Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Joe Calzaghe Comeback?

NYTT TEMA
Guile

Guile
04.05.10 12:20

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/boxing/2958422/Joe-Calzaghe-weighs-up-comeback-against-Bernard-Hopkins.html

Joe Calzaghe vurderer ett comeback mot Bernard Hopkins. Syns at Joe la opp altfor tidlig. Var alltid spennende å se på Calzaghe sine kamper. Eller utenom mot Hopkins da, som holdt hele kvelden.

Håper på ett Comeback fra Joe Calzaghe.

(Innlegget ble redigert 04.05.10 12:23)

Luskelarsen

Luskelarsen
04.05.10 14:25

Calzaghe er nå 38 år. Hopkins er 45 år kan ikke se på dette som noen høydare selv om Hopkins ennå holder godt nivå. Store navn men oldboys returen blir aldri det samme.

ref. Jones - Hopkins II  elller Maske - Hill II

Guile

Guile
04.05.10 15:10
Luskelarsen: Calzaghe er nå 38 år. Hopkins er 45 år kan ikke se på dette som noen høydare selv om Hopkins ennå holder godt nivå. Store navn men oldboys returen blir aldri det samme.

God nivå? Har du sett den siste kampen til Hopkins mot Roy Jones? Hopkins lå mere på bakken en han bokset. :)

Luskelarsen

Luskelarsen
05.05.10 08:49
Guile: God nivå? Har du sett den siste kampen til Hopkins mot Roy Jones? Hopkins lå mere på bakken en han bokset. :)

Hopkins må være den bokseren som har gjort fleste kamper i verdensklasse etter fyllte 40 år. kommer i hvert fall ikke på andre og da har jeg ikke glemt Foreman og Holmes.

En ser jo nå at pilen peker nedover, men man kan vel ikke påstå at han i er i verdenstoppen lengre.

Uansett så er Hopking -Calzaghe II en potensiell stinker. De står ikke godt til hverandre og den først kampen var ingen høydare. Ingen grunn til å tro noe annet enn at kamp nr blir dårligere. Om Calzaghe skulle gjøre comeback kan jeg sikkert nevne et tosifret antall boksere jeg heller ville sett han mot.

(Innlegget ble redigert 05.05.10 08:55)

KOKid

KOKid
05.05.10 09:37

Her er en link om saken - http://www.walesonline.co.uk/sports/boxing-news/2010/05/05/joe-s-return-plan-shocks-dad-enzo-91466-26377369/

Calzaghe sin far, Enzo, avviser at et comeback er aktuelt.

Personlig synes jeg også at Calzaghe ga seg for tidlig, men samtidig synes jeg det er for sent for ham å komme tilbake nå.

Innen et comeback kan bli en realitet for Calzaghe vil det ha vært ca. to år siden han sist var i ringen.
I løpet av den tiden har han sluttet å trene, blåst opp i vekt og tillagt seg et høyt alkoholforbruk.
Han har også erkjent at han sniffer kokain regelmessig.

Calzaghe er dessuten allerede i den alderen der mange aktive boksere er "over the hill".
Med den livstilen Calzaghe har kjørt de siste to årene har han neppe bremset den effekten.

Jeg tror nok det er realistisk å innse at den Joe Calzaghe vi hukser er gone forever - han kommer aldri til å bli den bokseren igjen.

Enzo Calzaghe kjenner sønnen sin bedre enn noen, og han er i hvert fall ikke i tvil om at et comeback er dødfødt.

-KOKid-

Guile

Guile
05.05.10 12:30

Er vel bedre å bli pensjonert enn å ende opp som Holyfield, Roy Jones og mange andre. Calzaghe sin comeback kamp hadde vel gått samme vei som Sugar Ray Lenoard.  

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg