Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NBA Offseason 2019

NYTT TEMA
LeBron
LeBronInnlegg: 11213
02.04.19 20:46

Nå som alle LeBron fans, inkludert meg selv, sin sesong er over, ingen vits i å se mere basket nå alle sammen så nå er det bare å: 

1. Lukke ned computeren, fjerne ESPN fra shortcuts. 

2. Ta ned mint condition kortsamlingen Becket 9.5 grades fra hylla og se hvor mange millioner de er verdt nå.

3.Putte good-luck-overslitte molten indoor/outdoor ballen i garasjen så den kan støve ned.

4. Sende et sint "Sell the team and quit your dayjob whatever that is" brev til Jim Dolan.

5. Innse at "Antetokounmopbompolumpobompo" er for vanskelig å uttale til å kunne bli MVP, grats Harhden! 

6. Gå fra dør til dør sammen med din favoritt meddebbatant her inne under fanen "LeBrons WITNESS", start-kit kan bestilles hos meg, der får du blant annet enn bok som besvarer spørsmålene: "Hvem er du?" "Hvem er LeBron?" og  "Kan du pelle deg vekk fra min eiendom før jeg ringer politiet?" 

7. Og siste, men ikke minst, lukke opp igjen computeren og spekulere villlllt i denne tråden om hvem som joiner "The LeBrons" (Mindre kjent som LA Lakers) neste sesong!!! 

Bagley-Towns
Bagley-TownsInnlegg: 1465
03.04.19 11:05
LeBron: 7. Og siste, men ikke minst, lukke opp igjen computeren og spekulere villlllt i denne tråden om hvem som joiner "The LeBrons" (Mindre kjent som LA Lakers) neste sesong!!!

Marerittet fortsetter tipper jeg.

Lakers kommer til å bruke alle dollar på Kemba og Cousins. Situasjonen vil fortsatt være dårlig, med de 2 kan man kanskje bli et sluttspillag, men likevel milevis fra å utfordre de beste lagene. En situasjon hvor Lakers får inn gode spillere, men ikke av den ypperste klassen, det er for meg nesten verre enn nåværende situasjon. Med for eksempel Kemba og Cousins inn, så kommer forventningene til å bli helt urealistiske. Kjenner at det i så fall vil være like greit med det man har i dag.

KD - her kan man bare gjette vilt, fyren er så fragile at hva en dust skriver på nettet natt til 1.juli kan avgjøre alt. Håper på Knicks eller Nets, men innser vel at det beste valget for han er å fortsette i Warriors.

Kawhi - 50-50 mellom å bli værende i Raptors, eller at han går til Clippers.

Kyrie - mange vil ha han til NY eller Brooklyn, spill for galleriet, han blir i Boston.

Klay - Warriors er perfekt match for han, så han fortsetter der.

Butler - her antar jeg at han og Sixers egentlig er enige om en makskontrakt, skjærer det seg, så går han til Clippers. Men Nets og Knicks er igjen aktuelle.

Kemba - Lakers

Porzingis - Dallas

Tobias Harris - Sixers

Middleton - Får han maks, så blir han vel kanskje i Milwaukee, ellers en kandidat for Lakers

Horford - opter ut av siste året, for å få en lengre avtale med Boston.

AD - Boston via trade

Boogie - Lakers

Bledsoe - Lakers om de nevnte navnene foran ikke går dit

Milsap - Denver opter ut av siste året, Milsap går dermed til Warriors for vet minimum.

DeAndre - Lakers (25-30 mill pr år) eller til Warriors for vet minimum.

I.T - D-League

MGasol - Toronto

kobebryant92
kobebryant92Innlegg: 2537
03.04.19 13:51
Bagley-Towns: Bledsoe - Lakers om de nevnte navnene foran ikke går dit

Bledsoe har signert ny kontrakt med Bucks så han skal ingen steder.

LeBron
03.04.19 15:54
Bagley-Towns: Marerittet fortsetter tipper jeg.

Ser dessverre for meg at du får rett, vil egentlig si at LeBron er en av dem som har hatt mest "uflaks" med både draft, situasjonen rundt laget, ledelse, og mye annet. Men å gå til Lakers skulle jo strengt talt være noe av det tryggeste man kan gjøre. 

Lurer på hvor mange mesterskap han ville hatt om han ble draftet av Spurs. 

LeBron
03.04.19 16:46

https://www.youtube.com/watch?v=b2yFwMwselc

Sikkert linket før for lenge siden, men de her er verdt å se om igjen...

Bagley-Towns
04.04.19 11:43
kobebryant92: Bledsoe har signert ny kontrakt med Bucks så han skal ingen steder.

Det burde jeg husket. Uansett, herlig det med tanke på Lakers :)

Enig LeBron, bortsett fra signeringen med Lakers, den situasjonen er til de grader selvvalgt. Kunne for eksempel valgt Sixers.

Redondo66
Redondo66Innlegg: 6279
04.04.19 12:47
Bagley-Towns: Kunne for eksempel valgt Sixers

de lager ikke Space Jam i Philly

Selv om jeg tror ikke det, det vil være konge om LBJ er ferdig som beste spiller og bare melker Lakers i fire år

kobebryant92
04.04.19 13:42
Bagley-Towns: Kunne for eksempel valgt Sixers.

Sixers hadde ikkje funka, finst vel knapt ein verre spiller å ha med LeBron enn Ben Simmons.

kobebryant92
04.04.19 13:47

Vi nærmer oss slutten av sesongen så på tide å se på All NBA teams.

Her er mitt forslag.

1 Team

G Curry

G Harden

F Giannis

F Durant

C Jokic

2 Team

G Kyrie

G Dame

F PG

F Kawhi

C Embiid

3 Team

G Kemba 

G Bledsoe

F LeBron

F Blake 

C Gobert

LBJ91
LBJ91Innlegg: 13709
04.04.19 16:01

Juwan Howard oddsfavoritt til å ta over for Walton i Lakers.

Ville vært ett interessant og spennende valg.

Bagley-Towns
05.04.19 12:20
kobebryant92: Sixers hadde ikkje funka, finst vel knapt ein verre spiller å ha med LeBron enn Ben Simmons.

Men i den tankegangen (LeBron inn som FA), så ville også JJ, Embiid, Covington og Saric ha vært der, og da er det helt greit med bra long-range shootere rundt de to.

Redondo, LeBron er ferdig som den beste spilleren. Når de nye topp-100 listene kommer til høsten, så vil sluttspillet avgjøre hvor mange som går forbi. Om vi går ut fra at Warriors vil dominere igjen i sluttspillet, så tipper jeg pr nå:

1.KD

2.Steph

3.AD

4.Giannis

5.LeBron

6.Kawhi

7.Harden

8.Embiid

9.George

10.Kyrie/Westbrook

Giannis, Harden, Jokic, Westbrook er de som mest må vise at de kan holde samme nivå i sluttspillet, OG da mener jeg ikke de snitter sykt gode stats i første runde, men at de kan vise samme nivå når det strammer seg til.

Bagley-Towns
05.04.19 12:40
LBJ91: Juwan Howard oddsfavoritt til å ta over for Walton i Lakers.Ville vært ett interessant og spennende valg.

Skeptisk. Er lei av lettvektere rundt LeBron, ville faktisk heller ha en mer dreven Coach rundt han.

LeBron
07.04.19 16:24
LBJ91: Juwan Howard oddsfavoritt til å ta over for Walton i Lakers.
Ville vært ett interessant og spennende valg.

Hvordan da egentlig? 

Jeg kan ikke se annet enn at han ville ha foldet seg inn i rekken av LeBron's underordnede. 

Jeg tror LeBron trenger noen som har sett mer, og "kan" i hans øyne minst like basket som han kan, og der er desverre Howard alt for lettvekter. Luke Walton er sannsynligvis tre ganger bedre, og langt mer relevant erfart enn Howard. 

At Jalen Rose voucher for Howard er også et gedigent faresignal om at det her aldri i verden er noen god plan........ 

Dessverre ser jeg som tidligere Knicks fan konturen av hvor problemet til Lakers egentlig ligger, og det er alt fra sikkert at det kommer til å løses før LeBron ligger på gamlehjem.... 

LBJ91
07.04.19 17:12
LeBron: Hvordan da egentlig?

1. Han har LeBrons respekt.
2. Han kommer fra det systemet som bøyde kneet minst for LeBron.
3. Han er ikke Jason Kidd, Mark Jackson, Brian Shaw eller Kurt Rambis..

LeBron
07.04.19 17:19
LBJ91: 1. Han har LeBrons respekt.
2. Han kommer fra det systemet som bøyde kneet minst for LeBron.
3. Han er ikke Jason Kidd, Mark Jackson, Brian Shaw eller Kurt Rambis..

Mener ikke være spydig her, men jeg føler det litt som om 

1. Den har vi hørt før, dvs LeBron uttrykker seg jo rimelig pragmatisk vertfall i starten, eller om han bare vil ha status quo bort.

2. Korrekt, men Howard har kun vært assistant coach, og LA er verken hvilken som helst klubb eller by å være i, hvordan er han et klart bedre valg enn Walton evner jeg bare ikke å se. 

3. Huff og huff, nei, men Lakers kan da ikke være så håpløse at de setter Isiah Thomas til å lede skuta heller... 

LeBron
07.04.19 17:24

Grunnen til min frustrasjon her er at jeg føler at LeBron etter å ha blitt draftet av så og si verst mulig klubb, kastet bort store deler av prime-time på å være lojal, er i ferd med å kjøre siste del av all-nba karrieren i grøfta. Etter å egentlig ha valgt den tryggeste klubben i manges øyne å gå til (særlig om man balanserer wins kontra det å faktisk kapitalisere på de få årene man tross alt har tilgjengelig). 

Som Bill Simmons en gang sa om Chris Webbers karriere, at spiller man karrieren hans 10 random ganger så blir nok den karrieren han faktisk hadde, verst mulig scenario, jeg føler LeBron James selv er farlig nær en sammenligning her, det er nesten godt gjort av lagene som har hatt ham at han ikke har flere mesterskap enda. 

Og Juwan Howard er slettes ikke et 7mils steg i rett retning, her kan jeg bare håpe på at ta monumentalt feil... 

LBJ91
07.04.19 17:35
LeBron: 1. Den har vi hørt før, dvs LeBron uttrykker seg jo rimelig pragmatisk vertfall i starten, eller om han bare vil ha status quo bort.
2. Korrekt, men Howard har kun vært assistant coach, og LA er verken hvilken som helst klubb eller by å være i, hvordan er han et klart bedre valg enn Walton evner jeg bare ikke å se. 
3. Huff og huff, nei, men Lakers kan da ikke være så håpløse at de setter Isiah Thomas til å lede skuta heller...

Howard har definitivt LeBrons respekt. De var lagkamerater og Howard var en av de i Heat garderoben som ikke var redd til å calle ut LeBron når han spilte dårlig/gjorde feil.

Sier ikke Howard er ett bedre alternativ enn Walton, men ting tyder jo på at Walton er ferdig og da må man lete noe som kunne vært brukbart og Howard er definitivt ett bedre alternativ enn de 4 sullikene som jeg listet opp.

Det beste hadde naturligvis vært å fått inn en etablert topp coach, men ingen av de er tilgjengelige.

(Innlegget ble redigert 07.04.19 17:36)

LBJ91
07.04.19 17:42

Bare så det er sagt så tror jeg ikke Howard får jobben, tror ikke Lakers er gærne nok til å gi denne jobben til en som aldri har vært HC før.
Jeg håper de ikke er dumme nok til å gi noen av de 4 sullikene jobben.

Tipper 1 av disse 3 leder Lakers neste år:
Luke Walton
Tyronn Lue
Dave Joerger

(Innlegget ble redigert 07.04.19 17:48)

LeBron
07.04.19 19:11
LBJ91: Det beste hadde naturligvis vært å fått inn en etablert topp coach, men ingen av de er tilgjengelige.

Helt "magisk" at den eneste gangen i vår levetid det utsagnet faktisk har noen betydning er når LeBron har signet der.... hehe

LeBron
07.04.19 22:40

Vlade Divac til Hall Of Fame 

Mange har sikkert forskjellige meninger om ham, men jeg må bare si fullt fortjent. Jeg tørr påstå at han var bedre enn tallene, som var gode, tilsier. Jeg tørr også påstå at alle som fulgte basket på 90-00 tallet husker ham på lik linje med langt mer medaljerte stjerne, og da ikke bare pga flopping og at han ble tradet for Kobe Bryant. Kunne man få Vlade for en tenåring så gjør man det i 999/1000 tilfeller. 

Han var virkelig en av de første døråpnerne for europeisk spillestil i NBA, ingen Vlade, kanskje ingen Dirk, kanskje. Alltid en kommentar på lur, og han hadde fortjent det mesterskapet sammen med Webber ;) 

LeBron
10.04.19 11:05
LBJ91: Luke Walton

Jeg håper faktisk Luke Walton fortsetter, han har like mye kompetanse som de fleste andre aktuelle, og han har vinner-kompetanse. 

Særlig nå som Magic er borte, få inn en ny GM som respekterer og kan samarbeide med Luke så tviler jeg på der er all verden av tensions mellom ham og LeBron så snart de begynner vinne igjen. 

Men fy fader for ett lass av arbeid som skal gjøre i sommer... Ikke rart Magic feiget ut og tok ferie...

Bagley-Towns
10.04.19 14:32

Kopierer mitt innlegg fra den andre tråden:

Har sagt det hele veien :)

Til og med LeBron ble starstrucked av fyren. Blir en del av det samme som med Jordan, at du har vært en vanvittig god spiller, sier ingenting om dine ferdigheter som trener, president, eier eller GM. Det eneste du er kvalifisert som forhenværende god spiller, det er som maskot/ambassadørrolle om du skikker deg noenlunde...har aldri blitt imponert av noe som helst Magic har sagt om basketball. Juryen er fortsatt ute når det gjelder Pelinka, men kan ikke se at det er viktig å beholde han.

Jeg går gjerne for Walton, med David Griffin som GM. Men det ender vel opp med Howard eller Lue, med James Jones som GM, for å sikre innavl så går det vel helst den veien....

LBJ91
12.04.19 23:01

Å der var Walton ferdig.

Lue og Monty Williams blir nevnt som de tidlige favorittene til å ta over

LBJ91
12.04.19 23:04
Bagley-Towns: David Griffin som GM

Griff tar dessverre over som sjef over basketball desicions i Pelicans.

Pelinka ser utrolig nok ut til å ha Jeanie Buss sin fulle støtte.. 

(Innlegget ble redigert 12.04.19 23:09)

Bagley-Towns
13.04.19 05:54

Det jeg er mest usikker på med LeBron i en historisk kontekst er;

-Når man skal vurdere en spiller i GOAT-sammenheng, så er en ting spillerens kvaliteter, en annen ting er hvor mye man skal vektlegge lederegenskaper, kulturbygger, bygge lagmoral og valg av coaching-staff. At LeBron allerede er nummer en eller to vurdert ut fra career stats og det han har prestert som spiller er soleklart for min del, så spørs det hvor mye man skal vektlegge resten...?

Spørsmålet kommer selvsagt opp nå når Lakers sparket Walton, og jeg leser en del grusomme forslag til hvem som er aktuell til å ta over. Trådstarter LeBron vil si noe i retning at LeBron er den mest uheldige superstar i å ha og hatt dårlige coacher. Men NBA er blitt en liga hvor superstjernene styrer ligaen, og hvor LeBron garantert godkjenner hvem som er headcoach for det laget han til enhver tid spiller på. Så jeg er mer i retning av at vi er inne på LeBrons største svakhet, rekken av dårlige eller middels trenere han har hatt, det er i stor grad selvvalgt, og for meg er det en stor karakterbrist med LeBron. Han ser alltid ut til å velge feil i de her sammenhengene. Altså, om Lakers/LeBron nå går for JKidd eller action-Jackson, så må ingen komme å si til meg om at LeBron er uheldig, det må være klokkeklart at det i så fall er selvvalgt. Lue er kanskje et marginalt bedre valg, men for alle som fulgte LeBron i Cavs 2.0 perioden så var det mye elendighet og null engasjement fra Lue. Jeg rangerer han som en middels/bra sluttspillcoach for et lag med mange vets, men som en grufull coach å ha for unge spillere og i grunnserien. 

Så nå når LeBron igjen kommer til å gå for en coach som er med i ja-gjengen rundt han, så hviler det ansvaret kun på LeBron selv, og slike dårlige valg må tas med når man til syvende og sist skal vurdere LeBrons karriere. Spilleren LeBron er allerede som nummer en for min del, men det er så mange alvorlige svakheter med lederen, lagbyggeren og de valg LeBron tar i forhold til coaching staff at man er tvunget til å vurdere hvor mye det skal ha å si for vurderingen av LeBron. 

LeBron
13.04.19 09:52
Bagley-Towns: Så nå når LeBron igjen kommer til å gå for en coach som er med i ja-gjengen rundt han, så hviler det ansvaret kun på LeBron selv

Jeg vil si det er delt, jeg tror/trodde aldri at en klubb som Lakers ville bøye seg for yes-gjengen. Jeg tror det nok ikke før jeg ser det. Det er på tide for Lakers å bringe inn the big guns, og da snakker vi basket faglige storheter ala Jerry West/Mitch Kupchak (Ikke akkurat dem altså, vet at de er 80 år og utilgjengelige). 

Lue ordner nøyaktig ingenting annet enn å holde LeBron James happy slik jeg ser det, men nå er jeg jo ikke fyrens største fan i utg.pkt. Han fikk seg et gratis mesterskap via LeBron i cavs, men om han signes i LA, garanterer jeg det ikke blir noe mesterskap der. 

Så kan man kanskje argumentere hvor mye en coach i NBA har å si, det er samme Luke Walton som gjorde det skarpere enn Steve Kerr, når han gikk ned for telling, som nå får sparken i LA. Og det er samme D'Antoni som trener Houston, og trente Suns, som også trente LA og Knicks.... 

Så klubb kulturen altså summen av eierskap, front office,  trenere, i kombinasjon med spillere, støtteapparat som blir toneangivende, og her tror jeg Magic Johnson etterlater seg et rot av episke proposisjoner hvor èn ansettelse løser lite/ingenting. 

Begynner demre for meg at LeBron fullt mulig hadde hatt en bedre karriere ved å bli værende i Heat.... 

Ser at Mike Krzyzewski nevnes, om enn hvor usannsynlig tror jeg det er den dimensjonen Lakers trenger nå.

(Innlegget ble redigert 13.04.19 09:56)

Bagley-Towns
14.04.19 05:55

Coach K hadde vært fantastisk. Men siden det reelle valget nok står mellom Monty Williams og Tyronn Lue, så må jeg faktisk gå for Williams...

Redondo66
Redondo66Innlegg: 6279
23.04.19 08:18

Kokoskov ferdig i Suns, de går etter Monty Williams, perfekt unskylding for Lakers å gi Ty jobben

btw Luke er under investigation for voldekt forsøk, Kings viste om det 

LeBron
23.04.19 11:59
Redondo66: btw Luke er under investigation for voldekt forsøk, Kings viste om det

Huff, normalt kunne man diskutert at man er uskyldig til dømt osv, men den som har anmeldt er tilsynelatende Kelli Tennant, og hun er ikke hvem som helst... Hun har egentlig alt etter som man ser på det, bare ting å tape på å i det hele tatt anmelde... 

Skal ikke dømme ham med en gang, men det ser vitterlig ikke bra ut.

Bagley-Towns
23.04.19 12:22

Tipper at mine tips for en mareritt-sommer for Lakers går rett inn. Lue, Kemba og Boogie inn...

Uansett, akkurat den støyen det er rundt Walton nå er det greit at Lakers slipper....

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg