Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

UFC 111 ST-PIERRE vs HARDY - Mar-27-2010

NYTT TEMA
morkern86

morkern86
08.03.10 02:13

UFC 111 ST-PIERRE vs HARDY - Mar-27-2010

Welterweight Campionship: George St-Pierre  vs  Dan Hardy

Interim Heavyweight CampionshipFrank Mir  vs  Shane Carwin

Ben Saunders  vs Jake Ellenberger

Jon Fitch  vs  Thiago Alves

Jim Miller  vs  Mark Bocek

Nate Diaz  vs  Rory Markham

Ricardo Almeida  vs  Matt Brown

UFC ser nå ut til å være i rute igjen etter alle skadene og diverse problemer som har preget tidligere card. Dette cardet inneholder 2 tittel-matcher og er bortimot stappfullt med toppfightere fra main card til store deler av undercardet.

en liten oppvarmingsvideo: http://www.youtube.com/watch?v=Q_ZWv-x_mzw

Frank Mir ville ikke vært seg selv hadde han ikke nok en gang skapt litt drama før et stevne han selv er med i: http://www.youtube.com/watch?v=vRT-mdkjh08

(Innlegget ble redigert 08.03.10 02:20)

swordfish

swordfish
08.03.10 10:06

Hardy er sikkert supertent etter all kritikken om at han ikke fortjener denne muligheten. Jeg tror han kan bite godt fra seg. Dette er forøvrig første gang en engelskmann går en tittelkamp i UFC.

ygr

ygr
08.03.10 15:15

FLOTT CARD!

Jeg personlig tror GSP kommer til å dominere Hardy om han tar den sikre måten å tar hardy ned. GSP kjørte over Fitch og BJ som har glimrende takedown forsvar, tviler på at Hardy kan stille opp med GSP på denne fronten!

Men, GSP har sagt at han vil vise fram sitt standup, og selv om han også der er glimrende, har da Hardy tross alt e punchers chance. Hardy er som sagt heavyhanded og har bevist det tidligere.

Frank Mir vs Shane Carwin. wow! begge to har"vokst" og blitt svære tungvektere. Spørsmålet er vel om Mir tar Carwin ned eller om Carwin knocker ut Mir. Selv tror jeg på Mir, da han har nå begynt å få bra cardio, i tillegg til erfaring.

Jon Fitch vs Thiago Alves! WOOOW IGJEN! haha. for en slugfest dette blir! tipper Alves stikker av med TKO

Nate diaz submitter Rory Markham i 2 runde.

Matt brown tkoer Almeida i r3

morkern86

morkern86
08.03.10 21:44
ygr: Frank Mir vs Shane Carwin. wow! begge to har"vokst" og blitt svære tungvektere. Spørsmålet er vel om Mir tar Carwin ned eller om Carwin knocker ut Mir. Selv tror jeg på Mir, da han har nå begynt å få bra cardio, i tillegg til erfaring.

vil nok heller tippe det motsatte... er større sjangs for at carwin tar ned mir da det er carwin som har en ganske god wrestler bakgrunn her... Jeg føler UFC har hypet opp carwins ferdigheter litt vel mye... Mir har mye tyngre erfaring mot gode motstandere og tror faktisk han har en mulighet til å knocke ut Carwin...men men... liker begge fighterne og føler begge to nå er legitime utfordrere mot Lesnar... Men holder uansett en knapp på Mir...

Blir morro å se om Fitch nok en gang kan avslutte Alves da begge to har utviklet seg mye siden sist de møttes... Holder en knapp på Fitch her... Ligger vel i kortene at han kommer til å bruke wrestlingen sin og forsøke å kontrollere Alves og forhåpentligvis avslutte han... Fitch trenger ikke en ny desicion....

TollefTruls

TollefTruls
08.03.10 22:21

Det blir utrolig spennende å se Carwin-Mir begge har store styrker og noen svakheter. Slik jeg ser det må det være en helt åpen kamp.Carwin har ennå liten erfaring med å møte topp motstand og i tillegg har han ennå ikke blitt testet i lange kamper. Knockout power til Carwin er uansett toppklasse.

Mir har jo submission ferdighter som overgår all i UFC HW og har bred erfaring som det er pekt på av andre i denne tråden. Tror han skal få hendene fulle med bryteferdighetene til Carwin.

Slik det er i HW UFC så er dette to av prinsene. I tillegg har vi Cain og kanskje JDS som en "liten" joker. Kongen på haugen er fortsatt Brock Lesnar.

Skal også bli spennende senere i år å se Brock. Den lange sykdomsperioden har sikkert satt han tilbake. Setter et lite spørsmålstegn i hvilken tilstand han kommer tilbake i.

På samme tid har Brock fått enda mer tid og erfaring med sine trenere og sparringpartere.Kanskje Brock stiller som en mer komplett fighter enn før?

(Innlegget ble redigert 08.03.10 22:23)

morkern86

morkern86
08.03.10 23:01
TollefTruls: Skal også bli spennende senere i år å se Brock. Den lange sykdomsperioden har sikkert satt han tilbake. Setter et lite spørsmålstegn i hvilken tilstand han kommer tilbake i.

bare for å komme med et tillegg her... Legene som behandlet han mente at før sykdommen ble behandlet så presterte Brock bare 60% av sitt fysiske potensial... men selfølgelig vil tiden han har vært borte fra sporten ganske sikkert prege hans neste match...  

Sier som Dana W... "Ring rust is a real thing"

Claudio69

Claudio69
09.03.10 13:58

Akkurat den "60% av det fysiske potensialet"-greia tar jeg med en klype salt. Vi skal huske på at UFC lever av å hype og selge kamper og fightere. Når Dana White intenst og engasjert ber oss forestille oss hvor rå Brock Lesnar blir NÅ om han bare var 60% før, så tenker jeg at Dana vet at hans største trekkplaster har vært borte en stund og vil sikre fortsatt gode PPV-tall.

Hvem vet hva legene sa, og det kan uansett spinnes slik man vil som så mye annet. Men det er grunn til å tro at Lesnar stiller fit til sin neste kamp, da vil det nok ikke stå på fysikken.

Personlig håper jeg på noe annet enn Mir - Lesnar 3. Lesnar er jo hypet til en status som noe nær uslåelig med sin 4-1 record. Kanskje berettiget, kanskje ikke. Jeg vil uansett se noe mer enn seiere over en can, en gammel og mye mindre Couture, en irrelevant Heath Herring og 50% av kampene i karrieren mot Frank Mir.

TollefTruls

TollefTruls
09.03.10 21:08

Hypen må vi vel bare leve med. Det værste eksempelet var vel før kampen mellom Couture og "godfather of ground and pound" Coleman:). Coleman var jo faen meg ustø etter å slengt av gårde noen puncher mot Couture. Det eneste av underholdning i denne kampen var at Tito Ortiz sendte noen gloser til han fra tribunene og deretter reaksjonen fra Mark Coleman. Coleman ble også fjernet fra UFC etter kampen og bra var det.

swordfish

swordfish
10.03.10 10:07

Selv om UFC helt sikkert ønsker Lesnar vs Mir 3 håper jeg også på Carwin. Det blir litt kjedelig hvis Mir mot Lesnar blir en årlig greie. Det er greit med litt pusterom mellom slike kamper.

Ellers skal UFC lage primtime serie av St-pierre/Hardy kampen.

morkern86

morkern86
10.03.10 17:37

Dette stevne skal forresten bli sendt på kino på utvalgte kinoer i USA... Hadde ikke vært meg imot å prøve det... 

swordfish

swordfish
10.03.10 17:49

Helt enig. Hadde gladelig betalt for å se dette på kino. Nå når alt er digitalt burde det ikke være noe problem å få dette til i Norge heller, men etterspørselen er der nok ikke. Det er noen få her i landet som følger mma ganske tett men de aller fleste aner ikke hva det er.

(Innlegget ble redigert 10.03.10 17:49)

generalportion

generalportion
10.03.10 20:14
swordfish: Helt enig. Hadde gladelig betalt for å se dette på kino. Nå når alt er digitalt burde det ikke være noe problem å få dette til i Norge heller, men etterspørselen er der nok ikke. Det er noen få her i landet som følger mma ganske tett men de aller fleste aner ikke hva det er.

Litt artig å dra en sammenligning med nabolandet vårt sverige. Der har interessen for MMA eksplodert de siste årene og de har avlet frem flere knallgode utøvere. Kjører jevnlig stevner osv. Jeg vil ikke bli overasket om stockholm huser et UFC stevne innen et par år.

Man kan jo håpe på at Norge kommer etter sakte men sikkert.

swordfish

swordfish
10.03.10 21:50

Har alltid hatt inntrykket av at kampsport interessen er endel større i Sverige. UFC nevnte for noen år siden at norden kunne være et spennende marked, men at det ikke lå helt på toppen av listen. Jeg tror ikke UFC kommer i år, men kanskje i løpet av de neste årene hvis vi er heldige. De har vel nevnt Frankrike og Italia som sine neste mål i Europa.

Men jeg føler de fleste nordmenn som er opptatt av sport, nærmest kun er opptatt av de tradisjonelle som omtales ofte i media. MMA er skikkelig underground i Norge og det går flere år mellom hver gang jeg treffer noen som vet hva det er. Boksing har fortsatt en langt sterkere posisjon i Norge selv om interessen er svekket der også.

Folk vil heller lese 14 portrettintervju med Tom Nordlie enn å hente inn kunnskap om profesjonell kampsport.

TollefTruls

TollefTruls
10.03.10 22:19

MMA i Norge, haha. Moral-politikerene vil jo stå i kø for å fordømme denne sporten i Norge.

"Tenk at de slår utøveren som ligger på bakken".

Nei, vi får ta til takke med ingen mediainteresse og internet. Jeg har i alle fall ingen problemer med det. På en annen side så hadde det vært kult med kino og live UFC og øl servering.

Benoit

Benoit
11.03.10 09:15

Det vil nok ikke bli tillatt før boksing blir tillatt her i landet. Altså sannsynligvis ikke om ti år, kanskje tjue.

morkern86

morkern86
12.03.10 08:26

haha... så den første episoden av UFC primetime... kan sees på www.ufc.com... Det viser seg at Dan Hardy får hjelp av Matt Serra... Kan bli interessant...

CRONALDO07

CRONALDO07
14.03.10 22:12
generalportion: Man kan jo håpe på at Norge kommer etter sakte men sikkert.

Det skjer ikke. Om du prøver å fortelle noen at du driver på med MMA så er det første de spør om hva MMA er. Så det beste er å svare " En del former for kampsport ". Da forstår de hvertflall noe mer.

(Innlegget ble redigert 14.03.10 22:13)

ygr

ygr
15.03.10 01:01

bedre å bare si en blanding mellom bryting og boksing :P

sier du en blanding av kampsporter så har jeg fått inntrykk av at de tror det er en slags rar form for karate/taekwon

criister

criister
15.03.10 23:47

Ser det gir 6 ganger pengene tilbake å sette dem på Hardy (bet365). Det er bra odds i mine øyne.

The spider har møtt bra motstandere i den brede middleweightdivisjonen, men i mine øyne, ingen på nivå med Dan Hardy. Silva har vist at han foretrekker å holde kampene sine stående, noe som jeg tror han gjør også i denne. På bakken velger jeg Silva any day, men på føttene kan alt skje.

Jeg tror Silva vinner og jeg tror dette blir hans siste kamp i UFC. Og jeg setter pengene mine på Hardy til 6 i odds.

morkern86

morkern86
16.03.10 03:59

som du ser øverst på tråden så skal ikke silva fighte på dette cardet, han fighter på UFC 112 den 10.april mot Damien Maia....

Nei nei gutt.. dette må ta slutt...

morkern86

morkern86
19.03.10 15:19

countdown som følger Frank Mir og Shane Carwin:

http://www.youtube.com/watch?v=HdnSE50a-Bg

Namevac

Namevac
22.03.10 20:31

Ser frem til de to hovedkampene her men tror kanskje Fitch vs Alves kan bli en av årets kamper. Sitter med en følelse av at Alves sin enorme fysikk kan bli avgjørende her og han har også glimrende stand-up.

ygr

ygr
25.03.10 13:03

Nå er det bare 3 dager til denne utrolige eventen.

Har nå sett episode 3 av primtime med st.pierre og hardy. wow sier jeg :P håper virkelig GSP KOer Hardy =) helst i runde 4-5 ;D

ellers er kortet fullt av spennende kamper =)

generalportion

generalportion
25.03.10 13:41
ygr: Nå er det bare 3 dager til denne utrolige eventen. Har nå sett episode 3 av primtime med st.pierre og hardy. wow sier jeg :P håper virkelig GSP KOer Hardy =) helst i runde 4-5 ;D ellers er kortet fullt av spennende kamper =)

Skjenner jeg begynner å få litt sommerfugler etter å ha varmet opp med ufc on versus. Fikk sett alle prelimsa i går kveld også så nå gleder jeg meg.. (OT ankelbruddet til Ludvig så helt jævlig ut..)

Gleder meg til å se Fitch igjen.... TUF starter om litt også

Namevac

Namevac
25.03.10 20:58

Da er Alves ute av kampen mot Fitch grunnet at han fikk påvist en uregelmessighet under en CT-scan men skal ikke være av den alvorlige sorten,utrolig synd uansett og det blir heller Ben Saunders som får Fitch som motstander på UFC 111

TollefTruls

TollefTruls
25.03.10 22:55

Skulle håpe Dana ombestemmer seg og setter opp taperen fra Mir-Carwin mot Junior Dos Santos. Hva om vi kunne få det til i samme annonserte stevne som vinner fra Mir-Carwin mot Brock Lesnar i juli?

(Innlegget ble redigert 25.03.10 22:57)

VitorBelfort

VitorBelfort
26.03.10 12:29

Gsp med Takedown og så litt Gnp og så er kampen over:-)

Blir spennende og se når Brock er tilbake, mange som står i kø for å møte han, personlig tror jeg JDS har best sjans så følger Velasquez og Carwin, i den rekkefølgen! Mir 2 = Mir 3 i mine øyne!

generalportion

generalportion
28.03.10 09:07

***spoiler***

Som ventet vant GSP. Ikke den mest spennende kampen jeg har sett, men han vant nå. Så ut som om gsp hadde mulighet til å brekke armen til Hardy rett av, men valgte å la være..?

Carwin var imponerende.!!

Yujiro

Yujiro
28.03.10 13:01

dommeren i carwin - mir fighten var jo helt på trynet. Mir lå jo bevistløs i 5 sekunder mens carwin dunka løs på han før idioten klarte å stoppe kampen. værste jeg ser

Holters

Holters
28.03.10 13:15

Carwin. Wow!

Klikk for å gå tilbake til toppen