Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

UFC 73 +++SPOILER+++

NYTT TEMA
kåreknall
kåreknallInnlegg: 1937
09.07.07 06:57
Da har det nettopp vært nytt stevne med en del bra navn på blokken. Så vi kan begynne med de lettvekterne. Kommenterer bare kampen som ble sendt på luften (eller hva det blir på norsk) :)

Kenny Florian vs Robinson
Kenny var i slag, fine judokast, full kontroll til Robinson ga seg etter ground and pound i første runde.

Sherk vs Franca
Eneste muligheten Franca hadde til å vinne denne kampen så ut til å være ved kneing i begynnelsen av hver omgang. Rystet Sherk en gang, men det var ikke nok. Kampen gikk 5 runder og med Sherk i full kontroll. Sherk er maskin med stor M og grisesterk. Ser ikke hvem som skal riste han av tronen. Greier dessverre ikke ett mitt syn og underholde og går distansen ut alt for ofte.

Tito vs Evans
Totalt uenig med Joe Rogan, denne kampen var kjedelig, kjedelig, kjedelig. Kampen endte uavgjort da Tito fikk poengstraff for å holde seg fast i gjerdet. Helt greit avgjørelse av Mr Jugde himself. Det som var mest skuffende med unntak av at Tito ikke er den han en gang var (eller alle andre er blitt mye bedre) var Evans. Rygget så og si hele kampen igjennom og etter min mening burde reglene blitt endret slik at en kan gi poengtrekk for rygging. Ikke at jeg synes at Tito fortjente seieren, men Evans rygging fortjener å tape.

Silva vs Marquardt
Synes ikke Silva dominerer så mange kamper, men han har avslutter egenskaper. Plutelig opp av intet sier det bang, game over. Herlig å se på. Veldig mange first round KO`s. Franklin bør bruke tiden godt til å forbedre seg på rematchen for Silva leverer gang på gang.

Herring vs Nog
Herring sendte Nog i bakken med ett spark mot hodet. Nog var rystet. Men også her er jeg uenig med kommentatorene (Joe Rogan). Jeg synes Herring hadde rett taktikk da han ville ha Nog fort opp igjen for å prøve på KO og ikke fortsette på bakken. Nog er så god på bakken at han kan lett submitte deg i svime. Nog stå i mot og vant til slutt på dommeravgjørelse. Korrekt etter mitt syn.

Noen som har andre synspunkter noe å legge til?

bodhisativa
bodhisativaInnlegg: 569
09.07.07 11:41
Jeg må bare ytre hvor kjedelig Sherk er. Jada, han er sterk, og kan kravle litt rundt på gulvet, men han er kjeeedeliiig! Det eneste han er god på er styrke, akkurat som Matt Hughs... Om noen er uenige i meg, driter jeg i det, jeg syns det :-)

Forøvrig må jeg si Tito-Evans-kampen også var kjedelig. Første gangen jeg har sett draw, riktignok. Syns Tito også er kjedelig. Har sett kamper fra han var 19-20 eller noe, og han har omtrent ikke utviklet seg, syns jeg. Har tro på Evans i fremtiden, men da må det sterkere krutt enn han viste i går.

Ellers hadde jeg ikke mye å tilføye... I dag ville jeg bare spre eder og galle ;-D
kåreknall
10.07.07 05:12
bodhisativa skrev:
Jeg må bare ytre hvor kjedelig Sherk er. Jada, han er sterk, og kan kravle litt rundt på gulvet, men han er kjeeedeliiig! Det eneste han er god på er styrke, akkurat som Matt Hughs... Om noen er uenige i meg, driter jeg i det, jeg syns det :-)

KåreKnall
Enig. Problemet er at han er så sterk at jeg ikke ser hvem som skal ta fra ham beltet.

bodhisativa skrev:
Forøvrig må jeg si Tito-Evans-kampen også var kjedelig. Første gangen jeg har sett draw, riktignok. Syns Tito også er kjedelig. Har sett kamper fra han var 19-20 eller noe, og han har omtrent ikke utviklet seg, syns jeg. Har tro på Evans i fremtiden, men da må det sterkere krutt enn han viste i går.

KåreKnall
Del uenig. Kampen var kjedelig. Tito har blitt kjedelig, men da han var på sitt beste synes jeg han var underholdene å se på. Synes Evans var altfor feig i denne kampen og han må bli mye mer offensiv hvis han skal ha sjanse til å bli blant de skikkelig store. For denne kampen viste helt klart at han absolutt ikke har kvaliteter som counter puncher som chuck.
bodhisativa
bodhisativaInnlegg: 569
10.07.07 11:16
kåreknall skrev:
---------------------

Ja, Sherk er knallsterk, og jeg vet søren meg heller ikke hvem som kan slå han enda. Synd han har så kjedelig kampoppsett bare... Litt for mange som lener seg på det som fungerer for dem, og utvikler seg minimalt. Slikt blir det kjedelige kamper av.

Er enig i at Tito var underholdende tidligere, eller i hvertfall i en periode. Men det er ikke tull en gang, han fightet på nøyaktig samme måte for ti år siden.
Evans må helt klart forbedre seg. Nytter ikke å løpe unna, med mindre du drar en Rampage. Man bør ikke lene seg på unnasluntring slik Lidell gjør, da får til slutt bank av en som gjennomskuer deg ;-)
Har håp for Evans i fremtiden, men han er helt klart ikke ferdig med utviklingen.
mezz
mezzInnlegg: 349
10.07.07 22:18
Mye artig her ja.

Sean Sherk viser at han har det som skal til for å bli en lettvekt Matt Hughes, så da er det vel bare rett og rimelig at han taper beltet sitt til BJ ;-) Sherk mangler jo åpenbart avslutningsferdigheter, og så mange ganger han hadde full mount burde kampen vært avgjort lenge før de 25 minuttene var over.
Narvi
NarviInnlegg: 1965
11.07.07 22:54
Vil bare skyte inn at Franca ikke akkurat er noen wiz fra ryggen heller, da. Folk kan mase om bjj black belt så mye de vil(rogan klarer jo ikke holde kjeft om dette), men det betyr ikke nødvendigvis at du har übergrappling i mma-sammenheng. Men guillotinen hans i starten og kneet i runde(1, 2?) var det eneste som var i nærheten av å avslutte kampen:( Sherk var sjuk til å passe guard, men når han ikke er særlig god til å finishe og franca turtler, vel...da går det som det må gå:(

Menmen, kamp med BJ i november(som jeg regner med at BJ tar, hvis han holder seg i form), så kommer marcus aurelio til ufc, sakurai(men han blir vel ww, ser ikke for meg at han orker å cutte:D) og kanskje Hansen.

- Thus their hands are plucking at each other;
Picking at the rope-knouts of their scourging;
Snatching after us who smote them, brother,
Pawing us who dealt them war and madness.

It's forty miles frae Aberdeen,
And fifty fathoms deep,
And there lies guid Sir Patrick Spence,
Wi' the Sects lords at his feet!
Bhicks
BhicksInnlegg: 2887
12.07.07 16:27
Helt greit card spør du meg. Det var spenning i alle kampene, men totalt sett var det ikke noe å hoppe i taket for.

De skulle heller vist et par undercard kamper til, slik som denne, med Frankie Edgar mot Mark Bocek; http://www.gigasize.com/get.php/-1099935765/Edgar_-_Bocek.wmv

mezz
19.07.07 23:55
Da var det, så vidt jeg har forstått, klart at både Sean Sherk og Hermes Franca har testet positivt for steroider. Begynner å bli lei nå, de vet at de blir testet så lenge det er tittelkamp... Fatter ikke at de tar sjansen.
kåreknall
20.07.07 03:12
Link?

Håper Sherk blir utestengt å mister beltet. Men det er nok mange mange flere som bruker steorider. Grunnen til de tar sjansen er at hvis det gjør alt riktig. Det vil si riktig dose i forhold til kg, treningsmengde og annet så er det minimal sjanse for å bli tatt. Normalt ligger tillate verdier skyhøyt over normale verdier.

Men må si at Sherk har sinnsyk kondisjon da, normalt mister du en god del kondis steorider (Hint Beroni og Coleman som varer i 3 min).

Det er selvfølgelig synd at noen jukser, men ikke alle. Men jeg tror at bruk av steorider er mye mer omfattende enn vi får vite i de fleste sporter.
kåreknall
20.07.07 03:38
http://www.ufc.com/index.cfm?fa=news.detail&gid=6848

Ser at Sherk har testet positivt for Nandrolone. Dette er vel ett stoff en sjelden tar alene, men i tillegg til andre steorider. Eller er det vanlig å ta det alene og?

Mens Franca har blitt tatt for Drostanolone. Som skal ha god effekt for musklene med minket kaloriintak. Dette stoffet skal en normalt kunne ta 10 dager før en dopingtest. Så regner med du fikk svaret på hvorfor de tar sjansen Mezz.
mezz
20.07.07 13:15
Har ikke peil på steroider, men dersom det er så kort nedbrytningstid i kroppen kan jeg forstå hvorfor de tar sjansen på det ja... men er jo ikke noe mindre juks av den grunn. Som du sier er nok steroidebruken mer utbredt enn vi vet om, og mma er definitivt ikke alene, men jeg mener at for mma er gjentatte positive steroidesaker mer skadende enn for andre sportsgrener. Har en oppfattning av at en del av det amerikanske publikumet ser på MMA som fullkontakts Pro Wrestling, og man bør ikke gi disse idiotene og motstandere av sporten mer bensin å kaste på bålet.

Ser det som en selvfølge at Sherk blir fratatt beltet og utestengt, slik Tim Sylvia ble, og at kanskje Kenny Florian og BJ Penn går om tittelen, i det minste som interim. tittel. Lettvektsklassen kan ikke gå enda et år uten tittelkamper.
kåreknall
20.07.07 14:23
Dette er nok bare toppen av isfjellet, og de som blir tatt er enten idioter eller blitt for grådig. Det er så mye penger i sport, noe som gir leger ol som vet hvor mye steorider, EPO ol en kan ta uten og bli tatt tjener grovt på denne industrien.

Har du lagt merke til at de som blir tatt for doping (uansett sport) alltid er overrasket? Grunnen til det er at jeg tror de har vært dopet i mange år og plutselig blir de tatt på grunn av slurv med bruken eller bedre testmetoder.

Doping i sport er milliardindustri. Leste også en undersøkelse fra amerikanske idrettutøver, der de fleste ville gladelig kortet ned ti år av livet sitt for ett olympisk gull.

PS: Franca skal ihvertfall ha for at han innrømmer det
mezz
20.07.07 21:25
Sant, mer enn Sherk gjør. Han har nå høring med CSAC 6. august for å klage sin nød. Nå går det jo rykter på sherdog om at Sherk også testet positivt etter møtet med Matt Hughes, men kilden tatt i betraktning er det nok bare svartmaling.

Nå er jeg ikke lege, men er 12 ng/ml så mye da? Royce Gracie sin positive prøve var jo på 50 ng/ml, det er jo et stoff som produseres i kroppen naturlig og man kan kanskje oppnå nivået naturlig? Jeje, samme kan det være... blir bare så skuffet hver gang :-)

Tror vi trenger random tester året rundt av hele stallen, dette er i alle fall noe UFC har råd til å koste på seg, og kanskje man kan redusere bruken av ulovlige stoffer.
kåreknall
21.07.07 05:57
En normal person har ca 2 ng/ml. Så Sherk har blitt målt til 6 ganger normalt nivå. Nå skal en aldri si aldri at det er umulig for en person å produsere så mye, men sannsynligheten er bortimot null.

Men ettersom både Franca og Sherk har testet positivt på stoff som er meget gunstig for folk som må holde vektbegrensing er jeg rimelig sikker på de er skyldige begge to. Nandrolone hjelper på styrken (mye mer enn folk tror) og du blir kvitt fett samtidig.

Gracie kjørte vel i seg noe vannvittig mye da han visste at styrken til Hughes villle bli ett stort problem. Så han har nok kjøpt hele Brasils forsyning av nandrolone.

Narvi
28.07.07 01:16
Leste at verdi for en toppidrettsutøver var ca 6 ng/ml. Mulig Sherk trener nok til å produsere det dobbelte, men jeg gir nå faen. Han er god, men bortimot den kjedeligste fighteren i UFC. Blir fornøyd om han forsvinner et år, selvom jeg ikke får sett Penn choke ham ut:P

It's forty miles frae Aberdeen,
And fifty fathoms deep,
And there lies guid Sir Patrick Spence,
Wi' the Sects lords at his feet!
kåreknall
28.07.07 07:44
Narvi skrev:
Leste at verdi for en toppidrettsutøver var ca 6 ng/ml.
....................................................................
Nei, tviler jeg sterkt på. Dette er grensen for å bli tatt i en dopingkontroll.
Narvi
28.07.07 12:34
Hahaha, akkai^^ Bare noe jeg leste på sherdog(så festa ikke akkurat SÅ mye lit til det), men som sagt så bryr jeg meg ikke så hardt. Så lenge de interessante fighterne som Anderson Silva, Penn, GSP o.l. holder seg reine er jeg fornøyd:)
kåreknall
28.07.07 13:06
Støtter den. Det gjør ingenting å bli kvitt typer som Coleman, Sherk, Kerr. Håpet mitt nå er at Koscheck blir tatt.
mezz
28.07.07 16:13
Hehe, så lenge GSP slår ham hjernedød trenger han ikke bli tatt ;)
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg