Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Conor McGregor tråden.

NYTT TEMA
__Newt_
__Newt_Innlegg: 2537
21.12.15 15:14

Syns den største stjernen i UFC sirkuset fortjener en egen tråd etter å ha gjort akkurat det han har sagt han skulle gjøre; rydde hele divisjonen. Greit; Edgar har ikke fått sjansen, men syns det er riktig av McGregor å flytte opp til divisjonen han hører hjemme. Ja, han vil kanskje bli noe lav ift mange av motstanderne, men Conor er født med en spesiell kropp. Som regel har man en rekkevidde som er det samme som man er høy. Conor er 178cm, men rekkevidden er 189cm. Sjekk gjerne ut med andre fightere, men han vil ha samme rekkevidde som Cowboy som er 6-8 cm høyere. 

Ser alle skriker etter å møte han nå da de vet at det, som Conor har sagt mange ganger, vil forandre deres "Bum life" :)) 

Nate Diaz kalte ut McGregor etter helgens seier, Cowboy gjorde det før helgens tap. Alle vet at en kamp mot Conor vil forandre livet deres totalt. For er man i en vanlig fight så tjener ikke de gutta der mye penger. Mange som såvidt overlever av bare og slåss i UFC etter Reebok avtalen var på plass. En avtale jeg syns er helt avskyelig av UFC. 

For Lorenzo og Dana er det selvsagt flott med denne avtalen, men fightere som tidligere hadde lokale sponsorer har nå mistet absolutt alt, og har man under 5 kamper i UFC tjener man helt latterlig dårlig. 

Skjønner derfor at alle vil ha en bit av Conor. Jeg tror ikke at Edgar nødvendigvis tror han har en mulighet i en slik kamp, men han vil tjene 10-gangeren ift om han møter Holloway.

Hvem syns dere han skal gi sjansen til? Mtp at det er en god stund siden Edgar tapte så håper jeg at han gir han en sjanse. Det hadde vært fair. Egentlig burde Aldo fått en ny sjanse som Ronda får da han har vært mesteren i over 10 år, men i UFC går det på trynefaktor, og Dana driter langt i han.

En kamp mot Dos Anjos er egentlig det jeg foretrekker mest. Dana kan si så mye han vil om at han må si fra seg belte om han går opp en divisjon, men akkurat nå er det McGregor som bestemmer og ikke Dana. Deilig å se en fighter som Conor mer eller mindre kan kreve aksjer i UFC :))

Men hvem ønsker folket å se han møte rundt mars/april?

Diaz, Dos Anjos, Cowboy eller Edgar? Det er vel de realistiske alternativene om ikke Northcutt har lyst til å legge alle eggene sine i en kurv for å møte en så god fighter som Conor allerede nå. Hadde vært en fet kamp det også, selv om jeg tror Sage hadde blitt KOd tidlig i 1.runde, som de fleste blir av han.

(Innlegget ble redigert 21.12.15 15:21)

RamsherE
RamsherEInnlegg: 17117
23.12.15 20:59
__Newt_: Diaz,

Fordi det hadde vært interessant å se om Conor klarer å komme inn i hodet på den fyren, noe jeg faktisk tviler på selv etter alle episodene med Aldo, og fordi jeg tror det ville blitt en skikkelig bra fight.

__Newt_
27.12.15 12:44
RamsherE: Fordi det hadde vært interessant å se om Conor klarer å komme inn i hodet på den fyren

Det hadde Conor aldri klart. Eller; på presseturen måtte de sittet med gjerde imellom seg for at ikke Diaz hadde klint til Conor så fort han hadde prøvd å snakke noe dritt. Diaz-brødrene tror de har copyright på shit talk, og mener Conor har kopiert dem. Bare pissprat selvsagt da Conor bare er seg selv og sier det som det er.

både sportslig og økonomisk tror jeg det hadde vært den smarteste kampen å ta for Conor. Tviler på at Conor klarer å KO Diaz, men ville nok tatt han på poeng etter 5 runder.

Hadde blitt tidenes største kamp i UFC, noe de neste 2-3 kampene til Conor kommer til å bli om han fortsetter å vinne.

Men jeg tror ikke Conor hadde vært så kjekkas i nærheten av Diaz som sindige Aldo :))

Goldberger
GoldbergerInnlegg: 1432
29.12.15 19:49
__Newt_: Conor er 178cm

Tror Conor er 5ft 9in (175 cm), men poenget står, han har god reach også i lightweight, selv om der kommer han til å møte folk som er ganske mye høyere. 

Når det gjelder hvem han skal møte next er det tre realistiske alternativer, Diaz, Dos Anjos og Edgar.

Fra et egoistisk synspunkt har jeg lyst på kampen mot Diaz, bare for å høre trashtalken, men jeg tror ikke denne kampen skjer.

Kampen mot Dos Anjos er jeg svært usikker på om Conor bør ta, RDA er et fryktelig beist. Når han kan slakte Hendo, Pettis, Diaz og Cowboy på den måten frykter jeg at Conor blir ground og pounded i 5 strake runder.

Kampen jeg mener bør skje er mot Edgar. Edgar fortjener det, og jeg mener Conor har en god sjanse her. Også viktig å få inn et tittelforsvar på 145. Dersom Conor vacater beltet, så tror jeg faktisk Edgar slår Aldo i den eventuelle matchen for beltet, Edgar er fryktelig god for tiden, og jeg tror han har utviklet stilen sin mer enn Aldo siden sist møte. 

__Newt_
31.12.15 15:45
Goldberger: Tror Conor er 5ft 9in (175 cm), men poenget står, han har god reach også i lightweight, selv om der kommer han til å møte folk som er ganske mye høyere.

Helt korrekt, det var jeg som skrev feil. Men poenget står, for han har skikkelig monkey arms om man ser på vanlige mennesker. Cowboy er 188cm, men Conor har en reach som er 3 cm bedre. Mao; han har en ekstremt bra tilpasset kropp for MMA, og vil gå inn i hver eneste kamp med en stor fordel.

Drømmen er at Duffy slår Poirier i natt, Conor slår den han enn måtte møte rundt ved mars. 

Så får vi Duffy VS McGregor i UFC 200. Da kan vi snakke om mystic mac.

We are not here to take part. We are here to take over!

__Newt_
31.12.15 15:55
Goldberger: Dersom Conor vacater beltet

Kommer aldri til å skje. Ihvertfall ikke før han evt han slått Dos Anjos og velger å ikke gå ned igjen da det er et helvete for han. Eller vi får se hva som skjer med de nye reglene.

Akkurat nå er det han som bestemmer hva som skal skje. Nesten mer makt enn Dana da han er kongen på haugen etter Ronda tapte, så vi har ingen dronning da jeg syns det blir litt tidlig å kalle Holly det, selv om hun sikkert hadde dominert Ronda 95 av 100 ganger.

Tror faktisk Dos Anjos hadde vært en helt perfekt kamp for Conor å ta. Han vil ha en reach advantage på 10cm, og det er enormt mye.

Dos Anjos har absolutt overbevist meg etter å ha slått både Showtime og Cowboy, men som Conor sa på Go Big pressekonferansen. Hele divisjonen virker "stiff". Er vel den divisjonen det er enklest å holde belte en stund etter Henderson dominerte.

(Innlegget ble redigert 31.12.15 16:02)

__Newt_
31.12.15 16:15

Diaz hadde absolutt vært den feteste kampen, men syns ikke han har fortjent en tittelkamp så fort igjen. Har jo kun 1 seier etter tapet mot Dos Anjos. Da fortjener du ikke å få forandret livet av kongen. 

Diaz har også en enorm rekkevidde ift høyde, men har ikke samme skills som Conor i annet enn ren boksing. Syns dog Conor slår alt og alle når det kommer til bevegelse og balanse.

Hallogallo
HallogalloInnlegg: 10202
31.12.15 19:13
__Newt_: Dos Anjos har absolutt overbevist meg etter å ha slått både Showtime og Cowboy, men som Conor sa på Go Big pressekonferansen. Hele divisjonen virker "stiff". Er vel den divisjonen det er enklest å holde belte en stund etter Henderson dominerte.

Nå må du ikke ta McGregors soundbites helt bokstavelig da. Lightweightdivisjonen regnes for å være en av de beste og dypeste i UFC. 

__Newt_
13.01.16 14:15
Hallogallo: Nå må du ikke ta McGregors soundbites helt bokstavelig da. Lightweightdivisjonen regnes for å være en av de beste og dypeste i UFC.

For noen år siden var den det. Ikke nå lenger. Showtime er den eneste jeg kan se gi McGregor skikkelig motstand. De andre er han altfor rask for (ja jeg vet Dos Anjos slo Showtime noe jeg tror var utelukkende pga undervurdering).

Tipper han kommer til å holde begge beltene når 2016 er slutt. Da har han mest sannsynlig slått Dos Anjos, Edgar (blir vel mest sannsynlig UFC 200)  og en annen i lightweight.

For det blir nok kamper i mars, UFC200 og desember (eller noe rundt der).

(Innlegget ble redigert 13.01.16 14:17)

Hallogallo
13.01.16 17:42
__Newt_: Tipper han kommer til å holde begge beltene når 2016 er slutt.

Det får vi håpe. Og selvsagt er 155-ere generelt treigere og stivere enn 145-ere, 145-ere er treigere enn 135-ere, 170-ere er treigere enn 155-ere. Osv.

Men at lightweightdivisjonen er dårlig, at den var mye bedre for noen år sia og at Henderson var bedre enn dos Anjos er nå, er jeg uenig i.

__Newt_
26.01.16 15:30
Hallogallo: Men at lightweightdivisjonen er dårlig, at den var mye bedre for noen år sia og at Henderson var bedre enn dos Anjos er nå, er jeg uenig i.

Jeg syns at Henderson på sitt beste var langt bedre enn RDA. Men det er selvsagt lov å være uenige i det. 

Mars kan ikke komme fort nok. Sjelden det er et så stort gap mellom store kamper som mellom Dillashaw vs Cruz og UFC197. 

Anderson Silva er ikke relevant for min del lenger, og nå som vi fikk en skade foran kampen om hvem som er "baddest man on the earth", så ble det bare enda verre. 

Gleder meg til å se Holly mot Miesha. Styles makes fights, så Holly vil nok få det tøffere der. Er redd vi aldri får se Ronda tape mot Holly igjen ://

Goldberger
29.01.16 18:30
Disiplin: Jeg synes dere skal holde dere i tråden deres som heter MMA elns. Resten av forumet er for kampsport og ikke dårlige skuespillere, eller mestere i klemming og kosing.

Jeg synes du kan holde deg borte fra alle MMA relaterte tråder og ikke forpeste forumet med håpløse innlegg om et tema som du innehar null kunnskap om.

Disiplin
DisiplinInnlegg: 583
29.01.16 19:06
Goldberger: Jeg synes du kan holde deg borte fra alle MMA relaterte tråder og ikke forpeste forumet med håpløse innlegg om et tema som du innehar null kunnskap om.

Jeg har faktisk masser av kunnskap om det, og det er derfor jeg kan uttale meg så kvast. Ta å flytt tilbake i MMA-tråden deres nå.

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 16700
29.01.16 21:02

Okai...? Troll eller bare veldig dum?

__Newt_
01.02.16 11:34
kimkong_8: Okai...? Troll eller bare veldig dum?

At "Disiplin" er et troll er det vel liten tvil om. Her har du han sin kunnskap om MMA fra en annen tråd:

Jeg blander ikke MMA med Wrestlemania, nei, men det er jo ingen tvil om at MMA utad er på kanten til å minne om Wrestlemania, om jeg skal overdrive litt. Fjas er det i alle fall.

__Newt_
01.02.16 11:39
Disiplin: Jeg har faktisk masser av kunnskap om det, og det er derfor jeg kan uttale meg så kvast. Ta å flytt tilbake i MMA-tråden deres nå.

Ja, du er tydeligvis en "multikunster" når det kommer til kunnskap om kampsport generelt sett, du som mener det er større å bokse på et stevne i Tyskland enn i Las Vegas, og ikke minst mener tungvektsboksing er like stort i dag som da Tyson, Lewis og Hollyfield bokset. Ikke minst dette innlegget forteller om en kompetanse uten sidestykke:

Jeg blander ikke MMA med Wrestlemania, nei, men det er jo ingen tvil om at MMA utad er på kanten til å minne om Wrestlemania, om jeg skal overdrive litt. Fjas er det i alle fall.

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 16700
01.02.16 12:40
__Newt_: Jeg blander ikke MMA med Wrestlemania, nei, men det er jo ingen tvil om at MMA utad er på kanten til å minne om Wrestlemania, om jeg skal overdrive litt. Fjas er det i alle fall.

Hehe, såpass ja. Da er det enda en bruker å legge i "ignorer boksen."

Disiplin
01.02.16 16:50
__Newt_: Ja, du er tydeligvis en "multikunster" når det kommer til kunnskap om kampsport generelt sett, du som mener det er større å bokse på et stevne i Tyskland enn i Las Vegas, og ikke minst mener tungvektsboksing er like stort i dag som da Tyson, Lewis og Hollyfield bokset. Ikke minst dette innlegget forteller om en kompetanse uten sidestykke:

Uhm, jeg tror kanskje du blander meg med noen andre her, kompis. Neste gang vil jeg anbefale deg å forsikre deg om at du prater til rett kar når du setter i gang rallieringen. Den meningsløse sutringen om hva som er populært hvor, og når det var tøffest å digge glonter sombrukte gatekamp-prinsippet i bokseringen får du gjøre med de som bryr seg om alt annet enn det sportslige. Jeg sier bare at MMA er for klovner, mens boksing er for de mer seriøse. 

__Newt_
04.02.16 12:25
Disiplin: Jeg sier bare at MMA er for klovner, mens boksing er for de mer seriøse.

Hva er vi som liker begge deler da. Klovner som ser på boksing?

LaRedoutee
LaRedouteeInnlegg: 1454
04.02.16 18:30
__Newt_: Diaz-brødrene tror de har copyright på shit talk, og mener Conor har kopiert dem.

Hahah! Er det mulig...

Disiplin
04.02.16 18:42
__Newt_: Hva er vi som liker begge deler da. Klovner som ser på boksing?

Tja, de er i alle fall mér klovn enn de som ser MMA for hva det er; søppel. Det er jo ofte slik at "mislykkede" boksere havner i MMA-buret med en eller annen tulling som kaller seg noe som kun henger på greip i WWE, som i tillegg lager grimase med halsen og brøler på vei inn mot "buret", og allerede der begynner jo ting å peke på klovnene. Jeg trodde det var fysisk umulig for en ellers oppegående person å ta det fjaset seriøst :)

Amra
AmraInnlegg: 1112
05.02.16 17:55
Disiplin: Tja, de er i alle fall mér klovn enn de som ser MMA for hva det er; søppel. Det er jo ofte slik at "mislykkede" boksere havner i MMA-buret med en eller annen tulling som kaller seg noe som kun henger på greip i WWE, som i tillegg lager grimase med halsen og brøler på vei inn mot "buret", og allerede der begynner jo ting å peke på klovnene. Jeg trodde det var fysisk umulig for en ellers oppegående person å ta det fjaset seriøst :)

Nå er det forsvinnende lite som tilsier at du er kapabel til å vurdere andre menneskers intelligens eller dømmekraft. At du hele tiden føler for å rakke ned på en sport du ikke har noen interesse av, fremstår som særdeles lite konstruktivt. Har du forresten noen omfattende bakgrunn innenfor boksing eller annen kampsport, siden du forsøker å leke arrogant?

Disiplin
08.02.16 16:56
Amra: Nå er det forsvinnende lite som tilsier at du er kapabel til å vurdere andre menneskers intelligens eller dømmekraft. At du hele tiden føler for å rakke ned på en sport du ikke har noen interesse av, fremstår som særdeles lite konstruktivt. Har du forresten noen omfattende bakgrunn innenfor boksing eller annen kampsport, siden du forsøker å leke arrogant?

Godt mulig det er forsvinnende lite som tilsier mye, men jeg har ikke uttalt meg om andre menneskers intelligens eller dømmekraft. Jeg har bare nevnt hva jeg trodde var fysisk mulig å like og ikke av en eventuelt oppegående person. Det er jo godt mulig jeg tar feil, vet du. Det er for så vidt ikke meningen å rakke ned på en showsport som MMA, men jeg har lov å mene det jeg vil, og om du ikke kan respektere mine meninger (opplysninger) om "sportens" virkelighetsuttrykk og troverdighet, så får det være opp til deg.

Om jeg har erfaring eller ikke, enten det er fra boksing, MMA eller bryting er ikke relevant, men MMA fremstår ikke som mer troverdig uansett hva svaret ville vært.

Goldberger
09.02.16 17:14
Disiplin: Det er for så vidt ikke meningen å rakke ned på en showsport som MMA, men jeg har lov å mene det jeg vil, og om du ikke kan respektere mine meninger (opplysninger) om "sportens" virkelighetsuttrykk og troverdighet, så får det være opp til deg.

Hvorfor kan ikke du da respektere at alle andre i denne tråden mener det stikk motsatte av deg, og at du derfor da kan la være å blande deg inn i noe du har absolutt null og niks kunnskap om?

Jeg blander meg ikke inn i alle boksing trådene som er på dette forumet og begynner å argumentere for at mma er en bedre og mer nobel sport, selv om jeg liker mma bedre.

Du kan godt få lov til å mene at mma er tull og vås, men at du skal begynne å klage og syte fordi mma har 3 av 30 tråder på kampsport forumet blir for dumt. Tror de fleste her er ferdig å diskutere med deg, da du viser null forståelse for mma og alt du skriver generelt er syltynt.

Hallogallo
09.02.16 17:43
Goldberger: Jeg blander meg ikke inn i alle boksing trådene som er på dette forumet og begynner å argumentere for at mma er en bedre og mer nobel sport, selv om jeg liker mma bedre.

Newt gikk inn i Klitschko vs Fury-tråden for å fortelle hvor kjedelig dagens (tungvekts)boksing er, og så oppsøkte Disiplin denne tråden. Det er klassisk at mma-fans syns boksing er kjedelig, boksefolket mener mma er fullstendig mangel på klasse. Det er få som ser på begge idretter, nesten ikke noe overlappende publikum. To ulike kulturer.

Dette er gammelt nytt, ikke noen vits i å fortsette å avfyre skudd fra hver sin skyttergrav. Boksing vs mma-debatten er uinteressant.

Disiplin
09.02.16 18:43
Goldberger: Hvorfor kan ikke du da respektere at alle andre i denne tråden mener det stikk motsatte av deg, og at du derfor da kan la være å blande deg inn i noe du har absolutt null og niks kunnskap om? Jeg blander meg ikke inn i alle boksing trådene som er på dette forumet og begynner å argumentere for at mma er en bedre og mer nobel sport, selv om jeg liker mma bedre. Du kan godt få lov til å mene at mma er tull og vås, men at du skal begynne å klage og syte fordi mma har 3 av 30 tråder på kampsport forumet blir for dumt. Tror de fleste her er ferdig å diskutere med deg, da du viser null forståelse for mma og alt du skriver generelt er syltynt.

Bare fordi du ikke respekterer min mening om MMA, så betyr ikke det at jeg har absolutt null og niks kunnskap om det. 

Grunnen til at du ikke blander deg inn i trådene om boksing kan jo være fordi du ikke har noe å tilføye der, og eventuelt, så har dere jo en egen tråd om MMA, der MMA-fans skal holde seg. 

Hvis folk er ferdig med å diskutere MMA og boksing med meg, så må de jo slutte å diskutere MMA og boksing med meg. Det nytter jo lite når både du og Hallogallo fortsetter den meningsløse MMA-trenden med  å bite på hvert bidige agn som blir lagt ut. 

Disiplin
09.02.16 18:48
Hallogallo: Newt gikk inn i Klitschko vs Fury-tråden for å fortelle hvor kjedelig dagens (tungvekts)boksing er, og så oppsøkte Disiplin denne tråden. Det er klassisk at mma-fans syns boksing er kjedelig, boksefolket mener mma er fullstendig mangel på klasse. Det er få som ser på begge idretter, nesten ikke noe overlappende publikum. To ulike kulturer. Dette er gammelt nytt, ikke noen vits i å fortsette å avfyre skudd fra hver sin skyttergrav. Boksing vs mma-debatten er uinteressant.

Korrekt. Jeg oppsøkte vel ikke tråden for å gjøre igjen. Jeg så vel egentlig bare at tråden var der, og den hører liksom ikke hjemme i et bokseforum. Dere har en MMA-tråd, så da må MMA-folk holde seg der. Det er liksom ikke behov for flere tråder enn det, med tanke på hvor innholdsløst MMA faktisk er. 

MMA skal uansett ha litt kred her inne. Til tross for at boksing er en sport for de litt mer oppegående, så har nok MMA mer oppegående fans her på VGDebatt. Det skal ikke mange minuttene innom boksetrådene for å se det fantastiske nivået, og akkurat det er jo synd. Morsomt kan det være, som med alle merkverdige fanbois og følelsesladde bedrevitere, men jeg hadde satt pris på flere som kan annet enn å sitere direkte fra verdens minst troverdige nettside om boksing :/

Amra
11.02.16 09:06
Disiplin: Om jeg har erfaring eller ikke, enten det er fra boksing, MMA eller bryting er ikke relevant, men MMA fremstår ikke som mer troverdig uansett hva svaret ville vært.

Jo, din kompetanse (det være seg praktisk eller rent teoretisk) er i aller høyeste grad relevant med tanke på dine forutsetninger for å kunne vurdere hva som er "ekte", "troverdig" og genuin kampsport.

Når det gjelder å respektere dine meninger, er respekt som kjent noe man gjør seg fortjent til. Foreløpig kan jeg ikke se at du har gjort noe helhjertet forsøk på å argumentere for dine påstander om MMAs manglende "troverdighet".

Forumet heter forresten "Boksing, Kampsport og MMA". En skal være relativt ilte lesekyndig for å hevde at en tråd om Conor Mcgregor ikke er hjemmehørende her ...

Disiplin
11.02.16 15:03
Amra: Jo, din kompetanse (det være seg praktisk eller rent teoretisk) er i aller høyeste grad relevant med tanke på dine forutsetninger for å kunne vurdere hva som er "ekte", "troverdig" og genuin kampsport.

Hadde du spurt om min kompetanse, så hadde svaret vært noe annet. Spørsmålet ditt var om jeg hadde omfattende bakgrunn fra disse grenene, og slik jeg oppfatter det spørsmålet er om jeg har drevet med det. Man kan forøvrig ha kompetanse selv om man ikke har omfattende bakgrunn fra en sport. 

MMA sin troverdighet taler egentlig for seg selv, og burde ikke trenge særlig mer ytdyping utenom å sette deg inn i helheten og selvfølgelig sammenligne den med la oss si boksing, på alle plan. Jeg vil tro at de fleste seriøse (objektivt sett) ville fint innrømmet at boksing er det mest troverdige alt i alt. Kanskje ikke mer undeholdende, da det er enda mer subjektivt. Det er jo tross alt folk som liker filmene til Adam Sandler enda, hvis du skjønner hva jeg mener :)

MMA er som nevnt, etter min mening, ikke en kampsport, så jeg mener det burde vært fjernet fra tittelen. Dere skal selvfølgelig få ha tråden deres, men altså... Hva i alle dager er egentlig McGregor? :P

Amra
12.02.16 08:59

Argumentasjonen din er fortsatt blottet for substans. Hva legger du i "troverdighet", utover at det bruks som en honnørord? Og hvordan måler man troverdighet, siden du trekker inn objektivitet?

Conor McGregor er en usigelig talentfull kampsportutøver som er flinkere enn de aller fleste (inklusive boksere) til å vekke interesse for seg selv og sporten sin om dagen. Noe sier meg at er fullt klar over dette.

Klikk for å gå tilbake til toppen