Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NFL Uke 2

NYTT TEMA
laffano

laffano
21.09.20 08:24

Herbert ga Chiefs kamp! Oioi for en kid!

GoingKronos

GoingKronos
21.09.20 08:54

Ingen stor kamp av Chiefs, men balletaket på divisjonskollegaene holder seg. Og Butker sin innsats var helt rå, enda en ting å falle tilbake om resten av laget ikke har dagen.

TomBrady_12

TomBrady_12
21.09.20 09:29

Er vel Trump Supporterne i Kansas som viser seg frem. Kansas City Trumps?

(Innlegget ble redigert 21.09.20 09:31)

grock19

grock19
21.09.20 09:51
RW3: In Russell Wilson we trust

Vi er jo i den doble situasjonen av at det er han vel unt som NFLs beste spiller.. men også at vi ikke har noe annet valg.

Pass rush, som var type 27-28. best i NFL i fjor, er svekket ved Clowneys klovnete avgang og er nok nå helt mot den absolutte bunnen i NFL. (Irvin, som liksom skulle bidra til å rette på det, fikk støtte av to mann for å komme seg av banen i går, uten at jeg har lest noe mer). Så D er nok enda større liability enn det var ifjor. Tviler dessverre på at at offenset - selv med Russ og et også balansert angrep med gode RBs (var vel 50-50 pass/run i går nesten nøyaktig) - kan dra oss hele veien til en ny SB i år heller. Det vil slippes til for mange poeng til at det holder mot de beste lagene.

(OL er jo heller ikke sånn spesielt bra)

RW3

RW3
21.09.20 10:31

Jamal Adams har dog. vært outstanding i de to første kampene, så det blir viktig å holde han frisk fremover.

Men å være 2-0 etter å ha møtt Falcons borte og Patriots hjemme er en nydelig start. Nå vant vel alle lagene i NFC West igår, så det kan virke som det også i år kreves endel seire for å vinne avdelingen.

Misunner NFC East, hvor 8-8 trolig gir en suveren avdelingsseier... ;)

Dr_Who

Dr_Who
21.09.20 10:39

Bruce Irwin fikk ingen langvarig skade, ser det ut for. Marquis Blair (second-year safety) fikk derimot en alvorlig kneskade, og blir lenge ute. 

Dr_Who

Dr_Who
21.09.20 10:55

Seahawks safety Quandre Diggs ble ejected i første quarter etter helmet-to-helmet hit på N'Keal Harry. Ikke noe å si på det.

Men det var merkelig at samme forseelse mot Chiefs Sammy Watkins ikke førte til noen reaksjon. Watkins ble geleidet ut av banen, og kom aldri tilbake.

Noen som vet mer om hvordan det gikk med ham? 

https://www.cbssports.com/fantasy/football/news/chiefs-sammy-watkins-knocked-from-game-after-one-catch/

(Innlegget ble redigert 21.09.20 10:55)

Lew_Ashby

Lew_Ashby
21.09.20 11:01
RW3: Jamal Adams har dog. vært outstanding i de to første kampene, så det blir viktig å holde han frisk fremover.

Jamal Adams er et monster. Herrefred som han herjer for dere.

SalSomer

SalSomer
21.09.20 11:02

Watkins tweetet at han er «doing well». Jeg syns han så groggy ut da han gikk av banen og det så veldig ut som en hjernerystelse, men jeg er ingen lege. Uansett syns jeg det var svakt at den ikke ble flagget. Han var taklet og på vei mot bakken da forsvareren senket hodet for å targete ham. 

ModernMan

ModernMan
21.09.20 11:03

For en FANTASTISK mandag. :D

AirCanada

AirCanada
21.09.20 11:11

..temmelig blå

Hedly2

Hedly2
21.09.20 11:13

Nå som de mindre viktige kampene er ferdigspilt blir det i natt åpning av NFLs mest unike stadion. The Killers spiller i pausen så dette blir nok årets mest realistiske preview av Super Bowl.

Carr vs Brees klinger godt i glasset det!

Dr_Who

Dr_Who
21.09.20 11:16

Godt at Sammy Watkins er ok. Ser at regelen om forbud mot bevisst helmet-to-helmet hit først kom i 2017. Når man vet hvor mye hodeskader det er i NFL var det på høy tid. 

For Seahawks fikk det selvsagt konsekvenser at en nøkkelspiller som Diggs ble utvist. Han ble erstattet av Marquis Blair, som altså ble stygt skadet senere i kampen. 

Blair ble i sin tur erstattet av tredjevalget Lano Hill. Det ble mye kaos bak mot slutten, men Hill skal ha masse kudos for at han stoppet Cam Newton en - 1 - yard unna goal line i siste sekund.

Det var ikke ueffent å oppleve det mot akkurat Patriots! 

(Innlegget ble redigert 21.09.20 11:22)

BennyKanin

BennyKanin
21.09.20 12:40

Jeg kjenner litt på meg at det ikke blir sånn ekstremt skuffa om denne sesongen plutselig ikke blir noe av allikevel...

Dr_Who

Dr_Who
21.09.20 13:10

Hvorfor sliter Vikings i år?

TomBrady_12

TomBrady_12
21.09.20 13:31

De vil ha Lawrence.

AirCanada

AirCanada
21.09.20 13:33

Sentrale brikker i #D/secondary som har forsvunne og erstatta med rookies.
Diggs ut, draft-pick inn.
Nøkkelspelara har fått feite kontraktsforlengelsa, kan gå utover effektivitet? I allefall kvalitet/breidde på stallen..

Bekymringsfullt at verken offense eller defense fungerte.

Dr_Who

Dr_Who
21.09.20 13:36

Man kan ikke vente mye av rookies som har fått lite fullkontakttrening, og ingen kamptrening i preseason. Det er en merkelig sesong sånn sett også. 

BennyKanin

BennyKanin
21.09.20 13:52

Jeg tror nok det at vi ikke har hatt pre season kan medføre større problemer for Vikings og andre lag med mange draftpicks i år. Vikings hadde 15 valg hvor ingen av dem hadde spilt en eneste down før det plutselig var alvor.

Lawrence hadde vært nice, men så ille kan det da ikke gå?

BennyKanin

BennyKanin
21.09.20 13:58

Jeg hadde ikke fått med meg at Vedvik var ute av Panthers PS. Litt rart en uke etter at han var protected. Det begynner vel å se mørkt ut med tanke på å spille seg inn på et lag ettehvert.

Hedly2

Hedly2
22.09.20 08:18

For en åpning av LAS VEGAS RAIDERS! 

Just win baby!! 

RW3

RW3
22.09.20 08:50

Er Raiders rett og slett laget man må slå for å vinne AFC i år?!

laffano

laffano
22.09.20 08:54

Wow 

grock19

grock19
22.09.20 09:04
Dr_Who: Bruce Irwin fikk ingen langvarig skade, ser det ut for. Marquis Blair (second-year safety) fikk derimot en alvorlig kneskade, og blir lenge ute.

Bør nok ikke stole på egen diagnose; han tok ACL'en.

Både Irvin og Marquise Blair er dermed alt ute for resten av sesongen.

Dette blir m.a.o en skikkelig arbeidsuke for Schneider og crew, som allerede lå milevidt bak på pliktene sine når det kommer til pass-rush. Jeg kan vel bare sitere Rob Staton, som på ingen måte er noen muppet, men som jo har i pekt på ståa hele off-season igjennom, med stadig større overraskelse over at alle pengene ble brukt på helt mediokre OLiners. (Dette skrevet før vi visste at Irvin var ute.)

And while the win was great, it should never have been this close. Had Seattle lost in the end, it would’ve been a disgrace. To lead 35-23 in the fourth quarter and nearly lose is unacceptable.

Everything we’ve talked about for months is playing out in front of us.

This defensive line and pass rush is going to cost the Seahawks. It nearly did tonight. It will do in the future. They’re 2-0 but how long until they drop a game because of this massive glaring issue?

They started the off-season stating it was a priority. Somehow they’ve made the pass rush even worse.

Nobody pushed the pocket from the interior. There was no speed off the edge. Nobody got into the backfield. The four man rush is absolutely abysmal.

It seems the defense is totally reliant on Jamal Adams for any semblance of pressure. Either he blitzes and gets home, or you face the consequences.

Third down after third down was converted. The Patriots passed for 22 first downs compared to only five running. They totalled 464 yards of offense. They were 7/12 on third down and 1/1 on fourth down.

Everyone blamed ‘garbage time’ for Matt Ryan’s 450 yards last week. This time, Cam Newton had 397.

In two games they’ve conceded 55 points and given up 970 yards.

970 yards!

It’s stunning, even after months of talking about it, that this is the situation. How did they handle their top priority this badly?

For all the hand-wringing about how often we’ve talked about this — don’t you see why? You need something from your pass rush. They are getting nothing.

Russell Wilson is playing his heart out and looks like a legit MVP candidate. The offense is rocking and rolling.

They are getting nothing from the defense.

Everything we said — that this pass rush will seriously risk wasting another season of prime Wilson — is coming true.

They have to do something. Even if it’s just Cam Wake and/or Clay Matthews. This can’t continue. Whether it’s Dak Prescott next week, one (or all) of the NFC West quarterbacks or someone else down the line, this will cost them. It will undermine the major positives on this team.

This offense can win a Super Bowl.

This defense will stop them doing so.

(Innlegget ble redigert 22.09.20 09:06)

RW3

RW3
22.09.20 09:13

Føler Seahawks nå er litt som Chiefs var for to-tre år siden, med et fantastisk angrep og ikke et fullt så bra forsvar.

Var ikke rent sjeldent at SalSomer oppgitt kunne konstatere at forsvaret holdt på å koste de seire helt mot slutten av kampene. 
Dog, Chiefs fant tydeligvis utav det, ihvertfall ifjor. Får håpe også Seahawks finner ut av det slik at forsvaret i det minste blir ordinært.

Dr_Who

Dr_Who
22.09.20 09:14

Jeg har fått med meg at både Blair og Irvin er ute resten av sesongen. Cam Newton gjorde nesten hva han ville mot slutten av kampen. Og Cowboys og Dak Prescott fulgte nok nøye med.

ModernMan

ModernMan
22.09.20 09:24

Da McCarthy ble spurt om innsatsen til grønnskollingene på o-line i pausen i helga trakk han tydelig på skuldrene og ga responsen «Meh...» til reporterdama. Så om sjøhaukenes pass rush er på redemption-jakt kommer det gode muligheter nå.

Mirage

Mirage
22.09.20 11:14

Flott å sitte i fantasy med Saquon, McCaffrey, Kittle, Bell, Sutton og Shepard på tvers av to ligaer. Jeg gir opp.

VFK1989

VFK1989
22.09.20 15:58

Jeg har Sutton i en og Bell i en annen, ellers så har jeg kommet meg fullstendig uberørt igjennom skademarerittet denne uken. 

Fantastisk kamp igjen av Packers forøvrig, trodde ikke vi skulle se så bra ut så tidlig i sesongen. Men uansett vanskeligere schedule de neste ukene nå. Saints til helgen blir definitivt en stor test, de får fans tilbake på tribunen og du kan banne på at Thomas er tilbake igjen. Gleder meg!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg