Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Angående Manchester United

NYTT TEMA
MockingSmock
MockingSmockInnlegg: 1060
05.01.12 15:16

Ja, det er ufattelig skuffende, og til dels irriterende, å se denne kampen mot Newcastle. Spesielt siden vi er vant til at vi reiser oss raskt igjen etter slik en kamp vi hadde mot Blackburn. Midtbanen er ufattelig tafatt og får til svært lite. Angrepet er ikke mye å skryte av de heller. Og det er både trist å si det og trist å se det; Rio ser ut til å ha hatt sin beste tid. Johnny Evans er ikke et alternativ å rope hurra for. Jeg merker enda at jeg har vanskelig for å tilgi ham etter C*ty-fadesen.
Men et egenerklært geni skrev over her at: "Fergie gjør IGJEN en kjempetabbe da han tar ut Wayne Rooney. Den eneste som har mulighet til å gjøre noe med resultatet."
Jeg beklager, men jeg blir nødt til å spørre deg: Så du kampen? La du merke til NOE positivt Rooney presterte? Jeg er mer enig med han som skrev at det er katastrofalt å la Rooney spille så lenge som han spilte. Rooney scoret riktig nok mot Fulham, men for meg virket det som om det var en god porsjon flaks i den headingen. I flere kamper på rad har Rooney ikke vært seg selv. Man kunne nesten tro at Wayne har en tvillingbror som han har sent utpå for å spille, som så en fotball for første gang i sitt liv for 3 måneder siden.
Touchen er borte, viljen er borte, temperamentet er borte, balansen er borte - ja hele Wayne Rooney virker rett og slett som om han er borte. Det begynte skje litt mer da Wellbeck kom inn, men det var ikke mye å skrive hjem om det heller. Chicharito utretter også utrolig lite. Hele laget virker som om de ikke gidder å prøve ei gang. Flere spillere har vel innrømmet at de slappet for mye av på 2-2 mot Blackburn, for de regnet med at dette gikk av seg selv - som så mange ganger før.

Jeg kan heller ikke se hvorfor SAF skryter hemningsløst av Michael Carrick gang etter gang. Jeg river meg selv i håret hver gang han har ballen. Jada, til tider har han nok noen glitrende gjennomspill, og vi glemmer ikke raidet hans for ei stund tilbake, med det første. Men han har så IRRITERENDE god tid med ballen, og er så passiv og defensiv i tankegangen at jeg snart må bytte ut glassbordet mellom meg og tv´en når jeg ser kamp. Djemba-Djemba, Forlan og Taibi (!?) hadde sikkert sine gode stunder inni mellom de også, men for guds skyld, så lenge det er kilometer og timer mellom hver gang, så holder det ikke!!

Jeg synes Phil Jones er banens beste i dag, til tross for selvmålet. Han går saftig til i taklinger i ny og ne, og prøver seg fremover på banen, men får for liten støtte.
Det er også riktig av Sjefen å påpeke at vår danske burvokter ikke kunne gjøre noenting med målene - de to første sådan. Nr. 3 må han og Jones ta ansvar for sammen, pga dårlig kommunikasjon.

Til dere som tror Sir Alex leser dette, og skriker etter Wesley Sneijder. Ferguson var i Italia flere ganger før sesongen og prøvde å forhandle, men de var ikke interesserte i å selge - forståelig nok. Cleverly blir god. MEGET god. Spillet vårt blomstret i starten av sesongen. Vi slo det ene etter det andre laget, med god margin. Riktig nok var Arsenal i en litt uvanlig situasjon, men GUD som jeg nøyt den seieren. Det var en av flere. Jeg ser selvsagt at vi helst skulle byttet plass med C*ity, som igjen skulle byttet plass med Blackburn, eller andre lag i bunnen av suppa, men ønsker dere virkelig at vi skal bruke hundrevis at millioner av kroner, nesten opp mot milliarden, for å bli best. På lik linje med Chelsea, C*ity, Real Madrid, russiske mafia-lag, kinesiske lag som ingen noen gang kommer til å høre noe særlig om og alle de andre lagene som spyr ut penger for å bli best. Jeg vet med meg selv at jeg sitter i slutten av sesongen, stolt som en hane, over en 2. plass som vi har klart å krige til oss med et egen-produsert lag (stort sett). Mye stoltere enn hvis vi hadde tatt gullet, og jeg til stadig måtte tåle å få følgende utspill i trynet: "Når dere har brukt alle de hundretalls millionene, så skulle det vel bare mangle at dere vant!"
Eller: "Oi! Vant dere ikke PL, FA- og Liga-cup, CL og VM for klubblag?? Dere som har brukt så uendelig mye penger!!?"
Da vil jeg heller kunne dytte de setningene i trynet på C*ity-, Chelsea, R.Madrid og Shanghai Shenhua-supportere (jeg kjenner ikke så mange supportere av sistnevnte klubb).
Jeg vil være MYE stoltere hvis vi tar gullet med et lag som består av mange egenproduserte spillere, unge talenter og spillere vi har kjøpt for en ok sum, som utgjør en ok handel. Ikke spy ut millioner av pund, hundrevis av millioner av kroner, for verdens beste spillere. Sjefen vår produserer spillere som blir EKTE MANCHESTER UNITED-SPILLERE! Ikke prostitusjons-spillere som Zlatan, Nasri, Robinho, Ashley Cole, Torres og mange mange fler.

Jeg er selvsagt like lysten som alle dere andre på gullet. Spesielt fordi jeg har lyst til å se laget som jeg ikke nevner navnet på mer nå, mislykkes. Og pga vi ikke har muligheten til CL mer. Men United kommer tilbake. Det gjør vi alltid! 

Og til dere "supportere" som henger ut Sir Alex Ferguson som en uvitende mann som ikke vet hva han driver med. Dere skulle hatt juling med sigd. Kastet dere en terning for en stund tilbake og lurte på hvilket lag dere skulle holde med? Desverre for oss ekte supportere som elsker Manchester United mer enn konene våre, så havnet terningen på det tallet som sa at M.U.F.C var laget. Alt den mannen har gjort for klubben! Jeg kan ikke fatte og forstå hvordan dere i det hele tatt føler at dere har rett til å uttale navnet i den sammenhengen dere gjør! Manchester United består av tonnevis av historie. Historie dere antakeligvis aldri har hørt, eller ønsket å høre om. 
Som sagt: Vi reiser oss . ALLTID!

Glory glory!

(Innlegget ble redigert 05.01.12 16:57)

JFT_96
JFT_96Innlegg: 22569
05.01.12 15:17
MockingSmock: Vi reiser oss . ALLTID!

Jesus Christ. Dere er tre poeng bak serielederen i starten av januar. Skulle tro dere aldri hadde opplevd noe i nærheten av motgang.

Forøvrig er dette PP igjen, det finnes nok tråder om dette tema.

independent-
independent-Innlegg: 10473
05.01.12 15:18

Ja, du har det tøft nå tenker jeg. Får håpe du kommer deg gjennom uka.

morbidsaint
morbidsaintInnlegg: 32199
MockingSmock: kke prostitusjons-spillere som Zlatan, Nasri, Robinho, Ashley Cole, Torres og mange mange fler.

Legg til Wayne Rooney.

Xplisitt
XplisittInnlegg: 1276

Søppel, som vanlig.

morbidsaint
morbidsaintInnlegg: 32199
05.01.12 15:19
independent-: Ja, du har det tøft nå tenker jeg. Får håpe du kommer deg gjennom uka.

Haha, kasta igjen du da. Jøye.

independent-
05.01.12 15:19
morbidsaint: Haha, kasta igjen du da. Jøye.

Hva betyr dette?

Jøran_Ødegaard
Jøran_ØdegaardInnlegg: 21042
05.01.12 15:20
JFT_96: Jesus Christ. Dere er tre poeng bak serielederen i starten av januar. Skulle tro dere aldri hadde opplevd noe i nærheten av motgang.

Enig i det du skriver her. Altfor mange United-supportere tror verden går under ved et tap (eller to). Vi har fremdeles tatt langt flere poeng enn City den siste måneden.

Og det er i mai det skal telles opp.

Fowla
FowlaInnlegg: 28360
05.01.12 15:22
MockingSmock: Desverre for oss ekte supportere som elsker Manchester United mer enn konene våre, så havnet terningen på det tallet som sa at M.U.F.C var laget. Alt den mannen har gjort for klubben! Jeg kan ikke fatte og forstå hvordan dere i det hele tatt føler at dere har rett til å uttale navnet i den sammenhengen dere gjør! Manchester United består av tonnevis av historie. Historie dere antakeligvis aldri har hørt, eller ønsket å høre om.

Sier som kidsa nå til dags: OMG

independent-
05.01.12 15:32
MockingSmock: Desverre for oss ekte supportere som elsker Manchester United mer enn konene våre, så havnet terningen på det tallet som sa at M.U.F.C var laget.

Problemet er jo at sånne som deg kaster terning. Hvem er det som kaster terning når man "velger" klubblag?

Det er 100% tilfeldig.

Randy_Marsh
Randy_MarshInnlegg: 3676
05.01.12 15:37
MockingSmock: Johnny Evans er ikke et alternativ å rope hurra for. Jeg merker enda at jeg har vanskelig for å tilgi ham etter C*ty-fadesen.

Fordi han blir utvist? Rio, Jones og Evra har mye mer skyld enn han for det resultatet. Spess de tre siste målene.

Når det gjelder Jones som BB igår så er jeg uenig. Kanskje hans dårligste kamp. Vant knapt en hodeduell.

Valencia var den eneste som presterte i går. Håper han spille kant mot city.

Fiskdal
FiskdalInnlegg: 464
05.01.12 15:37

McHaugen?

Champions07
Champions07Innlegg: 10815
05.01.12 15:59
MockingSmock: Desverre for oss ekte supportere som elsker Manchester United mer enn konene våre

Jeg er også United-fan, men må likevel påpeke at du må ha et uhyre trist liv.

saybut
saybutInnlegg: 1160
05.01.12 16:03

Taper to kamper og sier "VI SKAL REISE OSS IGJEN!"?

Det der er sånt Leeds-fansen kan få lov til å skrive, kontra et lag som nettopp vant ligaen og var i CL-finale.

Fergietime
FergietimeInnlegg: 2132
05.01.12 16:14
MockingSmock: Jeg synes Phil Jones er banens beste i dag, til tross for selvmålet

Var det ikke han som tapte duellen i første målet? og lagde frisparket til andre målet?

Jeg kan ta feil på første....

Rhino9
Rhino9Innlegg: 8538
05.01.12 16:59
MockingSmock: Ja, det er ufattelig skuffende,

Hva heter du?

independent-
05.01.12 17:11
Champions07: Jeg er også United-fan, men må likevel påpeke at du må ha et uhyre trist liv.

Jeg stiller meg i et postrevisjonistisk syn og sier at dere begge har et uhyre trist liv.

Rhino9
Rhino9Innlegg: 8538
05.01.12 18:15

TS, hvorfor har du stjålet dette inlegget fra en på United.no? 

Champions07
Champions07Innlegg: 10815
07.01.12 13:09
independent-: Jeg stiller meg i et postrevisjonistisk syn og sier at dere begge har et uhyre trist liv.

Kan melde at jeg lever et meget trivelig liv.

trippinballs
trippinballsInnlegg: 1674
07.01.12 13:10

Ehrm. Dette innlegget er det jeg som har skrevet.

Mod?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg