Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Arild Haugen

NYTT TEMA
Rulle28
Rulle28Innlegg: 385
08.12.09 11:13

Tre dager igjen til Arilds debut. På tross av alle fornærmede has beens, og gjerne skulle ha vært, er dette den mest spennende starten innen norsk boksing siste tiår.

Jeg får se det brutalt i hvitøyet, jeg kommer meg ikke til Valencia, men skal følge med på www.muscletube.com som forhåpentligvis kommer på banen rett etter kampen.

Den eneste som uttaler seg fornuftig, høflig, og spent er jo nettopp Arild selv. Jeg ønsker lykke til med debuten, og ser frem til en kjempekarriere.

evertona
evertonaInnlegg: 2056
10.12.09 20:52
Rulle28: Jeg får se det brutalt i hvitøyet, jeg kommer meg ikke til Valencia, men skal følge med på www.muscletube.com som forhåpentligvis kommer på banen rett etter kampen.

kampen går live på wwwmuscle-tube.com       helt gratis faktisk. 

evertona
10.12.09 20:54
evertona: kampen går live på wwwmuscle-tube.com       helt gratis faktisk. 

og stevnet begynner ca 2300. heia hulken.

Lpettern
LpetternInnlegg: 911
11.12.09 11:54

Denne postet jeg visst i feil tråd i går..... Skriver den derfor her hvor det var meningen at den skulle stå også.....

Jeg håper at han gjør en god profil, at han vinner en underholdende kamp. Jeg håper ikke han vinner på knock out i første runde, men at vi får en kamp der han også viser om han kan ta imot slag og gi fra seg slag, selv etter at han har gått noen runder. Dette er det jeg håper, jeg tror han kan bli relativt god, men om han allerede har rukket å bli det tør jeg ikke si eller synse noe om....

Det eneste jeg kan si til Haugen er lykke til, og håper du har trent godt nok på utholdenhet og hurtighet....

evertona
11.12.09 17:12
Rulle28: Tre dager igjen til Arilds debut. På tross av alle fornærmede has beens, og gjerne skulle ha vært, er dette den mest spennende starten innen norsk boksing siste tiår. Jeg får se det brutalt i hvitøyet, jeg kommer meg ikke til Valencia, men skal følge med på www.muscletube.com som forhåpentligvis kommer på banen rett etter kampen. Den eneste som uttaler seg fornuftig, høflig, og spent er jo nettopp Arild selv. Jeg ønsker lykke til med debuten, og ser frem til en kjempekarriere.

kampen går ikke live.ble feilinformert av noen boksevenner. sorry. men kampen kan du se neste dag.

Rulle28
11.12.09 20:54

I sitt nylige innslag på Muscle-Tube.com var Ole Klemmetsen innepå det som kan bli Arilds største problem. Det mentale. Etter all hype om denne kampen skal en jo være umennskelig for ikke å la seg påvirke. Fallhøyden blir enorm. Tenk på alle som sitter klar her til å gyte med var det ikke det jeg sa.

Arild har jo vært i rampelyset før, men ikke i den ubarmhjertige pro bokseringen. Gudsjelov har han flotte folk i hjørnet. Drit i alt preiket Arild og klin tel´n i magan.  

Fyko
FykoInnlegg: 964
11.12.09 23:00

hvor på muscle-tube går kampen?

Defour87
Defour87Innlegg: 2755
11.12.09 23:09

hva heter motstanderen?

Rulle28
12.12.09 06:27

Vakkert Arild. Bare nydelig. Vi gleder oss til neste.

Bambishot
BambishotInnlegg: 367
12.12.09 07:50

Synes Arild gjorde en god kamp der, gratulerer:)

Rulle28
12.12.09 09:51

Minner meg om tidlig Tyson. Gjelder å komme på plass før damphammeren treffer.

Det virker ikke som om alle musklene er i veien.

Lykke til videre Arild. Starten kunne ikke bli bedere.

21nyhetene
21nyheteneInnlegg: 2543
12.12.09 23:02

45 sekunder er da rett og slett ganske utrolig i en debut? Til dere som har peiling, hvor god kan Haugen egentlig bli?

bluesman
bluesmanInnlegg: 3377
13.12.09 08:17

Herregud... det var ikke en boksekamp...

Hva faen feiler det han motstanderen, legger seg ned etter et sånt slag?? Ikke et vondt ord om Haugen altså, men boksinga til han motstanderen hans er jo helt bak mål... han har ingenting i den ringen å gjøre.

(Innlegget ble redigert 13.12.09 08:18)

Disiplin
DisiplinInnlegg: 583
13.12.09 10:39
bluesman: Herregud... det var ikke en boksekamp... Hva faen feiler det han motstanderen, legger seg ned etter et sånt slag?? Ikke et vondt ord om Haugen altså, men boksinga til han motstanderen hans er jo helt bak mål... han har ingenting i den ringen å gjøre.

Haha! Nei, det var ikke mye til boksekamp om man tenker på hvor lenge den varte, og personen som Haugen bokset mot var ikke akkurat en veldig erfaren kar heller. Han hadde vel 5 kamper, der 2 av dem var seiere om jeg husker riktig. Haugen er jo også en svær jævel, med en vanvittig kraft, som man ikke forstår før man står der og kjenner det selv. Man kan enkelt se at det var kraftige slag fyren fikk i seg, og fyren selv (som Haugen knocka) sa at han aldri hadde bokset mot noen som var så sterk, og som slo så hardt. Slikt som det der skjer i boksingen veldig ofte, der et heldig slag, med et heldig treff kan få folk til å ta en mental blund umiddelbart, og det var nok det som skjedde med motstanderen til Haugen. Fyren fikk seg et slag som slo han ut, og ferdig arbeid.

Vi får bare se hvordan Haugen takler en kjappere bokser med en litt mer solid teknikk. Haugen er jammen ikke en kjapping, så det skal ikke mye til for å finne en taktikk som passer, som vi tydelig så da David Haye vant over Valuev, noe mange mente var veldig usannsynlig.

lukibaby
lukibabyInnlegg: 316
13.12.09 12:05

Ble positivt overasket over A. Haugen . Godt valg av debut motstander etter min mening, men håper han får gå ett par runder neste gang . Og gi og ta litt så vi får ett tydeligere inntrykk

Rulle28
13.12.09 12:06

Vant og vant fru Blom. Det er riktig at Haye ble tilkjent seieren over Valuev, men det burde han etter min mening ikke ha blitt.

Når hele taktikken går ut på å unngå en fight med en overlegen motstander, blir det kjedelig. Når en attpåtil blir tilkjent seieren blir det pinlig.

"Dytten" til Haugen er sannsynligvis en av de bedre siden Ingemar´s høger. Det mest gledelige er at det tydeligvis sitter i kjeiva også.

Luskelarsen
LuskelarsenInnlegg: 9881
13.12.09 19:06
bluesman: Hva faen feiler det han motstanderen, legger seg ned etter et sånt slag?? Ikke et vondt ord om Haugen altså, men boksinga til han motstanderen hans er jo helt bak mål... han har ingenting i den ringen å gjøre.

Han ble nok livredd da så Haugen. Han fikk ikke mer penger om han kom opp igjen og fant denne løsningen greiest

GrensesprengendeBeverApe
GrensesprengendeBeverApeInnlegg: 376
13.12.09 20:43
Rulle28: Vant og vant fru Blom. Det er riktig at Haye ble tilkjent seieren over Valuev, men det burde han etter min mening ikke ha blitt. Når hele taktikken går ut på å unngå en fight med en overlegen motstander, blir det kjedelig. Når en attpåtil blir tilkjent seieren blir det pinlig.

Når motstanderen din veier 50 kg mer enn deg, så er det en fornuftig taktikk. Jeg vet ikke ha som er flaut med å bokse taktisk da.

Det å bokse mot menn som er 50 kg lettere enn deg derimot, det er derimot pinlig. Valuev er en skam for tungvektsboksingen og jo før han forsvinner ifra bildet jo bedre.

(Innlegget ble redigert 13.12.09 20:44)

SirKillalot
SirKillalotInnlegg: 13540
14.12.09 00:04
Rulle28: Vant og vant fru Blom. Det er riktig at Haye ble tilkjent seieren over Valuev, men det burde han etter min mening ikke ha blitt. Når hele taktikken går ut på å unngå en fight med en overlegen motstander, blir det kjedelig. Når en attpåtil blir tilkjent seieren blir det pinlig.

Joda, selvfølgelig!

Det er jo mye bedre med Valuev mot Holyfield. Hvor Valuev faktisk ikke gjorde NOEN TING i hele kampen og "vant" den(dvs, fikk den i gave). Boksing på høyt nivå...

(Innlegget ble redigert 14.12.09 00:04)

Disiplin
DisiplinInnlegg: 583
14.12.09 15:58

Vel, jeg skulle ønske Valuev vant, ettersom jeg ikke tåler Haye og hans uproffe oppførsel og villmannsholdning.. Mén, det skal sies at Haye gjorde en bedre jobb enn valuev, som sto der som en stiv ost og gjorde bortimot ingenting. Haye hadde i det minste en strategi, som virket.

Det handler ikke om hva som er kjedelig og ikke. Det handler om å vinne.

Lameous
LameousInnlegg: 182
16.12.09 11:26

Arild Haugen er rå!

Luskelarsen
16.12.09 11:33
21nyhetene: 45 sekunder er da rett og slett ganske utrolig i en debut? Til dere som har peiling, hvor god kan Haugen egentlig bli?

Umulig å si. Det spørs hvordan han utvikler seg videre. Når han begynner å møte boksere som kan og tør bokse mot han får vi se. Mange får bråstopp når de møter en bokser som ikke faller for det første slaget.

Han har i hvert fall styrke og slagkraft. Det blir spennende og se hvordan han takler litt lengre kamper. Er usikker på hvor lenge han har slagkraft i de tunge armene.

KOKid
KOKidInnlegg: 5340
17.12.09 08:49

Haugen sin manager Tor Krageboen skal i hvert fall ha for at han er ærlig og sier ting som det er i denne artikkelen - http://www.fvn.no/sport/ovrig_sport/article726350.ece

Altfor ofte hører vi managere/promotorer snakke om innleide profesjonelle tapere som om de var boksere som kommer for å vinne.

Ellers er det artig å se at journalisten har oversatt begrepet "journeymen" til "hjørnemenn".
Det vil jeg si er i klasse med VGS oversettelse av "Haymaker" til "Høygaffel" tidligere i år.

-KOKid-

nordavind
nordavindInnlegg: 953
17.12.09 18:08

Har sett klippene fra kampen.
Hva er det egentlig Haugen treffer motstanderen med som gjør at han går ned?

På meg virker det som Haugens motstander ga opp og ikke ønsket å kjempe.

Luskelarsen
18.12.09 10:23
nordavind: Hva er det egentlig Haugen treffer motstanderen med som gjør at han går ned?

På meg virker det som Haugens motstander ga opp og ikke ønsket å kjempe.

Han treffer med et hardt slag i siden og det var nok det som gjorde utslaget. Jeg er enig med deg i troen på at han kunne kommet opp igjen, men han kjente sikkert at det ikke hadde noen hensikt.

Luskelarsen
23.12.09 08:05

Nok et eksempel på hvor lite mange journalister kan om boksing. Det får en jo til å stille spørsmålet. Når jeg leser en artikkel om noe jeg kan lite om selv. Hvor mye kan journalisten?

En ting jeg liker men Haugen er at han virker realistisk på hvor god han selv er og hvor lang vei han har og gå. Det kan være bra å ta med seg.

Prisen
PrisenInnlegg: 10420
28.12.09 14:39

Noen som vet om han får prøve seg mot virkelig motstand snart?

Luskelarsen
28.12.09 15:41
Prisen: Noen som vet om han får prøve seg mot virkelig motstand snart?

Har ikke peiling men kan ikke se for meg noen tøff matching i 2010. Han er ennå ung og har liten erfaring med boksing. Ingen grunn for å la han ryke til mot en god bokser ennå.

evertona
20.01.10 17:19

arild haugen skal bokse sin neste proff kamp 26 februar. motstander er foreløpig ukjent. 

Klikk for å gå tilbake til toppen