Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

MMA Tråden

NYTT TEMA
Makatelli
MakatelliInnlegg: 8795
22.01.18 08:12
ivers_juve: jeg har fortsatt til gode å bli sånn veldig imponert over Stipe!

Jeg ble ganske imponert når han jaget Overeem rundt buret og deretter banket dritten ut av ham. Når det gjelder Cain versus Stipe så er jeg usikker, men hadde nok sagt at Stipe ville vært favoritt i den fighten. Det som taler fordel Cain er at han har en veldig god kondis så han kan fint henge med Stipe alle 5 rundene så lenge han ikke blir knocket ut. Stipe er ganske god på gulvet så jeg vet ikke om Cain kunne ha grounda og punda ham like lett som mange andre. Den er vanskelig. Jeg hadde sagt 60-40 fordel Stipe både på grunn av brytingen hans og fordi han har vært aktiv de siste årene, mens Cain har vært ute. Jeg vet ikke om Cain vil komme tilbake dårlige, bedre eller like god som før. Det gjør det enda mer usikkert. 

TollefTruls
TollefTrulsInnlegg: 4954
22.01.18 11:47

En HW fight bør være ferdig før 2 runde er over, ellers så blir det lett kjedelig. Det er litt av dynamikken i HW MMA, mye power og så som så med kondisjon. Cain(for 5 år siden) og Stipe er unntak i så måte.

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 42547
22.01.18 11:51
Makatelli: Jeg ble ganske imponert når han jaget Overeem rundt buret og deretter banket dritten ut av ham.

Likevel var det rett før Overeem tok han. 

TollefTruls
22.01.18 16:31
Kristwic7: Likevel var det rett før Overeem tok han.

Overeem er en legende men han har dessverre noen svakheter som ødelegger for han.

Dårlig kondisjon,dårlig spirit når han kommer bakpå-gir lett opp,lett å knocke ut og har en tendens til å bli så cocky at han undervurderer motstandere.

Likevel en av mine favoritter helt tilbake til Pride

Kristwic7
22.01.18 21:40
TollefTruls: Overeem er en legende men han har dessverre noen svakheter som ødelegger for han. Dårlig kondisjon,dårlig spirit når han kommer bakpå-gir lett opp,lett å knocke ut og har en tendens til å bli så cocky at han undervurderer motstandere. Likevel en av mine favoritter helt tilbake til Pride

Enig i at han er en legende og også en favoritt her. Men som du sier, flere svakheter som ødelegger for han.

Tåler lite, dårlig cardio, mangler guts til å stå på om det er oppoverbakke.

Makatelli
22.01.18 21:46

Jimi Manuwa om DC "He's just a fat wrestler. A fat prick". Lo godt av den. 

(Innlegget ble redigert 22.01.18 21:46)

Kristwic7
22.01.18 23:03
Makatelli: Jimi Manuwa om DC "He's just a fat wrestler. A fat prick". Lo godt av den.

Noe kjedelig, men veldig effektiv. Dog ganske begrenset når en møter bedre wrestlere. Da ser man nivået fort. Jon Jones lekte med han i hans egen favorittdisiplin.

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 16915
22.01.18 23:47

Er vant med mye rart fra deg Kristwic men de siste sidene her har du overgått deg selv...

Kristwic7
23.01.18 00:18
kimkong_8: Er vant med mye rart fra deg Kristwic men de siste sidene her har du overgått deg selv...

Hva tenker du på?

ivers_juve
ivers_juveInnlegg: 3898
23.01.18 04:50
Makatelli: Når det gjelder Cain versus Stipe så er jeg usikker, men hadde nok sagt at Stipe ville vært favoritt i den fighten. Det som taler fordel Cain er at han har en veldig god kondis så han kan fint henge med Stipe alle 5 rundene så lenge han ikke blir knocket ut. Stipe er ganske god på gulvet så jeg vet ikke om Cain kunne ha grounda og punda ham like lett som mange andre. Den er vanskelig. Jeg hadde sagt 60-40 fordel Stipe både på grunn av brytingen hans og fordi han har vært aktiv de siste årene, mens Cain har vært ute. Jeg vet ikke om Cain vil komme tilbake dårlige, bedre eller like god som før. Det gjør det enda mer usikkert.

Med tanke på all usikkerheten rundt Cain og hva skadene har gjort med hans cardio så er jeg helt enig i at Stipe må være favoritt! Men gitt at Cain kommer tilbake like god som før ville jeg ansett han som en ganske klar favoritt! 

Cain sitt "comeback" i 2015 etter nesten 2 år ute med skade mot Werdum er det svakeste jeg har sett av Cain i UFC, han var helt kjørt etter runde 1. Leste ett sted at dette hadde noe med manglende høydetrening da Mexico City (der fighten var) er nesten 2300 meter over havet. Så ble han skadet igjen og var ute nesten 2 nye år, da så han upåklagelig ut da han enkelt tok ut Travis Browne. Men dette er nå 1,5 år siden, jeg aner ikke hvor mye han har trent seg opp denne tiden, han la ut et bilde for en uke siden på twitter av seg selv på UFC performance institute med teksten "dont call it a comeback" hva nå enn man legger i det!

Stipe er champion og det er vel fortjent etter denne streaken hans, han har tatt ut alle aktuelle utfordrere, det er bare jeg personlig som ikke klarer å se på Stipe som no "GOAT" (ikke helt ennå) i divisjonen, på bakgrunn av måten han fighter på/hvem han har slått!

Hallogallo
HallogalloInnlegg: 10326
23.01.18 07:12
Makatelli: Jimi Manuwa om DC "He's just a fat wrestler. A fat prick". Lo godt av den.

Jimi Manuwa blei brutalt KO-ed av både Rumble og Volkan (42 sekunder). Når en "feit bryter" grisebanker de to som grisebanka deg, hva er du da?

Makatelli
23.01.18 07:22
Hallogallo: hva er du da?

Manuwa er ikke noe å skryte av. Hadde det ikke vært for at divisjonen er så tynn ville vi ikke engang visst hvem han var. 

(Innlegget ble redigert 23.01.18 07:22)

Makatelli
23.01.18 07:31
ivers_juve: Stipe er champion og det er vel fortjent etter denne streaken hans, han har tatt ut alle aktuelle utfordrere, det er bare jeg personlig som ikke klarer å se på Stipe som no "GOAT" (ikke helt ennå) i divisjonen, på bakgrunn av måten han fighter på/hvem han har slått!

Det første du sier og det siste du sier henger ikke på greip. Først sier du "...han har tatt ut alle aktuelle utfordrere", og så avslutter du med "...det er bare jeg personlig som ikke klarer å se på Stipe som no "GOAT" (ikke helt ennå) i divisjonen, på bakgrunn av måten han fighter på/hvem han har slått!". Hva blir det til? 

Han har altså slått Hunt, Arlovski, Werdum, Overeem, Dos Santos, og Ngannou i den rekkefølgen. De første tre førte til at han vant beltet. De siste tre forsvarte han beltet mot. Alle disse er blant de største navnene i divisjonen. Cain er altså den eneste i topp 5 rankingen han ikke har slått. Vinner han over Cain så tror jeg ikke det er for drøyt å si at han er tidenes heavyweight frem til nå (i UFC).

(Innlegget ble redigert 23.01.18 07:40)

Hallogallo
23.01.18 07:44
Kristwic7: Dog ganske begrenset når en møter bedre wrestlere. Da ser man nivået fort. Jon Jones lekte med han i hans egen favorittdisiplin.

"Når" han møter bedre brytere. Det skjer jo rett som det er. 

Se runde 1 av Jones-DC 2 på nytt. DC ga Jones, tidenes beste MMA-utøver hvis du ser bort fra at han er tatt for doping to ganger, betydelige problemer. På tross av enorme fysiske ulemper. Etter at DC lempa Gustafsson på hodet i runde 1, gikk han fire jevne runder med kun striking mot en mye høyere motstander med mye større rekkevidde og som har drevet med striking mye lenger. Og mot livsfarlige Volkan, tok DC over strikinga mot slutten av runde 1. Traff med en høyre og deretter en venstre som rysta Volkan og ga ham et blått øye. I starten av runde 2 traff DC Volkan med en helt nydelig jab. 

DCs boksing er solid etter MMA-standard, noe som er veldig imponerende når han begynte med MMA etter at han fylte 30 år. Kan gå fire runder stående mot en bokser som Gustafsson, kan gi Jones problemer på tross av at Jones muligens er en enda bedre MMA-bryter og ga Volkan problemer stående etter de 2-3 første minuttene. Tenk hvis Volkans og Rumbles grappling var på nivå med DCs boksing.

DC er en veldig god bryter, veldig god i clinchen, ganske god MMA-bokser, har god utholdenhet og et godt chin. Og elsker konkurranse. Problemet er at Jones ikke bare matcher ham i brytinga, mens også i clinchen. Og Jones har også god utholdenhet og et veldig godt chin. Pluss på enorm rekkevidde både med armer og bein, så er det egentlig imponerende at DC klarte å slåss ganske jevnt i de første 15 minuttene i den første kampen og de første 10 minuttene i den andre kampen. Jones' eneste lille svakhet, er boksinga. Det syns jeg for øvrig gjelder generelt for  fightere fra JacksonWink. 

(Innlegget ble redigert 23.01.18 07:45)

TollefTruls
23.01.18 07:49
Makatelli: Det første du sier og det siste du sier henger ikke på greip. Først sier du "...han har tatt ut alle aktuelle utfordrere", og så avslutter du med "...det er bare jeg personlig som ikke klarer å se på Stipe som no "GOAT" (ikke helt ennå) i divisjonen, på bakgrunn av måten han fighter på/hvem han har slått!". Hva blir det til?  Han har altså slått Hunt, Arlovski, Werdum, Overeem, Dos Santos, og Ngannou i den rekkefølgen. De første tre førte til at han vant beltet. De siste tre forsvarte han beltet mot. Alle disse er blant de største navnene i divisjonen. Cain er altså den eneste i topp 5 rankingen han ikke har slått. Vinner han over Cain så tror jeg ikke det er for drøyt å si at han er tidenes heavyweight frem til nå (i UFC).

Beste HW i UFC er nok Stipe helt sikkert. Det er synd med alle skadene til Cain, uten de hadde han nok han vært HW GOAT(i alle organisasjoner). Jeg føler den tilhører fortsatt Fedor. Selv om det er mange år siden han var på toppnivå.

(Innlegget ble redigert 23.01.18 07:50)

Kristwic7
23.01.18 13:24
Hallogallo: "Når" han møter bedre brytere. Det skjer jo rett som det er.  Se runde 1 av Jones-DC 2 på nytt. DC ga Jones, tidenes beste MMA-utøver hvis du ser bort fra at han er tatt for doping to ganger, betydelige problemer. På tross av enorme fysiske ulemper. Etter at DC lempa Gustafsson på hodet i runde 1, gikk han fire jevne runder med kun striking mot en mye høyere motstander med mye større rekkevidde og som har drevet med striking mye lenger. Og mot livsfarlige Volkan, tok DC over strikinga mot slutten av runde 1. Traff med en høyre og deretter en venstre som rysta Volkan og ga ham et blått øye. I starten av runde 2 traff DC Volkan med en helt nydelig jab.  DCs boksing er solid etter MMA-standard, noe som er veldig imponerende når han begynte med MMA etter at han fylte 30 år. Kan gå fire runder stående mot en bokser som Gustafsson, kan gi Jones problemer på tross av at Jones muligens er en enda bedre MMA-bryter og ga Volkan problemer stående etter de 2-3 første minuttene. Tenk hvis Volkans og Rumbles grappling var på nivå med DCs boksing. DC er en veldig god bryter, veldig god i clinchen, ganske god MMA-bokser, har god utholdenhet og et godt chin. Og elsker konkurranse. Problemet er at Jones ikke bare matcher ham i brytinga, mens også i clinchen. Og Jones har også god utholdenhet og et veldig godt chin. Pluss på enorm rekkevidde både med armer og bein, så er det egentlig imponerende at DC klarte å slåss ganske jevnt i de første 15 minuttene i den første kampen og de første 10 minuttene i den andre kampen. Jones' eneste lille svakhet, er boksinga. Det syns jeg for øvrig gjelder generelt for  fightere fra JacksonWink.

Første runde virket Jon å være noe preget av å vært ute en stund, men særlig rystet synes jeg ikke han så ut til å være. Gustafsson tok JJ til grensene, det klarte aldri DC.
Gustafsson er vel ikke i nærheten i DC ang bryting vil jeg si, det kunne man se når han ikke skjønte noe som helst når DC kastet han opp og ned.
At DC gjør det bra mot gode strikere er ikke noe nytt, mot disse virker wrestling å være ganske så effektivt. 

Hallogallo
23.01.18 14:44
Kristwic7: Gustafsson er vel ikke i nærheten i DC ang bryting vil jeg si, det kunne man se når han ikke skjønte noe som helst når DC kastet han opp og ned.
At DC gjør det bra mot gode strikere er ikke noe nytt, mot disse virker wrestling å være ganske så effektivt.

Gustafsson tok ned DC to ganger etter runde 1. Han tok også ned Jones i deres kamp. Og forsvarte seg mesterlig mot de fleste av Jones' nedtakningsforsøk, selv etter at han blei rysta av Jones' albue i runde 4. Han har blitt en god MMA-bryter etter kampen mot Phil Davis.

Etter runde 1 tok DC ned Gustafsson null ganger. Dvs at DC i 20 minutter, i runde 2, 3, 4 og 5, slåss jevnt mot Gustafsson selv om han ikke fikk en eneste nedtakning. Runde 5 vant han klart, sammen med runde 1. 

Du skreiv at DC er ganske begrensa "når" han møter bedre brytere. Men han møter jo aldri bedre brytere. Bortsett fra muligens Jones, som utrulig nok også er minst like god som DC i clinchen. Jones er som sagt tidenes beste MMA-utøver, hvis man ignorerer at han er tatt for doping to ganger.

DC gjør det ikke bare bra mot gode strikere, han gjør det jo bra mot hver jævla motstander som ikke heter Jon hit and run dick pills tainted supplement løgndetektortest viser at jeg er uskyldig Jones. I Strikeforce lempa han den mye større og meget gode bryteren Josh Barnett på hodet, etter at han først hadde knocka ut Bigfoot Silva i første runde da Silva var en av verdens fem beste tungvektere.

I lett tungvekt har han fått KO-artister som Rumble og Volkan til å se hjelpeløse ut på bakken. Husk også på at Rumble er en ganske god offensiv bryter. Han tok ned og dominerte Manuwa i runde 1. Og forsvarte seg lett i tre runder mot nedtakningsforsøkene til den meget gode bryteren Phil Davis. Heldigvis har flere nå fått øynene opp for hvilken fantastisk MMA-utøver Cormier er. 

(Innlegget ble redigert 23.01.18 14:49)

Kristwic7
23.01.18 17:55
Hallogallo: Gustafsson tok ned DC to ganger etter runde 1. Han tok også ned Jones i deres kamp. Og forsvarte seg mesterlig mot de fleste av Jones' nedtakningsforsøk, selv etter at han blei rysta av Jones' albue i runde 4. Han har blitt en god MMA-bryter etter kampen mot Phil Davis. Etter runde 1 tok DC ned Gustafsson null ganger. Dvs at DC i 20 minutter, i runde 2, 3, 4 og 5, slåss jevnt mot Gustafsson selv om han ikke fikk en eneste nedtakning. Runde 5 vant han klart, sammen med runde 1.  Du skreiv at DC er ganske begrensa "når" han møter bedre brytere. Men han møter jo aldri bedre brytere. Bortsett fra muligens Jones, som utrulig nok også er minst like god som DC i clinchen. Jones er som sagt tidenes beste MMA-utøver, hvis man ignorerer at han er tatt for doping to ganger. DC gjør det ikke bare bra mot gode strikere, han gjør det jo bra mot hver jævla motstander som ikke heter Jon hit and run dick pills tainted supplement løgndetektortest viser at jeg er uskyldig Jones. I Strikeforce lempa han den mye større og meget gode bryteren Josh Barnett på hodet, etter at han først hadde knocka ut Bigfoot Silva i første runde da Silva var en av verdens fem beste tungvektere. I lett tungvekt har han fått KO-artister som Rumble og Volkan til å se hjelpeløse ut på bakken. Husk også på at Rumble er en ganske god offensiv bryter. Han tok ned og dominerte Manuwa i runde 1. Og forsvarte seg lett i tre runder mot nedtakningsforsøkene til den meget gode bryteren Phil Davis. Heldigvis har flere nå fått øynene opp for hvilken fantastisk MMA-utøver Cormier er.

Men likevel vil jeg påstå at Gustafsson burde vunnet den kampen, dommerne var veldig uenige om resultatet og den ene dommeren ga seier til AG. 
At den ene dommeren faktisk scorer 49-46 vil jeg si er ganske latterlig, for så stor forskjell var det ikke.

Ja, jeg synes DC blir begrenset når han møter folk som enten er bedre brytere eller som er gode stående. 
Derfor ønsker han alltid å ta dem ned, slik som han gjorde med en umotivert og out of prime Anderson Silva.

Dog er det helt forståelig at han gjør dette, det er veldig effektivt og siler ut kreftene for alle motstandere.
Og la det være sagt, etter kampen mot Volkan ble jeg fan av DC.
Det er umulig å mislike han nå, for han virker som en veldig bra type og forsvarer beltet uansett hvem han møter minus Bones.

ivers_juve
ivers_juveInnlegg: 3898
23.01.18 19:04
Makatelli: Hva blir det til?  Han har altså slått Hunt, Arlovski, Werdum, Overeem, Dos Santos, og Ngannou

Det henger på greip det, samtlige av disse er over the top med unntak av Ngannou som bare var ekstremt skuffende/dårlig. 

Jeg vil se han slå Cain, eller en DC som går opp og tar en superfight eller noe sånt for å se en ordentlig imponerende seier, mot en ordentlig motstander som byr på trøbbel i mer enn en halv runde!

Med tanke på alle utfordrerne som finnes i disse dager så er det ingen ting å si på at Stipe er champion, jeg bare venter på at han skal slå en av et annet kaliber før jeg (personlig) klarer å se på han som no GOAT, og det må jeg få lov til, takk :)

UFC
UFCInnlegg: 26
23.01.18 19:24

Hvordan ser deres P4P top 10 ut? Med utgangspunkt i hvem jeg tenker er best reint ferdighetsmessig, uavhengig av belter, tap for mange år siden, osv ser min slik ut: Tar ikke med Jones på grunn av dopingproblemene. Tar heller ikke med GSP ettersom han har vært ute for så lenge, og kampen mot Bisping ikke ga nok pekepinn på hvor han står.

1. Mighty Mouse
2. Miocic
3. McGregor
4. Holloway
5. Cormier
6. Nurmagomedov
7. Woodley
8. Ferguson
9. Dillashaw
10. Whittaker

TollefTruls
25.01.18 11:38
UFC: Hvordan ser deres P4P top 10 ut? Med utgangspunkt i hvem jeg tenker er best reint ferdighetsmessig, uavhengig av belter, tap for mange år siden, osv ser min slik ut: Tar ikke med Jones på grunn av dopingproblemene. Tar heller ikke med GSP ettersom han har vært ute for så lenge, og kampen mot Bisping ikke ga nok pekepinn på hvor han står. 1. Mighty Mouse
2. Miocic
3. McGregor
4. Holloway
5. Cormier
6. Nurmagomedov
7. Woodley
8. Ferguson
9. Dillashaw
10. Whittaker

Cormier på topp,Miocic neste og Woodley på tredje.

Hadde Jones vært clean så hadde han vært en klar ener men så er ikke tilfelle. Cain hadde også vært på toppen om han hadde klart å holde seg unna skadene.

Vektklassene 155 og nedover bryr jeg meg ikke om selv om det er tonn med ferdigheter der. McGregor-jeg spyr ved tanken.

Lew_Ashby
Lew_AshbyInnlegg: 3598
25.01.18 14:00
UFC: 1. Mighty Mouse2. Miocic3. McGregor4. Holloway5. Cormier6. Nurmagomedov7. Woodley8. Ferguson9. Dillashaw10. Whittaker

Er ikke så veldig glad i 125-klassen, men i motsetning til TollefTruls liker jeg både 135 og 145. Da har jeg litt større problemer med HW. Sliter også å gi en utøver som ikke har gått MMA-kamp på 14 måneder en topp 5-plassering. Jeg klarer heller ikke å sette Khabib over Ferguson mtp antall kamper siste 3 årene.

Må uansett gi Mighy Mouse den cred han fortjener, og putte ham på topp. Blir vel noe slikt:

1. MM

2. Miocic

3. Cormier

4. Woodley

5. Dillashaw

6. Holloway

7. McGregor

8. Whittaker

9. Ferguson

10. Khabib 

TheRedDevils
TheRedDevilsInnlegg: 25828
25.01.18 14:26

Mighty Mouse på første? 

Tipper at så fort han "våger" kamp mot folk som Dillashaw eller Garbrandt, så ville han fått en real omgang juling. Tror nivået rundt han er særdeles svakt.

(Innlegget ble redigert 25.01.18 14:27)

Lew_Ashby
25.01.18 14:45
TheRedDevils: Mighty Mouse på første

100 %. Fyren har dominert en vektklasse på en historisk måte. At han er en enorm utøver viste han for øvrig også i tiden før 125-klassen ble opprettet. Og inntil han evt blir dominert av en Dillashaw eller Garbrandt som må kjøre et hardt vektkutt, så har jeg ham soleklart på topp.

TheRedDevils
25.01.18 16:28

Liker selvsikkerheten. Er det noe kamp i sikte for Till?

kimkong_8
25.01.18 16:50
TheRedDevils: Liker selvsikkerheten. Er det noe kamp i sikte for Till?

40lbs forskjell i normalvekt på disse så dette er nok lett match for Till ja.

TheRedDevils
25.01.18 17:03

Ja, var ikke den kampen jeg tenkte på...Conor ville fått bank ja.

Tenkte mer på om det var plannert noe kamp i det hele tatt for Tills del. 

kimkong_8
25.01.18 17:16
TheRedDevils: Ja, var ikke den kampen jeg tenkte på...Conor ville fått bank ja. Tenkte mer på om det var plannert noe kamp i det hele tatt for Tills del.

Ah, ja Gunni har vel skrevet under så får vi se om Till godtar :)

Lew_Ashby
25.01.18 17:18
TheRedDevils: Tenkte mer på om det var plannert noe kamp i det hele tatt for Tills del.

John Kavanagh har ihvertfall annonsert at Gunni Nelson har signert tilbud om kamp mot Till i London 17. mars. Till har tidligere vært positiv til denne fighten. Blir nok isåfall main event? 

TheRedDevils
25.01.18 17:57
kimkong_8: Gunni har vel skrevet under så får vi se om Till godtar :)

Vil nesten tro at Till håper på en høyere ranket fyr, og har vært i noen verbale fighter med et par stk.

Liker Nelson, men tror Till blir for mye for han. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester