Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NBA 2019/20

NYTT TEMA
Bagley-Towns
Bagley-TownsInnlegg: 1341
30.09.19 08:06

Da nærmer det seg ny NBA-sesong! De siste 5 sesongene har vært preget av at Golden State Warriors hadde et dynasti, hvor de var i 5 finaler på rad, vant 3 ganger og innimellom satte ny rekord i grunnserien. Med Kevin Durant, Iggy og Livingston borte, og med Klay langtidsskadet så starter en ny tidsperiode i NBA! Etter mange år hvor Warriors var store favoritter til alt, så har vi foran denne sesongen kanskje så mange som 7-8 lag som seriøst kan utfordre om tittelen. Det blir derfor ekstremt spennende å følge årets NBA sesong, der det helt sikkert vil være flere lag underveis som framstår som favoritter i perioder.

Western Conference:

1-Houston Rockets

Westbrook bør gjøre Houston enda sterkere i grunnserien. Tallene tilsier bedre stats og flere kamper enn CP3. Legg til at både Harden, Capela og D’Antoni er spesialister på regular season, og det er dermed ingen grunn til å forvente noe annet enn at Houston skal være sterke. Det store spørsmålet blir om det som allerede var et lag og spillere som ikke greide å heve seg i sluttspillet, skal falle enda mer (om mulig) i sluttspillet? Det store spørsmålet blir hvordan Harden og Westbrook spiller off the ball. Westbrook er i alle fall ingen catch’n’shoot spiller, det er heller ikke Harden, men han burde kunne utvikle det noe. Men her er altså 2 spillere som til tider framstår som ganske svake i alle spillets faser hvor de ikke har ballen selv. Fra svak til middels defensivt, og stasjonære off the ball. Chris Paul kommer til å bli savnet i sluttspillet!

2-Denver Nuggets

Mens resten av utfordrerne endret seg mye, så holdt Denver sin unge stamme, legg til Grant inn og Porter som i realiteten ny, så burde Denver være det laget som er mest klar fra start og har fått mer bredde. Legg til at det er en gruppe unge spillere, som helt sikkert vil være tent for grunnserien, og det er grunn til å tro at Denver vil starte sterkt. Så blir det spennende å se hva som er ‘’taket’’ både for Denver og Jokic når det kommer til sluttspillet.

3-Utah Jazz

Signeringene av Mike Conley og Bogdanovic foregikk i det stille, har en snikende følelse av at det er to signeringer som vil se veldig bra ut etter hvert. Ingen ting fancy med det, men føles som to signeringer som vil heve et lag som gikk 50-32 forrige sesong ytterligere. Når det kommer til sluttspillet er spørsmålet fortsatt om D Mitchell er klar for å ta det steget han så ut til å være klar til som rookie. For akkurat nå er Utahs svakhet (i sluttspillet) at de ikke har den klare superstjernen som tar laget til nye høyder.

4-Los Angeles Clippers

Først og fremst må jeg gå tilbake på en del kommentarer om Doc Rivers, det han fikk til med dette laget de siste to sesongene har vært imponerende. Når man da legger til at Clippers vant offseason med god margin, så har man den største favoritten til årets tittel. Det går ikke an å skrive sterkt nok om Kawhis sluttspill forrige sesong, han etablert seg sammen med LeBron og KD som de i denne generasjonen som klart har bemerket seg mest, når det gjelder som mest. Å bare øke i kvalitet så tøffere motstand og viktigere det blir, da hører han hjemme i en eksklusiv gruppe av spillere! Handelen med OKC som fikk Paul George til laget, gjør de til klart det høyeste laget med best maksnivå. Forventer likevel at PG13 ikke starter sesongen, og at Kawhi tar sikte på 60-65 kamper i regular season, så det kan godt hende at de kommer til å slite en del i grunnserien.

5-Los Angeles Lakers

Etter drøyt et ti-år som ligaens beste spiller, så skal altså LeBron James denne sesongen ha gitt klarsignal for at laget han spiller på først og fremst legger opp gameplanen etter AD. Det i seg selv er lite skremmende, jeg har troen på Anthony Davis som en het kandidat til å være ligaens beste spiller. Det som plager meg, er at den eneste klare svakheten LeBron har, så er det hvor stillestående han er off the ball. Med tanke på hvor mye ball LeBron har hatt i karrieren så har det problemet vært lite, men for alle som har fulgt utviklingen de siste årene, så er det påfallende hvor mer og mer stasjonær LeBron er uten ballen. Den store nøkkelen for Lakers er derfor etter min mening at dette må løses! Skal AD ha suksess, så må LeBron være aktiv uten ballen i hendene. Ellers ble offseason preget av at man først gjorde en imponerende billig signering av en klassespiller som Cousins, der og da tenkte jeg at Lakers faktisk kunne konkurrere mot hvem det skulle være. Det var så klart for godt til å være sant, Cousins skade og inn med Dwight Howard er 2 forferdelige ting på en gang. Jada, jeg vet at Dwight lover bot og bedring, men sett ut fra det eneste vi kan vurdere ut fra, hvordan han har spilt i de siste sesongene, så er han en vandrende katastrofe på banen, på benken, for ikke å snakke om i garderoben. Noah er en nutcase han også, men er den jeg ville gått for, når Cousins skadet seg. Så ser det også veldig svakt ut på PG-posisjonen, her kan man selvfølgelig tenke at det spiller ingen rolle med LeBron på banen, men likvel, her snakker vi om problem. Rondo har jeg kun tro på i et sluttspill der han er nå som spiller, og det sier vel egentlig alt når jeg håper at Lakers satser på Caruso. For all del den som passer best sammen med LeBron og AD av de to nevnte, likevel, man har et gigantisk problem om man ønsker å konkurrere om tittelen, og din beste PG heter Alex Caruso. Man kan vel også bruke Bradley noe som 1 guard, og her er ideen veldig god, jeg føler i alle fal ikke at Bradley er den spilleren han var, men klart, kan han finne noe i nærheten av det han var, så er ikke god defence og treere noe å forakte. KCP har jeg forsøkt å like, men det blir for ujevnt det han holder på med. Cook er greit å få inn, men da i den rollen han har hatt, det vil si et grensefall om han bør være med i en rotasjon i sluttspillet. Troy Daniels som skytter er greit nok, men en type spiller som står og faller med om han setter trepoengere, det er et usikkert kort. Horton-Tucker som rookie tror jeg isolert sett var et god valg, samtidig som Lakers nok trenger et mer ferdig produkt denne sesongen, For endelig å snakke positivt igjen, så er Danny Green en knallsignering. Jepp, han er begrenset offensivt, men han er så definitivt en spillertype som jeg digger skal inn med LeBron og AD. Green tar alle de tøffeste defensive oppdragene, og er en solid trepoengs catch’n’shoot spiller. Her er jeg særdeles entusiastisk, da jeg mener at Lakers ikke trenger noe annet enn det nevnte fra han. For å fortsette med det positive, Kuz som 6th man høres veldig riktig ut, en av de få spillerne Lakers har som kan produsere og skape sine egne skudd. Så får vi se når han er tilbake etter skade.McGee er greit å ha i grunnserien og Dudley får i oppgave å være en RJ/Frye type, som er en god teammate, og holder orden i rekkene i garderoben. Frank Vogel og Jason Kidd? Her er juryen definitivt ute for å vurdere saken nøyere, skal dog sies at uansett hvor hardt man dømmer Vogel for tiden i Orlando, så må perioden i Indiana også medregnes. Totalt sett er det i alle fall ok det Vogel har gjort, får han strammet opp det defensive, så skal det i alle fall være nok offensivt talent i denne spillergruppen.  Ellers er det fuckings irriterende med de stadige skrytehistoriene til Lakers, der det ikke er måte på hvor bra spillerne sies å være, dette kombinert med at Vogel stadig forteller i detalj hva planene er. Hold kjeft, og prat først med store ord når man har oppnådd noe mener nå jeg…

6-Golden State Warriors

Etter at æraen er over, så vil det bli utrolig spennende å se hvordan dette laget vil respondere på nye utfordringer. Jeg gleder meg til å se Steph med frie vinger. Durant er et massivt tap, Igoudala et massivt tap i forhold til sluttspillet og Klay sannsynligvis ute til ASW. Spennende nok med D’Angelo inn, og man har fått Dray med på ny langtidskontrakt, men å få se Steph spille på et lag der han må produsere store tall, det blir gøy! Forventer at Warriors sliter fra start av, og så får man se hvor bra det kan bli med Klay tilbake etter hvert. I en sluttspillserie, så har de fortsatt et lag som jeg setter veldig nær toppen.

7-Portland Trailblazers

Det er gode grunner for å sette dette laget høyere, de har vært veldig solide 2 sesonger på rad, Lillard og McCollum har man kontraktfestet i lang til fremover. Nurkic tilbake, Whiteside kan være et monster under kurven og Tolliver og Bazemore er rollespillere som virker veldig riktig på papiret.  Hodet sier at dette laget skal høyere opp, magefølelsen sier at det de er har vært de siste par sesongene er omtrent maks av det de kan være. Lillard og McCollum har fått ut mye av potensialet, laget er særdeles godt ledet av Stotts. Så jeg vet ikke hvordan de skal ta ut veldig mye mer enn de har gjort. Whiteside har kvaliteter, samtidig er det noe med at NBA anno 2020 gjør han noe utdatert, og når han i tillegg er så spesiell som han er, så er jeg langt fra sikker på at dette blir en god match. Gode blir de nok fortsatt, men mye bedre enn de har vært tror jeg ikke de blir.

8-San Antonio Spurs

Det var mye snakk om Dejounte Murray før sesongstart forrige sesong, så det blir jo litt som å få inn en meget god spiller med han. Tipper Pop klarer å nå sluttspillet nok en gang…

9-Dallas Mavericks

Det er mange grunner for å like Doncic, for min del er væremåten og selvtilliten det jeg liker aller best med han. Det er digg å se noen komme fra Europa som 19-åring med en så naturlig selvtillit, akkurat det gjør at troen på at han kan etablere seg i det ypperste sjiktet er stor. Blir spennende å se Porzingis hos Mavs, alltid noe skepsis til bigs som har skadeproblemer, men synes vel alderen taler for at Porzingis kan komme helt tilbake. Seth Curry og Wright inn virker også helt riktig riktig for å forsterke benken. Likevel, 1 år for tidlig for denne spillegruppen?

10-New Orleans Pelicans

Med Zion, så tipper jeg det er ganske mange som har dette laget nært toppen på sin league pass ranking i starten av sesongen. Jeg er en av de, Zion, Jrue Holliday, JJ, Favors, Lakers gjengen – det blir veldig spennende å se hvordan dette går. Blandingen av ungt og gammelt er god, så mener at det ikke er helt usannsynlig at de er i nærheten av sluttspillet, vil dog tro at de faller utenfor til slutt.

11-Sacramento Kings

Imponerte stort i fjor. Fox etablerte seg som en god PG, Bagley fant en fin rolle som 6th man og Hiled er en solid skytter. Harrison Barnes i et lag som Kings føles dessuten riktig ut. Ariza og Joseph gir de god rutine og Dedmon er en solid signering. Likevel, får litt vibber at de overpresterte forrige sesong, og at det skal mye flyt til om de skal inn i sluttspillet.

12-Oklahoma City Thunder

Selv med farvel til Westbrook-epoken og PG13 ut, så er det faktisk en hel del solide spillere her med Chris Paul, Gilgeous-Alexander, Gallinari, Adams og Roberson. Samtidig er det vel ikke usannsynlig om de bryter opp dette laget i løpet av sesongen, og at CP3 og noen andre av veteranene blir tradet om man får enda flere future picks.

13-Phoenix Suns

Forferdelig forvirrende å forstå hva som er Suns plan, de blir litt som Orlando for meg. Ja, de har en del brukbare spillere, men likevel vanskelig å forstå planen. Om man satser på Devin Booker, så får de poeng ja, men her snakker vi såpass begrenset defensivt og på andre områder, at jeg blir i tvil om han er rett å bygge et lag rundt. Ayton litt i samme retningen, bra ja, men ikke til å bygge et franchise rundt han. Og har alltid likt Rubio, men på dette tidspunktet i karrieren, så har jeg gitt opp ideen om at han kan bli en bra skytter. Liker Saric, men føler at Suns ikke er rett for han.

14-Minnesota Timberwolves

Karl-Anthony Towns er en av de spillerne jeg liker så mye at jeg følger han tett, så er overrasket over at ESPN hadde han så høyt på sin spiller-rangering. Etter 3 år, så har alle årene vært delt i tre. En grusom periode. En grei periode, men hvor han av en eller annen grunn skyter få skudd og får PF defensivt hele tiden. Til en periode hvor han ser ustoppelig ut offensivt og med stor framgang defensivt. Totalt sett har han ikke klart å etablere seg på et jevnt høyt nivå. Denne sesongen har T-Wolves lite annet å spille for enn å lage det best mulig for KAT. Så dette er sesongen hvor han bør ha solid gode stats. Ellers er det frustrerende mye av CAPen de har brukt på Wiggins, Teague og Dieng, så her snakker vi null fleksibilitet. Minnesota skal dessverre ingen steder.

15-Memphis Grizzlies

For å være et lag som jeg tipper som det dårligste i WC, så er det likevel mye å like for framtiden. JJJ ser for meg ut som en formidabel spiller, spesielt at han er så god begge veier i forhold til alder. Morant er også spennende. Så selv om dette blir en sesong der de må regruppere seg etter Conley/MGasol æraen, så tror jeg de kommer til å spille hardt.

Eastern Conference:

1-Milwauke Bucks

Med forventet enda videre utvikling på Giannis, og det faktum at de beholdt B-Lopes, Middleton og GHill, så ser jeg at det meste av eksperter setter de som det laget som mest trolig er det beste laget i ligaen. Jeg er faktisk i tvil, og tror Sixers har brukbare sjanser mot Bucks i Øst. Giannis fikk kjørt seg mot Toronto i playoffs, men i grunnserien vil han nok igjen være ustoppelig, så får vi se om han har utviklet long range jumperen. Budenholzer er rett og slett kvalitet, så null tvil der. Men nja, jeg er litt usikker på resten. For eksempel funket det voldsomt godt med Brook Lopez nærmest som en ren skytter offensivt, tror jeg han gjør det samme igjen i år? Langt fra sikker….

2-Philadelphia 76ers

Spennende sommer. De beholdt Tobias Harris, men lot Jimmy Butler og JJ gå. Horford og J Rich inn er spennende. Joel Embiid på sitt beste, den mest dominerende big i ligaen, og at han kunne spille så mange minutter og kamper som i forrige sesong, og vips du har en av de aller beste spillerne i ligaen. For egen del digger jeg å se når han er på sitt mest dominante og ikke lar seg stoppe fysisk. Litt synd at han som Harden spiller så mye på å få FTs og at han er blitt veldig opphengt i statsene. Likevel, deilig å se Embiid på sitt beste. For egen del så blir nøkkelen likevel om Ben Simmons er interessert i å gå fra god spiller til superstar. Simmons med sin rytme, spilleforståelse og høyde er allerede magisk som ren PG, men mangler mid rangeren og å få FT% for å ta hele steget opp i stjerneklassen. Gjør han det, så har jeg ingen problemer med å tro at Sixers kan vinne hele greia.

3-Indiana Pacers

Starter med en disclaimer på denne, forutsetningene her er at Oladipo er tilbake for fullt fra tidlig i sesongen. Er han det, og med Brogdon inn så ser det bra ut. Dette laget spiller hardt og er vonde å møte, jeg tror de tar mange nettopp av den grunn. I motsatt fall vedrørende Oladipo, at han i et worst case scenario ikke kommer tilbake før jul, og ikke er der han burde være når han kommer, så er de i et grensefall om de i det hele tatt er et sluttspillslag.

4-Miami Heat

Matchen mellom Jimmy Butler og Pat Riley/Spoelstra/Miami Heat er perfekt! Miami må klart være det laget som vil sette mest pris på Jimmy. Det er så klart skummelt lite skyting i dette laget, men samtidig forventer jeg at de er så god i forsvar at det greit kompenserer for en del offensive mangler.

5-Boston Celtics

Horford og Kyrie ut gjør at taket til Celtics er lavere enn på mange sesonger. Samtidig funker Kemba Walker i regular season, det samme med Kanter. Begge de to sistnevnte er to spillere jeg absolutt IKKE ville hatt i et sluttspill, så her utskiftinger som jeg er ganske positiv til i grunnserien tross alt.

6-Toronto Raptors

Mesterne! Det kan ikke være ofte i NBA historien at de regjerende mestrenes beste spiller stikker til et annet lag, men med Kawhi borte er det ingen ting i meg som tror at de kan konkurrere mot de beste lagene. Men Siakam, MGasol, Lowry skal vel tross alt føre de til sluttspillet.

7-Brooklyn Nets

Mest sannsynlig uten Kevin Durant denne sesongen, noe som gjør at de tross alt kanskje er uten klodens beste spiller. Hvis de likevel kan holde på den oppofrende og hardtarbeidende stilen de hadde forrige sesong, så burde Kyrie greit føre de til sluttspillet igjen. Uansett hvor mye buzz det ble rundt Nets etter denne sommeren, så er det mest sannsynligvis en ventesesong dette.

8-Detroit Pistons

Synes Blake Griffin litt under radaren er gått fra overhypet til å bli undervurdert. Med årene så er han blitt en stadig bedre allround spiller, og har utviklet seg i takt med ligaen. Mye av det samme med Drummond faktisk. Største problemet for dette laget er vel om Griffin og DRose holder hele sesongen, Rose hadde noen riktig fine kamper forrige sesong, så man lever litt i håpet på at han kan få en fin sesong på nytt.

9-Orlando Magic

Visste forrige sesong at de er et greit lag, men jeg greier ikke å oppnå noen entusiasme for denne gjengen. Det eneste spennende for min del er om Fultz faktisk kan komme tilbake. Her er det en alvorlig stor big if, men om han kan så hadde det vært en fin-fin historie.

10-Chicago Bulls

Carter, White, Markkanen, LaVine, Porter jr, Thaddeus Young, det er en del lovende brikker her. Ser likevel på Bulls som klart svakere enn alle de lagene som er rangert foran.

11-Atlanta Hawks

Trae Young og Cam Reddish tror jeg kan bli riktig gode i denne ligaen, men det lyser lang vei at dette fortsatt er minst ett år for tidlig for dette laget.

12-New York Knicks

Det kan være artig å være en parodi på seg selv, men å være det så lenge som Knicks er bare en tragedie. Til og med ekspertene mente at det ikke var helt usannsynlig at KD, Kyrie, Kawhi hadde seriøse tanker om Knicks. Så i den mest håpefulle sommeren på lenge så ender det opp med Portis, Randle, Payton. Seriøst, dette er ikke artig mer. Ligaen fortjener noe bedre med Knicks.

13-Washinghton Wizzards

Bradley Beal er seriøst god, resten er tragisk hos Wizzards. John Wall, har en kontrakt som får Chris Pauls kontrakt til å se ut som gull i sammenligning. Kan de gjøre noe annet enn å få en god deal for Beal, for så å starte på scratch igjen?

14-Charlotte Hornets

Jeg mener faktisk det var helt rett av Hornets å IKKE gi Kemba Supermax, men selvfølgelig går de da fra å være middels, til direkte svake.

15-Cleveland Cavaliers

Som forventet gikk det nedenom og hjem med Cavs etter at LeBron forlot de. Mye bra er sagt og skrevet om Sexton, for egen del liker jeg ikke han i det hele tatt. For stort ego, tar for stor plass, og bidrar ingen ting for å skape et lag. Garland derimot har jeg mer tro på som en som kan bidra til å skape et bra kollektiv. Så får man spørre seg om hva Kevin Love og TT har her å gjøre? Får nesten tro at Cavs ikke har fått noe bra tilbud på de, men blir ikke akkurat overrasket om de forsvinner i løpet av sesongen.

Bagley-Towns
30.09.19 08:08

Tips sluttspillet:

Milwaukee – Detroit 4-0

Miami – Boston 4-3

Philadelphia – Brooklyn 4-1

Indiana – Toronto 4-3

Houston – San Antonio 4-1

L.A Clippers – L.A. Lakers 4-3

Denver – Portland 4-2

Utah – Golden State 2-4                                                                             

----

Milwaukee – Miami 4-2

Philadelphia – Indiana 4-0

Houston – L.A Clippers 1-4

Denver – Golden State 2-4

---

Philadelphia – Milwaukee 4-3

L.A Clippers – Golden State 4-2

---

Philadelphia – L.A Clippers 2-4

Finals-MVP: Kawhi Leonard (Los Angeles Clippers)

Regular season MVP:

1.Giannis (Milwaukee Bucks)

2.James Harden (Houston Rockets)

3.Anthony Davis (Los Angeles Lakers)

DPoY: Joel Embiid (Philadelphia 76ers)

CoY: Brett Brown (Philadelphia 76ers)

RoY: Zion Williamson (New Orleans Pelicans)

All NBA 1st team:

Stephen Curry – James Harden – Giannis – Anthony Davis – Joel Embiid

All NBA 2nd team:

Kyrie Irving – Luca Doncic– Kawhi Leonard – Blake Griffin – Nicola Jokic

All NBA 3rd team:

Damien Lillard –– Jimmy Butler - LeBron James – Zion Williamson – Rudy Gobert

NBA all-defensive 1st team:

Pat Beverley – Ben Simmons – Kawhi Leonard – Draymond Green – Joel Embiid

NBA all-defensive 2nd team:

Marcus Smart – Jimmy Butler – Giannis – Anthony Davis – Rudy Gobert

Topp 10-spillere (rangering før sesongen):

1.Kawhi Leonard (L.A Clippers)

2.Kevin Durant (Brooklyn Nets)

3.LeBron James (L.A. Lakers)

4.Stephen Curry (Golden State Warriors)

5.Giannis Antetokounmpo (Milwaukee Bucks) –

6.James Harden (Houston Rockets)

7.Anthony Davis (Los Angeles Lakers)

8.Joel Embiid (Philadelphia 76ers) –

9.Paul George (Los Angeles Clippers) –

10.Damian Lillard (Portland Trailblazers) –

11.Kyrie Irving (Brooklyn Nets)

12.Nicola Jokic (Denver Nuggets)

(Innlegget ble redigert 30.09.19 08:16)

Bagley-Towns
30.09.19 08:10

Ettersom jeg følger mer med spillere enn lag, så er dette de spillerne jeg følger mest med på;

1.LeBron James (Los Angeles Lakers) – som alltid. Jeg sa etter triumfen i 2016 at nå er det bare å senke skuldrene å nyte siste delen av karrieren, mens LeBron tar milestein etter milestein. Men klart, med Anthony Davis inn, så kommer det noen forventninger igjen. Det jeg ønsker meg mest, og som hadde vært artigst å se, det er om LeBron blir inspirert til å spille forsvar igjen i grunnserien. Tar heller 60 inspirerte LeBron kamper i regular season, enn at han spiller 80, men at han er uinspirert i halvparten av de.

2.Ben Simmons (Philadelphia 76ers) – Klart den herligste spilleren å følge om rytme, flow og flyten i spillet er øverst på agendaen. Samtidig vil jeg se framgang på FT-shootinga og at han utvikler både et mid-range og long-range skudd.

3.Anthony Davis (Los Angeles Lakers) – Til tider har det føltes i flere år som om han kunne vært ligaens beste spiller om han var i det rette laget, samt noe mindre skadet. Individuelt sett så burde både MVP, DPoY og all nba 1st team være et mål for AD denne sesongen. Gleder meg spesielt til å se samarbeidet med LeBron.

4.Kawhi Leonard (Los Angeles Clippers) – Skrev tidlig i sluttspillet forrige sesong at når Kawhi er i form og modus, så er han det mest imponerende som er i ligaen. Antall måter han kan innvirke positivt er så imponerende. Og det er vel lov å forvente at han vil være enda mer aktiv i grunnserien denne sesongen.

5.Zion Williamson (New Orleans Pelicans) – Vi må tilbake til Shaq, siden jeg har hatt forventninger om en rookie som bare skal komme rett inn å dominere fysisk. Zion er et beist fra naturens side, og jeg forventer noen sykt atletiske ting både i forsvar og i angrep fra han.

6.Kyrie Irving (Brooklyn Nets) – Blir aldri feil å følge den klart beste ballhandleren og dribleren i ligaen. Legg til superb i clutchen, og den som kan få de vanskeligst skuddforsøkene enkelt, så er det klart man må følge Kyrie tett!

7.Joel Embiid (Philadelphia 76ers) – Fyren er herlig, ustoppelig fysisk, ufyselig, til dels skuespiller og juksemaker, man blir ikke lei av å følge Embiid. Håper han konser litt mer på forsvar denne sesongen, gjør han det, så har Sixers sjansen til det mest.

8.Karl-Anthony Towns (Minnesota Timberwolves) – det føles som om hver av KATs 3 sesonger i ligaen til nå, inneholder mange flere sesonger. Fra det helt suverene hvor han kanskje er den av BIGsa med mest komplett pakke, til kamper hvor han suger i forsvar og knapt tar skuddforsøk offensivt. Det er på tide at Towns tar plass, både innad i laget og på parketten, tror og håper at han skal vise mer fandenivoldskhet denne sesongen!

9.Stephen Curry (Golden State Warriors) – når KD kom inn ble jeg drittlei Warriors, med KD/Iggy/Livingston borte, og Klay borte første delen av sesongen, så gleder jeg meg igjen til å følge Steph når ting er vanskelige! Det er så få ganger de siste sesongene at det har vært alvor for Steph, men det får vi garantert oppleve igjen i år!

10.Kevin Love (Cleveland Cavaliers) – At Love skal være skadefri er vel ekstremt lite trolig, men man kan jo leve i håpet på å få sett Minnesota-Kevin igjen.

League Pass rankings;

1.Los Angeles Lakers

2.Philadelphia 76ers

3.New Orleans Pelicans

4.Minnesota Timberwolves

5.Los Angeles Clippers

6.Brooklyn Nets

7.Golden State Warriors

8.Denver Nuggets

9.Utah Jazz

10.Atlanta Hawks

(Innlegget ble redigert 30.09.19 08:20)

TrueTopRed
TrueTopRedInnlegg: 6778
30.09.19 14:15

Mindre enn en mnd til sesongstart men bare dager unna  treningskamper. Digg

2 spillere jeg er skikkelig spent på foran sesongen er Dwight Howard som ser ufattelig fit og motivert ut, tror han blir en overaskelse. I tillegg til "the goat" Alex Caruso.

(Innlegget ble redigert 30.09.19 14:19)

Bagley-Towns
03.10.19 09:48
TrueTopRed: 2 spillere jeg er skikkelig spent på foran sesongen er Dwight Howard som ser ufattelig fit og motivert ut, tror han blir en overaskelse. I tillegg til "the goat" Alex Caruso.

Det er all grunn til å være ekstremt skeptisk til Dwight, jeg har også lagt merke til at han sier alle de riktige tingene. Men for det første så må man mene det man sier, og det er i Dwights tilfelle veldig tvilsomt. Han skjønner nok at han om ikke sier de riktige tingene, så hadde han ikke fått plass i ligaen lengre. Eneste sjansen han har er å legge totalt om stillen, og å bli en spillertype som Draymond, det har han potensiale til defensivt, men som han ikke er i nærheten av offensivt. Men et best case scenario er at han blir et defensivt monster, problemet med det anno 2020, er at da må du også kunne solid perimeter-defense, og der er ikke Dwight.

Caruso liker jeg, men la oss innse; om det er spilleren man håper på skal være starting PG, så er man langt unna å være et topplag. Grunnen for at man i det hele tatt håper på det, er at Rondo er blitt en ussel spiller i 3/4 av grunnserien, kun interessert i sluttspill og kamper på national-tv.

Kan dessuten gjenta meg selv; er møkk-lei at Lakers hyper seg selv så mye. De burde bare holdt kjeft, og jobbet hardt i stillhet. Misliker utrolig sterkt hvordan de opptrer i mediasammenheng. De opptrer på en kvalm måte, hvor de framstiller det som om nå skal Rondo bombe treere med 45% treffsikkerhet, AD har en step-back treer, McGee er blitt Embiid, LeBron er 28, Bradley er all nba defensive team nivå og Vogel og Kidd samarbeider bedre enn noen annet trenerteam i NBA. Det er så mange svulstige uttalelser at man rett og slett blir flau på Lakers vegne.

Ellers kan det se ut som om OKC kan komme til å følge opp det jeg skrev i det første innlegget i tråden, nemlig å bryte opp det laget de har. Adams rapporteres som aktuell for Sacramento.

TrueTopRed
03.10.19 10:35
Bagley-Towns: Men for det første så må man mene det man sier, og det er i Dwights tilfelle veldig tvilsomt.

Det er din mening. Folk blir oftere smartere med alder, når man får tenkt gjennom ting, og jeg tviler ikke et sekund på at han har innsett hva som kreves for den tiltenke rollen han får hos Lakers. 

Artig å se din reaksjon på litt hype rundt Lakers, selv om jeg ikke får inntrykk av at det er så ille som du legger opp til :)

(Innlegget ble redigert 03.10.19 10:35)

TrueTopRed
06.10.19 02:10

Warriors v Lakers nå :)

TrueTopRed
06.10.19 02:28

AD herjer

TrueTopRed
10.10.19 13:08

Nets v Lakers preaseson hvert öyeblikk

1ChiBull1
1ChiBull1Innlegg: 4739
10.10.19 17:23

Derrick Rose Full Highlights 2019.10.09 Pistons vs Mavs

Ser bedre ut enn på lenge, stay healthy

(Innlegget ble redigert 10.10.19 17:26)

LBJ91
LBJ91Innlegg: 13281
12.10.19 12:37

Zions pre-season:

78 min
71 pts
27-38 FGs
16-24 FTs

Selv mot voksne menn virker han å være fysisk overlegen

LBJ91
12.10.19 13:22
LBJ91: Selv mot voksne menn virker han å være fysisk overlegen

Highlights fra gårsdagens kamp mot Jazz

Måten han møter Gobert kasse mot kasse og bare flytter han bort er heftig

(Innlegget ble redigert 12.10.19 13:25)

1ChiBull1
12.10.19 22:20
LBJ91: Zions pre-season:
78 min
71 pts
27-38 FGs
16-24 FTs
Selv mot voksne menn virker han å være fysisk overlegen

Yep, bare preseason men han virker legit

LBJ91
Cantona1966
Cantona1966Innlegg: 57
18.10.19 18:56

Zion Williamson skadet i flere uker fremover meldes det om, rapporter fra Pels-leiren tyder på at de er selvsikre på at han kommer tilbake til hektene igjen forholdsvis fort uten varige mén. 

En ting som bekymrer meg rundt Zion Williamson er vekta hans. Han er rundt 129-130kg, noe som er vanvittig. Kun Boban Marjanovic som er 2.24m høy veier mer enn han i hele NBA. For en type spiller som har denne nærmest umenneskelige kombinasjonen av fart, styrke og størrelse og som baserer hele gamet sitt på å fosse frem å dunke å hoppe å sprelle i painten så kan han fort få mye skader. Derrick Rose sin enorme motor ødela jo knærne hans og han ble aldri den samme etter det. Nå har Zion så langt i år skadet seg ved 3 anledninger, en for Duke, en under Summer League og nå enda en. En gjenganger er knærne hans, og de må tåle veldig mye belastning så mye som han er i lufta. Det eneste som kan stoppe han er skader, og det har det blitt mye av i det siste. Mannen klarte jo å dele skoen sin i to ved å tråkke over. Unngår han det, blir han en ekstremt dominant spiller vi vil se mye til de kommende årene. 

Men uansett, uten at jeg skal utnevne meg til en ekspert innen dette, men hadde han ikke vært tjent med å ta av seg rundt 10-15kg? Kanskje mer.. Eksplosiviteten mister han jo ikke av den grunn, men kanskje bedre for knærne med tanke på forebygging av skader. 

Bagley-Towns
21.10.19 09:50

Åpenbart at LeBron og Cantona1966 har et poeng med Zion og antall kilo. Samtidig er det jo nettopp det at han har mer Power enn alle andre som gjør han unik. Uten sammenligning for øvrig; Shaq kunne nok vart noen år til om han tok litt mer vare på kroppen, samtidig ville han ikke vært like dominerende om han var 20 kg mindre. Rent egoistisk/underholdningsmessig som fan så velger jeg noe kortere karriere, men en heftig sådan.

Halvannet døgn til sesongstart, hvor er tipsene til folket her? På tide å legge hodet på blokka, og å komme med konkrete spådommer :) artigere og mer å debattere når flere kommer med sine meninger før sesongstart ;)

Og hvor ''hardt'' planlegger dere å følge årets sesong? Satser for egen del å få sett alt av Lakers og det meste av Sixers. Allerede der har jeg brukt mer tid enn jeg egentlig har til rådighet, håper i tillegg å få sett en del kamper med Pels (Zion), Clippers, Warriors, T-Wolves og Nets.

LBJ91
21.10.19 17:37
Bagley-Towns: Halvannet døgn til sesongstart, hvor er tipsene til folket her?

East
1. Milwaukee Bucks
2. Philadelphia 76ers
3. Toronto Raptors
4. Boston Celtics
5. Miami Heat
6. Brooklyn Nets
7. Orlando Magic
8. Indiana Pacers

West
1. Denver Nuggets
2. Houston Rockets
3. Los Angeles Clippers
4. Los Angeles Lakers
5. Utah Jazz
6. Portland Trailblazers
7. Golden State Warriors
8. San Antonio Spurs

MVP: Giannis Antetokounmpo
DPOY: Joel Embiid
ROY: Zion Williamson
COY: Mike Malone
6thMOY: Derrick Rose
MIP: Jonathan Isaac
Scoring Leader: James Harden

1st Team All-NBA: Stephen Curry, James Harden, Giannis Antetokounmpo, Anthony Davis, Nikola Jokic
2nd Team All-NBA: Damian Lillard, Kemba Walker, LeBron James, Kawhi Leonard, Joel Embiid
3rd Team All-NBA: Kyrie Irving, Donovan Mitchell, Pascal Siakam, Jimmy Butler, Karl-Anthony Towns

1st Team All-Defense: DeJounte Murray, Ben Simmons, Kawhi Leonard, Giannis Antetokounmpo, Joel Embiid
2nd Team All-Defense: Marcus Smart, Jrue Holiday, Jimmy Butler, Anthony Davis, Rudy Gobert

1st Team All-Rookie: Ja Morant, Tyler Herro, RJ Barret, Cam Reddish, Zion Williamson

ECF: Bucks-76ers 3-4
WCF: Clippers-Lakers 4-2
NBA Finals: 76ers-Clippers 4-2
Finals MVP: Joel Embiid

(Innlegget ble redigert 21.10.19 17:38)

TH22-
TH22-Innlegg: 99
21.10.19 22:05

East
1. Milwaukee Bucks
2. Philadelphia 76ers
3. Toronto Raptors
4. Miami Heat
5. Boston Celtics
6. Indiana Pacers
7. Orlando Magic
8. Detroit Pistons

West
1. Houston Rockets
2. Denver Nuggets
3. Los Angeles Clippers
4. Utah Jazz
5. Los Angeles Lakers
6. Golden State Warriors
7. San Antonio Spurs
8. Portland Trail-Blazers

ECF: Bucks-Sixers 2-4
WCF: Rockets-Warriors 3-4
Finals: Sixers-Warriors 2-4
Finals MVP: Klay Thompson

GS trader D'Angelo for en bedre fit og tar seg av Clippers i 1. runde. Lakers ryker på skadetrøbbel. Brooklyn mister playoffs.

(Innlegget ble redigert 21.10.19 22:09)

LBJ91
21.10.19 22:17

Kontraktforlengelse for disse 4:
-Pascal Siakam, 130 mill over 4 år
-Buddy Hield, 86 mill over 4 år(kan bli så mye som 106 over 4)
-Jaylen Brown, 115 mill over 4 år
-Donatas Sabonis, 77 mill over 4 år(kan bli så mye som 85 over 4)

(Innlegget ble redigert 21.10.19 22:21)

1ChiBull1
21.10.19 22:56

Zion Williamson Undergoes Surgery For Torn Meniscus, Will Miss 6-8 Weeks

Tok ikke lang tid.... lover ikke godt :/

(Innlegget ble redigert 21.10.19 22:57)

LBJ91
21.10.19 22:59
LBJ91: DeJounte Murray,

Kontraktforlengelse for han å. 

64 over 4

Cantona1966
22.10.19 00:50

Lakers: 

PG: Rondo

SG: Green

SF: LeBron

PF: Davis

C: McGee

6th: Kuzma

Rotasjon: Caruso, KCP, Dwight, Cook, Dudley, Bradley

Clippers:

PG: Beverley

SG: Shamet

SF: Kawhi

PF: George

C: Zubac

Sixth: Williams/Harrell

Rotasjon: Green, Harkless, McGruder, Patterson, Kabengele

Blir vel ca sånn? Zubac starter jo alle kampene, men Harrell spillere jo 26-27 minutter pr kamp og kan rullere på PF og C rollene. Lou fra benken er jo dødelig, og Clippers har mye solide forsvarsspillere der og. Lakers sin svakhet mener jeg er Rondo, mens McGee er en forholdsvis god center, men ingen All-Star center. Kuzma som 6th kan bli interessant, mens Dwight som rim protector/rebounder har potensialet, men Dwight er jo Dwight.. alltid noe rundt og med han. Lakers sin benk er ikke så verst den heller, men når det kommer til dybde så er Clippers mye dybere. Anser og Rivers som en mye bedre trener enn Vogel.

(Innlegget ble redigert 22.10.19 00:51)

Bagley-Towns
22.10.19 08:31
LBJ91: Kontraktforlengelse for disse 4: -Pascal Siakam, 130 mill over 4 år-Buddy Hield, 86 mill over 4 år(kan bli så mye som 106 over 4)-Jaylen Brown, 115 mill over 4 år-Donatas Sabonis, 77 mill over 4 år(kan bli så mye som 85 over 4)

Av de er tre fult forståelige, men sliter med å forstå at Ainge gir fra seg det meste av sin fleksibilitet med å binde så mye opp på Brown og Kemba. Hayward ga mening på det tidspunktet kontrakten ble inngått, men alt i alt ser det ut som Boston er ute av markedet for en superstar de nærmeste årene. Det må være en gigantisk nedtur for laget som for et år siden så ut som den naturlige etterfølgeren til å overta tronen etter Warriors.

Bagley-Towns
22.10.19 08:36
Cantona1966: Lakers:

PG: Rondo

SG: Green

SF: LeBron

PF: Davis

C: McGee

6th: Kuzma

Rotasjon: Caruso, KCP, Dwight, Cook, Dudley, Bradley

Kan se for meg at Avery er i starting-5 i begynnelsen av sesongen. I clutchen og i playoffs vil jeg nok tro AD er center. På slutten av kampene vil det vel fort være Rondo/Bradley-Green-LeBron-Kuz-AD. Bradley med solid forsvarsspill så langt, vil være bankers om han kan sette noen treere i tillegg.

TrueTopRed
22.10.19 21:46

Blir fantastisk kamp i natt. Clippers vil nok selge seg dyrt på egen parket.

Å tippe utgangen i west er så godt som umulig. Tror Rockets og Jazz kommer høyt, straks føre Clippers. Spent på om Warriors misser sluttspillet, helt umulig er det ikke.

(Innlegget ble redigert 22.10.19 21:49)

Bagley-Towns
23.10.19 05:33

LeBron og AD imponerer i og for seg i første omgangen, men Kawhi er bare helt spinnvill god. Alltid vært fantastisk defensivt, men helt enorm offensivt også i forrige sesong, og fortsetter i samme still...

laffano
laffanoInnlegg: 15963
23.10.19 06:35

Dayum! Sesongåpner med ovetime mot pels oh lord blir en tung sesong men vant i OT da!

Dejan_Stankovic89
Dejan_Stankovic89Innlegg: 3815
23.10.19 06:43

Kawhi med noen enorme minutter nå. To straffer, mega blokk på Dwight og nydelig assist til Harkless. Clippers leder 92-85 med 9 min igjen

Cantona1966
23.10.19 07:17

Helt sykt hvor dypt laget til Clippers er, og det selv med Paul George skadet. Kawhi fortsetter der han slapp i fjor. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg