Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NFL Uke 7

NYTT TEMA
SalSomer
SalSomerInnlegg: 8603
15.10.19 15:52

Uke 7 - Snart halvveis, snart over

Vi er nådd uke 7. Bills (4-1), Bears (3-2), Colts (3-2) og Raiders (3-2) kommer tilbake fra bye. Panthers (4-2) må avbryte sin rekke på fire seire på rad for bye week, mens Browns (2-4) kan bruke tiden til å rette opp skuta igjen. Steelers (2-4) og Buccaneers (2-4) er også på bye week denne uken.

TNF denne gangen går i Denver, der Broncos (2-4) og Chiefs (4-2) møtes. Broncos har fått blod på tann etter to seire på rad, mens Chiefs er på vei inn i panikkmodus etter at en nydelig sesongstart har blitt skakkjørt av skadeproblematikk og et forsvar som tilsynelatende er enda mer porøst enn det var i fjor. Som en artig fakta kan man nevne at disse lagene ennå har til gode å vinne (eller tape) samtidig i år, og det vil jo da nødvendigvis fortsette denne uken også.

Søndag kl. 19 har vi åtte kamper å velge mellom:

Packers (5-1) mot Raiders (3-2) i Green Bay. Packers fikk rimelig mye negativ oppmerksomhet for måten de vant MNF-kampen på i forrige uke, med fokus på dommeravgjørelser. Fans sutrer jo over dommeravgjørelser hver uke, men det toppet seg litt med dette. Nå møter de atpåtil et lag som den dag i dag fortsatt sutrer over det som faktisk var en helt korrekt avgjørelse ifra 1972 (og også fra 2001), så her kan det fort bli baluba om noe skulle gå galt for mennene i zebrastriper. Det er jo synd om det skal være fokuset før en kamp, men sånn er det kanskje blitt.

Falcons (1-5) mot Rams (3-3) i Atlanta. Super Bowl-hangovers, dere. De er kjipe saker. Falcons lider fortsatt av sin, Rams er på vei inn i sin. For Falcons del er det et svakt forsvar som holder igjen et angrep som ikke klarer å veie opp, mens for Rams kan det rett og slett være at de har tapt noen kamper mot veldig god motstand nå. De så dog ikke helt på ut mot 49ers. Vil Gurley kunne være tilbake til kampen? Vil det være til hjelp for dem?

Redskins (1-5) mot 49ers (5-0) i Washington. Det ble seier på første forsøk for Redskins under ny trenerledelse. Adrian Peterson ble brukt mer og ting så bedre ut. Nå spilte de riktignok mot et lag som gjorde alt de kunne for å tape, og det kan de ikke forvente at et #1 seed-jagende 49ers-lag vil gjøre. Kyle Shanahan vil nok være klar for å straffe gamle kjente i denne kampen, og han vil nok ikke rote bort noen to-point-conversions på slutten av kampen om han skulle trenge å gjøre det.

Colts (3-2) mot Texans (4-2) i Indianapolis. Dette kan se ut som det blir kampen om divisjonstittelen i AFC South, etter at Jags og Titans har falt litt av. Vinneren her kan i hvert fall ta med seg en grei fordel inn i den andre halvdelen av sesongen. Da er det kanskje fordel Colts at de er hjemme og har hatt en uke med hvile? Eller vil Deshaun Watson og resten av Texans-laget kunne gjøre opp for ulempen de har på dette punktet?

Lions (2-2-1) mot Vikings (4-2) i Detroit. Med forbehold om at Ford Field ikke er oversvømt av Lions-fans’ tårer så vil denne kampen bli spilt. Detroit ligger sist i det som ser ut som årets beste divisjon, men har fortsatt greit hang på både divisjonen og wild card, men med tap begynner de å henge faretruende langt etter. Vikings på sin side var tilbake til god offensiv produksjon igjen etter en monsterkamp av Stefon Diggs forrige uke. Kan de fortsette på det gode sporet, eller vil de falle tilbake til gamle synder?

Bengals (0-6) mot Jaguars (2-4) i Cincinnati. To lag med lite å spille for og lite å rope hurra for så langt i sesongen. Jaguars har fortsatt ligaens artigste quarterback i Gardner Minshew, da, mens Bengals har ligaens mest anonyme, kjedelige og ikke-særlig-pene-å-se-på QB/HC-combo i Andy Dalton og Zac Taylor. Så da må det vel være fordel Jaguars?

Giants (2-4) mot Cardinals (2-3-1) i Arizona. Apropos HCer som er pene å se på, Zac Taylors rake motsetning Kliff Kingsbury skal til New York. Ligaens strammeste mann i verdensmetropolen New York, det bør bli god TV! I en kamp mellom lag som har falt raskt bakpå i sluttspillkampen er dog kanskje ikke Kliff Kingsburys playboy-looks og vidunderlige offense nok, i hvert fall ikke hvis Giants får Saquon Barkley tilbake. Barkleys situasjon er nok den store snakkisen før denne kampen, i hvert fall, spesielt blant de som har ham i fantasy (som undertegnede).

Bills (4-1) kommer til å gå til 5-1 mot Dolphins (0-5) i Buffalo denne helgen, og inntil Dolphins viser at de er interessert i å forsøke å vinne kamper kommer de ikke til å få en lenger pre-game-hype enn som så.

I 22-slotten har vi tre kamper:

Titans (2-4) mot Chargers (2-4) i Tennessee. Titans forsøkte å bytte QB forrige uke, det hjalp lite. Nå kastet riktignok Tannehill flere yards og bare 1 INT mot 2 for Mariota, men poengene på tavlen ble fortsatt 0. Hvem som starter her er vel litt uvisst, men det kan vel fort være Tannehill. Chargers på sin side setter fortsatt sin lit til Phillip Rivers, selv om starten på årets sesong ikke har vært oppløftende. Hunter Henry er tilbake, da, og han gjorde jo ting greit forrige uke. Kanskje kan de bygge på det?

Seahawks (5-1) mot Ravens (4-2) i Seattle. Dette bør bli en god kamp! To lag som historisk i nyere tid har vært basert på forsvar, men som nå gjør mer og mer spennende ting offensivt. Super Bowl-vinnende hovedtrenere. Lag i sluttspillkamp. Veldig åpent! Denne kampen har potensiale til å ha alt, så med andre ord vil den vel ende opp i en useelig snooze-fest.

Bears (3-2) mot Saints (5-1) i Chicago. Bears-hypen fikk seg en solid nesestyver i London for to uker siden, men det var i London. Nå har de anledning til å rette opp skuten mot et Saints-lag som er uten Drew Brees, det burde jo være en overkommelig oppgave. Sånn bortsett fra at Teddy Bridgewater ennå har til gode å tape en kamp etter at han tok over for Brees, da, og at Saints fortsetter å rulle over motstanden. Dette er også en kamp med mye potensiale, og en det er verdt å få med seg.

SNF er Cowboys (3-3) mot Eagles (3-3) i Dallas. Fordi hele verden elsker NFC East, så da må vi gi dem så mye primetime som bare mulig. For de er jo så gode. Denne kampen er mellom det som akkurat nå utgjør 66% av samtlige .500-lag i ligaen akkurat nå, og den er også kampen om toppen i divisjonen. Middelmådighet regjerer i øst, altså. 

MNF er Jets (1-4) mot Patriots (6-0) i New York. Med Sam Darnold tilbake fra kyssesyken er Jets igjen uslåelige, og dermed bør det bli lett seier mot Patriots, som jo ikke har spilt mot noen gode lag ennå og alt det bla-blaet der. Tja, eller kanskje ikke. Det store spørsmålet i denne kampen er dog ikke noe om Darnold eller Bell eller Brady eller Pats-forsvaret, men heller - når Jets må spille natt til tirsdag, vil alkoholkonsumet her inne fortsatt nå faretruende nivåer?

Fredag, kl. 02.20

Kansas City @ Denver

Søndag, kl. 19.00

Oakland @ Green Bay
LA Rams @ Atlanta
San Francisco @ Washington
Houston @ Indianapolis
Minnesota @ Detroit
Jacksonville @ Cincinnati
Arizona @ NY Giants
Miami @ Buffalo

Søndag, kl. 22.05
LA Chargers @ Tennessee

Søndag, kl. 22.25
Baltimore @ Seattle
New Orleans @ Chicago

Mandag, kl. 02.20
Philadelphia @ Dallas

Tirsdag, kl. 02.15
New England @ NY Jets

Dr_Who
Dr_WhoInnlegg: 749
15.10.19 20:07

Etter å ha fulgt litt med tipper jeg at Seattle ligger under 10-17 til pause, og vinner 33-31 etter touchdown i siste angrep!

TomBrady_12
TomBrady_12Innlegg: 4021
15.10.19 21:08

Jeg ønsker å bidra til å skape litt stemning før MNF:

Jets er dust.

SuperChargers
SuperChargersInnlegg: 4721
15.10.19 22:03

Æsj, har vi ikke bye-week nå heller? Da holder jeg meg unna.

ModernMan
ModernManInnlegg: 11836
15.10.19 22:13

NFC East blir plassert i prime time for å beholde noen fans i Europa. Færre som ser, færre som faller av.

Wellewinhio
WellewinhioInnlegg: 14667
15.10.19 22:33

Marcus Peters tradet til Ravens visstnok. 

svenna99
svenna99Innlegg: 11131
16.10.19 02:34

Jalen Ramsey trada fra Jags til Rams! To 1st rd picks + et 4th round pick

(Innlegget ble redigert 16.10.19 02:35)

-Jolla
-JollaInnlegg: 17755
16.10.19 03:37
SalSomer: Fordi hele verden elsker NFC East, så da må vi gi dem så mye primetime som bare mulig.

Beste divisjonen. Ferdig snakka.

Barbosa
BarbosaInnlegg: 4612
16.10.19 08:41
SuperChargers: Æsj, har vi ikke bye-week nå heller? Da holder jeg meg unna.

Takk det samme. Ser ikke akkurat veldig fram til denne kampen. Men dere tar nok Tennesseee greit. 

SuperChargers
SuperChargersInnlegg: 4721
16.10.19 18:45
Barbosa: Takk det samme. Ser ikke akkurat veldig fram til denne kampen. Men dere tar nok Tennesseee greit.

Du tror det ja? Samme Chargers som knuste 1-4 Steelers med GOAT Devlin Hodges som QB? Eller Chargers som slakta 0-4 Denver Broncos? Begge var "hjemmekamper".

Titans kommer til aa leke med oss.

Barbosa
BarbosaInnlegg: 4612
16.10.19 19:57
SuperChargers: Du tror det ja?

Jeg er jo ikke veldig optimist, men det har jo heller ikke Chargers-fansen grunn til å være om dagen. Forsvaret til Titans er jo decent, det samme kan man ikke si om angrepet. Nå er det bekreftet at Tannehill starter som QB. 

laffano
laffanoInnlegg: 16515
18.10.19 02:40

Dette er en slite kamp for Chiefs!  Broncs leder allerede!

LOok at dat! Mahomes  litt heldig pass og TD Chiefs og 7-7 i 1. Qtr 

(Innlegget ble redigert 18.10.19 02:42)

VFK1989
VFK1989Innlegg: 1001
18.10.19 02:45

Skjønner ikke logikken med 2pt på første TD, mot Chiefs. 

SalSomer
18.10.19 02:45

Det er 7-6 da. Broncos feilet på two point conversion. 

Jeg er fryktelig lite hyped for denne kampen. Var sånn at jeg nesten vurderte å se den i opptak. Dette forsvaret er så deprimerende, og starten deres i dag hjalp ikke mye på. 

laffano
18.10.19 02:47

Sal følger nøye med =D trøtt etter å ha stått opp med yngste ungen i flokken my bad ;-)

VFK1989
18.10.19 02:48

Er på pub i Chicago, vært våken 23 timer pga. tidlig avgng fra Norge og må klare å holde kampen ut for å få døgnrytme over dammen.. Grei nok underholdning så langt i det minste. 

(Innlegget ble redigert 18.10.19 02:48)

laffano
18.10.19 02:49

Fornøud med defensen i dette drive da SAl? ;) Flacco roter og de kpm seg ikke ut av egen RZ ;)

SalSomer
18.10.19 02:52

Her var Forsvaret på, det skal jeg si. Men jeg er ikke helt solgt for at det vil fortsette riktig ennå. 

laffano
18.10.19 02:54

Ser ut som D i begge lag har våkna nå FG good for chiefs og 10-6*

laffano
18.10.19 03:03

Spenstig Fake punt men endte dårlig gitt!

SalSomer
18.10.19 03:05

Det der må ha vært en av de dårligste og mest stakkarslige fake punt-forsøkene jeg har sett. Han burde rugby stylet den når han så hvilken vei det gikk. 

laffano
18.10.19 03:10

Mahomes out!

Hvorfor riskiere å skade seg når de kunne tatt FG istede for å brawle inn 1 yard?!?

(Innlegget ble redigert 18.10.19 03:10)

SalSomer
18.10.19 03:14

Oh, yeah, Matt Moore er virkelig mannen til å inspirere confidence in a season. Gratulerer til Broncos med at de tar divisjonen by default, da. 

VFK1989
18.10.19 03:15

Vil ikke ha Mahomes skadet nå foran neste søndag, en av grunnene til at vi reiste for disse to kampene var for å se shootout mellom han og Rodgers. :/

laffano
18.10.19 03:15

13-6 og jeg legger meg sku gjerne sett mer men med 3 unger blir det hardt

VFK1989
18.10.19 03:20

Default ser ut å være å ta litt i.. ;) 

SalSomer
18.10.19 03:21

Forsvaret vårt spiller endelig som de bør og får endelig press på QBen, og allikevel føler jeg meg bare død på innsiden pga Mahomes. 

VFK1989
18.10.19 03:26

Var det ACL som røyk, eller? Madden course forsetter... 

SalSomer
18.10.19 03:35

De snakker om dislocated knee. 

VFK1989
18.10.19 03:42

Da blir det vel fort 4-6 uker før han er skikkelig mobil igjen. Men kan vel spille igjennom det litt før? Har sett spillere komme tilbake i kamp med dislocated schoulder, men er vel litt anderledes naturligvis. 

(Innlegget ble redigert 18.10.19 03:43)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg