Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Shakhtar Donetsk - klubbtråd

NYTT TEMA
Shakhtar_Donetsk
Shakhtar_DonetskInnlegg: 207
04.02.11 20:06

3-0 til pause, favør de oransje- og svartkledde.

Kort oppsummert:

Stålkontroll! Har ballen veldig mye, spesielt de første 35 minuttene, Rosenborg sliter med å forsvare seg mot lekende brasilianere og sliter enda mer når det går raskt på en-touch. Vi skaper en del sjanser og er effektive ved å sette 3 av dem.

På det første målet snapper Jadson opp en dårlig pasning fra Lustig utenfor Rosenborg's 16-meter, han spiller fremover til Luiz Adriano som er på løp inn i feltet og som skyter lavt i nærmeste hjørne fra kort hold.

På det andre målet treffer Douglas Costa bra fra 20-25 meter og ballen fyker nede i hjørnet.

På det tredje målet legges det lavt inn til Mkhitaryan som er inne i feltet og setter ballen i krysset. Fikk ikke med meg hvem som la innlegget.

Shakhtar_Donetsk
04.02.11 21:21

Da vant vi forresten 4-1 til slutt.

Gjermund Aasen reduserte til 1-3 på en heading, mens Willian gjorde 4-1 på straffe.

popanlegg
popanleggInnlegg: 2176
05.02.11 02:17

Hvordan er det med Fernandinho? Trodde han skulle være klar nå? Trenger han til Roma-kampene!

LegioXIII
LegioXIIIInnlegg: 949
05.02.11 03:12
popanlegg: Hvordan er det med Fernandinho? Trodde han skulle være klar nå? Trenger han til Roma-kampene!

Han blir nok klar. Trente med ball allerede for fire uker siden. Har også vært en tur i Brasil for litt hyggelig rekreasjon!

LegioXIII
05.02.11 03:14
Shakhtar_Donetsk: Da vant vi forresten 4-1 til slutt.

Strålende. Hvordan var mannen fra Armenia, bortsett fra den flotte gållen? Har troa på ham.

LegioXIII
05.02.11 03:14
GabrielOmarBatistuta: Har 400 på Shakhtar. Nåde dere om de taper! ;)

Mye vant du? ;)

GabrielOmarBatistuta
GabrielOmarBatistutaInnlegg: 11144
05.02.11 09:11
LegioXIII: Mye vant du? ;)

Hadde Ajax med HC i tillegg til Shakhtar, så det ble 1028. Ajax satt langt inne, men scora heldigvis mot slutten i begge omganger.

Får forresten ikke håpe Fernandinho blir klar! Mener å huske han scora det eneste målet når Roma tapte 1-0 i Donetsk for noen år siden.

Roma lekte jo med gruvegutta i hjemmekampen og vant 4-0. Totti måkte den i krysset om dere husker? :D Men da var Totti god, det er han ikke nå.

Blir et helvete å se på.

Shakhtar_Donetsk
05.02.11 12:21
LegioXIII: Strålende. Hvordan var mannen fra Armenia, bortsett fra den flotte gållen? Har troa på ham.

Henrikh gjorde en god jobb og var mye involvert, spesielt i første omgang. Var ikke den mest synlige, men var trygg i pasningsspillet og som defensiv mitbane var han med og stoppet noen kontringer. Han gjorde jobben sin.

popanlegg
05.02.11 14:12
LegioXIII: Han blir nok klar. Trente med ball allerede for fire uker siden. Har også vært en tur i Brasil for litt hyggelig rekreasjon!

Godt å høre! Da går han vel inn for Hübschman? Eller hva tror du? Fernandinho og Mkhitaryan med Jadson foran er iallfall en herlig midtbane på papiret!

mirar
mirarInnlegg: 7817
06.02.11 16:40

Imorgen sendes Shakhtar - Karpaty Lviv på Sumo kl 19

LegioXIII
06.02.11 21:43
popanlegg: Godt å høre! Da går han vel inn for Hübschman? Eller hva tror du? Fernandinho og Mkhitaryan med Jadson foran er iallfall en herlig midtbane på papiret!

Det kommer sikkert ann på hva slags taktikk Lucescu går for. Siden det er bortematch først, og Fernandinho har vært ute lenge, høres Hübschman umiddelbart ut som et bedre alternativ. Eller hva tenker du?

LegioXIII
06.02.11 21:49
GabrielOmarBatistuta: Får forresten ikke håpe Fernandinho blir klar! Mener å huske han scora det eneste målet når Roma tapte 1-0 i Donetsk for noen år siden. Roma lekte jo med gruvegutta i hjemmekampen og vant 4-0. Totti måkte den i krysset om dere husker? :D Men da var Totti god, det er han ikke nå. Blir et helvete å se på.  

Fernandinho er veldig god på sitt beste, men siden han har vært ute såpass lenge tviler jeg på om han rekker å komme i knallform til oppgjørene mot Roma. Tror det forøvrig var Marica som putta i Donetsk ;)

Et helvete? Har du ikke troa på Roma? ;)

LegioXIII
06.02.11 21:52
Shakhtar_Donetsk: Henrikh gjorde en god jobb og var mye involvert, spesielt i første omgang. Var ikke den mest synlige, men var trygg i pasningsspillet og som defensiv mitbane var han med og stoppet noen kontringer. Han gjorde jobben sin.

Virker som han har taklet overgangen fra Metalurg med bravur.

GabrielOmarBatistuta
07.02.11 03:16
LegioXIII: Fernandinho er veldig god på sitt beste, men siden han har vært ute såpass lenge tviler jeg på om han rekker å komme i knallform til oppgjørene mot Roma. Tror det forøvrig var Marica som putta i Donetsk ;) Et helvete? Har du ikke troa på Roma? ;)

Du har helt rett. Det var Marica som scora. Må rett og slett innrømme at jeg huska feil, selv om det smerter. ;)

Roma er ikke gode for tiden nei. Du fikk sikkert med deg at vi slapp inn 5 gåll mot Inter før i kveld.

Liker ikke at siste kampen går i Donetsk. Roma bør holde nullen i første kampen, men det gjenstår jaggu meg å se.

popanlegg
07.02.11 18:18
LegioXIII: Det kommer sikkert ann på hva slags taktikk Lucescu går for. Siden det er bortematch først, og Fernandinho har vært ute lenge, høres Hübschman umiddelbart ut som et bedre alternativ. Eller hva tenker du?

Godt mulig! Hübscman er jo solid defensivt, og det kan nok være smart å ha han med i borteoppgjøret ja :) Men jeg håper at Fernandinho får komt seg raskt i form og er å se i startoppstillingen til returmøtet.

LegioXIII
07.02.11 23:30
GabrielOmarBatistuta: Roma er ikke gode for tiden nei. Du fikk sikkert med deg at vi slapp inn 5 gåll mot Inter før i kveld. Liker ikke at siste kampen går i Donetsk. Roma bør holde nullen i første kampen, men det gjenstår jaggu meg å se.

Ja, fikk med meg det. Men jeg har vel sagt før at jeg tror begge lagene vinner sine hjemmekamper. Tror fortsatt på det scenarioet, så får en eventuelt se hvem som vinner mest.

LegioXIII
07.02.11 23:34
popanlegg: Godt mulig! Hübscman er jo solid defensivt, og det kan nok være smart å ha han med i borteoppgjøret ja :) Men jeg håper at Fernandinho får komt seg raskt i form og er å se i startoppstillingen til returmøtet.

Håper også den godeste brassen finner godfoten snarest. Shakhtar trenger Fernandinho om de skal nå langt i CL, han har rutine og har vært med på store kamper før ;)

LegioXIII
09.02.11 17:40

En oversikt over de ukrainske klubbenes treningskamper under vinterpausen kan forøvrig beskues her.

LegioXIII
17.02.11 16:41

Ja, karer. Er Shakhtar videre etter gårsdagens seier?

(Innlegget ble redigert 17.02.11 16:41)

Sotiris_Ninis
Sotiris_NinisInnlegg: 7134
17.02.11 16:56

Shakhtar imponerer veldig i CL denne sesongen. I sentrum av begivenhetene står nok en gang lagets brasser. Det som forundrer meg litt er at en spiller som f.esk Douglas Costa virker å ha falt litt utenfor radaren til de største klubbene. Glimrende spiller.

Det ser unektelig bra ut med tanke på avansement nå, hadde ikke gjort med noe egentlig. Artig at klubber fra andre nasjoner enn de største bemerker seg også. 

LegioXIII
17.02.11 17:37
Sotiris_Ninis: Det som forundrer meg litt er at en spiller som f.esk Douglas Costa virker å ha falt litt utenfor radaren til de største klubbene. Glimrende spiller.

Helt enig i at Douglas Costa er en framifrå fotballspiller.

Det at karer som han havner i Donetsk, henger nok mye sammen med at klubben har mye penger. Dette i kombinasjon med sportslig suksess, gjør vel Shakhtar til en bedre arbeidsgiver enn de aller fleste klubber i Europa.

At listen over brasilianere som har gjort det bra i den orange trøya etterhvert begynner å bli lang, minsker vel heller ikke interessen fra unge balltalenter på de kanter.

(Innlegget ble redigert 17.02.11 17:38)

mirar
mirarInnlegg: 7817
17.02.11 20:59

Ble herlig seier i Roma, hadde nesten regnet med det.

Legio har du noe nytt om klubben? Har mistet kildene mine, du har vel ikke mulighet for ramse dem opp igjen? :)

Kanskje man kan lage en egen facebook side for Shakhtar fans i Scandinavia? Så begynne med egen side etterhvert? :)

LegioXIII
18.02.11 14:33
mirar: Legio har du noe nytt om klubben? Har mistet kildene mine, du har vel ikke mulighet for ramse dem opp igjen? :) Kanskje man kan lage en egen facebook side for Shakhtar fans i Scandinavia? Så begynne med egen side etterhvert? :

http://www.fpl.ua

http://www.ffu.org.ua/

http://www.ukrainiansoccer.net/

http://ua-soccer.com/

Og så har vel Dnipro, Metalist, Dynamo og kanskje Karpaty engelske sider! ;)

Det fantes en facebook side engang, Hirnyky Scandinavia, som hadde mannsterke 8 medlemmer. Lagt ned nå, men logo og den slags finnes! Kanskje du kan lage en ny?

Shelvey
ShelveyInnlegg: 16462
18.02.11 14:34

Shakthar har store planer om å blir verdens beste lag.

GabrielOmarBatistuta
18.02.11 15:05
GabrielOmarBatistuta: Roma bør holde nullen i første kampen, men det gjenstår jaggu meg å se.

Haha..snakk om.

Shakhtar spilte ut Roma etter noter.

Gratulerer med avensement! Og ikke kom her med "alt kan skje i returkampen" og annet piss. Dette er avgjort.

Gratulerer!

popanlegg
19.02.11 00:46

Fantastisk kamp, og ikke minst resultat, av Shakhtar. Men er det bare meg, eller har Shakhtar en tendens til å være noe rustne i starten av kamper? Synes ofte det er usedvanlig mange tullefeil de første 5/10 minutter, og de bruker litt tid på å få igang spillet. Er litt redd for at det kan bli utnyttet om det skulle bli kvartfinale mot ett av de beste lagene, for eksempel Barcelona...

Ellers føler jeg meg ganske trygg på at Shakhtar skal slå ut Roma. Å tape med minst 2 mål hjemme mot ett noe rustent Roma-lag, når forrige hjemmetap kom i 2008, ser jeg på som lite sannsynlig. Og blir det kvartfinale, så er det plutselig bare 2 kamper til finale! Da kan alt skje! Håper óg at Fernandinho kan bli spilleklar, iallfall til en eventuell kvartfinale... Synes at Shakhtar til tider har litt problem med å få spilt fram de offensive spillerne uten Fernando på midten. Han er svært viktig i oppbygningen av spillet. Spesielt nå mot Roma syntes jeg at Shakhtar litt for sjelden, spesielt i perioder av kampen, slet med å få spilt seg opp til den øverste tredjedelen, og angriperne ble mindre involvert enn ønskelig.

Uansett, gleder meg stort til å følge Shakhtar videre i årets Champions League! Også i den ukrainske ligaen, som snart er igang igjen, selv om den mer eller mindre er avgjort allerede :D

Sotiris_Ninis
Sotiris_NinisInnlegg: 7134
19.02.11 00:52
popanlegg: Og blir det kvartfinale, så er det plutselig bare 2 kamper til finale!

Om det blir kvartfinale, må de vel fortsatt gjennom 4 kamper for å komme seg til en eventuell finale.

Det er uansett spennende det Shakhtar driver med om dagen, de er et friskt pust i turneringen.

popanlegg
19.02.11 01:00
Sotiris_Ninis: Om det blir kvartfinale, må de vel fortsatt gjennom 4 kamper for å komme seg til en eventuell finale.

Mente at de måtte slå ut to lag. De må selvsagt gjennom 4 kamper ja ;) Men mener fortsatt at det er en mulighet for en finale om en skulle være heldige med trekningen. Synes det er få lag som skiller seg ut bortsett fra Barcelona, i årets turnering.

(Innlegget ble redigert 19.02.11 01:01)

Iggy
IggyInnlegg: 1976
19.02.11 01:39

rekruttlaget til Shakhtar slo Moss i en treningskamp i Tyrkia idag 1-0 :-P

Song17
Song17Innlegg: 555
19.02.11 02:04

Har sansen for Shaktar! Skal ikke si at jeg har sett så all verdens mye av dem. Men har sett 4-5 kamper og det jeg har sett liker jeg! Spennende lag.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg