Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

SV Werder Bremen

NYTT TEMA
WerderB
WerderBInnlegg: 3326
08.03.08 17:51
Starter opp en ny tråd her til tyske SV Werder Bremen. Et av Tysklands beste lag og mitt absolutte favorittlag (Kanskje den eneste i Norge). Kanskje Werder Bremen har flere sympatisører siden de spiller så underholdende fotball.

Diskutér om alt innen Werder Bremen her.
arneegil
arneegilInnlegg: 1149
08.03.08 17:57
Liker å se på Werder. Diego er en nytelse å se på.
GutiHaz
GutiHazInnlegg: 4368
08.03.08 18:13
Ikke så veldig mye å bidra med, bortsett fra et spørsmål. Hvordan har Diego spilt i år? Scoringer, målgivende osv..
WerderB
08.03.08 18:31
Diego har vært fantastisk for Werder Bremen i år. Han fikk dog rødt kort mot Frankfurt for ikke lenge siden, og soner det kortet akkurat nå.

Til nå i sesongen har han scoret 10 mål og han har 7 målgivende.
Diego har vært en veldig viktig brikke for Werder (akkurat som i fjor). Mange trodde at når han hadde spilt i Copa America med Brasil så ville formen hans til Bundesliga start ikke være like god, men det har han motbevist. Ikke rart at lag som Real Madrid, Barcelona og Juventus vil ha han.

Han har vist verdensklasse, med unntak av noen enkeltkamper. Han har satt Werder Bremen mer på kartet.
GutiHaz
GutiHazInnlegg: 4368
08.03.08 18:34
Vil gjerne se han hos oss før neste sesong sparkes i gang. 10 mål og 7 målgivende sier jo sitt, dette er en spiller som kan sette fart på sakene fra sin midtbanerolle og levere flotte pasninger. Vi har jo behov for det i Madrid. Blir for mye forsøk på krempasninger fra midtbanen og ikke noen bevegelse eller fart. Derfor vil jeg vel strengt talt ikke ha Nasri heller. Nei, gi meg Diego!

Har du noen oversikt over andre talenter som vokser i Werder? Har jo et spennede lag for tiden, men gror det godt i rekkene?
7Rosicky
7RosickyInnlegg: 3160
08.03.08 18:36
Werder tapte 3 - 6 i det som må ha vært en fantastisk kamp mot Stuttgart, på bortebane.

Mario Gomez scoret tre mål for vertene, mens Almeida, Boenisch og Rosenberg scoret for Werder. Mertesacker ble utvist.
UgIerufsen
UgIerufsenInnlegg: 1855
08.03.08 18:36
Denne tråden kan brukes til å få et gjensyn med Andreas Herzog. Ganske elegant til østerriker å være, og en spiller Werder hadde stor nytte av i mange sesonger. Senere har Micoud og Diego gått i samme spor som playmaker for klubben.

http://youtube.com/watch?v=x_DwNhpOBZc
WerderB
08.03.08 18:52
Diego mener jeg hadde passet som plomma i egget i Real Madrid. Han hadde en meget god kamp på Santiago Bernabeu når vi møttes i CL. Diego er en veldig kreativ spiller og finner løsninger og spiller opp spissene (hvis han ikke gjør alt selv da).

Werder Bremen har akkurat kjøpt 19-åringen Mesut Özil, og han var meningen at skulle erstatte Diego, men Diego ser ikke ut til å reise enda så når de to får spilt sammen og finner ut av ting, så vil de bli et fryktet par på midtbanen.

Så har vi den 21 år gamle spissen Aaron Hunt. En meget talentfull spiss/midtbane som har gjort ting bra i Werder. Han er også Werder Bremen yngste målscorer noen gang. I fjor så hadde han også en skade i kneet, og det var mulig for at han måtte legge opp allerede som 20 åring, men han kjempet seg tilbake. En meget lovende spiller for fremtiden.

Så har jo Sebastian Boenisch. Han kom fra Schalke 04 for ikke lenge siden og er en unggutt som har virklig fått ting til å rulle i Werder. Han er forsvarspiller og har begynt å få en plass i startelleveren, allerede. Han er veldig rask og han er enorm skuddfot. Blir veldig spennende å følge dette talentet videre.

Werder har et spennende og godt lag for tiden. Werder har jo også vært med i CL de siste årene og det går fremover for Bremen-laget. Bare de to siste kampene for Werder har ikke vært så gode. Det er kanskje fordi de to kampene ble spilt på under 2 dager. Det er slitsomt for et fotballag. Men uten tvil så har Werder noe bra på gang.
WerderB
08.03.08 18:56
Det ble et bittert 6-3 tap for Werder i dag borte mot fjorsesongens Bundesliga mestere. Det var dog en helt fantastisk kamp, bare synd det ikke gikk rette veien for Werder. Hugo Almeida scoret og hadde også tverrligger skudd like etter. Det så lenge lyst ut da Boenisch også utlignet til 2-2, men så raknet det helt og så ble marerittkvelden toppet med at Mertesacker ble utvist.

Werder må bare glemme denne kampen og sette fokus mot returoppgjøret mot Glasgow Rangers på WeserStadion til uken. Werder Bremen er Tysklands beste hjemmelag, og jeg tror vi skal få vist det mot Rangers.

WerderB
08.03.08 19:00
Andreas Herzog er en spiller som ikke blir lett glemt i Werder. Han hadde vi virkelig nytte av i flere år, akkurat som vi hadde nytte av Rune Bratseth før i tiden. Bratseth er jo en av Werders største legender.

Johan Micoud var en meget god spiller som erstattet Herzog, og når Micoud stakk til Frankrike og Bordeaux så har Diego fyllet skoene hans i Werder. Om Diego skulle reise, så blir det nok Tysklands neste store spiller, Mesut Özil som skal erstatte han.
WerderB
08.03.08 22:18
Nå er også endeliiiiig Torsten Frings på vei tilbake for Werder Bremen. Han har vært nå ute i en lang tid, og har kun vært på banen 6 ganger for Werder i år. Det er veldig synd at han har vært ute så lenge, han som er en veldig stor og viktig spiller i Werder Bremen.

Men nå er han tilbake i trening, og han har også fullført de.
Gleder meg veldig til han er tilbake på banen for laget i hans hjerte, Werder Bremen. Og det sier jeg fordi for ett år siden så var han nesten så godt som klar for Juventus, men i siste sekund så sa han nei fordi hjerte hans var i Werder Bremen. For en mann!!
Koffer
KofferInnlegg: 6762
08.03.08 22:31
100 % Werder !
WerderB
08.03.08 23:26
Stuttgart - Werder Bremen 6-3

Kamprapport skrevet av meg:
http://norskefans.com/europa/artikel.asp?id=14842
WerderB
08.03.08 23:32
Det var en helt forferdelig kamp for Werder Bremen, som har nå nærmest gitt Bayern München ligagullet.
psvboys
psvboysInnlegg: 3173
08.03.08 23:35
Andreas Herzog er av de beste spillerne med bollesveis jeg har sett..Herlig skuddfot.
WerderB
09.03.08 13:09
Bollesveisen er han kjent for, men også den gode skuddfoten som du sier. En person som ikke glemmes i Werder, sammen med Rune Bratseth.
WerderB
10.03.08 14:05
Nå har Werder Bremen hatt en hard uke med kamp i Skottland og i Stuttgart. De spilte to kamper på under 2 dager.
Nå vil Werder få mer hviletid frem til returmøtet i UEFA-cupen mot Glasgow Rangers, og forhåpentligvis gjøre det bedre (og kanskje klare å gå videre?) :)

Werde tapte 2-0 borte mot Rangers og vil få en hard oppgave på WeserStadion på torsdag, men ingenting er umulig. Vi gir aldri opp!
JerD18
JerD18Innlegg: 9182
10.03.08 16:01
Werder Bremen = Mål. Sjeldent lite med mål i Werder sine matcher og skotsk fotball på bortebane har historisk sett vært det samme som katastrofe.

Nå skal det sies at både Celtic og Rangers har tatt seg opp en god del de siste årene, men 0-2 burde Werder være i stand til å hente inn på hjemmbane.
Sindre77
Sindre77Innlegg: 70
10.03.08 16:06
Jeg holder Werder som et av mine sympati-lag, og er klart mitt favorittlag i Tyskland! Mye fordi trollmannen Diego er der :) Men også fordi de spiller god offensiv fotball. Nesten alltid mange mål i kampene deres!

Har Diego sonet ferdig straffen sin nå forresten? Er han tilbake til neste kamp?
WerderB
10.03.08 18:08
Werder Bremen sine kamper er veldig underholdende fordi det er så mye mål. Og Werder Bremen er Tyskland beste hjemmelag og Tysklands mestscorende lag, så jeg tror det er fullt mulig for Werder å ta igjen dette mot Rangers.
WerderB
10.03.08 18:11
Sindre77 skrev:
Jeg holder Werder som et av mine sympati-lag, og er klart mitt favorittlag i Tyskland! Mye fordi trollmannen Diego er der :) Men også fordi de spiller god offensiv fotball. Nesten alltid mange mål i kampene deres!

Har Diego sonet ferdig straffen sin nå forresten? Er han tilbake til neste kamp?

------------------------------------------------------------------------

Helt supert at det er flere som sympatiserer med Werder Bremen der ute :) Både det at Diego er i stallen og at det scores så fryktelig mye mål i deres kamper gjør jo at folk får øye opp for Werder, og det synes jeg er bra. Werder er et underholdende lag.

Diego soner straffen sin i Bundesliga og ikke i UEFA-cupen. I Bundesliga må han sone en kamp til, mens han kan spille i UEFA-cupen og mot Rangers.

Så når Diego har sonet helgens Bundesliga kamp hjemme mot Wolfsburg, så er han tilbake for Werder i alle turneringer :)
JerD18
10.03.08 18:23
De både bør og skal ta seg videre til neste runde.

Har fulgt Werder siden 90-tallet, hadde faktisk E-cup seiern mot Monaco på VHS (gude veit hvor den har tatt veien)
Morsom kamp som jeg kun så pga Bratseth, men det var også starten på min sympatisering med Werder og den er der ennå.
WerderB
10.03.08 18:29
Jeg håper du har rett, JerD18!

Monaco-kampen er friskt i minne hos Werder-fansen. Det var en fantastisk kveld for Bremen. Da var Rune Bratseth en storhet i Bremen og pga han så var det flere som fikk et lite øye for Werder og kanskje fremdeles har det.

Helt supert at sympatiseringen med Werder er der ennå. Jo flere, jo bedre :)
JerD18
10.03.08 18:39
Bratseth har fortsatt en høy stjerne i Werder miljøet, dersom jeg ikke tar helt feil.
Det ble jo sagt at den spilleren Franz Beckenbauer aller helst ville hatt på landslaget var Bratseth.

Dette var for et tysk landslag som tok VM gull. Så noe riktig må herr Bratseth ha gjort riktig der nede.
En stor spiller som føyer seg inn i rekken av andre store profiler fra Werder.

Bare synd at de rota det til mot Stuttgart, jeg er redd gullet glapp i den kampen der.
Men kjenner jeg Schaaf rett, så vil vi nok få se Werder kjempe om gullet til neste år også.
SilvioDante
SilvioDanteInnlegg: 10959
10.03.08 18:43
Werder Bremen er en flott og velorganisert klubb som har satset på kontunitet i flere år nå. Slike klubber burde det være flere av. Siden 1999 har ikke Werder byttet hverken manageren eller treneren. Klaus Allofs (manager) har gitt masse tillit til Thomas Schaaf (trener), og selv i de mest vanskeligste perioder klubben har vært i, har man ikke mistet underbuksa i Bremen.

Klaus Allofs har bekreftet at Sport Verein Werder Bremen aldri blir en klubb hvor man henter ferdigproduserte stjernespillere, og vil satse på unge talenter som om to/tre/fire år vil slå til, som for eksempel Mesut Özil, Martin Harnik, Sebastian Boenisch osv.

Med et så profesjonellt trenerteam kommer Werder Bremen til å henge godt med i toppen av tysk Bundesliga og kanskje også ute i Europa i mange år framover. Werder-fansen kan se mye frem til i fremtiden, det er jeg sikker på.

- Sil
-------------------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=Uk6Tl-v_sTg
M-Ballack
M-BallackInnlegg: 19649
10.03.08 19:39
Werder klarer nok å komme seg videre i UEFA-cupen. De pleier å slå tilbake etter en smell.
WerderB
10.03.08 22:05
Rune Bratseth er en av Werders største legender, så at han har fått til ting i Bremen det er det vel liten tvil om.

Det var veldig synd at Bremen raknet helt mot Stuttgart enda vi klarte å komme tilbake flere ganger og var gode i banespillet. Jeg er redd Bayern har tatt gullet, så vi får gå for andre plassen å få Champions League. Til neste år vil vi også antakelig og forhåpentligvis være med å kjempe om gullet.

SilvioDante forklarer veldig bra hvordan ståa er i Werder, og jeg tror også at vi får se et Bremen-lag som vil kjempe i toppen av Bundesliga og være med lenge og ofte i Europeiske turneringer.

Jeg håper inndelig at vi kan klare å slå tilbake mot Rangers. Jeg har tro på at vi kan klare det, for på hjemmebane har vi vært gode i år. Diego er med, som han ikke var mot Stuttgart. Det kommer til å bli spennende og jeg tror Rangers skal få kjørt seg på WeserStadion.
Dinamozagreb
DinamozagrebInnlegg: 411
10.03.08 22:11
Vet noen hva som vil skjer med Ivan Klasnic, får han ny kontrakt eller må han finne seg en ny klubb?
WerderB
10.03.08 22:14
Det er usikkert om han blir i Werder, da Hannover 96 og Hamburger SV har vist sin interesse. Klasnic er nå i tenkeboksen, men med den heltestatusen han har i Werder Bremen så håper jeg at han får ny kontrakt. Det er hvert fall forhandlinger på gang.
SilvioDante
SilvioDanteInnlegg: 10959
10.03.08 22:14
WerderB kom med svaret.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester