Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NBA Offseason 2020

NYTT TEMA
Bagley-Towns

Bagley-Towns
16.10.20 09:11

Lakers offseason; var kanskje litt vel positiv til at Rondo og KCP skulle ''opte inn'', ligger vel an til at begge vil ha mer penger. Jeg tok ikke helt høyde for hvordan suksess i sluttspillet forandrer alt i forhold til inntjeningsmuligheter. Hvordan ringvirkninger høyere lønnskrav fra KCP og Rondo blir ikke helt klart før vi får ny CBA og vi vet hva CAPen vil ligge på, og hvor luxury-tax starter. Men er det ikke noe med at man må signere nye spillere, samt egne spillere uten bird rights først, og så de med early bird, eller full bird rights til slutt? 

Jeg hadde regnet med at Lakers hadde en full MLE å bruke på enten ny spiller, eller for å beholde Dwight eller Markieff, den muligheten forsvinner vel kanskje nå. Det betyr nok at Lakers muligheter er litt mer begrenset enn hva jeg trodde. 

Av Lakers FA eller mulige FAs, så går ryktene på at:

Warriors vil ha Dwight

Atlanta villige til å gi KCP store penger

og mange vil sikkert ha Rondo, men Pels er vel de som har midler til å gi han betydelig mer enn det Lakers kan. 

På trenerbenken så vil visstnok Nets og Pels ha både Kidd og Handy.

Lakers har noen tøffe/vanskelige valg de må ta, spennende tider!

Bagley-Towns

Bagley-Towns
16.10.20 09:55
Bagley-Towns: Lakers har noen tøffe/vanskelige valg de må ta, spennende tider!

Mine prioriteringer om jeg var i Pelinkas posisjon:

(LeBron, Vogel, Green, Kuz, Caruso, Cook, THT har alle kontrakter minst en sesong til, og er klar for neste sesong. I tillegg så får ikke JaVale mer noen annen plass, så han opter nok inn, trolig også Bradley, så regner alle de her som klare for neste sesong!)

1. Om Anthony Davis vil ha 1+1, 2+1, 3+1 eller 4+1 spiller ingen rolle, gi han den nye kontrakten han vil ha.

2. Dersom DeMarcus Cousins er villig til å ta en team-friendly kontrakt /vets minimum, eller litt over), så signer Boogie! Sier det samme som jeg sa før denne sesongen, Cousins kan være en X-factor, han har ferdighetene til å spille som en moderne center.

3. Gi Kentavious Caldwell-Pope noe rundt Danny Greens kontrakt, men ikke over mange år. FA-klassen offseason 2021 er såpass sterk, at Lakers bør gi korte nye kontrakter på alle andre enn LeBron og AD for å ha fleksibilitet. Om for eksempel Atlanta tilbyr 4år/80 millioner, så må Lakers bare si til KCP at han får velge mellom mindre med garanterte penger, men også en ''garanti'' om at velger han mindre penger med Lakers, så får han muligheten til å vinne flere ringer.

4. Det samme for Rajon Rondo, skal han ha mer penger, så får det bli for ett år. Rondo var så viktig i Lakers run i sluttspillet både på parketten og utenfor at det er fristende å si at han må få hva han krever. Dumt å gjøre noen misfornøyde, men mer en 1 år på Rondo gir ikke mening.

5. Dwight Howard får helt sikkert noen bedre tilbud enn Vets Minimum, men man kan jo håpe han velger å fortsette i Lakers med en minimumskontrakt. Men er det penger tilgjengelig, så er det naturlig å strekke seg ganske langt for å beholde Dwight!

6.Gi Jason Kidd og Phil Handy nok penger til at de blir. Lakers kan ikke gjøre noe om Kidd blir tilbudt head coach jobb, men slik ser det jo ikke ut til å bli, så da bør de matche Nets i forhold til å beholde Kidd og Handy

7. Forlenge kontraktene til Caruso og THT. Dumt å utvikle to spillere såpass mye, og så la de være FA neste offseason, gi de i alle fall tilbud om å forlenge på billige kontrakter.

LeBron

LeBron
16.10.20 10:02
Bagley-Towns: Lakers har noen tøffe/vanskelige valg

Huff ja stakkars Lakers XD

Tror det går helt fint, garantert 3-4 som vil spille til underpris i LA når de vinner slik det alltid er.... 

Jeg tror Lakers må tenke nytt, å betale "overpris/rett pris" for Dwight tror jeg ikke fører noe back to back med seg. Rondo, ja takk til en viss grad han og, men her må Lakers bruke sin erfaring for alt det er verdt. Der finnes eksempler på spillere "høye på seg selv" etter et mesterskap som faktisk har bidratt i høy grad og bør få uttelling, som f.eks Horace Grant på Bulls. 

Lakers er helt avhengige av å signere billig, så de kan nesten ikke gi fair pris til mange av de som går ut i år... 

Bagley-Towns

Bagley-Towns
16.10.20 10:13
LeBron: Tror det går helt fint, garantert 3-4 som vil spille til underpris i LA når de vinner slik det alltid er....

Kom med forslag :)

Jeg har gått gjennom årets free agents og finner INGEN som passer beskrivelsen på å erstatte Rondo eller KCP. På femmer-posisjonen finnes det noen muligheter, men ingen som har samme forutsetninger til å gjøre det Dwight gjorde.

De spillerne som er tilgjengelig, å kunne tenkes å jakte ring i stedet for penger, de er alt for dårlige denne offseason. 

Bagley-Towns

Bagley-Towns
16.10.20 10:23
LeBron: å betale "overpris/rett pris" for Dwight tror jeg ikke fører noe back to back med seg

Lett å glemme følgende (siden det var 2 serier i sluttspillet hvor Dwights rolle var begrenset):

-Dwight var bunnsolid hele grunnserien

-Han var Lakers tredje viktigste/tredje beste spiller i WCF. 

-JaVale fungerer i grunnserien, men ikke i sluttspillet. Dette er viktig fordi AD krever at Lakers spiller med annen spiller som Center bortsett fra i avgjørende sluttspills-kamper.

-Lakers behov fra femmer-posisjonen er å rydde under kurven, beskytte kurven, sette screens, og først og fremst ta ryddejobben og dirty work. Ingen er bedre egnet til det enn Dwight, nå når han endelig har hodet som skal til å gjøre akkurat den jobben.

LeBron

LeBron
16.10.20 13:10
Bagley-Towns: -Dwight var bunnsolid hele grunnserien

For all del, men er den "nye" Dwight reell eller var det et ett års prosjekt for å få neste kontrakt? Jeg mener oppriktig at nedsiden her fort blir for stor. Samtidig fortjener jo alle en ny sjans, men om han skal ha MLE så kan det vel tenkes der finnes et sikrere valg?

Bagley-Towns

Bagley-Towns
16.10.20 13:17
LeBron: For all del, men er den "nye" Dwight reell eller var det et ett års prosjekt for å få neste kontrakt? Jeg mener oppriktig at nedsiden her fort blir for stor. Samtidig fortjener jo alle en ny sjans, men om han skal ha MLE så kan det vel tenkes der finnes et sikrere valg?

Jeg vet ikke en gang om Lakers har rett til full MLE, tror det avgjøres av de forhandlingene som ligaen og spillerforeningen holder på med nå :) de hadde i alle fall det før Koronaen kom, og man måtte gjøre nye forhandlinger.

Godt spørsmål, for meg virker det som om Dwight har forstått hvilken rolle han er tiltenkt dersom han fortsetter hos Lakers. Og så virker det som han har stor respekt for LeBron og Rondo, fyren har jo gått rundt og nikket HELE sesongen hver gang LeBron eller Rondo har snakket til han. Så den respekten han har til de, det er vel beste garanti for at han gjør som han har fått beskjed om :)

LeBron

LeBron
19.10.20 08:31
1ChiBull1: Derrick Rose to Lakers very likely’: Pistons star tipped to join forces with LeBron James and Anthony Davis in LA

Som forventet, nå kommer folk til å line up for å joine the LeBrons i LA! På en helt annen måte enn hva var tilfelle i Miami og Cavs og regner jeg med...

Bagley-Towns

Bagley-Towns
19.10.20 08:50
LeBron: Som forventet, nå kommer folk til å line up for å joine the LeBrons i LA! På en helt annen måte enn hva var tilfelle i Miami og Cavs og regner jeg med...

Fundamentet til Lakers er forsvarsspillet, stort sett ingen (utenom CP3, hvor man måtte gitt vekk halve laget andre veien) som er nevnt som passer den profilen. Alle som er nevnt gir Lakers et dårligere sportslig produkt. DRose har så klart kapasiteten, men med den skadehistorikken han har, så er det nok greiest for Lakers å holde seg unna. 

Lakers har en rekke rollespillere som ikke bryr seg om boxscoren, men å hjelpe laget/AD/LeBron. Danny Green, KCP, Bradley, Dwight, Caruso. Rondo kunne vært nevnt, men han er nok mer opptatt av stats enn resten av gjengen. Du finner for eksempel langt mer meritterte spillere enn Caruso, som også har bedre boxscore enn han, men de kan ikke matche det han gjør, slik Vogel vil ha det. Det vil være en tabbe av Lakers å kaste seg etter spillere med større navn og bedre boxscore enn de rollespillerne man har. 

Bagley-Towns

Bagley-Towns
21.10.20 09:00

Phil Handy virker klar for å fortsette i Lakers. I tillegg ser det ikke ut til at Kidd IKKE kommer til å få noe tilbud om head coach jobb, så ser bra ut i forhold til at Vogel får beholde begge i staben sin :)

TrueTopRed

TrueTopRed
21.10.20 09:07

Akkurat det tror jeg betyr veldig mye. Handy virker som en fyr som er dyktig til å utvikle og godt likt av spillerne. 

Sies at han er mannen bak skuddet til Rondo, og KCPs utvikling. 

LBJ91

LBJ91
21.10.20 20:41

SVG byke, tar over Pelicans.

Synd han forsvinner fra TV, syntes han var by far den beste ekspertkommentatoren denne sesongen.

LeBron

LeBron
22.10.20 09:26
LBJ91: SVG byke, tar over Pelicans.

Håper snart Jeff Van Gundy også kommer tilbake...

LBJ91

LBJ91
23.10.20 23:11

Fra Shams: "The NBA is targeting Dec. 22 for the start of the 2020-21 season and a 72-game campaign that finishes before the ‘21 Olympics"

Bagley-Towns

Bagley-Towns
24.10.20 07:13
LBJ91: start of the 2020-21 season and a 72-game campaign that finishes before the ‘21 Olympics"

Godt å se at ligaen prøver å bruke litt fornuft! Det virket helt ko-ko når de sa at de ville utsette start til februar-mars og samtidig klaget på at man ikke ha sluttspill på høsten som konkurrerte med NFL. Jo fortere de forstår at heller ikke 2020/21 sesongen kommer til å bli normal, så sier det meste seg selv. 

-I en sesong som spillerne og eierne må forvente store reduksjoner i inntekten, så kan man redusere tapene noe med å benytte christmas day, MLK-day og et sluttspill som verken skal konkurrere mot verken OL eller NFL.

-Det kommer til å bli utsettelser av kamper i perioder grunnet corona, starter men i desember så har man i alle fall litt å gå på i forhold til det. Starter man senere, så hadde man lagt opp til at alt skal gå på skinner, noe som ikke kommer til å skje. 

-Som ikke ligaen taper nok penger på mangel på publikum, så blir det dobbelt om man går for få kamper, da færre kamper er lik reduksjon i TV-pengene.

Bagley-Towns

Bagley-Towns
24.10.20 10:27

For øvrig helt deprimerende å lese på Lakers-forumene om dagen. Stort sett alle forslag går ut på å kvitte seg med 

-god defensiv spiller

-for elendig forsvarsspiller som scorer mye.

Er det en ting jeg vil, så er det at Lakers fortsetter med Vogel-ball, det vil si at man har et godt defensivt fundament og at fokuset er der.  Hvis man med ny CBA/CAP ikke får mulighet til å signere ny spiller på MLE, så foretrekker jeg helt klart at man beholder det man har, og kjører videre med det. 

TrueTopRed

TrueTopRed
24.10.20 12:30
Bagley-Towns: så foretrekker jeg helt klart at man beholder det man har, og kjører videre med det.

Sjansen at man får beholde samme gruppe er vel veldig liten uansett, så bare å forbrede seg på litt forandringer. 

Spent på hva Dwight gjør. Har han fått ringen og blir litt seg selv igjen når man tar pengene et annet sted, eller syntes han dette var for gøy til å gi det opp.

Var vel ingen klubber som ville røre ved han engang med en tang før denne sesongen. 

Tipper at endel spillere i gruppen føler at denne ringen gjør mye, og nå kan gå videre borte fra konstant press/fokus som det er i rampelyset og mer penger et annet sted. 

(Innlegget ble redigert 24.10.20 12:31)

LeBron

LeBron
24.10.20 18:21
TrueTopRed: Dwight

Flaut av Shaq å enda mobbe Dwight på denne måten. Shaq kan være en bra mann, gjøre mye godt når han vil, men han må holde seg for god til å sparke nedover... 

For ordens skyld, la Dwight ut et feiringsbildet på insta, og Shaq gikk av hengslene om at Dwight ikke hadde bidratt "nok" til mesterskap... Håpløst.... 

TrueTopRed

TrueTopRed
24.10.20 19:24
LeBron: For ordens skyld, la Dwight ut et feiringsbildet på insta, og Shaq gikk av hengslene om at Dwight ikke hadde bidratt "nok" til mesterskap... Håpløst....

Helt enig. Rart da han støttet Howard tidligere i sesongen,....kanskje det ble litt formye av det gode med oppmerksomheten. 

Nå har jeg ikke sett det selv, men stemmer det som du sier så er det et skikkelig slag under beltet fra Sahq! Må kunne unna folk fremgang. 

Heller sann glede enn arrogant møkk. 

(Innlegget ble redigert 24.10.20 19:28)

LBJ91

LBJ91
24.10.20 23:23
LeBron: Shaq

En real bombe at Shaq skulle bli den bitre hateren etter karrieren, mens Kobe ble den imøtekommende og oppløftende typen..

LeBron

LeBron
25.10.20 10:59
LBJ91: En real bombe at Shaq skulle bli den bitre hateren etter karrieren, mens Kobe ble den imøtekommende og oppløftende typen..

Han skyter av seg begge bena, begynner faktisk å skrive om historien om hva som "egentlig" skjedde i 03-05. Nå om dagen virker det mer klart at Buss gjorde rett i å sende Shaq avgårde....

Bagley-Towns

Bagley-Towns
26.10.20 07:50

Shaq er jo kjent for å snakke ned spillere som truer han i en historisk rangering av de beste. I og med at Dwight ikke gjør det, så er det utrolig smålig det Shaq gjør nå. Alle mesterlag trenger rollespillere, og Dwight utførte den rollen til punkt og prikke, og har all mulig rett til å nyte at han har vunnet mesterskapet. Den fineste tradisjonen i amerikansk idrettskultur, har vært at man er bitre konkurrenter på idrettsarenaen, men er venner igjen noen minutter etter en serie eller kamp er avsluttet. Synd at Shaq ikke følger opp den tradisjonen. 

LeBron

LeBron
26.10.20 15:55

Urgh, nå har nok en 90 talls spiller stått opp for nok en 90 talls spiller... Er 100% på nivå med Gilbert Arenas her "Im starting to hate everyone in the 90s that played basketball, they act like their shit dont stink!".....

Hakeem.... av alle.... klassifiserer altså Jordan som utvilsomt den bedre spilleren... Uten å ta hensyn til noe som helst... Håpløst

Jeg vokste altså opp med disse 90 talls spillerne, og de mener altså oppriktig hele gjengen at basket på 90 tallet er historisk unikum og at ingen andre noensinne når dette nivået................. Fy fader

Small_boi

Small_boi
26.10.20 16:37
LeBron: Hakeem.... av alle.... klassifiserer altså Jordan som utvilsomt den bedre spilleren... Uten å ta hensyn til noe som helst... Håpløst

Er jo klassisk å hype opp de man selv spilte mot. Når Hakeem kan si at Jordan var beste noensinne, men de to årene han var vekke så vant jeg titlene og var ligaens beste spiller så booster det jo hans egen standing.

Uten at det nødvendigvis er feil :D

LeBron

LeBron
26.10.20 17:53
Small_boi: Er jo klassisk å hype opp de man selv spilte mot. Når Hakeem kan si at Jordan var beste noensinne, men de to årene han var vekke så vant jeg titlene og var ligaens beste spiller så booster det jo hans egen standing. Uten at det nødvendigvis er feil :D

Det er helt drøyt, hender noen få fornuftige røster uttaler seg her og der. Grant Hill, Oscar Robertson, og et par til uttaler seg i det minste uten tunnelsyn av og til. Skulle gjerne lagt Kareem til på listen, men han virker fastlåst på at færre spillere = høyere kvalitet... Noe som fullstendig mangler logikk i mitt hode... 

At ligaen var på sitt historisk beste i en tid hvor mer eller mindre vold på banen var "tillatt", kokain blåste over hele ligaen,  og steroider var bortimot obligatorisk går jeg bare ikke med på... Sier ikke alt er klokkerent idag altså, men Hakeem levde selv på et av de mest belastede lagene der var....

LBJ91

LBJ91
26.10.20 19:02
LeBron: Det er helt drøyt, hender noen få fornuftige røster uttaler seg her og der. Grant Hill, Oscar Robertson, og et par til uttaler seg i det minste uten tunnelsyn av og til.

Skal sies at de sitatene til Hakeem er over 5 år gamle.

Larry Bird og Allen Iverson er de 2 gamle stjernene som alltid snakker opp nåtidens spillere.
Der snakker vi 2 karer som 100% trygge på seg selv og som har ingen "beef in the game".

(Innlegget ble redigert 26.10.20 19:03)

Bagley-Towns

Bagley-Towns
27.10.20 13:15

I følge rapporter / Danny Green, så er ikke Lakers fornøyde med om sesongen starter til jul, med forsesongen tre uker tidligere...forståelig, men her må man forstå at ligaen må i gang igjen om man skal komme ajour på et tidspunkt. Så her har jeg ingen sympati med Lakers.

ikke minst med tanke på at ligaen trenger å få i gang Brooklyn, KD, Kyrie, Warriors, Steph, Klay og Dray. Er jo snart flere år siden noen av de var aktiv i en NBA kamp....

LeBron

LeBron
27.10.20 14:22
Bagley-Towns: I følge rapporter / Danny Green, så er ikke Lakers fornøyde med om sesongen starter til jul, med forsesongen tre uker tidligere...forståelig, men her må man forstå at ligaen må i gang igjen om man skal komme ajour på et tidspunkt. Så her har jeg ingen sympati med Lakers. ikke minst med tanke på at ligaen trenger å få i gang Brooklyn, KD, Kyrie, Warriors, Steph, Klay og Dray. Er jo snart flere år siden noen av de var aktiv i en NBA kamp....

Jeg skjønner Lakers/Denver/Miami/Celtics, da det er så kort tid siden de spilte, mens andre ikke har spilt siden mars... Enig i at der ikke er så mange alternativer da, men 5-6 uker "av" på dette nivået er ikke mye å snakke om. De får sende hele bunchen på cryo-treatment eller hva de bruker.

Small_boi

Small_boi
27.10.20 14:49
LeBron: Jeg skjønner Lakers/Denver/Miami/Celtics, da det er så kort tid siden de spilte, mens andre ikke har spilt siden mars... Enig i at der ikke er så mange alternativer da, men 5-6 uker "av" på dette nivået er ikke mye å snakke om. De får sende hele bunchen på cryo-treatment eller hva de bruker.

Dudley var vel inne på det og. Han skjønner hvorfor ligaen vil i gang, men at da må de ikke være overrasket hvis LeBron står over tv-kamper den første måneden.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg