Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Alliance of American Football - AAF

NYTT TEMA
BennyKanin
BennyKaninInnlegg: 3523
28.11.18 15:24

Nok en gang kommer det en ny profesjonell liga i amerikansk fotball på plass. Siste forøk var United Football League, UFL, som holdt stand i nesten 4 sesonger, men med veldig få lag (hhv 4 og 5).

Denne gangen har jeg nok mer tro på at dette kan lykkes. Mange kjente NFL navn er allerede på plass, og nå har de også gjennomført en QB draft med velkjente navn. Hva kan egentlig gå galt når Mr. Jet himself, Christian Hackenberg er valgt til et av lagene, Memphis Express.

Sesongen starter 9. februar, helgen etter Super Bowl. Det er åtte lag, delt opp i to conferences.

East: 
Atlanta Legends
Birmingham Iron
Memphis Express
Orlando Apollos

West:
Arizona Hotshots
Salt Lake Strallions
San Antonio Commanders
San Diego Fleet

Drakter og hjelmer er også klare.

Head Coach'ene er også kun kjente navn; Mike Martz, Brad Childress, Steve Spurrier, Tim Lewis, Mike Singletary, Dennis Erickson, Mike Riley og Rick Neuheisel. Mye NFL erfaring der.

Da er det bare å finne seg et favorittlag. Fus!!! Jeg velger meg....eh.... ok Arizona Hotshots. Grunn; de spiller på Sun Devil Stadium og der her jeg vært, samt at de har "norske" Alek Torgersen på laget. Jeg kjenner det stikker dypt allerede. Hvem er nesteman til å velge?

Om de overlever mer enn en sesong vil de komme i direkte konkurranse med nye XFL, så her blir det kamp om dollarsene.

VFK1989
VFK1989Innlegg: 781
28.11.18 17:21

Birmingham Iron på meg da. Gammel Packer som HC, tidligere 3rd overall pick i Trent Richardson på RB og liker QB mixen deres med blant annet Luis Perez og en gammel Packer i Scott Tolzien. Kule drakter også, selv om jeg ikke helt er solgt på navnet, litt kjedelig med "Iron". 

osloblade
oslobladeInnlegg: 4239
29.11.18 07:20

Da blir det Memphis Express på meg. Så får jeg (forhåpentligvis) endelig sett Christian Hackenberg spelle.

MensenErnst
MensenErnstInnlegg: 4626
29.11.18 08:54

I pledge my alliance to the Orlando Apollos. Selv om San Diego har de kuleste uniformene.

SuperChargers
SuperChargersInnlegg: 4500
29.11.18 15:25

San Diego Fleet på meg, men krever rettigheten til å bytte lag om ting ikke går vår vei. Regner med at trikset for å kunne bestå er å være middels god. Har vi for gode spillere forsvinner de fort til NFL. Det ønsker ingen.

SuperChargers
SuperChargersInnlegg: 4500
29.11.18 15:29

Michael Vick er OC for Atlanta. Jon Kitna for SDF. Kult detta her.

VFK1989
VFK1989Innlegg: 781
30.11.18 02:10

Michael Vick som OC i Legend sier du, rett før jeg allerede vipper over på ett annet lag. 

Hedly2
Hedly2Innlegg: 19622
30.11.18 23:26

Jeg tar Salt Lake jeg før noen andre tar dem! Bare fordi jeg liker byen. Kule drakter også.

SalSomer
SalSomerInnlegg: 8011
01.12.18 10:07

San Antonio Commanders all the way! San Antonio Riverwalk er jo et av de flotteste og mest romantiske stedene i Amerika, og hvem kan glemme the Alamo?

Og så betyr jo det muligheten til å banke San Diego allerede i Uke 1. Kan ikke si nei takk til det.

-Jolla
-JollaInnlegg: 16117
03.01.19 02:53

Masser av potensielle NFL-spillere som fikk karrierene sine ødelagt av skader før de egentlig tok av ser jeg.

Jeg vil helst se lagene spille før jeg kaster loddet mitt, men jeg kan vel si litt forsiktig at jeg lener mot Orlando Apollos, ettersom Orlando er den amerikanske byen jeg pdd. har reist/kommer til å reise mest til.

Atlanta Legends hadde fine drakter, men så er de jo fra Atlanta, så det ødelegger litt.

Barbosa
BarbosaInnlegg: 4280
03.01.19 12:06

Tror det må bli Salt Lake Stallions på meg. Kult navn, og kule drakter.

AirCanada
AirCanadaInnlegg: 2179
03.01.19 12:17

Blir et vanskelig valg mellom Arizona Hotshots og Salt Lake Stallions då eg har familie i begge statar.

Har også vore på Sun Devils stadion og sett kamp mot Mizzou, men so har eg vore på "fotballkamp" i SLC og sett Real Salt Lake mot KINA!

Decisions decisions decisions...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester