Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

UFC 112 INVINCIBLE - Apr-10-2010

NYTT TEMA
morkern86

morkern86
28.03.10 23:17

UFC 112 INVINCIBLE - Apr-10-2010 Abu Dhabi

Middleweight Championship:  Anderson Silva  vs  Damien Maia

Lightweight Championship:  BJ Penn  vs  Frankie Edgar

Matt Hughes  vs  Renzo Gracie

Terry Etim  vs  Rafael Dos Anjos

Kendall Grove  vs  Mark Munoz

Alexander Gustafsson  vs  Phil Davis

http://www.youtube.com/watch?v=bYqA-r0oCAo

UFC reiser til Abu Dhabi for første gang da et firma representert av meget pengesterke herrer fra Abu Dhabi har kjøpt 10% av selskapet Zuffa som eier UFC. Etter hva jeg har hørt så har de bygd en egen ny utendørs arena som skal brukes til dette stevnet. Abu Dhabi er jo også der verdensmesterskap i brasiliansk jiu-jitsu blir holdt, så det er nok mye av grunnen til at Renzo Gracie deltar på dette stevnet da han er en legendarisk bjj-utøver.

(Innlegget ble redigert 28.03.10 23:27)

VitorBelfort

VitorBelfort
29.03.10 13:46
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 17.04.20 18:51)

morkern86

morkern86
29.03.10 19:28
VitorBelfort: Så jævla synd Belfort ikke kunne stille her, tror han ville gitt Silva litt mer motstand enn Mr.Maia.

enig, stevnet blir liksom ikke det samme lenger... Maia er jo med all respekt en endimensjonell fighter, og mot Silvas striking ferdigheter har han ikke nubbsjangs... Jeg frykter vi kan få en reprise av Silva vs Leites, men håper Maia er klar over at hvis han skal vinne denne kampen MÅ han ta et par råsjangser for å få Silve ned på matta... Å pulle guard rett ut av ingenting slik Leites gjorde biter ikke på Silva... men men... den som lever får se...

Stinson

Stinson
30.03.10 12:54
morkern86: Middleweight Championship:  Anderson Silva  vs  Damien Maia Lightweight Championship:  BJ Penn  vs  Frankie Edgar Matt Hughes  vs  Renzo Gracie

Tror nok Anderson klarer å ta Damien her.

BJ Penn tar nok også Edgar, selvom jeg håper at Edgar vinner.

Matt Hughes mot Renzo Gracie, den vet ikke jeg så mye om, håper Matt Hughes vinner, men vet ikke noe om Renzo Gracie.

Dette blir en bra UFC

swordfish

swordfish
30.03.10 13:07
Stinson: men vet ikke noe om Renzo Gracie.

Da bør du google han og kanskje gjøre et kjapt youtube søk.

swordfish

Barnehagetante

Barnehagetante
07.04.10 00:21

Tviler på at Maia har noe som helst å stille opp med mot Silva. Han er overlegen i middleweight, skjønner egentlig hvem som skal ha en mulighet mot han. Hadde vært litt artig om A. Silva hadde møtt vinneren av Machida vs Shogun, men vi får vel aldri se Silva mot Machida på grunn av vennskapet. uansett så hadde shogun mot silva vært en konge kamp !

swordfish

swordfish
08.04.10 14:09

UFC 112 Invincible - Penn Pre-fight Interview

http://www.youtube.com/watch?v=cdgwOxcJOpE

UFC 112 Invincible - Hughes Pre-fight Interview

http://www.youtube.com/watch?v=CRcVedjhiH8&feature=channel

scottytohotty

scottytohotty
09.04.10 13:52

Må jo bare digge innstillingen til BJ mtp det han sa rett før sisterunden mot Diego.

morkern86

morkern86
09.04.10 20:10

Dana White: -Signing Fedor has become my obsession

Hmmm, spennende tid nå med Fedors fremtid... Vi har jo hørt rykter om splittelse mellom M1/Strikeforce iom at M1 ikke var fornøyd med Strikeforce's promotering av Fedor vs Rogers stevne...

morkern86

morkern86
09.04.10 20:23

Weigh-in UFC 112

Likte hvordan Silva forsøkte å psyke ut Maia... Ellers ikke noe tull med med fightere som ikke klarer å nå vektgrensen...

swordfish

swordfish
10.04.10 11:00

Jeg tror toget for Fedor i UFC har gått for lenge siden. For mye dumt har blitt sagt av Dana White. Det er greit nok for meg fordi Fedor kan gå vel så tøffe kamper i Strrkeforce. Kampen mot Werdum er ventet og bli annonsert ganske snart. Hvis han vinner den kan han møte Overeem, big foot Silva eller gå omkamper mot Arlovkski og Rogers. Kharitanov har også vært nevnt men han har vært mye skadet i det siste.

mezz

mezz
10.04.10 22:58
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 17:58)

djhansfree

djhansfree
11.04.10 05:16

Og folk kaller Silva P4P den beste fighteren i verden?

Dette beviste at hvilket ikke er tilfellet. Morsomt de 2 første rundene, men jeg ble bare trist og skuffet de neste.

Hvis mannen er ut etter utfordringer, så er det mange fighere "ut i verden" som kan gi ham det.

Dette er den kjedligste UFC-eventen jeg har sett på lenge, delvis som forventet, men sendetidspunktet tilsa at jeg måtte kjøpe den.

Fedor er den beste fighteren og UFC må gjøre noe med reglene. innfør kortsystemet fra Japan og kne til hodet på bakken. Dette var nytt lavmål fra UFC.

Dog var arrangementet spektakulært.

Slimcase

Slimcase
11.04.10 05:21

Stream til Holyfield - Botha hvis noen bryr seg:

http://atdhe.net/

Slimcase

Slimcase
11.04.10 05:56

Gamlefar vant gitt. Men det hadde ikke gjort noe om han hadde gitt seg nå. Han har det vel i blodet, tipper han tar Tyson ganske greit dersom det skulle bli noe av det, men det blir det vel ikke.

Edit: Dette ble visst en real avsporing.

(Innlegget ble redigert 11.04.10 05:57)

fade_

fade_
11.04.10 06:40
mezz: Anderson kan ta seg en bolle og gå permanent opp til lett tungvekt.

Skal han ikke ned i vekt for å møte St Pierre nå da?

TollefTruls

TollefTruls
11.04.10 09:11

P4P største idiot blir kanskje en ny ranking i UFC.

Anderson Silva stiller sterkt.

swordfish

swordfish
11.04.10 10:12

Anderson Silva er uansett en av de beste i verden. Men  når UFC gir han gutter som Leites og Maia blir det kjedelig så umotivert som Anderson virker nå. Kampen mot Cote var også i samme sporet. Dana White var flau etter Leites kampen og lovet bedring. De glemmer fort og burde gitt han en stående utfording.

De skulle jo egentlig gitt han Belfort eller Sonnen så de er til en viss grad unnskyldt men de burde luktet at dette kunne gå som mot Leites. Mot Griffin virket Anderson mer tent så man må nok fortsett å gi han den type utfordringer skal det bli noe action.

Anderson Silva her egentlig virket tom etter at UFC nektet han å bokse mot Roy Jones Jr for noen år siden. Han snakket om å legge opp allerede da.

swordfish

swordfish
11.04.10 10:17
djhansfree: Fedor er den beste fighteren og UFC må gjøre noe med reglene. innfør kortsystemet fra Japan og kne til hodet på bakken. Dette var nytt lavmål fra UFC.

Kne til hodet på bakken kommer ikke tilbake i USA. Anderson Silva er fortsatt en av tidenes beste, men han virker umotivert pluss at UFC ikke klarer å gi han skikkelige utfordringer. Håper virkelig Vitor Belfort blir klar igjen og kan gå mot Anderson. Hvem som er best av Fedor, Anderson eller St-Pierre er umulig å si, men synd at brassen virker lei hele greia og ikke minst presset om å prestere verdensklasse prestasjoner hele tiden. Tror faktisk Dana White har ødelagt litt for Anderson med å mase om at han er den beste hele tiden. Virker ikke som Silva liker den type forventningspress.

(Innlegget ble redigert 11.04.10 10:21)

mezz

mezz
11.04.10 11:25
fade_: Skal han ikke ned i vekt for å møte St Pierre nå da?

De snakket mye om dette i løpet av sendinga, og fra den startet til den sluttet gikk det fra: Anderson har snakket om å gå ned til WW, til: Dersom Anderson vinner skal han garantert ned til WW og møte GSP.

Muligens bare fanboy snakk fra Joe Rogan? Dana virker i alle fall ikke veldig tent, og har fyren egentlig fortjent et forsøk på WW-tittelen? Jeg synes ikke det...

Jeg vil helt klart se kampen, men vil helst unngå at fyren blit sittende med mer enn en tittel. Å gi Anderson muligheten til å holde titler i flere vektklasser er bare å bidra til ego-onaneringen hans, og han blir neppe mer ydmyk av den grunn.

Da er jeg mer giret på at GSP sier fra seg WW tittelen og tar et permanent hopp til MW.

morkern86

morkern86
11.04.10 15:33

Overdrevet showboating av Silva...

Herlig match av Frankie Edgar... Fikk BJ Penn helt ut av fokus...

Men men... er ikk stort å si om dette cardet... fikk jo rett i at vi fikk Silva vs Leites 2... Gi anderson en som behersker standup... Skjønner at han er frustrert, men var som sagt overdrevet...

swordfish

swordfish
11.04.10 16:17

Dana White: Anderson Silva Doesn't Deserve GSP Fight Anymore

http://www.mmafighting.com/2010/04/10/dana-white-anderson-silva-doesnt-deserve-gsp-fight-anymore/

Ser enkelte på sherdog spekulerer i at Anderson egentlig ønsker å bli kuttet fra UFC for å følge bokse drømmene sine. UFC kutter vanligvis ikke mestere som vinner men det er dårlig business å ha main eventer slik som han presterer nå.

(Innlegget ble redigert 11.04.10 16:19)

mezz

mezz
11.04.10 17:36

Vi får vel ta en liten diskusjon rundt Penn vs. Edgar også? Hvor mange dommeravgjørelser må til før det skjer radikale endringer i hvordan kamper scores?

Etter 5 runder satt jeg igjen med følelsen av at Edgar ikke hadde gjort nok til å vinne beltet. Jeg hadde to runder til BJ, to runder til Frankie og en som var litt tvetydig. Så selv om jeg mente at Edgar ikke hadde gjort nok kampen sett over ett, så var jeg egentlig instilt på at den kunne ende med en 48-47 seier til begge, men ideelt hadde jeg den 48-48.

Overaskelsen var derfor stor (eller var den det?) da Buffer leste opp scoren; Doug Crosby has it 50-45. Uansett hvordan man vrir og vender på det; INGEN vant den kampen 50-45.

Fightmetric hadde kampen 49-47 til BJ, og det vil si 3 runder til BJ, 1 til Edgar og 1 uavgjort. Greit nok, men det blir litt for klinisk å bare summere antall slag. Det er kriterier som ikke kan scores subjektivt som kontroll og aggresjon.

Kanskje innføre 2 ekstra dommere og fjerne de to ytterpunktene? Kanskje det er på tide å flytte dommerne vekk fra ringside og Arianny/Rachelle? Det er iallefall tydelig at enkelte av de ser på noe annet enn kampen!

morkern86

morkern86
11.04.10 18:20

Er enig i at 50-45 til Edgar var litt i det drøyeste laget... Det var selfølgelig en jevn fight, men skjønner at dommerne ga det til Edgar da han helt klart gjorde mest for å vinne fighten...

Lurer forresten på hva som skjedde med BJ da han ikke lignet seg selv i det hele tatt...

Phil Davis er helt klart en mann for fremtiden, og likte hvordan Joe Rogan karakteriserte han som en stor versjon av GSP... riktignok et par skritt før han er helt der, men han har helt klart samme stil...

swordfish

swordfish
11.04.10 19:13
mezz: Kanskje det er på tide å flytte dommerne vekk fra ringside og Arianny/Rachelle?

He-He! Ja kanskje det kan ligge noe der. Uansett har dømmingen i enkelte store UFC kamper vært en skandale i den siste tiden. Men det verste er at det ikke skjer noe. Mektige menn sier at noe må skje, men ingenting skjer og vi får absurd dømming gang på gang. Husker det var en som dømte alle rundene til Rick Franklin i kampen mot Dan Henderson. Da bør du miste retten til å dømme. Kampene Rua/Machida og Couture/Vera hadde også en flau smak over seg.

swordfish

swordfish
11.04.10 19:20

Når det gjelder B.J ble jeg sjokkert men burde kanskje ikke blitt det. Jeg tror ikke på at noen er så suverene at de cleaner ut divisjonen som det sies. GSP og Fedor kan nok fort gå på en smell de også. Det samme gjelder Anderson Silva. Trolig er ingen er uslålig samme hvor overbevisende de virker.

Dana White har sagt at Gray Maynad ikke var klar for B.J. MMA er ikke matte men det er ikke lenge siden Maynard vant mot Edgar.

swordfish

swordfish
11.04.10 19:58

Tidligere har man sagt at UFC har den klart beste lettvekteren i verden i B.J. Det kan man ikke si lenger. Det er nå ganske mange om beinet i denne divisjonen rundt omkring. UFC har mange gode men Aoki, Alvarez, Melendez og Thomson holder høyt nivå de også.

Før vi får flere cross promotions kan vi bare gjette hvem som er best innen hver vektklasse. Kunne Diaz slått GSP? Kunne Mousasi slått Rua eller Machida? Kunne Jacare vunnet mot Anderson Silva?

Jeg håper mma media nå setter større press på organisasjonene om å samarbeide for å finne ut hvem som egentlig er best. Hypen om at UFC har alle de beste, og at de andre deltar på et lavere nivå er over.

Holters

Holters
11.04.10 20:00

Jeg fatter fortsatt ikke hvordan Penn tapte denne kampen så soleklart... Greit, jeg kan til nød forstå et 48-47-utfall, men du er blind om du gir Frankie Edgar 50-45 i denne kampen!!

Da kampen var over, så trodde jeg at BJ Penn fortsatt kom til å være regjerende mester, da Edgar ikke gjorde nok for å vinne beltet i mine øyne.

Det skal sies at Penn heller ikke gjorde særlig mye...

Reina

Reina
12.04.10 00:02

Ble megaskuffa over Anderson Silva idag. Showboatingen har jeg egentlig ikke noe imot, for det er personen han er. Og jeg finner det faktisk ganske humoristisk, selv om det er åpenbart veldig respektløst ovenfor motstanderen. Men jeg synes Dana White overreagerer veldig kraftig i sine kommentarer. Det var ikke så ille at han skulle bli så flau som han hevdet at han var. Hadde det vært omtrent hvilken som helst annen fighter, hadde han ikke reagert på i nærheten samme måte. Men ettersom det er en av hans aller største stjerner er han jo nødt til å gå ut offentlig og fortelle hvor skuffet han er.

Jeg håper vi får noe av GSP v Silva, selv om Dana White sier han ikke fortjener den sjansen. Dersom kampen skjer, så håper jeg for Anderson sin del at han ikke showboater i like stor grad, for da kan han få betale veldig dyrt for det. Takedownsene til GSP er det olympisk klasse over.

Håper Anderson skjerper seg.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg