Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

MLB 2019

NYTT TEMA
frodar
frodarInnlegg: 401
04.07.19 19:47

Uff da, der ble han striket ut. Synes synd på karen som har hvert nest nærmest 5,6 mill dollar de 19 årene de har hatt konkurransen. Eneste mulighet nå er at Nats får en del hits, eller walk, slik at Soto får en at bat sjanse til. 

frodar
04.07.19 19:55

Rays har startet utrolig bra og er 50-37. Hadde tatt det alle dager i uken. Hva hjelper dog det når NYY har hvert helt utrolige i år med tanke på alle skadene de har hatt. Nå kommer Yankees på besøk til 4 kamper i plastikkhallen til Rays. Så er det All Star break før 4 mot Orioles venter, og så nye 4 mot Yankees i New York. Mao utrolig viktige to uker for Rays. Skal vi henge med i AL East kan vi ikke tape series mot NYY. 

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 52645
05.07.19 08:00

Yankees tok første stikk. 

Chapman med en skikkelig dårlig dag på jobben, blåser saven i 9., men Yankees scorer 5 i 10., det holdt i massevis. 

Happ gjør en flott jobb, bullpen også, bare Chapman som stinker, likevel er det han som får en W. Ikke alltid det er så mye logikk i reglene.  

MadBum
MadBumInnlegg: 8895
13.07.19 08:46

Giants med 5 homere i natt!

Dette ble for mye for meg. Må legge meg nedpå litt. 

MadBum
13.07.19 08:54

No hitter på Angels i natt. Makan.

På en kveld der Skaggs sin mor kastet første kast. 

frodar
13.07.19 09:38

Ja, amerikanerne kan det med å hedre mennesker. Mora til Skaggs kastet en midt i strike zonen før Angels kastet en no-hitter slik MadBum sier over her. Så ikke ut som hun hadde kastet annet enn strike. Hvordan hun fikk det til, så kort tid etter dødsfallet, i de omgivelsene og sikkert med mye følelser innenbords vet ikke jeg. Noen er lagd av noe annet enn andre, og kanskje også oppdratt på en annen måte/opplevd mye mer enn andre i livet. Uansett, stor respekt til alle involverte i nattens kamp på Angels siden.    

osloblade
oslobladeInnlegg: 4308
14.07.19 00:12
KingKongHalvor: Dette er jo bare nydelig. Mets ass, er det mulig. 
Anbefaler gårsdagens Boomer&Gio, en totimers harselas med den siste manøveren til Mets-ledelsen. I fjor høst fikk deGrom Cy Young, og Dave Eiland  fikk også rettmessig skryt. Nå ble han sparket, fra geni til ubrukelig på 7-8 mnd.  
Så kommer vi til det beste, Eiland (53) blir omtalt som litt old school, og da erstatter de ham med Phil Regan. Ungdommelig kar på 83. 83 år gammel, i uniform, i dugouten hver kveld. 
Dette er fremtiden. :-D

Hehe,

Det er blitt stille fra meg her en stund, men jeg lever, og jeg lider fortsatt under the Mets sine mange og rare påfunn.

Vi var mange som hadde trua før sesongen i år, men nei da, the good old Mets slår til igjen. Pete Alonso har vært sesongens desiderte høydepunkt, mannen er rå og drar inn den ene hr etter den andre. Han vant nylig all star home run derby. Jeff McNeil har også vært en stor positiv for Mets.

Men ellers, skuffende greier. Neste år derimot, da blir det happy days og WS-seier!? Eller kanskje ikke... 

frodar
15.07.19 09:26

Rays nærme perfect game mot Orioles søndags kveld men bare nærme. Var perfect etter 8 inning men på første pitch i 9 inning forsvant det. Slapp like godt til ett par hits til så ble det ikke så surt.Like greit det. 

Siste Perfect game i MLB hadde Felix Hernandez, Seattle Mariners i 2012. Mot hvem, jo mot Rays.  

(Innlegget ble redigert 15.07.19 09:28)

MadBum
16.07.19 00:24

Giants med 19 runs mot Rockies i kveld!! Crawford med 8 Ribber.

FY fløte nå flyter det! 

SalSomer
SalSomerInnlegg: 8361
17.07.19 09:55

Det har vært ulovlig langt mellom høydepunktene for Royals i år, men i natt hadde Sparkman en complete game shutout i en 11-0-seier mot White Sox. Merrifield fikk seg en inside the park homer også, og Royals er nå 4-1 etter All Star Game, så det får man ta som noe positivt. 

frodar
17.07.19 12:06

Det står 3-3 etter 6 av 8 kamper mellom Rays og NYY i 8 kamp serien nevnt litt foran her. 4 kamper rett før All Stars Break og 4 nesten rett etter. Ca 60 kamper igjen etter denne serien også, men Rays må nok vinne begge de to siste i denne serien om de skal ha en liten mulighet for å vinne AL East. Dette etter min mening. Tviler på at NYY sprekker på oppløpet. I tillegg har de ressurser til å hente inn litt av hvert før transfer deadline 31 juli.   

KingKongHalvor
17.07.19 12:16

Frodar

Yankees henter nok en starter. Severino er på vei tilbake, men jeg regner med at de henter en kanon for resten av sesongen, det lukter jo sluttspill av laget nå, skikkelig også. 

Håper seff ikke at dere vinner AL, men hadde vært knall om dere slår Red Sox. 

MadBum
19.07.19 08:33

Episk drama i SF NÅ. Mets er motstander. Vi er i bot 16 og stillingen er 2-2. Giants menn på første og andre. 

Bumgarner sto de 9 første med 1 ER. 

MadBum
19.07.19 08:38

Donovan Solano walker off for Giants! Kalasform de viser nå. Oppe på 48-49 etter 6 strake og 9-1 siste 10.

MadBum
20.07.19 10:29

Ny walkoff mot Mets! I bot 10. Etter en nydelig error. Giants vant 1-0

14-2 siste 16 og oppe på. 500 for første gang denne sesongen! 

frodar
20.07.19 18:57

Ja, jammen er det fort det svinger i denne idretten. Giants i storform, mens mitt Rays er nå inne i en dårlig periode. Er i skrivende stund også ute av WC billettene. Dog kun en kamp bak. Bullpenen har vært dårlig dessuten ukene og offensen er heller ikke bra nok. Forresten litt av en error på Mets i natt, som sørget for at Giants vant. Bunnen av 10 inning. 2 ute og Giants har en på første base. Sandoval slår en blooper, ikke så lang heller, men Mets klarer å ikke ta fange ballen og spilleren til Giants klarer å løpe fra første base og inn til det vinnende runet. Tipper Mets fansen fikk lyst til å grine av den erroren. 

KingKongHalvor
20.07.19 23:17

Yankees ass, hva skal man si? Best team in baseball akkurat nå. Har et solid grep om AL, med 9.5 og 11.5 til Rays og BoSox, kan aldri tenke meg at de choker nå. Henter de et ess nå, da begynner de å ha et komplett lag for offseason. Det er ikke bare homers som er mantraet lenger, de grinder på og tar en hit og en walk her og der når det er nødvendig. 

Bumgarner hadde vært knall resten av sesongen, spørs da når Giants plutselig har begynt å slutte og tape. Cashman fikser sikkert noe. 

frodar
21.07.19 12:48

Ja, det lukter lang vei at det blir Yankees mot Astros i AL finalen. I NL finalen blir det Dodgers mot....? Jeg tar en sjanse og sier mot Braves. 

MadBum
22.07.19 01:52

Hallo Boys. 

Ny walk off mot Mets! I 12. Homer denne gangen. 3-1 i serien mot Mets og alle 3 etter walk off.

Det glir 

BennyKanin
BennyKaninInnlegg: 3591
23.07.19 12:37

Knallkamp på Target Field i natt, hvor Twins har 5 Bombas, 2 double plays og en herlig triple play! Og det mot Yanks!! Kan det bli bedre??

BennyKanin
23.07.19 12:40

Største problemet nå er at Indians har blitt knallgode, slik at divisjonsseieren ser vanskelig ut. Noen nye navn i bulpen er nok et must for at det skal gå. 

(Innlegget ble redigert 23.07.19 12:40)

BennyKanin
24.07.19 09:24

Ser ut til at det var en enda mer fantastisk kamp i natt, men denne gangen med Yanks som vinner. Twins kaster bort en 8-2 ledelse, men samtidig har de bases loaded på slutten da tidligere Twinsspiller Hicks har en latterlig bra catch som avslutter det hele. 14-12 Yanks. 

frodar
24.07.19 13:08

Alle kaller det vistnok årets kamp. Når jeg sjekker høydepunktene må jeg nok være enig. Bare synd at det var feil vinner, Benny Kanin. 

MadBum
24.07.19 15:14

Sandoval fikset walk off homer i dag tidlig. Giants er 17-3 siste 20. 4 av de siste 6 kampene er vunnet etter walk off.

Kampen mot Cubs i natt kan ha vært Bummie sin siste start på hjemmebane. Fysj

frodar
24.07.19 20:59

Rays gjør det på sin egen måte. Morten pitcher de første 7 inning. Så kommer Kolarek inn og får ut førstemann i toppen av åttende inning. Så kommer Roe inn og får ut andremann. Så kommer Kolarek for å pitche videre! Dette gikk fordi Kolarek ble plassert på 1 base i mellomtiden. Han ble altså ikke byttet ut. Han var på banen hele tiden. Dommerne skjønte ikke noenting og brukte 10-12 min på å godkjenne det. Red Sox protesterte! Vistnok noe pga at de mente at line upen til Rays ikke ble korrekt.  

(Innlegget ble redigert 24.07.19 21:00)

frodar
24.07.19 21:23

Kampen ferdig og Rays vant 3-2.

BaseballErMoro
BaseballErMoroInnlegg: 1566
25.07.19 01:01

Jeg så litt av Rays kampen nå. Var det ikke ca 30 min. med delay? pga forvirring, protest osv. Lol. På tirsdag skal jeg se Rays på Fenway. Det skal jeg også på torsdagen. Så blir det en match mot Royals. Og litt senere skal jeg se Mets - Nationals. Har ikke vært på Citi Field før, det blir sikkert bra.

frodar
25.07.19 12:50

De holdt nok på ca 30 min til sammen. De holdt på så lenge at publikum begynte å pipe gjentatte ganger. Litt av en heldiggris du er da! Dette høres jo ut som en ordentlig kongetur! RedSox spiller vel nå 14 kamper på rad mot enten NYY eller Rays. Litt av ett spilleoppsett. På den andre siden skal de jo få det i hop så da blir det noen rare kombinasjoner engang i blandt! God tur BaseballErMoro!

BaseballErMoro
26.07.19 00:54

Takker. Mye kan bli avgjort de neste to ukene ja. Regner med at det blir noen underholdende kamper på meg. Sox offense er jo bra i år. Pitching er så dårlig, at det blir nok av runs for motstanderne også. Jeg er optimistisk med tanke på Wild Card for Red Sox i år. Men tviler på at de når langt i sluttspillet. Sånn sett hadde det vært mer interessant med Rays i sluttspillet. Fjoråret var så vannvittig bra for Sox fans, at jeg takler fint en litt skuffende sesong i år. Slåball på Fenway blir fett uansett!

BaseballErMoro
26.07.19 09:47

12 ER på Tanaka er ikke hverdagskost.

Klikk for å gå tilbake til toppen