Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

WEC superfight: Urijah Faber vs. Jens Pulver

NYTT TEMA
swordfish
swordfishInnlegg: 4160
01.06.08 20:20
Vi får la Kimbo ligge litt. Den egentlige toppkampen i helga er denne. Stevnet går i natt tror jeg.

http://www.youtube.com/watch?v=fAStHvbt6jw&feature=user
mezz
mezzInnlegg: 349
01.06.08 20:41
Pulver vil definitivt gjenopplive karrieren sin dersom han vinner i kveld/natt. Har ikke så mye kunnskap om featherweight utenfor WEC, men ser at Sherdog har ranket Faber som nr. 1. Skulle nesten tro at det finnes bedre fightere i de lavere vektklassene i f.eks Shooto, men det er sikkert ikke helt på jordet.

Ser også frem til å se Miguel Torres igjen, som imponerte meg sist gang jeg så ham mot Chase Beebe tidligere i år.

Det er vel liten tvil om hvilken gameplan Pulver har her. Han har kraft i venstrearmen som har skaffet ham et dusin knockouts i løpet av karrieren, og vil nok gå for en knockout av Faber.

Faber derimot er vel mer kjent som submission fighter og vil nok gå for et takedown og jobbe seg frem til en submission.

Pulver er jo en veteran, som har vært med på mye i løpet av karrieren, men jeg tror nok Faber blir for sterk denne gangen. Bør kanskje også nevnes at Pulver er ubeseiret som featherweight, men at han har gått de fleste kampene sine som lightweight.
swordfish
swordfishInnlegg: 4160
01.06.08 22:06
Denne vektklassen er vel den desidert minst profilerte sammen med supertungvekt +120 kg, så jeg har dårlig kontroll her. Men denne Faber er visstnok meget god. Lurer på om UFC noengang kommer til å ha en fjærvektdivisjon. Nå eier vel Zuffa forsovet WEC så på en måte har de vel det.
Klikk for å gå tilbake til toppen