida, Beasley tar så og si alle skuddforsøkene...

LBJ91, det er veldig stillestående rundt Ingram, når han poster opp, så er det ingen som kutter mot kurven eller beveger seg i det hele tatt. Det kan ikke være meningen at det skal være slik. Uansett, så var det flere minutter for Ingram med 2nd unit i natt, så du får kanskje ønsket ditt til dels oppfylt :)

Lew_Ashby
Lew_AshbyInnlegg: 3656
18.11.18 07:30

Doncic er, ikke overraskende, fullstendig legit.

Bagley-Towns
18.11.18 07:34

Enig, hadde valgt å kjøre noe for Embiid, som hadde fått FTs i den situasjonen. Men nå vant de uansett da...så bare 20 min sammendrag av den, likte det jeg så av Simmons i denne, mye mer aktiv enn ellers i de siste par ukene. Og så klart mektig av Kemba...

keyser1
18.11.18 08:29

Rett skal vel være rett; Rockets hadde 3 startere på banen med 3:55 igjen, og CP3 erstatter den bakerste i køen for fortsatt 3, men hvordan man teller startere/clutch av Gordon, Tucker, Ennis og Clark kan sikkert diskuteres. Harden og Capela var uansett på banen allerede, Rockets leder med 20, og Kings har på 6th, 7th, 8th, 11th og 12th på banen.

Hva er det som går gjennom hodet på D'Antoni og en 33 år gammel veteran med 4 1st All-Team når han på død og liv skal inn på banen da, og det er ikke engang for å erstatte Harden? Om det siste var tilfellet, så kunne man i alle fall latet som at de skulle kjøre noen clutch-play varianter med CP3 og Gordon i førersetet i tilfeller hvor de ikke har Harden tilgjengelig, men han kommer altså inn i tillegg til Harden, Gordon og Capela istedenfor...

Eg er fortsatt rystet, og det begynner allerede å bli mange timer siden.

For dem som virkelig har lyst å riste på hodet, så kan eg foreslå å se de nesten 2 neste minuttene av den kampen. CP3 kommer inn med 9 assists i box-scoren, og han blir gitt ballen å håndtere i samtlige av de fire angrepene som følger uten å få double-doublen (og spesielt den siste av de er helt patetisk, så dårlig posisjonert som han er med tett dekning, spesielt etter hvordan både han og Harden rotet vekk de to første). Tilfeldig? Neppe. Tenk å være så smålig at man som 33-åring med all den erfaringen og de merittene, så jakter man double-doublen i boxscoren mot 2nd og 3rd string spillere fra Kings som man leder med 20 på med under 4 minutter på klokka.

njohansen
njohansenInnlegg: 500
18.11.18 11:03
Lew_Ashby: Doncic er, ikke overraskende, fullstendig legit.

Gøy at både han og Young har lykkes så godt i sesongstarten.

LBJ91
18.11.18 12:36

Lakers nå 8-7, som utrolig nok etter er samme record som både 10-11 Heat og 14-15 Cavs hadde etter 15 kamper. 

Forskjellen er derimot ganske stor i point-differential:
11 Heat +6.8
15 Cavs +3.9
19 Lakers +0.3

JackNapier
18.11.18 12:47

Noen som har sett noe Mavs-kamper da?

JackNapier
18.11.18 13:09

Sitter og roter litt på nettet etter den reelle høyden til diverse spillere, altså uten sko. Det gikk opp for meg at Draymond kun 1 inch høyere enn meg (6’5.75’m er han, jeg er 6’4.75’’), og jeg har alltid følt meg som en undersized center, selv i Norge. Ideelt sett er jeg egentlig en SG høydemessig i NBA!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester