Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tiårets lag

NYTT TEMA
Gåra

Gåra
05.12.10 23:37

Ikke noen enkel oppgave å kåre tiårets lag i PL. Jeg har grublet og til tider vært uenig med meg selv også.

Uansett. Her er laget mitt(4-4-2):

Peter Cech: Sto vel egentlig mellom tsjekkeren og VdS, men endte til slutt opp med chelsea-keeperen. De første sesongene hans var rett og slett enorme - og han holder jo fortsatt et meget bra nivå. For meg er det vel bare den store dansken som muligens har vært bedre i hele PL-historien. 

Gary Neville: Dette var vel egentlig kanskje den vanskeligste posisjonen, men Neville har vært bortimot fast på det mestvinnende laget hele tiåret - og jeg synes også han har levert meget solid. De siste årene har han selvsagt blitt dårligere, men Neville er mitt valg.

John Terry: Fantastisk spiller - og lagkaptein på et av de absolutt beste lagene dette tiåret. Udiskutabel i forsvaret på tiårets lag.

Rio Ferdinand: Som Terry. Ser egentlig ingen andre alternativer. En spiller som Vidic kan jo nevnes, men han kom vel først til United i 2006?

Ashley Cole: Fantastisk i Arsenal, kanskje enda bedre i Chelsea? Enkelt og åpenbart valg på venstrebacken.

Cristiano Ronaldo: Hadde ikke så veldig mange år på balløya, men det er absolutt umulig å utelate han fra laget. Den beste spilleren som har spilt i PL de siste ti årene. 

Frank Lampard: Vanvittig antall scoringer hver eneste sesong fra sin midtbaneposisjon. Selvskreven på laget.

Patrick Vieira: Dro vel fra Arsenal i 2005? Men nivået han holdt i de fem første årene var så høyt at han slår ut en spiller som Scholes. Kanskje den beste sentrale midtbanespilleren PL har sett. Muligens også den mest ufyselige. 

Steven Gerrard: Jada. Jeg setter han opp på venstre, men han har mange friheter på mitt lag. I tillegg har han jo Cole bak seg. Så noen direkte kantspiller er ikke nødvendig. Har spilt for et dårligere lag enn resten av gjengen på laget mitt, men Gerrard er også selvskreven.

Thierry Henry: Tja. Hva skal en si? Om det hadde vært kåring av tiårets spiller hadde han nok vunnet ganske greit. Ekkel fyr, men jævlig god.

Didier Drogba: Vært i Chelsea siden 2004, og har vel egentlig levert hver eneste sesong? Helt vanvittig fysikk. Langt fra like selvskreven på laget som Henry. Er mange alternativer i denne posisjonen. Rooney, van Nistelrooy, Shearer, for å nevne noen.

Benken: Van der Sar, King, Scholes, Pires, Giggs, Rooney, Shearer.

Kan godt være jeg har glemt noen åpenbare valg, men føler meg rimelig fornøyd med laget. Hva er ditt lag fra 00-tallet? 

(Innlegget ble redigert 06.12.10 14:46)

FowlerGod2

FowlerGod2
05.12.10 23:42

Chech

Neville - Terry - Sami - Cole

Ronaldo - Scholes - Lamps - Gerrard - Giggs

Fowler

Reina, Rio, Henry, Vieira, Drogba, Vidic, Evra

Dawda-Leigh

Dawda-Leigh
05.12.10 23:46

Altfor mange Chelsea spillere TS!

toft20

toft20
05.12.10 23:46

Cech

Neville     Terry       Rio          Cole

Ronaldo    Lampard  Gerrard  Pires

Henry Van Nistelrooy

(Innlegget ble redigert 05.12.10 23:53)

berbaman9

berbaman9
05.12.10 23:47

Cech
Neville - Rio - Cole
Ronaldo - Gerrard - Keane - Scholes - Giggs
Ruud - Henry

EquipeDeFrance

EquipeDeFrance
05.12.10 23:47

Ser greit ut dette her, skulle likt å sett Fabregas på et slikt lag, men når alt kommer til et har han ikke noe der å gjøre! Godt lag!!

Toriss_4

Toriss_4
05.12.10 23:48
FowlerGod2: Fowler  

Hadde satt stor pris på ei forklaring på dette valget.

mikehawk

mikehawk
05.12.10 23:48

Du legger liksom ikke opp til så mye diskusjon når du presenterer fasiten i åpningsinnlegget. Dette er et debattforum, ikke en arena for folkeopplysning.

FowlerGod2

FowlerGod2
05.12.10 23:49
Toriss_4: Hadde satt stor pris på ei forklaring på dette valget.

Fowler er best, ingen protest.
Den som sier imot, er en idiot.

Nei, jeg er ikke alvorlig. Henry må nok kjempe med Hesten om den plassen.

EquipeDeFrance

EquipeDeFrance

De som Ikke har med Henry er useriøse!

LesterBurnham

LesterBurnham
Toriss_4: Hadde satt stor pris på ei forklaring på dette valget.

Han sikter åpenbart til de tre kampene han spilte for Blackburn. Sikkert valg.

Gåra

Gåra
05.12.10 23:50
mikehawk: Du legger liksom ikke opp til så mye diskusjon når du presenterer fasiten i åpningsinnlegget. Dette er et debattforum, ikke en arena for folkeopplysning.

Nå er vel forslagene som har kommet rimelig annerledes enn de jeg satt opp, og det er for meg også enkelte posisjoner som lett kunne hatt andre spillere. Spesielt høyreback og den siste spissplassen synes jeg er vanskelig. 

(Innlegget ble redigert 05.12.10 23:50)

akaRa

akaRa
05.12.10 23:51

Jeg støtter vel egentlig laget til Gåra, 100%.

Det får meg også til å tenke på hvor mange dårlige høyrebacker det har vært i Premier League de siste 10-15 årene.

(Innlegget ble redigert 05.12.10 23:51)

mikehawk

mikehawk
05.12.10 23:53
Gåra: Nå er vel forslagene som har kommet rimelig annerledes enn de jeg satt opp, og det er for meg også enkelte posisjoner som lett kunne hatt andre spillere. Spesielt høyreback og den siste spissplassen synes jeg er vanskelig. 

Du skulle satt opp Bale som hb og King som stopper, vet du. Da hadde du fått action. De andre lagene som er satt opp her har jo åpenbart et humoristisk anslag. Ditt lag er korrekt. Kjedelig korrekt! PK, ass!

Jesperbro

Jesperbro

Enig med TS.

PatNevin

PatNevin

Gåra kom vel egentlig med fasiten dog med høyreback og siste spissplass til Drogba som kan diskuteres.

Toriss_4

Toriss_4
FowlerGod2: Fowler er best, ingen protest.
Den som sier imot, er en idiot.

Det held i massevis det der, treng ikkje meir ;)

Gåra

Gåra
05.12.10 23:54
mikehawk: Du skulle satt opp Bale som hb og King som stopper

King er på benken! Noen må vel reagere på det!? Det sitter for eksempel ingen Vidic der!

Gåra

Gåra
05.12.10 23:56
PatNevin: Gåra kom vel egentlig med fasiten dog med høyreback og siste spissplass til Drogba som kan diskuteres.

Har prøvd lenge å kommet på et skikkelig alternativ til Neville, men jeg klarer det ikke. Føler de fleste klubbene har byttet høyreback veldig ofte også. Gamlefar på høyrebacken i United holder koken. En spiller som Lauren for eksempel leverte jo sikkert på et høyere nivå enn Neville i noen av de ville sesongene til Arsenal.

Turin_Turambar

Turin_Turambar
05.12.10 23:57

Campbell kunne vel også forsvart en plass på benken, jf. King, men regner med at han var uaktuell for trådstarter. :-)

h0lmgren

h0lmgren
05.12.10 23:58

VDS

Neville - Terry - Ferdinand - Cole

Ronaldo - Lampard - Keane - Giggs

Henry - Van Nistelrooy

Benk: Cech, Vidic, Evra, Gerrard, Scholes,Solskjær, Rooney

Go0ner

Go0ner
05.12.10 23:58
Gåra: King er på benken! Noen må vel reagere på det!?

Jeg hevet øyenbrynene, men siden det var deg så lot jeg det passere.

Smallboi

Smallboi
05.12.10 23:59
Gåra: King er på benken! Noen må vel reagere på det!? Det sitter for eksempel ingen Vidic der!

Du liker det nok ikke, men Campbell burde i hvert fall vært med på benken.

Gåra

Gåra
Turin_Turambar: Campbell kunne vel også forsvart en plass på benken, jf. King, men regner med at han var uaktuell for trådstarter.

Det kan du trygt si.

PatNevin

PatNevin
Gåra: Har prøvd lenge å kommet på et skikkelig alternativ til Neville, men jeg klarer det ikke. Føler de fleste klubbene har byttet høyreback veldig ofte også. Gamlefar på høyrebacken i United holder koken. En spiller som Lauren for eksempel leverte jo sikkert på et høyere nivå enn Neville i noen av de ville sesongene til Arsenal.

Er ikke så mange andre gode alternativer nei. Men Neville har jo holdt en noenlunde nivå gjennom hele tiåret, og i mangel på bedre alternativer så er vel han et godt valg.

UNvegard

UNvegard
06.12.10 00:05

At Giggsy ikke er på laget er en liten skandale, spesielt når en spiller som Vieira får plass.

Presterte virkelig Vieira så mye på sine 5 år at han får plassen før Giggs og Scholes?

Ellers greit nok lag.

(Innlegget ble redigert 06.12.10 00:09)

papadask

papadask
06.12.10 00:05

Henry - Bergkamp - Drogba
Giggs - Gerrard - Lampard - Ronaldo
A. Cole - Terry - Ferdinand
Cech

Hvem sier at det må være balansert?

El_Mojo

El_Mojo
06.12.10 00:09

VDS

Neville - Rio - Terry - A. Cole

Ronaldo - Gerrard - Lampard - Giggs

RvN - Henry

- Trist å ikke få plass til spillere som Scholes, Keane og Rooney her.

Jack_Daniels

Jack_Daniels
06.12.10 00:09

3-5-2

Henry        Ruud
                  Gerrard
Giggs                             Beckham
             Vieira  Keane
       Terry  Ferdinand  Carra*
                   Cech

*Usikker på hvem som skal ta den siste backplassen.
Ellers gjorde det vondt å vrake Schmeichel, Pires, Lampard, Scholes og C. Ronaldo.

UNvegard

UNvegard
06.12.10 00:11
Jack_Daniels: Schmeichel

?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg