Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NFL Uke 6

NYTT TEMA
SalSomer
SalSomerInnlegg: 8446
09.10.19 15:16

Uke 6 - Og ting ruller sakte videre mot en ny Pats-seier?

Uke 6 er her. Det betyr at Lions (2-1-1) og Dolphins (0-4) kommer tilbake, mens London-farerne Bears (3-2) og Raiders (3-2) samt Bills (4-1) og Colts (3-2) tar bye week.

Uken starter som vanlig med TNF. Patriots (5-0) mot Giants (2-3) i New England er det denne gangen. En litt uheldig timing for Giants, som er nære ved å få Saquon Barkley rekordtidlig tilbake, men som ikke vil rekke det før TNF. Og uten Patriots-dødaren Eli Manning på laget, hvordan skal det da gå? Patriots er nok superfavoritter her, som de vil være i alle kamper frem til de viser svakhetstegn, men for Daniel Jones og et optimistisk Giants-lag kan dette bli en artig test.

På søndag har vi morgenkamp igjen, da Buccaneers (2-3) er nominelt hjemmelag mot Panthers (3-2) i London. Og spørsmålet i London er vel ganske enkelt, hvilken Chris kommer til å ha en stor dag? Chris Godwin eller Chris McCaffrey? Disse to er vel kanskje de to største offensive ikke-QBene så langt i sesongen, og det bør kunne bli et spennende oppgjør dem imellom. For fantasyspillere er det i hvert fall mye å følge med på denne morgenen.

Søndag kl. 19 spilles seks kamper:

Dolphins (0-4) mot Redskins (0-5) i Miami. Akkurat, ja. Redskins har ny midlertidig trener, da. Det blir jo … spennende.

Jaguars (2-3) mot Saints (4-1) i Jacksonville. Gardner Minshew mot Teddy Bridgewater! Begge er bakcups som er blitt tvunget ut i lyset pga skader på starteren. Minshew er den spennende og artige unge QBen alle snakker om og som har satt Jaguars på hodet. Vi snakker løsmustasjer og hodebånd på hele byen. Det er Minshew Mania. I den nyeste episoden av TGP (spoiler alert, I guess) ble forøvrig Jason informert om at Blake Bortles er blitt cut fra Jaguars, og han reagerte naturlig nok med dyp sorg, men jeg vil tro han ville likt Minshew om han kunne fått sett ham. Uansett, for alt snakket om Minshew er det jo da faktisk Teddy Bridgewater som har vært den backupen som har vært stødigst av alle, og han ser ut til å styre Saints godt frem til Brees kommer tilbake. Det hjelper dog selvsagt å ha Michael Thomas å kaste til og Alvin Kamara å gi ballen til, men hvem bryr seg om sånne detaljer?

Ravens (3-2) mot Bengals (0-5) i Baltimore. AFC North er ikke videre bra i år, men Ravens ser decent ut, og bør klare å holde unna et svakt Bengals-lag. Men så er det dette med at Bengals alltid slår Ravens, da, vil det kunne fortsette selv nå?

Browns (2-3) mot Seahawks (4-1) i Cleveland. Det gikk ikke videre bra for Browns eller Mayfield på MNF, og nå begynner snakket om at det er misnøye med OBJ og at han er en dårlig fit i Browns-angrepet. Fallet var ikke langt fra Super Bowl-favoritt til fullstendig farse, og hvis de nå taper mot et godt Seahawks-lag vil ting begynne å se veldig problematisk ut for Clevelenderne. Seahawks på sin side trenger en seier her fordi de må klare å holde følge med 49ers, av alle, som faktisk begynner å se ut som de kan være litt sånn semi-legit. NFL er sprøtt noen ganger.

Vikings (3-2) mot Eagles (3-2) i Minnesota. Verden er urettferdig. Vikings er 3-2 og tied for last i sin divisjon, Eagles er 3-2 og tied for first. Uansett, i denne revansje-kampen fra NFC-finalen for to år siden kan det meste skje, og det er to lag her som begge vil være å finne i sluttspillkampen etterhvert som sesongen fortsetter, skulle man tro. Derfor blir en seier ekstra viktig, da dette også fort er to lag som kan måtte komme til å gå til sluttspillet via wild cards. Vikings er ubeseiret i Minnesota så langt i år, da, vil det hjelpe dem?

Chiefs (4-1) mot Texans (3-2) i Kansas City. Mens du ser Patrick Mahomes mot Deshaun Watson på TVen din denne kvelden, husk en ting: Bears tradet opp for å ta Mitch Trubisky mens begge disse to fortsatt var tilgjengelige.

I 22-slotten har vi fire kamper:

Cardinals (1-3-1) mot Falcons (1-4) i Arizona. To lag med et decently OK angrep som har slitt defensivt? Hey, det pleier jo faktisk å bli litt artig. Begge disse lagene er fortsatt i “kanskje bedre enn recorden tilsier hvis vi gir dem benefit of the doubt, vi er ikke helt sikker?”-kategorien, så ikke overse denne kampen bare på grunn av hvor de ligger på tabellen. Om ikke annet er det en grunn til å se på Kliff Kingsbury, som jo alltid er en god grunn.

Rams (3-2) mot 49ers (4-0) i Los Angeles. Oh my! Dette kan jo faktisk bli kamp. Et veldig godt 49ers-forsvar mot et Rams-angrep som har slitt med å gjenskape magien fra i fjor. Et punishing 49ers ground game som nå må klare seg uten fullbacken sin i en stund fremover. Dette kan gå alle veier, men hvis det går 49ers’ vei, da kommer hype-maskinen til å slå ut til tusen! Skal Kyle Shanahan få hevn mot Patriots i årets Super Bowl? Hvis vi går etter hvem som er #1 i sine conferences akkurat nå ser det jo ut til at han vil få sjansen.

Broncos (1-4) mot Titans (2-3) i Denver. Thank you, next! Neida, det er sikkert mye fint å si her. Broncos fikk seg jo endelig en seier i forrige uke, men det var mot Chargers. Titans ble fullstendig kneblet av Bills og ser ikke helt ut som at de vil være noe annet enn middelmådig i år igjen. Det er nok ikke så veldig mange som velger denne over Rams mot 49ers.

Jets (0-4) mot Cowboys (3-2) i New York. Sam Darnold er tilbake! Koselig for ham, men er det nok til å slå et Cowboys-lag som har tapt to på rad, men som så veldig gode ut før det? Enkelte statistikkere vil ha det til at Cowboys er uslåelige mot under middels-lag, men at de ikke får til noe mot over middels-lag. I så fall bør de være uslåelige igjen denne uken, for dette Jets-laget er et stykke under middels.

SNF er Chargers (2-3) mot Steelers (1-4) i Los Angeles, et ypperlig bevis på at iblant bommer nettverkene når de skal hente inn prime time-kampene sine. Steelers’ andre prime time-kamp i år som ser heller svak ut.

MNF derimot er Packers (4-1) mot Lions (2-1-1) i Wisconsin. Dette bør bli bra! Et Packers-lag med et godt forsvar og nå også et godt angrep ledet an av Aaron .. øh, Jones? Jaja, samme hvilken Aaron det er som leder angrepet så lenge ting funker! Lions på sin side har sett veldig gode ut før bye week og med seier her vil de klatre til topps i NFC North. Dette kan bli en riktig så bra kamp!

Fredag, kl. 02.20
NY Giants @ New England

Søndag, kl. 15.30
Carolina @ Tampa Bay (@London)

Søndag, kl. 19.00
Washington @ Miami

New Orleans @ Jacksonville
Cincinnati @ Baltimore
Seattle @ Cleveland
Philadlephia @ Minnesota
Houston @ Kansas City

Søndag, kl. 22.05
Atlanta @ Arizona
San Francisco @ LA Rams

Søndag, kl. 22.25
Tennessee @ Denver
Dallas @ NY Jets

Mandag, kl. 02.20
Pittsburgh @ LA Chargers

Tirsdag, kl. 02.15
Detroit @ Green Bay

(Innlegget ble redigert 09.10.19 15:16)

SalSomer
09.10.19 15:17

Jeg må bare beklage at uketråden kom på en onsdag denne uken. Jeg har vanligvis tirsdagsmorgenene ledig til å skrive på disse, men jeg har gjort noe så dumt at jeg har klart å velges inn som vara til det lokale kommunestyret, så i går var jeg på folkevalgtopplæring hele dagen.

laffano
laffanoInnlegg: 15861
09.10.19 15:40

Da er det enda verre å tape mot Colts når du sendes til opplæring! Forøvrig lykke til som vara!

Barbosa
BarbosaInnlegg: 4508
09.10.19 15:45
SalSomer: Det er nok ikke så veldig mange som velger denne over Rams mot 49ers.

Jeg er nok en av få som gjør det.

ModernMan
ModernManInnlegg: 11644
09.10.19 15:47

Hadde noen fortalt meg at dette var konsekvensene av å være sofasitter under valget så skulle jeg da klart å karre meg til et stemmelokale. Uhørt!

SalSomer
09.10.19 18:36
laffano: Da er det enda verre å tape mot Colts når du sendes til opplæring!

Så lenge vår offensive linje også får litt opplæring skal jeg leve fint med det.

TomBrady_12
TomBrady_12Innlegg: 3780
09.10.19 20:16

Jag kan ikke i min villeste fantasi se for meg et scenario hvor Giants kan sette en stopper for vår undefeated season. Organisasjonen der har det ikke i blodet.

Angående å være ubeseiret. Giants har flere wins enn 4 av lagene vi har møtt har til sammen. 

(Innlegget ble redigert 09.10.19 20:17)

TomBrady_12
09.10.19 20:19

Er det noen som har tenkt å se Dolpins mot Redskins? Tar gjerne et referat etter kampen.

Marcus-P
Marcus-PInnlegg: 10584
09.10.19 23:40

Kansas mot Houston, jeg forventer minimum 100 poeng i kampen. Kan bli en helt crazy offensiv kamp.

BennyKanin
BennyKaninInnlegg: 3645
10.10.19 10:23

Billettene til Skins@Phins er visstnok lavere enn inngang til Miami Zoo. Så spørs det om det fyller stadion...

laffano
11.10.19 06:56

Då he han sjølvaste Brady passert P. Manning på passing yards!  Nr 2 all time nå og easy win mot Giants

TomBrady_12
11.10.19 10:01

Det ble en fin score til slutt, men denne kampen var ikke pen. Vi sliter på offense. Når nr 2 og 3 reciever heter Meyers og Ozlewski, og vi i praktisk spiller uten TEs, så blir det tynt. O-line er også svekket betydelig siden i fjor. Run game er i beste fall average.

Heldigvis gjør D og special teams jobben.

Nå har vi god tid til å forberede oss på kamp mot Jets, før schedulen blir betydelig vanskeligere etter det. Jeg tror dette laget trenger noen litt tøffe kamper for å få sett hvor standarden ligger.

grock19
grock19Innlegg: 83126
11.10.19 16:49

"forberede oss på kamp mot Jets"

Joke, right? (Sorry, Gang Green, dere er de beste av oss). Neida, men BB er jo seriøs som f, du trenger jo ikke late som..

Hva er for øvrig combined record på lagene Pats har møtt hittil? 2-97-0 elns? 

Apropos høye vinnersjanser, jeg liker Football Outsiders og deres analytiske tilnærming til ting, men ingen modeller er perfekte og noen ganger får man spesielle utslag.. 49'ers 41% (!) sjanse for #1 i NFC og 56% for #1 eller #2, 16% for å vinne SB?

Der er det en svakhet med modellen med for høye utslag på lite statistisk grunnlag  

(Innlegget ble redigert 11.10.19 16:53)

grock19
11.10.19 16:56

"Dolphins (0-4) mot Redskins (0-5) i Miami. Akkurat, ja. Redskins har ny midlertidig trener, da. Det blir jo … spennende."

Ekstreemt tøft i bunnen i år.. En W kan koste dyrt! Jets jager bakfra og Bengals har vel 1. Pick p.t.

Dette er kampen ingen har råd til å vinne, så litt spennende er det jo!

ModernMan
ModernManInnlegg: 11644
11.10.19 17:18
TomBrady_12: Jeg tror dette laget trenger noen litt tøffe kamper for å få sett hvor standarden ligger.

Cowboys prøvde på det der, og jeg skjønner ikke poenget med det...

TomBrady_12
11.10.19 18:57

Grock: med unntak av en bortekamp mot Bills, så har vel de øvrige 5 lagene 3 wins. Kampen mot Steelers var dog med BIg Ben på banen, så den seieren var litt sterkere en recorden til Steelers tilsier.

TomBrady_12
11.10.19 18:59

MM: vi er jo mer eller mindre i playoff allerede, så da kan man koste på seg noen slitekamper. Hovedproblemet til Cowboys var jo at de ikke vant dem...

Wellewinhio
WellewinhioInnlegg: 14569
13.10.19 16:36

McCaffrey er rett og slett en jævlig god spiller, men rimelig suspekt takling av Bucs secondary.

(Innlegget ble redigert 13.10.19 16:36)

Hedly2
Hedly2Innlegg: 19958
13.10.19 16:36

England er heldige som får se litt CMC show. For en spiller! Morsomt å se han når han får litt grønt foran seg. 

Snakker vi tidenes beste hvite runningback? (Venter på historietime fra Sal)

(Innlegget ble redigert 13.10.19 16:39)

Wellewinhio
13.10.19 16:50

To fumbles på Winston på rad der, i tillegg til to INT i første half. Ikke en bra start på kampen for han.

Hedly2
13.10.19 16:51

Winston er virkelig en turnovermaskin... Jeg vil se Tua eller Herbert med disse våpnene til Bucs med Arians som HC neste år.

SalSomer
13.10.19 16:56

John Riggins er vel den hvite running backen med mest cred. Eventuelt kan man gå tilbake til den tiden da de fleste spillerne var hvite (av litt deprimerende grunner) og trekke frem sånne legender som Bronko Nagurski som var rimelig legendarisk for sin størrelse og styrke eller Red Grange som var det første face of the league og en fyr som folk kom for å se når han spilte og alt sånn. I nyere tid har vi Mike Alstott som var en viktig del av Bucs’ mesterskapslag, men han var en fullback, ikke en halfback. 

SalSomer
13.10.19 17:03

Rett og slett de snåleste siste 2 minuttene av en half jeg noen gang har sedd, avsluttet med et fair catch kick av alle ting! Så fantastisk! Det beste jeg har sett!

Oppsummert: Fire possessions, to fumbles, en RB som bare skal løpe ut klokka og klarer å gå OOB, en WR som dropper en enkel first down, et lag som blir flyttet 15 yards tilbake på punten pga 3 false starts og så til slutt et bommet fair catch kick som bare var mulig å forsøke pga de 15 yardsene i penalties. Alt innenfor 2 minutter.

Hvis du gikk glipp av dette, beklager. 

(Innlegget ble redigert 13.10.19 17:13)

laffano
13.10.19 18:05

Cam newton era over? Allen i fyr!

laffano
13.10.19 18:09

Snodig 2 pt conversion der buccs!

Wellewinhio
13.10.19 18:14

Bucs har helt stoppet CMC i andre half. Har vel negative meter i denne halfen.

grock19
13.10.19 18:22

Lol. Bra stopp, men Bucs mekket å dra Panthers inn i RZ. 

Hedly2
13.10.19 18:24

Bucs har et av ligaens beste running D. Stopper CMC fullstendig også tidligere i sesongen, så er ikke overrasket over at de sliter med å løpe ballen rett opp i fanget til Vita Vea og co hele veien.

SalSomer
13.10.19 18:28

Hvorfor gir ikke Panthers grinde-klokke-løp i en nesten avgjort kamp til noen som ikke er deres MVP-kandidat som var på skadelisten tidligere i uken?

Wellewinhio
13.10.19 19:02

Winston med 5 INT i denne kampen nå.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg