AD har slitt litt offensivt denne sesongen, så da valgte Vogel og LeBron å tvangsfore AD når han kom hjem til Chicago i natt. Det var også mye av det samme vi så i begynnelsen av forrige sesong når LeBron ville at AD skulle føle at dette er hans lag. Har ventet litt på at LeBron skulle tenke slik denne sesongen, for tror det er helt nødvendig for Lakers at det er slik. Dessuten er det på tide at LeBron lar AD ta mye mer av jobben i grunnserien. Var aldri en spennende kamp, men er jo deilig at Lakers har fått noen kamper denne sesongen, hvor de overkjører motstanderen såpass. Rolig og deilig kamp å se :)
Til sammenligning er Brooklyn veldig ujevn, kanskje ikke så rart med tanke på all bytting og trading, men så langt er alt basert på ferdigheter, og ingen designede plays. Jeg er fortsatt meget skeptisk til om Nash er klar for denne oppgaven. Så kan man ikke kritisere han like mye for at Nets sliter så mye defensivt, for der er de ikke bedre enn midt-på-treet spillemessig heller. Det eneste de skal ha for i denne, er at de gjorde det litt enklere for seg selv, med at Harden tok en ganske ren PG-rolle, og at de dermed hadde litt klarere roller. Dog ikke imponert over at de lot Miami komme tilbake hundre ganger i denne. Bam god så klart, men var ikke mye imponerende forsvarsspill mot han heller...
(Innlegget ble redigert 24.01.21 08:23)

LBJ91: Sekou Smith, mannen som sto bak rankingen, hadde fått Covid og tragisk nok så døde han av det igår.
Etter alle hyllestene på twitter å dømme, så er det bare å si RIP til en høyt respektert og vidunderlig fyr.
Trist å høre.
Han var saklig og fornuft de fleste ganger og jeg leste ofte Race To The MVP og Team rankingene han lå ut ukentlig.
Dog de siste årene har jeg holdt med langt unna NBA.com. Ble for pushy med salg av League Pass og div. Men top 10 med GOATmentor er alltid er fornøyelse.
(Innlegget ble redigert 27.01.21 14:02)

Lakers fikk deng av Philadelphia, til tross for at de kom nært på slutten. Men alt i alt en kamp hvor Sixers som ventet var bedre enn Lakers, men Philly er nok kanskje ligaens beste lag, så veldig ille for Lakers var det ikke. Først og fremst har Sixers en type som Danny Green, som har alt Lakers kan drømme om, og om han hadde vært i Lakers, så ville det bare vært å dele ut mesterskapet til Lakers....egentlig en helt ålreit kamp av Lakers, men som vanlig gir det ingen mening i at Vogel gir Caruso såpass få minutter. Som alltid spiller Lakers glimrende med han på hardwooden. Så har kampene mot Bucks og denne, også vist det jeg sa før sesongstart, Schroder og Harrell er til tider strålende i grunnserien, men i type kamper som er ganske lik som i sluttspillet, så har de veldig tydelige svakheter også. Derfor bør Caruso ha opp mot 25-30 minutter mot de beste lagene. Ellers LeBron fortsatt til dels strålende. AD på tunge bein, uansett god i forsvarsspillet, men ikke helt der han skal være offensivt fortsatt.