Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mike Tysons greatest hits.

NYTT TEMA
KillerDog_8
KillerDog_8Innlegg: 133
17.07.07 13:20
Hei.

Har prøvd å få tak i Mike Tysons greatest hits i 4-5 mnd nå, uten å lykkes.
Er det noen her som på en eller annen måte kan hjelpe meg???

Takk, KD.
selters
seltersInnlegg: 6204
17.07.07 16:10
Den skal være nedlastbar (jeg har den et eller annet sted, eller har i det minste hatt den tidligere) Prøv diverse torrent-sider.
Butters
ButtersInnlegg: 17901
18.07.07 04:08
Jeg lastet den ned fra Emule for ca 1 år siden. Og en annen som het "Mike Tyson, man or machine?" eller noe sånt
Butters
ButtersInnlegg: 17901
18.07.07 04:19
Jeg driver å uploader den til en digital bankboks nå, så om du bare gir meg en epostadresse så kan du få en VHS rip av meg, ikke all verdens kvalitet på den, men bedre enn ingenting.

Du kan lage deg en ny hotmail epost om du ikke vil poste en epost du bruker, men jeg trenger en epostadresse for å gi deg tilgang til bankboksen. filmfilen er 497mb og den laster du ned på et øyeblikk.

Om du vil ha Roy Jones Jr greatest Knockouts kan du få den også (i god kvalitet). RJ greatest KO's er mye kulere enn Tysons greatest hits.
JonnyDingDong
JonnyDingDongInnlegg: 357
27.07.07 18:56
Hei, ja du kan godt få mail add min, den er jonnydingdong1078. Tusen takk.
Ja, jeg har et nytt nick, men det er KillerDog :)
JonnyDingDong
JonnyDingDongInnlegg: 357
02.08.07 21:53
jonnydingdong1078@hotmail.com
MindOverMatter
MindOverMatterInnlegg: 1934
12.08.07 05:35
Mike Tyson virket jævlig imponerende i sine glansdager, men sannheten er at han hovedsaklig bare møtte over the hill, utbrente journeymen som selvsagt for det uinnvidde øye kunne se veldig imponerende ut. Når han ble slått ut av buster douglas i 1990, som i sin tid hadde bokset uavgjort mot den den meget middelmådige steffentangstad, så sier vel det sitt..når han møtte boksere som kunne holde ham på avstand med en lang jab og følge opp med en uppercut (mike tyson var veldig sårbar for den kombinasjonen), så kunne man raskt se hans begrensede ferdigheter. Trenger b.la bare å nevne ruddock og bonecrusher smith..tyson hadde også en jævli svak psyke, og gråt ofte av ren redsel før kampene sine - dette har jeg selv sett på dokumentar. Skulle likt å ha sett ham mot marciano. Tipper tyson hadde fått grisebank, til tross for at matchvekten til marciano lå på ca. 85 kg, men marciano var psykisk tøff, exremt utholdende og hadde et fighterjerte som aldri sa stopp. Tyson hadde blitt slaktet. Garantert.
KOKid
KOKidInnlegg: 5340
12.08.07 09:14

Mer enn noen annet skyldes Tyson's status det at siste halvdel av 1980-tallet var en av de svakeste periodene i tungvektshistorien.
Timingen var således perfekt for en bokser som Tyson, som var TV-vennlig, godt markedsført og riktig matchet.

Slik rangerte Ring Magazine Tyson sine motstandere da han møtte dem:

(- Mitch Green – Nr. 19- Ring Magazine listet topp 20 på denne tiden)

- Trevor Berbick – Nr. 1 (bak VM-mester Michael Spinks)
- James "Bonecrusher" Smith – Nr. 2
- Pinklon Thomas – Nr. 2
- Tony Tucker – Nr. 7
- Tyrell Biggs – Nr. 6
- Larry Holmes – urangert, hadde ikke bokset 20 måneder
- Tony Tubbs – urangert
- Michael Spinks – VM-mester
- Frank Bruno – urangert
- Carl Williams – Nr. 2
- James "Buster" Douglas – Nr. 7
- Alex Stewart – Nr. 10
- Razor Ruddock – Nr. 3
- Razor Ruddock – Nr. 3
- Frank Bruno – Nr. 7
- Bruce Seldon – Nr. 8
- Evander Holyfield – Nr. 5
- Evander Holyfield – Nr. 1
- Andrew Golota – Nr. 9 – kamp senere annulert da Tyson testet positivt for cannabis
- Lennox Lewis – VM-mester

Verdt å merke seg følgende:
- Mike Tyson møtte aldri en topp 10 tungvekter før han fikk tittelkamp.
- Evander Holyfield var rangert blandt topp 3 fom. Juni 1987 og gjennom hele glansperioden til Tyson.
- En av 1980-tallets beste tungvektere, Tim Witherspoon, var rangert i topp 3-5 i 1986-1989 perioden, men fikk aldri møte Tyson.

-KOKid-
International Boxing Research Organization (IBRO)
http://kokid.nettblogg.no/
http://www.nettavisen.no/sport/boksing
--------------------------------------------------------------------------
Heinz
HeinzInnlegg: 428
12.08.07 18:50
Mike Tyson trente ikke foran kampen med Buster Douglas, han tok ikke kampen alvorlig i det hele tatt. Det er den eneste grunnen til at han tapte

Den Mike Tyson som kom ut av fengsel var langt fra den samme Mike Tyson på 80 tallet. Hadde Tyson møtt Holyfield før han ble sendt til fengsel tror jeg han hadde slått Holyfield.. Samme med Lennox Lewis.

Hvis du skal sette opp mestere fra tidligere tider mot Tyson så tror jeg ikke Marciano er den som hadde klart seg best mot Tyson. I tillegg til å være like høy som Tyson går han rett frem med en brawlerstil, noe som betyr at han kommer til å bli truffet... hvis Mike treffer deg rent hjelper det ikke med fighterhjerte

KOKid
12.08.07 20:20

Det stemmer ikke at Tyson ikke trente før Douglas kampen - det er noe Tyson-fans har funnet på for å gi ham et alibi for tapet.

Datidens boksejournalister var vitne til at Tyson trente som vanlig før Douglas - han ble tilogmed gulvet av sparringspartner Greg Page så sent som et par uker før kampen - den sparringsøkten eksisterer på film.

At Tyson ikke var mentalt forberedt på å møte Douglas er en annen og sikkert ganske avgjørende sak, men han var fysisk godt trent og kom inn på normal vekt.

Når det gjelder hvordan en mentalt forberedt Tyson ville ha klart seg mot 1990 versjonen av Douglas så forblir det bare spekulasjon, men en ser en klar tendens til at Tyson hadde problemer mot høye boksere som hadde en god venstre jab-høyre kryss/uppercut kombinasjon.
Kanskje viktigst av alt så var ikke Douglas redd for Tyson - og den såkalte "intimidation-faktoren" var Tyson's sterkeste våpen.

Tyson vs. Marciano har vært oppe til spekulasjon her på VGD tidligere, og selv står jeg ved min tidligere teori om at en såpass stillestående bokser som Marciano ville ha tatt i mot veldig mange slag veldig tidlig.
For en bokser som hadde en tendens til å pådra seg kutt ville det fort ha blitt avgjørende.
Skulle Rocky ha klart seg gjennom de første 5-6 rundene er det selvfølgelig en helt annen kamp.
Tyson brant kruttet tidlig i kampene sine - legg merke til den markante nedgangen i KO prosent i kamper som gikk lengre enn 3-4 runder.

-KOKid-
http://www.nettavisen.no/sport/boksing
LUSKELARS
LUSKELARSInnlegg: 5129
13.08.07 08:43
Jeg er delvis enig i beskrivelsen av Mike Tyson, men det er ingen tvil om at Tyson var en god bokser på slutten av 80 tallet.
Han hadde en rekke sterke resultater målt opp mot hvem som helst og det var ikke bare ringvrak han møtte.
Trevor Berbick KO 2. Foruten et tap fra 1979 var dette den eneste gangen han ble stoppet i sin karriere.
Tony Tucker W12. han var ubeseiret på 35 kamper og en meget god bokser da han tapte til Tyson. Han tok en over 2 år pause etter tapet og hadde stoff problemer. Han ble aldri så god igjen, allikevel gikk han 12 runder mot Lennox Lewis da han var 34 år, 5 år etter tapet mot Tyson.
Michael Spinks KO1. Tapte bare til Tyson i hele sin karriere da han ble slått ut etter 91 sek.
Larry Holmes KO4. Selv om Holmes fortsatte karrieren på hele 90 tallet blant annet møtte han Holyfield, så er Tyson den eneste som stoppet han noen gang.
Pinklon Thomas KO6
Carl Williams KO1
Alex Stewart KO1
Er også sterke resultater sammenlignet med hvem som helst andre som møtte dem.
Han beseiret Frank Bruno 2 ganger på langt mer imponerende vise enn Lennox Lewis.
Han hadde 2 seire mot Ruddock da han var på sitt absolutt beste.

Jeg er enig i at man savnet Tim Witherspoon på rec.listen, men de skyldes nok hans oversakende KO1 tap mot James Smith i 1986. Han imponerte heller ikke i påfølgende kamper hvor han slet mot både Larry Alexander og Mike Williams
Tror ikke Tyson var redd for en slik kamp.( Uten at jeg vet det)

Jeg er ikke enig i de som mener at Tyson er en av historiens beste tungvektere, men heller ikke enig i de som er mest negativ til han.

Hans selvdestruktive liv og triste slutt på karrieren har ødelagt mye for ettermælet. Det at han stoppet boksere som Lou Savarese, Brian Nielsen og Clifford Ettiene i dette årtusenet er egentlig en sensasjon i seg selv med tanke på hans livsførsel.
JoseLC
JoseLCInnlegg: 1804
13.08.07 21:28
Jeg er mye enig i det du skriver her Luskelars.

Mike Tyson var en meget god bokser, med endel forutsetninger som vi sjelden ser blandt tungvektere. Han var lav av høyde, hadde ekstremt eksplosiv muskulatur, god kjeve og meget god stamina. I dag er David Tua det nærmeste man kommer en tungvekter med samme fysiske forutsetninger.

Men disse forutsetningene var også en bakdel for Tyson, og jeg ser det som helt naturlig at han fikk problemer med boksere som var høyere enn ham selv, og som hadde en god jab som hindret ham å komme inn på nært hold.

Det er mange grunner til at det gikk som det gikk med Tyson.
Av de som kjenner ham godt blir han beskrevet som en følsom gutt i sine ungdomsår, som trengte mye omsorg, og at noen var der for ham og passet på ham.
Han hadde egentlig en ganske svak personlighet som ble lett påvirket og distrahert, og derfor trengte han noen som stod ham nær og brydde seg.
Dette står egentlig i dyp kontrast til det egentlige bildet vi har av ham, som et blodtørstig dyr som ønsket å skade sine motstandere.

Med en far som var hallik og som forsvant ut av livet hans som toåring, var det opp til moren å ta vare på ham og resten av familien. Mye av hans oppførsel senere kan relateres til hans savn av en farsfigur, altså noen som stod ham nær som en sterk støtte.
Som ungdom var han mye i konflikt med loven, og som trettenåring var han allerede arrestert nærmere 40 ganger for veskenapping og ran.

Derfor gjennomgikk Tyson en oppblomstring når han ved en tilfeldighet ble oppdaget og etterhvert flyttet inn hos den legendariske (og paranoide) treneren Cus D'Amoto. Der bodde han i et stort hus sammen med flere andre boksere. Disse beskriver Tyson som en elskverdig, snill og godhjertet person. Samtidig hadde han visse problemer med det motsatte kjønn, og temparementet, og dette gav ham og de rundt ham problemer.
(Det var i en slik situasjon at D'Amoto kvittet seg med Teddy Atlas som trener, etter at han hadde rettet en pistol mot Tysons hode en sen kveld på gymmet. Det hadde da kommet fram at Tyson hadde gjort tilnærmelser til Atlas' 13 årige niese).

Vel kort fortalt: Tyson ble proff og vant de første 19 kampene på KO. Legenden om Tyson begynte å ta form. Men da begynte det sakte å rakne for ham. En stund før kampen mot Berbick døde hans farsfigur Cus D'Amoto.

Nå var det opp til D'Amotos kompanjonger Jim Jacobs (som stod Tyson veldig nær) og Bill Clayton å styre Tysons karriere videre. Jim Jacobs var mye av nøkkelen til Tysons suksess. Hans mål var å få Tyson til kamparenaen, og når kampen var ferdig, tilbake til gymmet. Alt for å holde Tyson unna distraksjoner og holde ham fokusert.

Men straks etterpå døde Jacobs, og senere hans mor. Samtidig begynte en gangster ved navn Don King å sirkle seg inn mot Tyson. Etter en drakamp med gjenværende manager Bill Clayton fikk Don King kontroll over Tysons karriere. Midt oppi det hele giftet hans seg med Robin Givens, noe som viste seg å være et stor feilskjær. Robin og hennes mor tok mer og mer styring over Tyson. Don King så på ekteskapet som en gyllen mulighet for å ta over som Tysons manager, noe han klarte.

Med alle disse styrkene som kjempet om Tyson og pengene hans, ble han mer og mer desillusjonert og alene. Han hadde ingen å prate med, alt dreide seg om penger. Alt som var bra før med D'Amoto og Jacobs var borte, nå var han alene.

Hva er det du ikke bør gjøre hvis du er en følsom person som trenger omtanke og støtte?
Signerer for gangsteren og en av de mest kyniske menn innenfor sporten, Don King.
Resten av historien kjenner vi. Fra det øyeblikk Kevin Rooney ble sparket etter Michael Spinks-kampen gikk det sakte men sikkert nedover med Tyson.

Mike Tyson hadde en relativt kort periode der han var absolutt på topp, med kampen mot Michael Spinks som høydepunkt. Han kanaliserte alt raseri og bitterhet i denne kampen. Personlig tviler jeg på at mange hadde stått imot Tyson denne kvelden. Spinks selv var fullstendig lammet av skrekk og ble talt ut 91 sek etter kampstart.

Når det gjelder kampen mot Douglas, da ble nedturen synliggjort til gangs. Selvsagt trente Tyson for kampen, men hans totale treningsrutiner var blitt dårligere. Uten Jacobs' oppsyn ble Tyson lett distrahert og han var ikke lenger så nøye med treningen som for tre år siden.

Samtidig kam man se at mye av det D'Amoto hadde lært Tyson om å bevege hodet og angripe til kroppen forsvant. Han begynte å "headhunte", hele tiden se etter det ene KO-slaget.

Mike Tyson var aldri den samme etter kampen mot Spinks, selv om han slo både Frank Bruno og Carl Williams.

Det ble nevnt i et innlegg over at "Tyson ofte gråt foran kamper". Jeg tviler på "ofte".
Det eneste tilfellet jeg har sett på tape er foran ungdoms-OL i Denver, Colorado 1982, der Tyson deltok. Da gråt han før kampen, og Teddy Atlas måtte gi en trøstende skulder.
Der hører med til historien at Tyson knocket motstanderen etter 8 sekunder eller noe slikt.

Personlig er jeg grepet og facscinert av Tysons historie, likeså som jeg er fascinert av historiene til mange andre boksere. Men Tysons er litt spesiell. Jeg mener ikke at han er verdens beste gjennom alle tider, men han hadde et talent som var utenom det vanlige. Samtidig hadde han svakheter, noe som særlig kom tilsyne på nittitallet når han glemte å bruke endel av grunnlæren fra sin store farsfigur, Cus D'Amoto.

Blandt mange dokumentarer som er lagd om Mike Tyson vil jeg anbefale " Mike Tyson - Fallen Champ, The untold story". Dette er en halvannen times lang dokumentar som inneholder klipp og intervjuer av personer som har stått Tyson nær på en eller annen måte.
Heinz
HeinzInnlegg: 428
14.08.07 04:34
Noen som vet hvorfor han sparket Kevin Rooney?
LUSKELARS
14.08.07 07:50
Godt innlegg. Selv om jeg har sett og leste en del historie om Tyson, så var det en del nye opplysninger for meg her.
LUSKELARS
14.08.07 09:15
Heinz skrev:
Noen som vet hvorfor han sparket Kevin Rooney?

Jeg er ikke sikker på detaljene, men er ganske sikker på at Don King ønsket å fjerne han.

Noen av de andre vet sikkert mer om dette.
KOKid
14.08.07 09:24
Heinz skrev:
"Noen som vet hvorfor han sparket Kevin Rooney?"
---------------------------

Rooney forsvant ut av bildet kort tid etter at Tyson inngikk samarbeid med Don King.
Det er hovedsakelig to grunner til at Rooney ble sparket.
Den ene var at han forlangte for mye betaling - Aaron Snowell og Jay Bright som fikk jobben etter Rooney tok under halvparten av hva Rooney forlangte.
Snowell var en King-mann, Bright var en av Tyson's barndomskompiser.

Den andre og sannsynligvis mer avgjørende grunnen var at Rooney var en realist som påpekte svakheter og uvaner som Tyson la til seg, noe Snowell og Bright aldri var i stand til å fange opp.
I realiteten byttet Tyson/King en skreddersydd realist trener mot to ja-mennesker.
Det gikk bra i to kamper (Bruno 1 og Williams).

Angående historien og barndommen til Tyson, så skiller ikke den seg på noen måte ut fra andre sob-stories i boksehistorien.
Mange boksere kom fra langt tøffere kår og måtte gå en mye hardere vei.
De fleste av dem fikk, i motsetning til Tyson, kun én sjanse.

Ingen bokser har noensinne fått og brent så mange sjanser som Tyson.
Ingen bokser har noensinne tjent mer og fått så mye oppmerksomhet for å ha gjort så lite.
Tyson's legende er 90% mediaskapt.

-KOKid-
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg