Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NBA 2020/21

NYTT TEMA
Bagley-Towns

Bagley-Towns
01.12.20 09:57

Kommer :)

(Innlegget ble redigert 01.12.20 10:05)

Bagley-Towns

Bagley-Towns
01.12.20 10:09

NBA 2020/21 sesongen nærmer seg. Som forrige sesong, kommer også denne sesongen til å bli preget av Korona-viruset; sesongen starter uten publikum, og det kommer til å bli kamper som vil bli utsatt fordi det er spillere eller andre tilknyttet lagene som er smittet eller i karantene. Dette er det mørke bakteppet for sesongen, men det er slik det er.  

Men foruten om det, så er det enormt mye å glede seg til.. 

Først og fremst er det som burde være verdens beste basketspiller nå, Kevin Durant tilbake. Med seg i Brooklyn har han den klart beste dribleren og ballhandleren i NBA, Kyrie Irving. Så ble det slik at Golden State Warriors comeback etter hvileåret i fjor er preget av Klay er ute for sesongen, men for ligaen er det tross alt bra med Steph tilbake og en Dray som har noe å spille for, ja, det er noe helt annet enn det vi så sist sesong. Så har vi de regjerende mestrene Lakers, byrival Clippers og en mengde lag fra Øst som er utfordrere kommende sesong. Nevnte Brooklyn, men også Philadelphia, Miami og Milwaukee er tenkbare mestere! 

For egen del så har det aldri vært så deilig å gå inn i en ny sesong. Etter alt for mange år hvor hvert sluttspill har vært en lidelse, fordi jeg har investert alt for mye følelser i LeBrons karriere, så har det aldri vært så avslappende å gå inn i ny sesong med å vinne trofeet for noen uker siden, så har LeBron vunnet med alle sine tre lag i karrieren, og midt i 30-årene, så er han på nytt på tronen. Så nå er alt som skjer fra nå av bare en bonus. For ta for eksempel career-statsene fra playoffs, LeBron er så langt foran alle andre, at diskusjonen er over. Som om det ikke er nok så har Anthony Davis vært en av mine andre favorittspillere i mange år, og når han har skaffet seg sin første ring, så er det oppriktig slik at jeg for første gang  kan nyte sesongen som kommer. Jeg synes det er fett at Brooklyn er så sterke (på papiret), og jeg gleder meg over at Øst har langt flere realistiske kandidater til å vinne hele greien enn Vest. Selvfølgelig vil jeg at Lakers skal vinne igjen, men det er ikke et must for sesongen at LeBron skal ta enda en ring, det er mye å glede seg til uansett! 

Nå kan enda en del skje fram mot vi er i gang, men kommer med følgende rangering av lagene i NBA, rangerer denne gang ikke ut fra hvordan jeg tror grunnserien ender eller utfra Øst og Vest, men hvem jeg tror er sterkest i sluttspillet:

1.Philadelphia 76’ers – når man snakker om Embiid og Simmons ikke går i hop, så er det lett å glemme at Sixers i 2019 var et sykt, sykt, sykt skudd fra Kawhi av å slå det laget som vant det året i game 7. Sixers hadde en del klare svakheter i fjor, men Seth Curry og Danny Green inn er helt riktig, og med Dwight har de den klart beste back-up centeren i ligaen. Så er jeg ingen fan av Doc, men synes han er en headcoach på det jevne. Vet at mange synes han er fryktelig dårlig, og at spillerne i ligaen liker han veldig godt, jeg befinner med en eller annen plass i mellom der. 

2.Miami Heat – måten de tok av seg rivalene i East i sist sluttspill var meget imponerende. Crowder er borte, men Harkless og Bradley inn, og det faktum at Bam, Herro og Robinson fortsatt er i utvikling skal totalt sett gjøre de bedre. Så har de så klart Jimmy, som passer så kollosalt perfekt til dette laget. I tillegg er det noe fjellstøtt over hele denne organisasjonen. Riley og Spoelstra....

3.Los Angeles Lakers – de regjerende mesterne! Vant mesterskapet gjennom å ha det høyeste makspotensiale i ligaen defensivt, samt at de var merkbart større, sterkere og bøllet seg gjennom sluttspillet. I tillegg hadde Lakers veldig mange spillere som presterer bedre jo mer som står på spill

Pelinka har tatt en viss sjanse med å bytte ut spillere som var prototyper på Lakers identitet (Dwight, AB, Rondo), med spillere med høyere offensivt potensiale (Harrell, Schroeder). Med de utskiftingene går Lakers klart mer i retning av et lag med rollespillere som gjør de bedre i grunnserien og dårligere i sluttspillet. Men med nye kontrakter på KCP og Markieff så reddet Pelinka mye av identiteten fra seierslaget sist sesong, og også MGasol styrker at man fortsatt kan spille slik Vogel ønsker. I tillegg fortsetter Jkidd og Handy i Vogels stab. Spesielt sistnevnte virker viktig for spillergruppen. Det viktigste er selvfølgelig at man har LeBron og AD, man er jo allerede en kandidat til å vinne igjen med de to i seg selv, men med utskiftinger av rollespillere så utfordrer man ikke bare dette lagets sterke sider, men også kjemien i garderoben. Hos Lakers dro alle i samme retning sist sesong, det skal man ikke undervurdere.

4.Milwaukee Bucks – Suverene i grunnserien, og med klare mangler når det virkelig gjelder som mest, det har vært felles for Giannis, Budenholzer og Bucks generelt over flere sesonger nå. Jrue inn for Bledsoe er et klokkeklart svar fra Bucks, man hever potensialet i sluttspillet, og man går all in. Hvis man i tillegg får lært Giannis at lag som Toronto og Miami er fysisk, taktisk og mentalt forberedt på at han kommer (ensidig) hardt inn mot kurven, og at Giannis dermed må ha et bredere register, så er man et godt stykke på vei. I tillegg må Coach Bud forstå noe så enkelt som at i sluttspillet så skal dine beste spillere spille hele tiden om de må. Mindre skader og antall PFs spiller ingen rolle, om du taper, så skal du ha prøvd alt.

5.Los Angeles Clippers – Det er både artig, fornøyelig og lett å latterliggjøre PG13% / wayoff-P og resten av Clippers siden de var vel høye på seg selv før og under sist sesong. Men potensialet er der fortsatt og revansjelysten er nok stor. Tipper de har mange spillere som har jobbet hardt siden de var i Orlando. Ibaka inn for Harrell er dessuten en stor oppgradering, særlig i forhold til sluttspill-basket. Likevel, det er fortsatt to åpenbare spørsmål: Mangelen på en ren PG og om man har den kjemien man må ha for å gjøre hverandre bedre?

6.Brooklyn Nets – Latterlige talentfulle og hundre spørsmålstegn. Uten skader, så skulle KD vært den beste spilleren i NBA nå. Kyrie er den beste dribbleren og ballhandleren i NBA. Og spillere som Allen, Harris (selv om det er vanskelig å fatte for en som fulgte han i Cavs), Dinwiddie og LeVert er en meget solid gruppe spillere til å backe opp sine stjerner. Ideen om hva Nash kan tilføre er også spinnvill. Likevel; KD har en fragile personlighet der han sitter og diskuterer seg selv på nettet. Kyrie er enten skummelt rar på ordentlig, eller har et behov av å være motsatt av alle andre. Nash er rookie som headcoach. DeAndre er ferdig som toppspiller. Og vi vet null om hvordan kjemien og sammensetningen av dette laget vil fungere.

7.Boston Celtics – Brad Stevens virker på meg å være på sitt beste når han er i en utfordrerposisjon, og hvor han slipper å ta for mange hensyn til spillere med store navn, men som ikke passer inn i det han holder på med. Boston ble ikke dårligere med Kyrie og Horford borte, og jeg tror ikke de blir dårligere med Hayward vekk heller. Så nå mangler det bare at Ainge får napp på at noen vil ha Kemba (som selvfølgelig ikke kan fungere utover i et sluttspill), og deretter tror jeg Boston er mye bedre med at Stevens får brukt Tatum, Brown og Smart i hovedrollene.

8.Denver Nuggets – Grant ut, Green inn er en liten nedgradering. Men at resten av laget er så unge, gjør at de totalt sett bør utvikle seg ganske mye. Det er vanskelig å se lag som skal kunne stoppe Jokic i neste sluttspill i WC. Lakers hadde Dwight, og AD kan ta jobben. Ellers ser jeg ingen lag i West som kan stoppe han.

9.Houston Rockets – Klart vanskeligste lag å vurdere. Det er mange rykter om dårlig kjemi, man har mistet Morey og D’Antoni og Harden og Westbrook ønsker seg vekk. Samtig er status at man har de nevnte spillerne, og har hatt en bra offseason i forhold til trades og signeringer. Egentlig er de noe sterkere på papiret, samt at de har fått inn spillere som gjør de noe mer fleksible. Alt fra siste mulighet med Harden (WCSF) til total kollaps er mulig for Houston denne sesongen.

10.Toronto Raptors – Var meget gode selv uten Kawhi, nå er det litt for mange viktige ut til at de vil være helt der oppe. Men Nurse er for tiden ligaens beste headcoach. En spillergruppe med Lowry, Siakam og FvV i spissen er ganske solid tross alt.

11.Portland Trailblazers – Inn med Covington og Nurkic skadefri skal gjøre Portland bedre. Hvor mye bedre er mer usikkert.

12.Utah Jazz – Jeg er ganske enkelt ikke med på tanken at Mitchell/Gobert er en duo som kan matche de beste duoene i ligaen. Solid coach og organisasjon og en bra supporting cast til tross, Utah er gode og solide, men ikke en utfordrer. Det kan bli vel mye Mitchell i blandt, og det er kanskje ikke hans feil, men det føles ikke naturlig når han har sykt mange poeng i en del kamper. Og Gobert er virkelig fantastisk å forsvare egen kurv, men er langt fra en god perimeter-forsvarsspiller som for eksempel AD er. Gobert er et grensefall om han i det hele tatt er spillbar i en del settinger hvor motstanderne tvinger han vekk fra kurven.

13.Indiana Pacers – mye rykter om både trade og oppførselen til Oladipo, men han har i alle fall fått noen måneder å trene seg opp på. Jeg synes likvel McMillan fikk mye ut av denne gjengen, og forventer vel at de er på omtrent samme nivå også denne sesongen.

14.Phoenix Suns – Chris Paul inn er i utgangspunktet gull. Hjelper Suns voldsomt defensivt, og måten han spiller fremover var sykt imponerende sist sesong. Han forcer ingen ting, bryr seg ikke om statsene, gjør alltid det beste for laget. En av de aller siste ‘pure’ PG. Samtidig henger det alltid en skadetrussel over CP3.

15.Dallas Mavericks – Det er kanskje hardt å si skuffende offseason, men Mavs er fortsatt en brikke eller to fra å gi Doncic et lag som kan utfordre hele veien.

16.Golden State Warriors – Denne kan jeg treffe virkelig dårlig på. GSW med Klay ville vært helt der oppe av favorittene, da blir det kanskje helt bom å si at uten, så er de grensefall for om de kommer til playoffs. Mye mulig at de er veldig mye bedre enn jeg tror. Jeg liker til og med Oubre inn, han spiller hardt, og bør passe inn. Min skepsis starter med Wiggins, som jeg ikke greier å se noen seiersvilje i. Skepsisen fortsetter med om Draymond kan være på DPOY nivå lengre, fyren har spilt hardt og ofret kroppen i mange sesonger, ikke overraskende om kroppen ikke tåler å spille slik mer. Med Steph vil det egentlig alltids være en over middels sjanse for skader. Igjen, jeg bommer kanskje helt her, men tror ikke det bare er å trykke på en startknapp og så er Warriors tilbake.

17.New Orleans Pelicans – Mye spennende, og mye å like. OK, mistet en kvalitetsspiller i Jrue, men Lonzo og Bledsoe tilsammen kan vel tilføre noe i nærheten. Litt mye med maks til Ingram, men de beholdt han jo, noe som var det viktigste. SVG og Adams inn er også lett å like. Men det som avgjør er om Zion kan roe seg litt ned på matfronten, for uansett hvor villt talentfull han er, så er det tungt for kroppen med de kiloene han har.

18.Memphis Grizzlies

19.Sacramento Kings

20.San Antonio Spurs

21.Minnesota Timberwolves

22.Oklahoma City Thunder

23.Orlando Magic – Øst ser enormt god ut 1-5, og 6 og 7 ser også sterke ut, men siste sluttspills-lag i Øst kommer til å være elendige. Så i mangelen på noen andre lag ender jeg opp med Orlando. De er kanskje det minst interessante laget å se i ligaen, men skal ha for at de jevnt over fighter bra og de faller ikke sammen. Det hadde selvsagt vært mye artigere med Wizzards eller Hawks på siste sluttspillsplass, men Orlando er nok hakket bedre.

24.Washington Wizzards

25.Atlanta Hawks

26.Detroit Pistons

27.Charlotte Hornets

28.Chicago Bulls

29.Cleveland Cavaliers

30.New York Knicks

(Innlegget ble redigert 01.12.20 10:19)

Bagley-Towns

Bagley-Towns
01.12.20 10:28

Spillere jeg planlegger å følge mest:

1.LeBron James

2.Anthony Davis

3.Ben Simmons

4.Kevin Durant

5.Zion Williamson

6.Kyrie Irving

7.Luka Doncic

8.Kawhi Leonard

9.Steph Curry

10.Trae Young

LP-ranking:

1.Lakers

2.Nets

3.Sixers

4.Pelicans

5.Warriors

6.Celtics

7.Heat

8.Mavericks

9.Clippers

10.Hawks

Min spillerrangering 2020/21;

1. LeBron James (Los Angeles Lakers) - Det skal være umulig å gå inn i sin sesong 18 / 36 år og å være den beste basketballspilleren. Men kanskje ikke helt overraskende likevel; for selv om LeBron har mistet noe atletisk sett, så er han fortsatt vilt atletisk. Dessuten har det alltid ligget i kortene at han er nesten bedre som PG/PF, enn som scorer, så at han er den beste pasningsspilleren i NBA nå er på en måte slik det var ment å bli. Men for å nå tilbake på toppen av denne, så måtte han tilbake på elite-nivå defensivt sett. Og det greide han. I tillegg ledet han så klar laget sitt til the promised land, samt ble Finals-MVP.   

2.Anthony Davis (Los Angeles Lakers) - Overreaksjon å ha de to beste spillerne fra mesterne? Nei, litt mindre småskader på AD både i grunnserien og på slutten av sluttspillet, og han hadde trolig forsvart førsteplassen på denne. Helt ellevilt hvordan han defensivt dekker alle posisjoner, og utover sesongen og i sluttspillet er det overtydelig at lag og spillere ikke tørr å skyte med AD i nærheten, i redsel for å bli blokket. Når han i tillegg utviklet midrange-jumpskuddet offensivt i sluttspillet, så er han ustoppelig begge veier. Men viktigst av alt for å få denne plassen; han viste at spillet og hodet han har gjør han bare mer dominerende så viktigere kampen er.   

3.Kawhi Leonard (Los Angeles Clippers) - Toppet min liste sist offseason. Og i grunnserien og første halvdel av sluttspillet forsvarte han plassen. Men ikke bra nok det han presterte utover i WCSF mot Denver, så her må han ned fra toppen!  

4.Kevin Durant (Brooklyn Nets) - Når neste sesong starter, så er vi minst 20 måneder siden sist vi så KD. Likevel, med sin høyde og gode skuddteknikk, så ser jeg ikke helt hvordan han skal stoppes selv om han skulle ha mistet litt fart og spenst. Om så har skjedd, så går KD nok bare litt mer i Dirk-modus, og det er vanskelig å se hvordan noen skal stoppe han fra det.  

5.Stephen Curry (Golden State Warriors) - Langt avbrekk for Steph også, men jeg tror både han og Warriors er motiverte for å nå toppen igjen. Den beste skytteren i historien i en god kombo med å være så uforutsigbar at du ikke vet når han skyter, dribler eller gir en god pasning.  

6.Giannis Antetounmpo (Milwaukee Bucks) - Ustoppelig i grunnserien de siste to årene, og han er det med færre minutter en andre toppspillere. Større og mer atletisk enn noen andre. Men når resultatet og utfallet av sesongen skal avgjøres i sluttspillet, så blir han endimensjonal og mulig å stoppe for de som er organisert godt nok, samt har spillere som er villig til å ofre seg i forsvarsspillet. Giannis fordel når det gjelder å oppnå sluttspillsuksess, er at han fortsatt er så ung.  

7.Luka Doncic (Dallas Mavericks) - Helt uvirkelig god i forhold til alder. Det skillsettet han har offensivt er second to none, og når han i tillegg allerede har tøffheten, smartheten, selvtilliten til å gjøre det når tid som helst, mot hvem som helst, så er han allerede en av de aller beste i ligaen.  

8.James Harden (Houston Rockets) - Mye av det samme som Giannis i form av historisk god i grunnserien, hvor han er ustoppelig (og også innovativ), men med skills som ikke like lett er overførbart til sluttspillet. I stadig utvikling som forsvarsspiller, fra å være terningkast 1 for 3-4 år siden, så er han oppe på et middels nivå defensivt. Tiden tikker for om han noen gang kan være best når det gjelder som mest.  

9.Jimmy Butler (Miami Heat) - Alltid bunnsolid defensivt, og spiller forsvar med en intensitet som er unik. Offensivt er han en lagspiller, som først gjerne ser etter eget skuddforsøk når kampen tilsier det. Helt unik arbeidskapasitet og evne til å fighte. Det han gjorde i sist sluttspill er den eneste måten man kan tape en finale-serie på, men fortsatt gå seirende ut, og oppnå en enorm respekt for å gi absolutt alt han hadde.   

10.Nikola Jokic (Denver Nuggets) - 

11.Damian Lillard (Portland Trailblazers)

12.Chris Paul (Phoenix Suns)

13.Joel Embiid (Philadelphia 76ers)
14.Jayson Tatum (Boston Celtics)

15.Kyle Lowry (Toronto Raptors)

16.Ben Simmons (Philadelphia 76ers)

17.Bam Adebayo (Miami Heat)

18.Draymond Green (Golden State Warriors)

19.Paul George (Los Angeles Clippers)

20.Pascal Siakam (Toronto Raptors)

21.Klay Thompson (Golden State Warriors)

22.Donovan Mitchell (Utah Jazz)

23.Jamal Murray (Denver Nuggets)

24.Russell Westbrook (Houston Rockets)

25.Rudy Gobert (Utah Jazz)

26.Kyrie Irving (Brooklyn Nets)

27.Khris Middleton (Milwaukee Bucks)

28.Devin Booker (Phoenix Suns)

29.Blake Griffin (Detroit Pistons)

30.Trae Young (Atlanta Hawks)

31.Jrue Holiday (Milwaukee Bucks)

32.Karl-Anthony Towns (Minnesota Timberwolves)

33.Bradley Beal (Washington Wizzards)

34.Ja Morant (Memphis Grizzlies)

35.Jaylen Brown (Boston Celtics)

36.Brandon Ingram (New Orleans Pelicans)

37.De'Aaron Fox (Sacramento Kings)

38.CJ McCollum (Portland Trailblazers)

39.Kristaps Porzingis (Dallas Mavericks)

40.Zion Williamson (New Orleans Pelicans)

41.D'Angelo Russell (Minnesota Timberwolves)

42.Kemba Walker (Boston Celtics)

43.Nikola Vucevic (Orlando Magic)

44.Tobias Harris (Philadelphia 76ers)

45.Victor Oladipo (Indiana Pacers)

46.Kevin Love (Cleveland Cavaliers)

47.Goran Dragic (Miami Heat)

48.Domantas Sabonis (Indiana Pacers)

49.Eric Bledsoe (New Orleans Pelicans)

50.Fred VanVleet (Toronto Raptors)

(Innlegget ble redigert 01.12.20 10:29)

Bagley-Towns

Bagley-Towns
02.12.20 09:37

Programmet for christmas day:

Miami-New Orleans

Milwaukee-Golden State

Boston-Brooklyn

L.A Lakers-Dallas

Denver-L.A Clippers

Snilt av NBA at de lar oss slippe å se Houston...

Bagley-Towns

Bagley-Towns
02.12.20 19:22

LeBron forlenger med to år i Lakers! Ny kontrakt til 2023 

Bagley-Towns

Bagley-Towns
03.12.20 08:06

Forutsatt at Wall er helt skadefri, så tror jeg Westbrook til Wizzards, og Wall til Rockets er en grei deal for alle parter. 

Bone8

Bone8
03.12.20 08:47

Blir fort høy party-faktor i Houston med Harden, Wall og Boogie.

Jeg tror Houston ikke blir noe bedre av dette.

Bone8

Bone8
03.12.20 09:04
Bagley-Towns: 14.Phoenix Suns – Chris Paul inn er i utgangspunktet gull. Hjelper Suns voldsomt defensivt, og måten han spiller fremover var sykt imponerende sist sesong. Han forcer ingen ting, bryr seg ikke om statsene, gjør alltid det beste for laget. En av de aller siste ‘pure’ PG. Samtidig henger det alltid en skadetrussel over CP3.

Jeg er ganske enig i rangeringene dine (med unntak av at jeg har mindre  troen på lagene i toppen av East enn deg), og også enig i plasseringen av Suns.

Men det er mer enn Paul som har styrket dem.

Rubio og Oubre var viktige i fjor, men laget fallt helt sammen når Booker gikk av banen. Rubio var ingen poengplukker, og det var heller ingen andre på benken. Inn har man fått skarpskyttere som Moore og Galloway. De erstatter Okobo og Ty Jerome, som ikke fikk det helt til.

At man erstatter Oubre med Crowder gjør også laget mer solid defensivt, men kanskje mer forutsigbare offensivt.

Bagley-Towns

Bagley-Towns
03.12.20 10:19

Tja, tenker at det er en ganske klar dreining i retning av at det er flere topplag i East enn i West. West er til gjengjeld klart dypere, og er totalt sterke enn East. At 4 av de 6 beste lagene er i Øst mener jeg det er god dekning for å si. Men lag 8-15 i Øst, der er det nitrist...

Jeg har alltid syntes Westbrook er underholdende å følge, men det er ikke til å komme forbi at spillestilen er veldig brukbar i grunnserien, men det fungerer ikke i sluttspillet. Jeg mener all erfaring tilsier det. Det betyr ikke at jeg støtter alt fra advanced stats-gutta som latterliggjør Westbrook så ofte de kan, men vi kan vel alle være enige at Westbrook har ikke en plan B, det er full gass hele veien, og når det blir inefektivt utover i et sluttspill, så står han fast. Dessuten er det veldig tydelig at noe går galt med kjemien innad i Houston i ethvert sluttspill. Harden ville ha vekk CP3, og nå det samme med Westbrook. Sånn sett bedre for Houston å starte litt på nytt med Wall. 

Bagley-Towns

Bagley-Towns
03.12.20 15:10

Anthony Davis med 5 år/190 mill kontrakt for Lakers. AD og LeBron har tydeligvis tenkt at de skal spille i lag leeeeenge :)

Bagley-Towns

Bagley-Towns
10.12.20 14:31

For noen uker siden virket det som en forlengelse for Giannis i Bucks var kun en formalitet. Kan godt hende det er det fortsatt, men vil tro Milwaukee svetter litt når det drøyer såpass....

Dramaet rundt Harden ser ut til å ha roet seg noe. Men en ting med ryktene; Silas har fått beskjed fra GM og eier at Harden ville ha han i følge han selv. Samtidig er det ganske mange rykter om at Harden ikke vil ha han. Så er spørsmålet om Houstons FO selv har rotet dette i stand.

PGasol vil spille for Lakers igjen, noe som høres helt krise ut sportslig sett. Han setter også Lakers i en litt vanskelig situasjon når han går ut med dette. Tenker at det er smart for Lakers å ha den siste plassen ledig, og at de ikke blir hard capped, kan jo komme noen gode spillere tilgjengelig på buy-out markedet senere i vinter. Ellers virker det som LeBron knapt kommer til å spille noen minutter i treningskampene, og nesten det samme for AD.

Bagley-Towns

Bagley-Towns
10.12.20 20:04

Wayoff-P med ny kontrakt, og er dermed under kontrakt med Clippers for de neste fem årene...

Redondo66

Redondo66
11.12.20 12:00

Pg13 får max forlengelse med clipps, 225 mil over neste fem år

KTBFFH

KTBFFH
11.12.20 13:09

Katastrofal kontrakt og elendig av Clippers. En av de mest oppskrytte spillerne i min levetid

Bagley-Towns

Bagley-Towns
12.12.20 07:16

Preseason er preseason, og ikke noe man skal legge mye vekt på, men drøyt at Vogel spiller Kuz og THT opp mot 40 minutter i første kamp. Høres ganske risky ut med tanke på skader. Litt spesielt at Lakers ikke har signert flere på korttidskontrakter for forsesongen, men man vil vel holde ting så beskyttet som mulig med tanke på Covid-19...For Clippers sin del så liker jeg på vegne av de Ibaka inn, Kennard likeså og så er det kanskje verdt at de tok en sjanse på Batum til billig pris. Men de må jo ha en plan med tanke på PG-posisjonen...venter de helt til buy-out markedet? George Hill?

TrueTopRed

TrueTopRed
12.12.20 10:07

Ser ut som Lakers har en potensiell god benk kommende sesong. 

TrueTopRed

TrueTopRed
12.12.20 23:10

Fyren er vel bare 20 år enda tror det blir litt spilletid på han fremover.

Bagley-Towns

Bagley-Towns
13.12.20 07:47

THT får nok litt mer tid enn normalt denne sesongen, med tanke på den korte offseason for Lakers, så tar jeg det for gitt at de spiller seg forsiktig inni sesongen, så bør bli greit med spilletid for hele rosteren, minus Dudley. 

Starting-5 er ikke satt, Vogel har gitt klar beskjed om at han vil bruke oppkjøringskampene til å vurdere hvem som skal starte sammen med LeBron og AD. Schroeder er så klart god nok til å starte, men tenker at klart best bruk av han, er at han er på parketten når LeBron hviler. Så jeg mer for meg en starting-5 hvor en eller to av de faktisk ikke spiller så mange minutter, men passer til å starte. Tenker da på Matthews og MGasol.

KCP-Matthews-LeBron-AD-MGasol

Schroeder, Harrell, Caruso, Kuzma, Markieff, THT, McKinnie, Cook, Dudley

Kostas, Cacok

Bagley-Towns

Bagley-Towns
14.12.20 09:32

Meget spesielt at Vogel kjører alle spillere som ikke heter LeBron eller AD så hardt i kampene i preseason. THT og Kuz snitter på nesten 40 minutter....Lakers kjørte 8-manns rotasjon i natt, mens de andre ligger på 18....Spillerne på 2-veis kontrakter fikk tilsammen 0 minutter i natt...

LBJ91

LBJ91
14.12.20 16:43

Tenk å gå fra JaVale/Dwight til DETTE

LeBron

LeBron
15.12.20 09:22
LBJ91: JaVale/Dwight

De gjorde en god jobb for all del, men tenker at 2020 Laker laget i seg selv ikke så ut som noen repeterende mester, særlig mtp at mange av dem ville ha bedre kontrakter. 

Nå ser derimot Lakers 2021 rimelig bra ut (jajajajajajaja selvsagt ser ethvert lag med LBJ og AD bra ut, men de to tatt ut fra betraktningen)

Bagley-Towns

Bagley-Towns
15.12.20 09:46

Ambivalent til 5er posisjonen denne sesongen:

Voldsom oppgradering i forhold til at MGasol er overlegen som pasningsspiller og til å kunne spille på high post'en og spre gulvet bedre.

Samtidig mister man rim protection og at Dwight fortsatt er et fysisk monster som ikke MGasol er i nærheten av å være. Det mest problematiske er likevel om Lakers kan holde MGasol skadefri, det er jeg sannerlig ikke sikker på.

Redondo66

Redondo66
15.12.20 21:28

Greek freak max 4+1 228 mil

mange lag håpa på free agancy neste år så dette endrer planene for mange

LBJ91

LBJ91
15.12.20 21:54

For fremtiden til NBA som produkt så er det bra at Giannis blir værende. 

De mindre markedene trenger å se at det er mulig.

(Innlegget ble redigert 15.12.20 21:58)

Bagley-Towns

Bagley-Towns
16.12.20 10:54

Enig at det er bra for ligaen at Giannis blir værende i Milwaukee.

Dette åpner også opp for en handel rundt Harden. De aller beste 2021 free agents er nå på nye kontrakter, og det er dermed ikke noe å vente på for lag som har mange kontrakter som går ut neste offseason. Lag som Miami, Toronto og Boston har ikke lenger noen grunn til å vente lengre. Legg til at man kan argumentere for at Milwaukee, Philadelphia og Brooklyn er lag som bør gå all in her og nå.

laffano

laffano
16.12.20 12:26

Har Toronto noe de ser etter eller ? Litt dårlig på å finne slikt info

LeBron

LeBron
16.12.20 13:17
Redondo66: Greek freak max 4+1 228 mil

Hadde tatt seg greit ut å takke nei til noe sånt... 

Bagley-Towns

Bagley-Towns
16.12.20 15:15
laffano: Har Toronto noe de ser etter eller ? Litt dårlig på å finne slikt info

Marc Spears er en solid kilde, og hevder at Giannis hadde gått til Toronto om han hadde valgt noe annet enn Milwaukee. Så naturlig å hevde at Raptors ventet på avgjørelsen til Giannis...de må vel ha en plan b som de iverksetter nå.

laffano

laffano
16.12.20 16:01

Aaaah damnit Giannis!!!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg