Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tungvekt 2016

NYTT TEMA
BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 22954
06.01.16 18:06

På tide med ny tungvekt-tråd. Masse spennende har skjedd og mye kommer til å skje dette året. Toppen har så mange flere kvalitets-boksere enn for et par år siden.

Noen kamper i januar

16.1- Charles Martin vs. Vyacheslav Glazkov - 12x3 IBF World Heavyweight Title
16.1 - Deontay Wilder vs. Artur Szpilka - 12x3 WBC World Heavyweight Titl

16.1 Andy Ruiz Jr. vs. Dan Batchelder, 8 rounds, 

16.1  David Haye vs. Mark De Mori, 12 rounds

16.1 Joseph Parker vs Bergman

23.1  - Dominic Breazeale vs. Amir Mansour - 10x3

(Innlegget ble redigert 06.01.16 18:13)

BigGeorge
06.01.16 18:43

Litt ranking pr idag

WBC Mester Deontay Wilder

1. Alexander Povetkin
2. Anthony Joshua
3. Vyacheslav Glazkov
4. Bermane Stiverne
5. Kubrat Pulev
6. Carlos Takam
7. Lucas Browne
8. Artur Szpilka
9. Erkan Teper
10. Joseph Parker
11. Andy Ruiz
12. Chris Arreola
13. Tomasz Adamek
14. Kyotaro Fujimoto
15. Dillian Whyte

BigGeorge
06.01.16 18:45

WBA

Mester  Tyson Fury

interim mester Ruslan Chagaev

1. Luis Ortiz
2. Lucas Browne
3. Wladimir Klitschko
4. Shannon Briggs
5. Fres Oquendo
6. Bryant Jennings
7. Alexander Ustinov
8. Andrey Fedosov
9. Antonio Tarver
10. Mark De MorI
11. Erkan Teper
12. Joseph Parker
13. Anthony Joshua
14. Salomon Haumono
15. Kubrat Pulev

(Innlegget ble redigert 06.01.16 18:47)

BigGeorge
06.01.16 18:46

IBF

Mester Tyson Fury

1. Vyacheslav Glazkov
2. NOT RATED
3. Wladimir Klitschko
4. Charles Martin
5. Erkan Teper
6. Artur Szpilka
7. Steve Cunningham
8. Anthony Joshua
9. Carlos Takam
10. Joshua Parker
11. Andy Ruiz
12. Bermane Stiverne
13. Kubrat Pulev
14. Andrey Fedosov
15. Derek Chisora

BigGeorge
06.01.16 18:48

WBO

Mester Tyson Fury

1. Charles Martin
2. Anthony Joshua
3. Joseph Parker
4. Wladimir Klitschko
5. Vyacheslav Glazkov
6. Alexander Povetkin
7. Andrey Fedosov
8. Andy Ruiz
9. Edmund Gerber
10. Erkan Teper
11. Michael Wallisch
12. Artur Szpilka
13. Carlos Takam
14. Lucas Browne
15. Izuagbe Ugonoh

Disiplin
DisiplinInnlegg: 583
11.01.16 15:37

Disse rangeringene er virkelig en vits. Shannon Briggs som nr 4 hos WBA? Latterlig. 

BigGeorge
11.01.16 20:44

To interessante tungvekt-oppgjør på dette stevnet 16.januar som vises på Viasat Sport

Jan. 16

At New York (Showtime): Deontay Wilder vs. Artur Szpilka, 12 rounds, for Wilder's WBC heavyweight titleVyacheslav "Czar" Glazkov vs. Charles Martin, 12 rounds, for vacant IBF heavyweight title; Amanda Serrano vs. Helen Joseph, 10 rounds, female featherweights; Mike Lee vs. Joseph Gardner, 8 rounds, cruiserweights; Adam Kownacki vs. Danny Kelly, 8 rounds, heavyweights; Maciec Sulecki vs. TBA, 10 rounds, middleweights; Ivan Golub vs. Prenice Brewer, 8 rounds, welterweights; Ramil Gadzhiev vs. Botirsher Obidov, 4 rounds, middleweights; Carlos Gongora vs. Derrick Adams, 6 rounds, light heavyweights; Julian Sosa vs. Bryan Timmons, 4 rounds, junior welterweights

vif_support
vif_supportInnlegg: 4680
13.01.16 09:35

David Haye targeting Tyson Fury's vacated IBF belt after comeback fight against Mark De Mori
David Haye will target the IBF belt vacated by Tyson Fury and the WBC belt of Deontay Wilder once he has seen off Mark De Mori in his comeback fight, writes Tom Hopkinson in the Sunday People

http://www.mirror.co.uk/sport/boxing/david-haye-targeting-tyson-furys-7148827

legalize_it
legalize_itInnlegg: 13237
16.01.16 13:43

I kveld returnerer Hayemaker til ringen for første gang på nesten 4 år mot Mark de Mori. Blir spennende å se om han virkelig mener det.

(Innlegget ble redigert 16.01.16 13:47)

Disiplin
16.01.16 15:46
legalize_it: I kveld returnerer Hayemaker til ringen for første gang på nesten 4 år mot Mark de Mori. Blir spennende å se om han virkelig mener det.

Jeg tror han mener det! :P

Han har en god sjanse mot De Mori, som nesten bare har trent i garasjen til sin far og tror han er Ragnar Lodbrok fra serien Vikings :P

Han har også en stor sjanse mot Wilder, som jeg mener er noe av det mest talentløse i "toppen" av tungvekt på lang tid. Det er faktisk så gale at jeg ikke kan forstå at fyren har så mange kamper bak seg når jeg ser de siste kampene hans. Han ser ut som en grønn amatør. Haye tror jeg faktisk ville ødelagt denne vaseballen, om han faktisk hadde turt å satse. Vi vet jo at Haye har en tendens til å nøle når han møter slagkraftige og større motstandere, men ettersom nivået på Wilder er såpass laft, og hans ferdigheter er så full i hull, så tror jeg en bokser som Haye passer fint.

legalize_it
16.01.16 15:57
Disiplin: Jeg tror han mener det! :P Han har en god sjanse mot De Mori, som nesten bare har trent i garasjen til sin far og tror han er Ragnar Lodbrok fra serien Vikings :P Han har også en stor sjanse mot Wilder, som jeg mener er noe av det mest talentløse i "toppen" av tungvekt på lang tid. Det er faktisk så gale at jeg ikke kan forstå at fyren har så mange kamper bak seg når jeg ser de siste kampene hans. Han ser ut som en grønn amatør. Haye tror jeg faktisk ville ødelagt denne vaseballen, om han faktisk hadde turt å satse. Vi vet jo at Haye har en tendens til å nøle når han møter slagkraftige og større motstandere, men ettersom nivået på Wilder er såpass laft, og hans ferdigheter er så full i hull, så tror jeg en bokser som Haye passer fint.

Håper du har rett. Haye er en underholdende bokser som også virker å ha modnet en del med åra. 

Når det kommer til Wilder er jeg veldig usikker på han selv. Har ikke sett han noe særlig, men stusser veldig på motstanderne han har møtt hittil. Vurderer faktisk å slenge inn et bet på Szpilka ikveld til 7 i odds :)

BigGeorge
16.01.16 16:34

OBS ! Bokse-sendingen har blitt endret til kl 0300 på Viasat Fotball. Tidligere ble det annonseert kl 0500 på Viasat Sport.

Dette er vel andre gangen man flyttet et bokse-stevne fra Viasat Sport til Viasat fotball.

Greit for meg så lenge de viser kampene.

Jan. 16

At New York (Showtime): Deontay Wilder vs. Artur Szpilka, 12 rounds, for Wilder's WBC heavyweight titleVyacheslav "Czar" Glazkov vs. Charles Martin, 12 rounds, for vacant IBF heavyweight title; Amanda Serrano vs. Helen Joseph, 10 rounds, female featherweights; Mike Lee vs. Joseph Gardner, 8 rounds, cruiserweights; Adam Kownacki vs. Danny Kelly, 8 rounds, heavyweights; Maciec Sulecki vs. TBA, 10 rounds, middleweights; Ivan Golub vs. Prenice Brewer, 8 rounds, welterweights; Ramil Gadzhiev vs. Botirsher Obidov, 4 rounds, middleweights; Carlos Gongora vs. Derrick Adams, 6 rounds, light heavyweights; Julian Sosa vs. Bryan Timmons, 4 rounds, junior welterweights

(Innlegget ble redigert 16.01.16 16:35)

legalize_it
16.01.16 21:20

Hayekampen kan forøvrig sees på youtube helt lovlig dersom noen er interessert :)

Sarella
SarellaInnlegg: 11302
16.01.16 22:32
legalize_it: Hayekampen kan forøvrig sees på youtube helt lovlig dersom noen er interessert :)

Er absolutt interessert. Men vet du når oppsnakket er slutt og selve kampen begynner?

legalize_it
16.01.16 22:35

Tipper den starter senest 11 norsk tid

Sarella
SarellaInnlegg: 11302
16.01.16 22:54

Ja, dette varte jo lenge, knock i 1.runde til Haye. For en slett innsats av Mark de Mori.

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 41347
16.01.16 22:57
Sarella: Ja, dette varte jo lenge, knock i 1.runde til Haye. For en slett innsats av Mark de Mori.

Hadde ikke nubbesjans dessverre..journeyman

BigGeorge
16.01.16 22:58

Haye slår vel hardest i tungvekt-klassen. Måtte bli en rask k.o.

legalize_it
16.01.16 22:58

De Mori var vel rett og slett ikke bedre. Haye har ikke glemt sine gamle kunster :)

BigGeorge
17.01.16 04:41
BigGeorge: Vyacheslav "Czar" Glazkov vs. Charles Martin, 12 rounds, for vacant IBF heavyweight title; A

Da ble Charles Martin ny innehaver av IBF-beltet siden Glazkov ødela kneet og måtte gi opp.

BigGeorge
17.01.16 04:43
BigGeorge: 1. Vyacheslav Glazkov
2. NOT RATED
3. Wladimir Klitschko
4. Charles Martin
5. Erkan Teper
6. Artur Szpilka
7. Steve Cunningham
8. Anthony Joshua
9. Carlos Takam
10. Joshua Parker

Dette er IBF rankingen før nattens kamp som Martin vant.

(Innlegget ble redigert 17.01.16 04:43)

BigGeorge
17.01.16 16:02
BigGeorge: : Deontay Wilder vs. Artur Szpilka,

Gikk som ventet.Szpilka manglet slagkraft og selv en temmelig klønete Wilder fikk inn en fulltreffer i 9.runde.

Povetkin skal være Wilders neste motstander, da bør Wilder heve seg !

Disiplin
17.01.16 17:53
BigGeorge: Haye slår vel hardest i tungvekt-klassen. Måtte bli en rask k.o.

Har du ikke lært at slike påstander uten særlig belegg ikke henger på greip noen plass? Fordi om han slo ut en bokser som var mer statisk enn en deaktivert robot, og som aldri har møtt en motstander i sin karriere, som i tillegg snakker om at han har sin boksebakgrunn fra "my dads garage", så betyr ikke det at han slår hardest av alle i tungvekt, bare fordi han sier det. Det må langt mer til for å overbevise meg om han er den mest hardtslående tungvekteren enn denne tullekampen her. Alle ser jo strengt talt ut til å slå hardt når de slår på en fyr som ikke slår tilbake, som ikke har forsvar og som ikke vet hva bevegelse er i det hele tatt. Det sier seg selv.

Haye har fremdeles noe å bevise. Dette beviste bare at han er tyngre, og kan slå en bokser på bunnivå. 

Amra
AmraInnlegg: 1112
19.01.16 11:17
Disiplin: Har du ikke lært at slike påstander uten særlig belegg ikke henger på greip noen plass? Fordi om han slo ut en bokser som var mer statisk enn en deaktivert robot, og som aldri har møtt en motstander i sin karriere, som i tillegg snakker om at han har sin boksebakgrunn fra "my dads garage", så betyr ikke det at han slår hardest av alle i tungvekt, bare fordi han sier det. Det må langt mer til for å overbevise meg om han er den mest hardtslående tungvekteren enn denne tullekampen her. Alle ser jo strengt talt ut til å slå hardt når de slår på en fyr som ikke slår tilbake, som ikke har forsvar og som ikke vet hva bevegelse er i det hele tatt. Det sier seg selv.Haye har fremdeles noe å bevise. Dette beviste bare at han er tyngre, og kan slå en bokser på bunnivå.

Nå var det vel ikke formulert noen voldsomt bastant påstand her?

Disiplin
19.01.16 17:51
Amra: Nå var det vel ikke formulert noen voldsomt bastant påstand her?

Hva annet enn en bastant påstand kan det kalles? Uansett, det har vært utallige lignende bastante påstander uten pålegg fra samme person som har vist seg å være faktafeil etterhvert som pålegget blir servert. Derfor var det verdt å nevne.

BigGeorge
20.01.16 01:07

March 5

At Grozny, Russia: Ruslan Chagaev vs. Lucas Browne, 12 rounds, for Chagaev's WBA "regular" heavyweight title

Amra
20.01.16 11:06
Disiplin: Hva annet enn en bastant påstand kan det kalles? Uansett, det har vært utallige lignende bastante påstander uten pålegg fra samme person som har vist seg å være faktafeil etterhvert som pålegget blir servert. Derfor var det verdt å nevne.

Tja, om en skal bedrive semantisk analyse, synes jeg bruken av adverbet "vel" gjør det til en moderat påstand/antagelse/erklæring. :)

Amra
20.01.16 11:09

For ordens skyld tror jeg nok fort at Haye kan ha vært den mest hardtslående cruiservekteren da han oppholdt seg der. Han har tatt med seg solid slagkraft opp i tungvektsklassen, men jeg tviler sterkt på at han slår like hardt som f. eks Wlad.

b0lle
b0lleInnlegg: 12644
21.01.16 10:23

Heavyweight champ Fury and Klitschko, the man he dethroned in Dusseldorf last November, are set to do battle in Germany on May 7.

Hadde et håp om London men ser dårlig ut. Klitschko er åpenbart ikke tøff nok til å bokse på bortebane...

http://www.mirror.co.uk/sport/boxing/tyson-furys-rematch-wladimir-klitschko-7209848

(Innlegget ble redigert 21.01.16 10:23)

BigGeorge
22.01.16 04:18
BigGeorge: 16.1 Joseph Parker vs Bergman

Rettes til 23.1

23.1  - Dominic Breazeale vs. Amir Mansour - 10x3

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg