Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NBA Playoffs 2020 - the bubble edition

NYTT TEMA
Bagley-Towns

Bagley-Towns
14.10.20 09:17

Lakers er flinke til å få mange til å føle seg inkluderte i mesterskapet.

Pelinka i kontakt med Magic, Kobe-familien og Bradley, AD prater med Cousins. Man vil belønne de som har bidratt, selv om de ikke var med inn i ''bobbla''. Det begynner å bli merkelig at så mange andre GMs og andre i FO'ene rangerer foran Pelinka. Først og fremst virker han som en fyr som ikke lar stolthet gå foran det som er rett. Han velger heller å utvikle seg selv, enn å stå på det han måtte ha ment en gang i tiden.

LBJ91

LBJ91
14.10.20 21:30

BS/Russillo pod med Jared Dudley

Anbefales på det sterkeste, Dudley har en stor fremtid i media når karrieren er over

Bagley-Towns

Bagley-Towns
15.10.20 10:14
LBJ91: Anbefales på det sterkeste, Dudley har en stor fremtid i media når karrieren er over

Litt mer skeptisk til at han vil fortsette. Som jeg har skrevet tidligere så får man inntrykk at han har vært en utrolig verdifull lagspiller i garderoben. På den andre siden så er spørsmålet om man kan bruke en plass på en som ikke drar sportslig. Det hele kommer vel an på HVOR viktig han er i garderoben.

Per nå:

KCP - har PO, noe som var nesten garantert at han ville utløse før sluttspillet. Nå er spørsmålet om han kan få mer, og derfor opter ut?

Danny Green - 1 år igjen av kontrakten

LeBron - 2 år igjen (siste året PO)

AD - Har PO på sitt siste år i nåværende kontrakt. Han opter ut vil jeg tippe, og deretter signerer ny 1+1 kontrakt (2 år, siste PO)

Dwight - FA, om han har fokus på det sportslige, så tar han 1y teamfriendly kontrakt med Lakers. Skal Lakers være helt sikre, så må de nok tilby han MLE.

Kuz - 1 år igjen av rookie-kontrakten, deretter kan vel Lakers bruke ''early Bird rights'', og gi han mye så lenge de vil betale luxury-tax

Caruso - 1 år igjen på kontrakten

Rondo - 1 år, PO igjen. Om han går for et nytt mesterskap så opter han inn.

JR - skal vel ut. Enten legge opp eller til et annet lag. Kan ikke se at Lakers har plass til han.

Dudley - Er han ekstremt viktig for kjemien i laget så okay, la han få en ny kontrakt.

Dion - Neppe med videre

Cook - 1 år igjen av nåværende kontrakt

JaVale - PO for neste sesong, er vel nesten garantert at han opter inn.

Bradley - Har også PO for neste sesong, og antar han opter inn siden den kontrakten er fair for begge parter.

THT - 1 år igjen av rookie-kontrakten, her skulle jeg tro at begge parter har interesse av å forlenge den med 1 år. For Lakers så vil det være feil å utvikle han til NBA spiller, og så måtte la han gå neste offseason, og for THT så vil garanterte penger være attraktivt.

Markieff - FA, Her det vel sikkert at Lakers tilbyr han vet's minimum, og så kan nok Markieff få mer annet sted, så må han velge penger eller være med på et topplag. 

Da er vi allerede oppe i 16 spillere for 15 plasser. Om JR, Waiters og Dudley går er det ledig to plasser. Cousins skal ha en av de, og så er spørsmålet om noen av JR, Dion eller Dudley er mer attraktivt enn hva man kan finne på FA-markedet?

Bagley-Towns

Bagley-Towns
17.10.20 07:24

Nesten en uke etter, og det deiligste med trofeet i hendene på AD og LeBron er fortsatt lettelsen over at de nå kan spille neste sesong med  langt lavere skuldre, og at man også kan det som seer. For egen del, uansett hvor lavt man prøver å legge forventningene, så var følelsen hele tiden at alt utenom å vinne hele greia kom til å kjennes dårlig ut. Akkurat det skal bli jævla deilig å slippe neste sesong, for da kan man hele tiden tenke på at de har vunnet! 

Når man ser tilbake på sesongen, så var Lakers styrke at nesten alle rollespillerne har et bunnsolid fundament i godt forsvarsspill. Etter LeBron kom tilbake til Cleveland for sin andre periode, så var det hele tiden snakk om å ha gode long range skyttere rundt han, det som kjennes veldig mye bedre i Lakers, er at alle skytterne og de som skal fungere offensivt rundt LeBron (og AD), de har med sitt gode forsvarsspill mye mer å spille på. Caruso, Bradley, Green, KCP (og playoff-Rondo) må ikke sette 3ere med veldig god prosent for å bidra, de har alltid forsvarsspillet i bunn. Det er vel det jeg mest tar med fra sesongen, når det gjelder sammensetningen rundt LeBron og AD; fokuset på 3-and-D, må ha minst like stor fokuset på D. Der lykkes Lakers spesielt godt!

TrueTopRed

TrueTopRed
17.10.20 12:04
Bagley-Towns: nå kan spille neste sesong med  langt lavere skuldre

Jepp, og spesielt for AD tror jeg det blir viktig. Håper Lakers får addet noe bra i dette vinduet, og sendt Kuz og Green et annet sted.

Håper på at Boggie signer.

Bagley-Towns

Bagley-Towns
17.10.20 15:35

Greia med Kuz er at med så lav lønn, så må han nesten være del av en større pakke. For i et direkte bytte, så kan han kun trades mot en spiller med tilsvarende ‘’lav’’ lønn. 

Jeg har skrevet en del negativt om Kuzma, det ut fra at han ble lansert som Lakers tredje beste spiller før sesongen. Men i sluttspillet, og finals, så mener jeg motsatt av mange andre. Han har fått kritikk for at statsene er dårligere. Jeg mener det er meget bra at Kuz forstod rollen sin utover i sluttspillet, og tok få skuddforsøk. Jeg er faktisk mer positiv til å beholde Kuz om han fortsetter å forstå at rollen er som scorer i grunnserien, og at han får langt færre skuddforsøk og poeng i sluttspillet!

TrueTopRed

TrueTopRed
17.10.20 15:41
Bagley-Towns: Greia med Kuz er at med så lav lønn, så må han nesten være del av en større pakke.

Selvfølgelig litt som med D Russell den gangen.

En pakke der man slenger med Green og litt annet smått å godt. Må da kunne bake inn Kuz i en deal der man faktisk ender opp med noe bra tilbake.

Skal noen være villige til å ta Green så må man ha noen oppsider i den dealen, og der kan Kuz kanskje være agnet å bruke.

Men det overlater jeg til årets GM Pelinka ;)

(Innlegget ble redigert 17.10.20 15:49)

Bagley-Towns

Bagley-Towns
18.10.20 07:14

Så har du greia med Danny Green også å ta med i vurderingen :)

Dønn solid forsvarsspiller og tallene viser at Lakers ofte er gode med han på hardwooden. Uavhengig om han periodevis er off som skytter, så går det gjerne bra med laget til Green uansett. Noe som sier en hel del om at han bidrar med mye som ikke gir uttelling i boxscoren! Jobber hardt, er i bevegelse, og bidrar til spacing foruten de defensive kvalitetene. Det er vanskelig å få igjen det man eventuelt trader vekk med Danny. 

Som jeg skrev her om dagen, så er jeg åpen for forslag, men har ærlig talt ikke sett noen trade-forslag som er spesielt attraktive for Lakers. Lakers identitet under Vogel er forsvarsspillet og at man utnytter at mann er større og sterkere enn motstanderen. Det er en identitet man må beholde for enhver pris. Det aller verste Lakers kan trade for er en scorer som ikke bidrar defensivt og som ikke er spesielt atletisk. 

Bagley-Towns

Bagley-Towns
18.10.20 07:28

Sett fra et videre perspektiv, så synes jeg det deiligste med denne sesongen er at Lakers bully-ball kan få trendene til å snu litt vekk fra smallball igjen. Hvordan Lakers brukte høyde og kilo til å bølle seg til å vinne Larry O’Brien trofeet er stilmessig musikk i mine ører. Man kommer nok aldri tilbake til tiden hvor bigsa dominerte, men med slik Lakers spilte, så får man i alle fall forskjellige stilarter å strekke seg etter. Det skal lønne seg i basketball å være fysisk overlegen! 

TrueTopRed

TrueTopRed
18.10.20 09:13

Green forsvarer uansett ikke 15 mill. At han skal ha det samme som kcp og allen til sammen höres for meget ut.

Skal Lakers få til noe så er det vel fort han som ryker håper jeg. 

Lew_Ashby

Lew_Ashby
18.10.20 23:43

Godt å se at det har blitt et Lakers-forum her. Forhåpentligvis beveger Lebron seg videre før karrieren er over slik at vi kan få full dekning av et annet NBA-lag.

Bagley-Towns

Bagley-Towns
19.10.20 08:09
Lew_Ashby: Godt å se at det har blitt et Lakers-forum her. Forhåpentligvis beveger Lebron seg videre før karrieren er over slik at vi kan få full dekning av et annet NBA-lag.

:)

Skulle gjerne diskutert Sixers også, men ingen som er interessert ;)

Det er nå så, hakket merkeligere er det at Bucks har null interesse rundt seg på dette forumet. Warriors tilbake, og storsatsingen i Brooklyn kan forhåpentligvis generere litt interesse.

Bagley-Towns

Bagley-Towns
19.10.20 08:10
TrueTopRed: Green forsvarer uansett ikke 15 mill. At han skal ha det samme som kcp og allen til sammen höres for meget ut. Skal Lakers få til noe så er det vel fort han som ryker håper jeg.

Jeg stemmer for at Lakers skal gjøre færrest mulig endringer. Resultatet ble ganske greit til slutt :)

TrueTopRed

TrueTopRed
19.10.20 11:54
Bagley-Towns: Jeg stemmer for at Lakers skal gjøre færrest mulig endringer. Resultatet ble ganske greit til slutt :)

Det er bare det at det finnes mange andre lag som forbedrer seg. Å da hvile på lauberne og regne med at alt ordner seg med det samme oppsettet er farlig.

Danny Green og JM er folk man med enkelhet skulle kunne pakke inn i en eller annen deal og kommer ut som en forbedret utgave.

Leste foresten at Howard var linket til Warriors. Så forandringer regner jeg med.

Bagley-Towns

Bagley-Towns
19.10.20 12:23

Muligens, jeg har bare ikke sett de gode forslagene hittil (Danny Green trade). 

Dwight får nok greit med tilbud ja, så spørs det om han tenker at han endelig har det godt der han er, eller ikke...

KTBFFH

KTBFFH
19.10.20 12:56

Det som gjør det vanskelig for Lakers er at de ga alt for AD og sitter kun med Kuz. Han har dog lav Cap. Green må nok inn i alle trades. Beste er å plukke opp noe free og vente til neste sommer for å få inn en tredje stjerne sammen med AD og Lebron

TrueTopRed

TrueTopRed
19.10.20 13:24

Greia med Kuz er også at jeg nekter å tro at han resigner med Lakers når kontrakten går ut neste sommer. Da vil han få bedre tilbud andre steder og Lakers ser neppe at han er verdt de pengene. 

Nå skal jeg ikke skal påstå å ha orket å satt meg inn i/eller forstår kontraktsystemet i NBA.

Men på bakgrunn av hva man får fra spillere som Kuz og Green i kampene (dvs særdeles variert resultat), og at man neppe resigner Kuz, så må det være mulig å få omgjort disse 2 (ev flere i pakken) for en spiller man vet hva man forvente av på daglig basis.

Og Kuz på liten kontrakt som et slags agn for å få noen til å gidde å faktisk orke å ta Green.

Så satser man på å få noe der i tillegg til at man får inn Boogie. Tipper han er evig takknemlig for å få trent med Lakers under perioden og gjerne tar en mindre kontrakt for å få karrieren på beina igjen. 

(Innlegget ble redigert 19.10.20 13:32)

KTBFFH

KTBFFH
19.10.20 14:51
TrueTopRed: Greia med Kuz er også at jeg nekter å tro at han resigner med Lakers når kontrakten går ut neste sommer. Da vil han få bedre tilbud andre steder og Lakers ser neppe at han er verdt de pengene.  Nå skal jeg ikke skal påstå å ha orket å satt meg inn i/eller forstår kontraktsystemet i NBA. Men på bakgrunn av hva man får fra spillere som Kuz og Green i kampene (dvs særdeles variert resultat), og at man neppe resigner Kuz, så må det være mulig å få omgjort disse 2 (ev flere i pakken) for en spiller man vet hva man forvente av på daglig basis. Og Kuz på liten kontrakt som et slags agn for å få noen til å gidde å faktisk orke å ta Green. Så satser man på å få noe der i tillegg til at man får inn Boogie. Tipper han er evig takknemlig for å få trent med Lakers under perioden og gjerne tar en mindre kontrakt for å få karrieren på beina igjen.

ja noe av det beste får du ikke. Tror heller ikke Lakers er villig til å ta en ok god spiller på 15-20m i mer enn 1 år og da er alternativene veldig få. Det beste er jo kanskje Oladipo. Er så mange stjerner som er ledige neste sommer og de ønsker nok ikke å binde seg med en 15m+ kontrakt i mer enn 1 sesong. 

LeBron

LeBron
19.10.20 15:14
Bagley-Towns: Skulle gjerne diskutert Sixers

Jeg tenker jo det handler om mer enn at folk "plutselig ble Lakers fan". Der er jo lite ståhei rundt ligaen i disse covid tider... Man ser det på ESPN og, når de bruker tid på å diskutere Jordan da står det ille til med ligaen. 

Når KD/Nets og Warriors reiser seg igjen blir det nok helt andre boller. OM Nets reiser seg, men i mine øyne er Nets omtrent Meme-dream-team om dagen. Om de klarer vinne noen kamper og de folkene kommer i søkelyset, og KD starter å krangle med tenåringer på nett igjen... its going to get EPIC...... 

Knicks er jeg som sagt helt utmattet av, jeg tviler på laget noensinne blir interessant før eierskifte, eller noe annet monumentalt skjer. 

Bulls vet jeg ærlig talt ikke om prøver lenger, de fikk Rose i fanget og han hadde noen gode år, men eieren virker kjip ofte. 

Bagley-Towns

Bagley-Towns
20.10.20 08:30
LeBron: Jeg tenker jo det handler om mer enn at folk "plutselig ble Lakers fan". Der er jo lite ståhei rundt ligaen i disse covid tider... Man ser det på ESPN og, når de bruker tid på å diskutere Jordan da står det ille til med ligaen.  Når KD/Nets og Warriors reiser seg igjen blir det nok helt andre boller. OM Nets reiser seg, men i mine øyne er Nets omtrent Meme-dream-team om dagen. Om de klarer vinne noen kamper og de folkene kommer i søkelyset, og KD starter å krangle med tenåringer på nett igjen... its going to get EPIC......  Knicks er jeg som sagt helt utmattet av, jeg tviler på laget noensinne blir interessant før eierskifte, eller noe annet monumentalt skjer.  Bulls vet jeg ærlig talt ikke om prøver lenger, de fikk Rose i fanget og han hadde noen gode år, men eieren virker kjip ofte.

Bulls og Knicks hadde helt klart gjort noe med interessen, både her og i statene. Dårlige eiere javel, men det er jo to av ligaens dårligste FO også. Når jeg leser at Knicks er interessert i Westbrook og CP3 så er det jo som om de ikke har lært noe. Westbrooks kontrakt skal være umulig å trade, det er en hån mot all jobben andre GM gjør, om Knicks skal redde Houston ut av den kontrakten. CP3 kan gi mening, men ikke for Knicks. Det er kun topplag, som går all in for neste sesong som kan ha bruk for han. Jeg mener bestemt at Knicks under alle de dystre årene ALDRI har vært så håpløse som nå. Dersom de går for Westbrook, så mener jeg ligaen må inn å tvangsbytte hele FO til Knicks.

Bulls er dessverre på samme nivå, for eksempel tyder alt på at AD godt kunne tenkt seg hjem, Jeg tror ikke en gang at de hadde trengt å være spesielt gode, jeg tror han hadde gått ditt om 1 år eller 2 om de bare var sånn noenlunde oppegående. 

Haha, KD og Kyrie er noe av det artigste å se spille når de er på sitt beste, men der har du to nutcaser. Hadde en av de vært i kontakt med virkeligheten, så kunne det kanskje funket, men begge...

Det sagt, jeg håper sterkt at Brooklyn lykkes, det hadde vært fett for både ligaen og NY-området. Og ikke minst hadde det ført til enda flere seerverdige kamper.

KongOlav2

KongOlav2
20.10.20 08:41
Bagley-Towns: Haha, KD og Kyrie er noe av det artigste å se spille når de er på sitt beste, men der har du to nutcaser. Hadde en av de vært i kontakt med virkeligheten, så kunne det kanskje funket, men begge... Det sagt, jeg håper sterkt at Brooklyn lykkes, det hadde vært fett for både ligaen og NY-området. Og ikke minst hadde det ført til enda flere seerverdige kamper.

Dette må jo bli noe av det mest interessante den kommende sesongen. Klarer begge disse to å komme tilbake fra langtidsskadene, og klarer de å fungere sammen i samme lag? Og ellers:

- Kommer Warriors tilbake?
- Klarer Mavericks med Doncic i spissen å ta steg mot toppen?
- Hva skjer med Giannis?

Håper virkelig både Warriors er tilbake for fullt og at Mavericks nærmer seg den absolutte toppen. Det er mer enn nok med en Lakers-tittel. Vi trenger ikke flere! 

Så skal det bli særs interessant å se hva Giannis finner på i 2021. Bare han ikke ender opp i LA, NY eller Houston! 

Bagley-Towns

Bagley-Towns
20.10.20 08:54
TrueTopRed: Greia med Kuz er også at jeg nekter å tro at han resigner med Lakers når kontrakten går ut neste sommer. Da vil han få bedre tilbud andre steder og Lakers ser neppe at han er verdt de pengene.  Nå skal jeg ikke skal påstå å ha orket å satt meg inn i/eller forstår kontraktsystemet i NBA.

Etter at Lakers har signert sine andre spillere, så kan de betale så mye de vil til spillere med early Bird rights eller The Bird exception. Det vil riktignok føre de til Luxury-tax, men Lakers kan gi pengene Kuzma er verdt dersom de vil. 

Mitt poeng med Kuz; jeg har gitt han mye kritikk når han er blitt hypet som Lakers tredje beste/third option. Han forsvarer ikke det sportslig. Først og fremst fordi han er omtrent den eneste Lakers spilleren som er dårlig til middels som forsvarsspiller. Dessuten er han best når det spilles i et raskt tempo, noe som jo tidvis skjer i grunnserien, men som oftest ikke utover i sluttspillet. Kuzma er ingen spot up shooter, han er best når det er åpne linjer inn mot kurven. MEN ser man ut fra den lønna han har, så er saken en helt annen, den forsvarer han mer enn godt nok. Dessuten var han team-orientert og lojal i hele sluttspillet, og spesielt i finale-serien. Mange scorere som har en tendens til å bli trigger happy gunnere / stat padders med dårlig effektivitet i sluttspillet. Kuzma tok ikke noen andre skuddforsøk enn det han ble bedt om, dette er veldig undervurdert når mange latterliggjør statsene til Kuz i sluttspillet og i finals. Kuzma vokste hos meg med sin opptreden i finale-serien, mens omtrent alle andre tenker motsatt. 

Bagley-Towns

Bagley-Towns
20.10.20 09:07
KongOlav2: Dette må jo bli noe av det mest interessante den kommende sesongen. Klarer begge disse to å komme tilbake fra langtidsskadene, og klarer de å fungere sammen i samme lag? Og ellers: - Kommer Warriors tilbake?
- Klarer Mavericks med Doncic i spissen å ta steg mot toppen?
- Hva skjer med Giannis? Håper virkelig både Warriors er tilbake for fullt og at Mavericks nærmer seg den absolutte toppen. Det er mer enn nok med en Lakers-tittel. Vi trenger ikke flere!  Så skal det bli særs interessant å se hva Giannis finner på i 2021. Bare han ikke ender opp i LA, NY eller Houston!

Hehe, med en ring allerede for LeBron/AD i Lakers, så er jeg selv ''gira'' på at Warriors kommer sterkt tilbake og at Brooklyn får ting til å fungere!

Giannis går til Warriors, Miami eller Toronto om han forlater Bucks, men temmelig sikker på at Bucks kjører kontrakten ut selv om han ikke underskriver ny kontrakt. Warriors har alle insentiv til å gjøre noe i offseason. 2.valget i draften + Wiggins gjør at de er aktuelle om noen av de store skal trades. I utgangspunktet så hadde Ben Simmons vært perfekt match, men med ny head coach i Sixers, så spørs det om Sixers prøver et år til med samme lag. Men Warriors har helt sikkert flere i tankene, jeg har null tro på at Warriors har langtidstanker verken med sitt draft pick eller Wiggins. I tillegg så går sikkert Warriors for en etablert big som er interessert i en team-friendly kontrakt, Dwight eller Boogie høres riktig ut. 

KongOlav2

KongOlav2
20.10.20 09:29
Bagley-Towns: Hehe, med en ring allerede for LeBron/AD i Lakers, så er jeg selv ''gira'' på at Warriors kommer sterkt tilbake og at Brooklyn får ting til å fungere! Giannis går til Warriors, Miami eller Toronto om han forlater Bucks, men temmelig sikker på at Bucks kjører kontrakten ut selv om han ikke underskriver ny kontrakt. Warriors har alle insentiv til å gjøre noe i offseason. 2.valget i draften + Wiggins gjør at de er aktuelle om noen av de store skal trades. I utgangspunktet så hadde Ben Simmons vært perfekt match, men med ny head coach i Sixers, så spørs det om Sixers prøver et år til med samme lag. Men Warriors har helt sikkert flere i tankene, jeg har null tro på at Warriors har langtidstanker verken med sitt draft pick eller Wiggins. I tillegg så går sikkert Warriors for en etablert big som er interessert i en team-friendly kontrakt, Dwight eller Boogie høres riktig ut.

Jeg ser gjerne at Brooklyn blir gode, men ikke nødvendigvis på denne måten. Durant og Irving fremstår som to av de mindre begavede og mer usmakelige stjernene i NBA. Har ikke noe kjempelyst på at de skal få suksess på denne måten.

Holder det at Warriors kvitter seg med en stor kontrakt om de skal ha Giannis? De har jo fortsatt Curry, Klay og Green. Går det samtidig som man skal ha Giannis?

Hva med Mavericks? Jeg skulle tro at å teame opp med Doncic og Porzingis i Dallas ville vært like attraktivt som Siakam/VanVeelt i Toronto eller Butler og Bam i Miami.

LeBron

LeBron
20.10.20 09:31
Bagley-Towns: Når jeg leser at Knicks er interessert i Westbrook og CP3 så er det jo som om de ikke har lært noe.

Skal oversette "Knicks språk" for deg ;) 

Altså, Knicks er interessert i enhver spiller av god kaliber som gidder å spille for dem, og som gjør at de kan forsvare billettprisene. Enhver spiller av kaliber som signerer for dem sier dog i praksis at det å vinne noe ikke er av betydning, og at han er villig til å tolerere ett skakkjørt franchise for å få pengene sine. 

Nå holder jeg det ikke mot noen spillere at de signerer for Knicks. Amare Stoudemire fikk vel med seg 100$ mill på tampen av karrieren for å spille for Knicks, hvorav bare et og et halvt år av kontrakten var å snakke om (Han ble vel skadet, jeg husker knapt). 

Selv Phil Jackson var villig til å ta et "Cash grab" med Knicks, samme var Isiah Thomas, D'Antoni og mange flere. Og det er nok kun spørsmål om tid før andre signerer der. 

Ofte glemmer man hvor massivt større New York er enn alle andre byer i USA. (Altså med forsteder 22mill mot LA 17 Mill kanskje ikke så mye, men selve byen 8,9 mot 3,9mill) 

Westbrook's profil passer New York utmerket. Det forundrer meg null om han blir tradet dit og signer en super-max-extention for hva det er verdt... 

CP3, når jeg hører intervjuer av ham, virker rimelig genuint opptatt av å få seg et mesterskap innenfor rimelighetens grenser. Så når han anser storkontrakter utenfor rekkevidde ser jeg for meg ham heller gå til en contender.

Bagley-Towns

Bagley-Towns
20.10.20 10:30
KongOlav2: Holder det at Warriors kvitter seg med en stor kontrakt om de skal ha Giannis? De har jo fortsatt Curry, Klay og Green. Går det samtidig som man skal ha Giannis? Hva med Mavericks? Jeg skulle tro at å teame opp med Doncic og Porzingis i Dallas ville vært like attraktivt som Siakam/VanVeelt i Toronto eller Butler og Bam i Miami.

Warriors må vel eventuelt få Giannis gjennom trade, Wiggins tjener mer enn Giannis. Men ingen ting tyder på at Bucks gjør noen trade om Giannis ikke skriver ny kontrakt. Da kommer de til å satse på å overtale han i løpet av neste sesong. Men klart, om vi nærmer oss neste sesongs trade deadline og Giannis informerer om at han stikker neste offseason, så MÅ Bucks vurdere saken nøyere, og da er Warriors aktuelle. Om Giannis blir FA når 2021-sesongen avslutter, så må Warriors satse på sign-and-trade, og vil tro de er villige til å ofre Draymond. Steph er jo GSW, så han er vel den eneste som ikke er aktuell for noen som helst trade. 

Dallas er nevnt ja. Men skal man tro ryktene så blir Giannis i Milwaukee, og dersom han drar så er det Toronto og Miami han selv ser som alternativ, og så lurer Warriors i bakgrunnen. 

Lakers kan teknisk være aktuelle dersom de har ingen kontrakter utenom AD og LeBron lengre enn 2021. Alt tyder vel på at KCP og Rondo vil ha lengre kontrakt med mer penger, om Lakers går for det, så melder de seg samtidig ut som aktuell destinasjon for Giannis. Uansett; basert på hva man leser og hører, har aldri hørt noe som tyder på at kjemien mellom LeBron og Giannis er noe spesielt bra. Doncic, Simmons, Lillard og Draymond er vel de som mest kunne funnet på å søke seg i retning LeBron. 

Bagley-Towns

Bagley-Towns
20.10.20 10:34
LeBron: Skal oversette "Knicks språk" for deg ;)  Altså, Knicks er interessert i enhver spiller av god kaliber som gidder å spille for dem, og som gjør at de kan forsvare billettprisene. Enhver spiller av kaliber som signerer for dem sier dog i praksis at det å vinne noe ikke er av betydning, og at han er villig til å tolerere ett skakkjørt franchise for å få pengene sine

Ja, jeg vet :) men NY fortjener noe mer!

KongOlav2

KongOlav2
20.10.20 10:56
Bagley-Towns: Warriors må vel eventuelt få Giannis gjennom trade, Wiggins tjener mer enn Giannis. Men ingen ting tyder på at Bucks gjør noen trade om Giannis ikke skriver ny kontrakt. Da kommer de til å satse på å overtale han i løpet av neste sesong. Men klart, om vi nærmer oss neste sesongs trade deadline og Giannis informerer om at han stikker neste offseason, så MÅ Bucks vurdere saken nøyere, og da er Warriors aktuelle. Om Giannis blir FA når 2021-sesongen avslutter, så må Warriors satse på sign-and-trade, og vil tro de er villige til å ofre Draymond. Steph er jo GSW, så han er vel den eneste som ikke er aktuell for noen som helst trade.  Dallas er nevnt ja. Men skal man tro ryktene så blir Giannis i Milwaukee, og dersom han drar så er det Toronto og Miami han selv ser som alternativ, og så lurer Warriors i bakgrunnen.

Her er iallfall noen som er enige med meg.

https://www.cbssports.com/nba/news/giannis-antetokounmpo-free-agency-power-rankings-where-will-bucks-reigning-mvp-sign-in-2021/

"If the sole goal for Giannis is to sign with the team that gives him the best chance to win the most championships, he will sign with the Dallas Mavericks. Frankly, it isn't close. They have by far the best basketball situation to offer."

Toronto hadde dog vært morsomt også. De har tydeligvis en organisasjon som vet hva de driver med. Jeg trodde ikke de skulle henge med i toppen etter at Kawhi dro, i tillegg til at Lowry og Gasol drar på åra, så de gjør definitivt en del riktig.

KongOlav2

KongOlav2
20.10.20 11:03

Giannis til Dallas/Toronto, kanskje Simmons til Warriors og at Celtics finner på noe smart for å holde seg helt i toppen hadde vært interessant.

Bagley-Towns

Bagley-Towns
20.10.20 11:36

Tenker at relasjoner avgjør, og så er det ikke helt uvesentlig hvilken standing byen og laget har heller. Et eksempel, Celtics som soleklart har hatt mest å tilby en superstar i mange år nå, i form av unge spillere og bøtter og spann med draftpicks, har ikke fått napp av noen (for uten om Hayward). Danny Ainge jaktet på AD i mange år, og om AD hadde reist dit så ville han gått til en av de virkelige store franchisene, med en drøss med unge lovende spillere, og en av de aller beste head coachene. Men etter sigende, så luktet ikke en gang AD på Boston. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg