Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

MLB 2020

NYTT TEMA
KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 54325
25.02.20 21:47

Trist beskjed, Luis Severino fikk bare tre starter i regular season i fjor, nå trenger han Tommy John. Vil vel slite med å rekke seriestart neste år også. Ikke godt å si hvordan det skal gå, skal litt til å komme tilbake etter å ha mistet nesten to sesonger. 

Cantona1966
Cantona1966Innlegg: 182
29.02.20 23:11

Ser frem til baseball. De spiller et hinsides antall kamper, men det er nå sånn det er. Kjører en liten prediction for hver divisjon under:

AL EAST: Her vinner Yankees lett. Komplett lag all over, solid starting pitching, god bullpen, mye bra bats jevnt over og. Kan Judge finne tilbake til formen fra 2017 når han ble snytt for en MVP? Min soleklare favoritt til å vinne World Series. Rays er et svært godt drevet lag som får mye og av lite og kan absolutt komme seg til playoffs i år og. Spiller dog på ligaens desidert dårligste og mest usjarmerende stadion og det er for min del synd. Red Sox kan slå fra seg, men de mista Mookie og det vil merkes. Til tross for det er det fortsatt mye bra der,  men jeg tror de skal jobbe hardt for å komme til playoffs. Blue Jays har hatt en suksessfull rebuild og vil bli veldig bra i årene som kommer, mens Orioles er et veldig anonymt lag og vil være veldig dårlige i år, mens de håper at de får draftet seg til noen spillere som kan bidra i fremtiden.

AL CENTRAL: Tror Twins tar denne divisjonen relativt greit, mye bra der. Indians er og et solid lag som kan skape litt furore, Clevinger og Bieber er gode pitchere, skal mye til for at de tar seg til playoffs, men kan absolutt være mulig. White Sox og Royals må håpe at flere av sine yngre prospects kan slå til, men de når ikke playoffs. Detroit Tigers er i en rebuild og har førstevalget i draften som kommer. Kanskje vi får se Casey Mize i løpet av året? Tipper de satser tungt på pitching da Tigers sitt stadium er et mareritt for hitters.

AL WEST: Sterk divisjon. Her kan for min del både Angels, Athletics og Astros vinne. Mike Trout, den beste spilleren i baseball har fått selskap av Rendon og det er en duo det lukter krutt av, men Angels sin pitching er ikke noe særlig, og tror det blir en stor akilleshæl. Astros har vært "the center of attention" denne offseason og de vil neppe få særlig gode mottagelser på stadioner rundt om. Klarer de å slå tilbake etter alt hysteriet? Det blir spennende å se. Personlig har jeg tro på Athletics, god pitching og gode utespillere, veldig avhengig av Matt Chapman som de håper tar ytterligere steg. Rangers har ny storstue og fått en ny starting pitcher i Corey Kluber, som de håper har fått rehabilitert seg godt. Seattle Mariners har vært veldig anonyme veldig lenge og blir neppe noe mindre anonyme i år.

NL EAST: Nok en sterk divisjon. Nationals vant overraskende World Series i fjor, men har mistet Rendon. På en annen side beholdt de Strasburg og Juan Soto forventes å bli enda bedre i år, kombinert med at lineupen er omtrent den samme som i fjor så er de definitivt i playoff-contention. Braves, Mets og Phillies har og mye bra jevnt over, men regner med at et av disse lagene nok skuffer litt. Phillies er revansjelystne og har mye bra utespillere, mens de har forsterket pitchingen litt og. Meget avhengige av at Bryce Harper og Aaron Nola leverer på sitt toppnivå. Mets har kanskje ligaens beste pitcher i Jacob DeGrom, men mangler litt kvalitet jevnt over som gjør at jeg ikke har sånn veldig tro på playoffs for dem. Tror fort Braves kan vinne divisjonen i år igjen, Acuna Jr var i MVP-diskusjonen i fjor og de er jevnt over et veldig bra lag. Marlins er i rebuild og kommer til å bli spist opp i denne divisjonen, noe jeg regner med at de vet selv og.

NL CENTRAL: Solid divisjon. Reds har vært veldig aktive denne offseason og har hentet mye bra. Har troa på at de leverer en veldig bra sesong. Brewers er for min del favoritten her, mistet meget viktige Christian Yelich mot slutten av sesongen i fjor noe som påvirket dem i i den avsluttende delen av sesongen og playoffs. Solid pitching og de har ligaens beste closer i Josh Hader. De slår nok kraftig tilbake. Cardinals er og et bra lag som man ikke kan utelukke når man snakker om playoffs. Flaherty tar nok ytterligere steg, mens Goldschmidt må levere varene om de skal ha noe håp. Cubs er heller ikke et dårlig lag, men ikke godt nok til å gjøre fra seg i denne divisjonen, florerer og mye rykter rundt Kris Bryant som er inne i sitt siste år før han blir en free agent. Pirates ser ikke bra ut og kommer ikke til å være noe spesielt bra på en god stund. 

NL WEST: Eneste divisjonen uten et veldig svakt lag som skiller seg ut, men uansett her skal Dodgers vinne relativt enkelt. De er min favoritt til å vinne NL og møte Yankees i World Series. Hentet Mookie Betts og David Price som forsterker et allerede stacka lag. Bellinger håper å bygge på fjorårets MVP-sesong, mens Buehler nok ønsker å melde seg inn i kampen om CY Young. Diamondbacks overrasket mange i fjor og har hentet inn legendariske Madison Bumgarner. De kan bite godt fra seg, men tviler på at de kan nå playoffs. Giants har gamle travere som Hunter Pence, Evan Longoria og Buster Posey fortsatt, men svak pitching. Blir nok ikke noe playoffs på dynastiet for et tiår tilbake, mens man nok ser konturene av en rebuild som er i gang. Rockies skuffet stort og Nolan Arenado har vært i trade diskusjoner i hele denne offseason. Blir spennende å se om de kan slå tilbake. Padres har hatt en fin rebuild og har mye bra nede i systemet som er klare for å entre MLB snart. Paddack og Tatis Jr. forventes å ta ytterligere steg og de håper at Machado kan spille på det nivået som ga han $300 millioners kontrakt etter en litt trøblete debutsesong.

En knapp måned til Opening Day nå så dette blir bra!

(Innlegget ble redigert 29.02.20 23:18)

KingKongHalvor
03.03.20 23:24

Blir ingen lett start i år heller. Severino borte hele sesongen, Paxton ute et par mnd. Hicks ikke tilbake før i juni, og hverken Stanton eller Judge rekker seriestart. Outfield blir bittelitt satt tilbake. 

BaseballErMoro
BaseballErMoroInnlegg: 1609
12.03.20 21:30

Vi får se om det blir en start i det hele tatt i år. Opening Day er utsatt i minst 2 uker. Lurer på hvordan de skal få til dette hvis det blir utsatt enda lenger, noe som jeg tror kan skje.

KingKongHalvor
12.03.20 21:36
BaseballErMoro: Vi får se om det blir en start i det hele tatt i år. Opening Day er utsatt i minst 2 uker. Lurer på hvordan de skal få til dette hvis det blir utsatt enda lenger, noe som jeg tror kan skje.

Det blir en amputert grunnserie i såfall, dette har de erfaring med der borte fra før, men da har det gjerne vært streiker eller lockout.
Håper det blir noe i hvertfall.

BaseballErMoro
12.03.20 22:27

Det har du helt rett i Halvor. Så lenge det er forsvarlig å spille, så får de til noe. Baseball er jo utrolig viktig i det landet, selv ikke to verdenskriger har klart å ødelegge helt. Bare den idiotiske streiken i '94 som har gjort det.

BaseballErMoro
16.03.20 12:42

Dersom hele sesongen skulle gå i vasken (gud forby) så kan Mookie havne i Boston igjen, uten å h spilt en kamp for Dodgers. Han har kun 1-års kontrakt. 

KingKongHalvor
19.03.20 22:33

Chris Sale må ha Tommy John, så han er ute i et år. Skulle det bli noen sesong, så ser det ikke bra ut for Red Sox.

BaseballErMoro
25.03.20 18:18

2020 ser ikke bra ut for noen uansett:)

Syndergaard skal også ha Tommy John.

BaseballErMoro
27.03.20 23:50

Vi prates om et snaut år folkens.

Kan ikke tenke meg at det blir mulig å drive Major League Slåball i år. Heldigvis har jeg ps4 og MLB Tthe Show. Og nå har jeg blitt permittert fra jobben.

laffano
laffanoInnlegg: 17143
28.03.20 09:09

Hva er Tommy john? 

Og nei det blir ikke noe mer idrett i år....

Med tanke på Trumps naivitet så blir det nok lenge til amerikanerne får opp sporten i usa

KingKongHalvor
28.03.20 11:46

Tommy John surgery er et begrep oppkalt etter en tidligere pitcher som var den første som gjennomførte denne operasjonen og kom tilbake i spill igjen. Er vel en komplisert albueskade som tidligere førte til karrierestans. Nå er man ute 12-14 mnd. 

(Innlegget ble redigert 28.03.20 11:46)

osloblade
oslobladeInnlegg: 4481
28.03.20 17:35

Nei ser ikke lovende ut for spill, men krysser fortsatt fingrene for at det blir noe action før vinteren kommer. 

BennyKanin
BennyKaninInnlegg: 3763
29.03.20 11:12

Så lenge man kommer i gang i løpet av juni/juli burde vel man få til en sesong. Med vesentlig færre kamper selvfølgelig. 

KingKongHalvor
10.04.20 19:19

Hørte nå at man vurderer muligheten for å flytte alle lagene til Arizona og spille kamper der på 10 forskjellige baner, uten publikum. Skulle være mulig å komme i gang i midten av mai. Men mye logistikk som må løses. Høres spennende ut!

BaseballErMoro
12.04.20 16:49

Jeg er litt mer optimistisk nå, enn jeg var før. Det høres jo mulig ut å få til dette. Spille en del double-headere og noen 7-innings kamper. Det vil nok bli et problem å få spillerne til å gå med på at de må være borte fra familiene sine i månedsvis. Og hva skjer hvis en spiller eller trener får viruset? Går hele greia i vasken da? Spennende å se hva som skjer framover.

Barbosa
BarbosaInnlegg: 4685
13.04.20 23:01

Har det vært snakk om noe form for lønnskutt for spillere/støtteapparat? Vil jo tro MLB som alle andre ligaer vil strekke seg langt for å få gjennomført sesongen. Står mye penger på spill.

Barbosa
BarbosaInnlegg: 4685
22.04.20 12:02

Ser totredjedeler av MLB klubbene kommer til å betale lønn til de ansatte iallefall ut mai. 

MadBum
MadBumInnlegg: 9729
02.05.20 22:32

Giants kjører mye bra på Facebook om dagen.

I går viste de hele kampen der Jonathan Sanchez dro til med no-hitter fra 2009. Ble sittende å se på de tre siste innings. Deilige greier.

BaseballErMoro
28.05.20 17:22

Nå ser det mørkt ut for slåball i 2020. Hvis det i det hele tatt blir praktisk mulig å spille, så blir neppe spillere og eiere enige. Det er ikke mye tid igjen å forhandle på heller, spillerne må ha en slags spring training før det hele starter. Jeg tror planen var å ha opening day 4. Juli.

laffano
31.05.20 19:28

Ser Korea og japan spiller baseball men ikke amerikanerne? =/

Cantona1966
10.06.20 16:30

Gått litt under radaren dette, men litt MLB-action får vi i natt for første gang på lenge. Det er duket for 2020 MLB Draft. Her kan jeg på ingen måte påberope meg å ha førstehåndskunnskap, men det er jo interessant åkke som, da det er gjennom draften(og international signings) lagene finner sine neste superstjerner som skal lede dem til World Series suksess. 

Ganske straight forward, ikke noe draft lottery som i andre ligaer, de lagene med den dårligste regular season recorden velger først. Detroit Tigers har førstevalget, så følger Baltimore Orioles, Miami Marlins, Kansas City Royals og Toronto Blue Jays.

Den beste spilleren i draften skal tilsynelatende være Spencer Torkelson, en 21 år gammel first baseman som de siste årene har spilt college baseball for Arizona State. Som freshman slo han ikke ukjente Barry Bonds sin skolerekord for antall home runs av en freshman og hadde totalt 53 home runs på sine 3 år i college. 

Den beste pitcheren i draften i følge eksperter er Asa Lacy, også han 21 år og har spilt college baseball for Texas A&M. Som sophomore hadde han en 8-4 record med en 2.13 ERA og 130 strikeouts.

Den beste high school spilleren som er spådd å bli valgt først er Zac Veen, en 18 år gammel outfielder som har spilt high school baseball i Florida. Som junior hadde han en batting average på .414 og 36 stolen bases. High school spillere er som regel prosjekter og bruker fort et par år lenger enn spillere som har spilt college baseball på å komme opp, men denne spilleren skal visstnok ha et skyhøyt potensialet. 

Kan legge til at som følge av sign stealing skandalen så har ikke Houston Astros noe pick i første og andre runde, mens Boston Red Sox heller ikke har noe valg i andre runde av samme grunn.

Cantona1966
10.06.20 23:04
Cantona1966: Det er duket for 2020 MLB Draft

Noe jeg glemte å nevne er at årets draft er forkortet til 5 runder, mens planen er at man skal forkorte 2021 draften til 20 runder. Normalt sett har det vært rundt 40 runder. Eierne skal over tid ha pushet for å få ned antall runder for å spare utgifter, mens det at draften i år er kun 5 runder har nok med den pågående pandemien å gjøre og de uforutsette økonomiske konsekvensene det har medført.

Alle lag har mulighet til å signere et ubegrenset antall udraftede spillere for en signeringsbonus på $20.000, men det er ventet at et større antall high school spillere enn tidligere heller tar college ruten. 

KingKongHalvor
24.06.20 09:09

Da er snart ventetiden over!

Rob Manfred sa i går at sesongen mest sannsynlig starter 23.-24. juli, og at man legger opp til en grunnserie på 60 kamper. «Spring training» starter 1. juli. 

BaseballErMoro
24.06.20 13:10

Det blir mange nye regler. Jeg leser at det ikke er lov å spytte! Det inkluderer å spytte solsikkefrø! Snus er heller ikke lov. Men det er tillatt med tyggegummi. Det får da være grenser! 

osloblade
oslobladeInnlegg: 4481
24.06.20 14:35

Baseball, baseball, baseball! Er godt å se at det er håp for litt action i år. 

laffano
24.06.20 16:26

Blue jays!!!!!

KingKongHalvor
24.06.20 22:25

"Extra-inning games will start with a runner on 2nd base"

Er vel for å spare pitcherne, det er jo relativt brutalt med 60 matcher på 66 dager. Ser for meg at det blir bunting til 3.base og sac fly.

laffano
25.06.20 07:45

Spenstig med 2nd base runners!

KingKongHalvor
01.07.20 07:33

Så blir det spekulert i om Barry Bonds skal gjøre comeback for Giants i en alder av 55. Kort sesong og DH i alle matcher skal visstnok gjøre dette mulig. Ville unektelig skapt en del blest. 

https://www.google.no/amp/s/aroundthefoghorn.com/2020/06/27/sf-giants-barry-bonds-dh-2020/amp/

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg