Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Billetter til Real Madrid

NYTT TEMA
cJ2k
cJ2kInnlegg: 1407
07.11.08 23:55
Jeg har en mistanke om at det finnes flere tråder som dette på vgd, men siden søkemotoren ligger nede med brukket rygg, tar jeg sjansen på at noen gidder å svare.

Jeg og min samboer vurderer å unne oss en storbyferie på nyåret, og i den forbinnelse står Madrid høyt på listen. Dersom vi velger spanias hovedstad hadde det vært moro å fått med seg en kamp på Santiago Bernabeu. Hvordan er muligheten for å få tak i billetter til kamper mot lite attraktiv motstand, da tenker jeg gjennom lovlige og rimelige kanaler? Hva ligger prisen på?

Raul07
Raul07Innlegg: 129421
07.11.08 23:56
Billetter med Peña Madridista Noruega
http://www.realmadrid.no/Nyhet.aspx?nyhetID=11522

Terminliste
http://www.realmadrid.no/terminliste/terminliste.aspx

Raul07
08.11.08 00:00
Når det gjelder billetter utenfor vår Peña, så vil du få kjøpt i billettluken dagen før enn så lenge det ikke er mot attraktiv motstand og Real Madrid muligens ikke er med i gullkampen. Dersom de er med i gullkampen inn mot våren, så vil nok samtlige kamper være utsolgt slik de har vært de siste to årene.

Det billigste alternativet (bortsett i fra å kjøpe gjennom billettluka) er billetter gjennom vår Peña, det nest billigste er svartebørs på langsiden utenfor billettkontoret på sør-siden, og det dyreste er selskaper over nett som tilbyr billetter.

Prisene varierer veldig i forhold til motstander og hvor attraktiv kampen er. Jeg har selv betalt €200 for et billett til en aktraktiv motstander på svartebørs, €45 i billettluka, €60 gjennom vår Peña osv. Dersom det er en lite attraktiv motstander, så får du ok billetter til €40-70 gjennom klubben, vår peña eller litt dyrere på svartebørs eller nettet. Billettprisene varierer fra motstander som sagt, samt også hvilke billetter det er naturligvis.
cJ2k
cJ2kInnlegg: 1407
08.11.08 00:16
Tusen hjertlig for raskt og informativt svar.

Hadde vært greit å ordnet billettene på forhånd gjennon rm.no, slik at man slipper å stresse med dette når man kommer ned. Er det slik at man må være medlem for å få tak i billetter gjennom dere? Sjekket ut "bli medlem" på siden, men der står det at innmelding er stengt?

I tillegg leser jeg at det ikke er sikkert man får billett dersom det ikke er fem stykker som bestiller, pleier dette å være noe problem?

Regner med vi drar nedover i jan/feb, dersom vi drar, og kamper mot lag som Osasuna, La Coruña og Racing er vel neppe de mest attraktive kampene i året.

Er det ellers noe i Madrid som er viktig å få med seg når man er der? Gjerne noe som ikke er fotballrelatert :-)

Raul07
08.11.08 00:51
Jeg skal muligens på Deporkampen, og da med tre andre. Så det blir ikke noe problem. Det beste du kan gjøre er å sende en mail til adressen i linken jeg ga deg. Som oftest er det andre som også skal på kamp. Så blir du notert. Vi sendte vel av gårde 150-200 personer i fjor gjennom vår Peña.

Raul07
08.11.08 10:12
Er det ellers noe i Madrid som er viktig å få med seg når man er der? Gjerne noe som ikke er fotballrelatert :-)

----------> Et besøk på Corazon Loco er et must for de som liker herlig lokal stemning og glimrende tapas.

www.corazonloco.com
Ramos04
Ramos04Innlegg: 7557
08.11.08 15:38
Masse gode plasser aa besoeke, men kan ikke navnene paa dem, men omvisning paa Santiago Bernabeu er ett must.
Mellom 10.00 til 19.00(?) kan man besoeke og se paa trofeer og sitte der spillerne sitter og mye annet, men det er ikke aapent paa kampdagene.
Raul07
08.11.08 16:47
Ut i fra hva jeg har gjort i Madrid, så kan jeg nevne noen ting.

Palacio Real. Det kongelige slott. Ligger rett vest for Puerta del Sol. Bare 10-15min gåtur. Flott palass, og ikke minst er hagen på nedsiden og nord for slotten nydelig. Flott sted å ta en liten lunsj på en benk med sin kjære-

Parque de el Retiro. En stor park øst i Madrid. Gåavstand fra Puerta del Sol. Bare å enten følge Calle Atocha sør-øst eller ta en annen vei. Dersom du tar sistnevnte, så kan du dessuten ta et besøk på togstasjonen Atocha som er nydelig.

Museo del Prado. Pradomuseet som ligger rett ved Retiro-parken. Jeg er ingen kunstfyr og fant det vel ikke så fantastisk, men greit å ha vært på et av Europas mest kjente kunstmuseum.

El Rastro. Europas støre loppemarked hver søndag i Madrid. Ligger i El rastro området, sør-vest for Puerta del Sol. Har vært der noen ganger, og spesielt en varm vinterdag i januar var det utrolig mange folk der. Nok snakk om en halv million mennesker.

Plaza Mayor. Ligger rett sør for Puerta del Sol, et par minutters gåtur. Koselig sted å ta en lunsj, men ville ikke spist middag der da det er en del dyrere. Turistmagnet. Flotte bygninger.

Ellers anbefaler jeg Lavapiés rett sør for Calle Atocha. Et koselig område med mange gode lokale barer og restauranter. Det samme gjelder La Latina området i nærheten. Er også en herlig argentinsk familierestauarant i en parallellgate til Calle Atocha, nord, hvor dere får fantastisk god biff og annet. Husker jeg kjøpte et stort fat med 5 ulike kjøttyper stekt på grill. Nam nam. Husker ikke hva gaten het, mulig det var Bolsa.

Dyret13
Dyret13Innlegg: 4
31.12.08 15:08

Hei!
Ser ut som om du Raul07 har veldig god oversikt over alt som har med Madrid å gjøre. Vi er 2 par som skal ned til Madrid 22 feb-26 feb. Og vi har veldig lyst til å få med oss ein kamp med Real Madrid. Ser at de spiller Cl mot Liverpool den 25 feb. Har du noen erfaringer med billetter til Cl? Er det mulig å møte opp i billett luka på stadion dagen før, å kjøpe rest bill feks? Eller vet du om andre muligheter?

Raul07
31.12.08 16:08

Har ingen "veldig god oversikt" da det er flere andre som har bedre oversikt enn meg, slik som Olaf som bor i Madrid og også er her inne på forumet. Har bare vært i Madrid fire ganger de siste par tre årene, så mange andre vet mer enn meg om denne flotte byen:-)

Uansett, enkelte ting er jo rimelig ukompliserte. Når det gjelder deres tur, så kan man benytte de samme prinsippene som jeg har lagt ut om tidligere i denne tråden. Du kan kanskje få billetter gjennom hos oss dersom vi søker på noen (og får, noe som ikke er garantert da denne kampen er meget attraktiv), eller du kan satse på svartebørs eller ulike internettfirma som tilbyr billetter.

Her vil det som vanlig være klart billigst å få dem gjennom oss da vi kjøper billetter gjennom Real Madrid til vanlig pris, mens svartebørsen er generelt sett litt billigere enn de ulike internettfirmanene. Du finner dem ved å bare søke på Real Madrid tickets i google. Da kommer det opp noen sponsorede linker. Kjenner til folk som har brukt disse selskapene, og har ikke hørt om noen problemer.

Det er ikke mulig å kjøpe billetter i luken til en slik kamp. Det kan jeg garantere deg. Bernabéu er utsolgt lenge før noen billetter legges ut til slike kamper. De blir revet bort av medlemmene, og så de med Carnet før de resterende blir lagt ut. I dette tilfellet kan man vel si med sikkerhet at ingen billetter blir lagt ut for vanlig salg, akkurat som ved El Derbi, El Clásico osv.

(Innlegget ble redigert 31.12.08 16:11)

Raul07
02.01.09 11:31

Kan forresten også nevne at man kan kjøpe billetter gjennom realmadrid.com, men at det i hvertfall før var slik at man da trengte et spansk visa kort for å kunne fullføre billettkjøpet. Ser at de har et nytt system på realmadrid.com nå, og det er mulig det går nå ann å bruke internasjonale visa-kort. Har ikke prøvd det selv, så gi gjerne en tilbakemelding om noen har prøvd dette i det siste.

hotkeg
hotkegInnlegg: 7000
02.01.09 13:17

Du burde se tyrefekting!!!

Rebelde10
Rebelde10Innlegg: 2399
02.01.09 13:19

..Eh, i så fall må de vente til mars med å reise.

Rebelde10
Rebelde10Innlegg: 2399
02.01.09 13:30

Ellers kom Harald med en bra liste. Nå har jeg bodd på tre forskjellige hostell de siste ukene, og på litt forskjellige steder, og er det noe som er storslått i Madrid så er det arkitekturen. Klostre, triumfbuer, parkanlegg, statlige bygninger osv. Er liksom ikke måte på hvor utsmykket det skal være.

Det har kanskje litt med interesse, men jeg gikk og så på bygninger i fire timer i denne byen.. Så det er voldsomt. Ellers noen stikkord: Retiro-parkene, Cibeles, tyrefektingmuseum, Metropolis, Catedral de la Almudena... Madrid er ikke verdens turistby, men det er da noe å se her!

Raul07
02.01.09 13:37
Rebelde10: og er det noe som er storslått i Madrid så er det arkitekturen. Klostre, triumfbuer, parkanlegg, statlige bygninger osv. Er liksom ikke måte på hvor utsmykket det skal være.

Ja. Det er jo bare til å se på banken og biblioteket i Madrid, rett sør for Cibeles. Skulle jo ha trodd det var et stort slått der bygningene stod, og jeg gikk inn i dem, og fant jo så ut at det faktisk var nasjonalbanken og det andre tilfellet var det vel et bibliotek.

Raul07
02.01.09 13:38
Rebelde10: ..Eh, i så fall må de vente til mars med å reise.

Ja, mener å huske at jeg har lest det før også. Men hvor holder de tyrefektingen i Madrid? Mener å ha lest det før, men husker dette ikke nå.

Dyret13
Dyret13Innlegg: 4
09.01.09 12:46
Raul07: Det billigste alternativet (bortsett i fra å kjøpe gjennom billettluka) er billetter gjennom vår Peña, det nest billigste er svartebørs på langsiden utenfor billettkontoret på sør-siden, og det dyreste er selskaper over nett som tilbyr billetter.

Prisene varierer veldig i forhold til motstander og hvor attraktiv kampen er. Jeg har selv betalt ?200 for et billett til en aktraktiv motstander på svartebørs, ?45 i billettluka, ?60 gjennom vår Peña osv. Dersom det er en lite attraktiv motstander, så får du ok billetter til ?40-70 gjennom klubben, vår peña eller litt dyrere på svartebørs eller nettet. Billettprisene varierer fra motstander som sagt, samt også hvilke billetter det er naturligvis.

Kan du anbefale det å handle på svartebørsen, visst vi ikke får bill på andre måter? Er disse folkene til å stole på, ikke falske bill osv?

RealHansi
RealHansiInnlegg: 2854
09.01.09 12:52

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å kontakte RealMadrid.no med din forespørsel og da høre med feks Olaf om han kan hjelpe deg eller hva han tror er mulig. Han stilte opp til 20 i stil for meg og min Pappa, og ordnet to biletter til El Clasico 12 desember. Har bare positive ting å si om hvordan dette gikk for seg. Knirkefritt og raske svar fra dag 1.

Da vi ankom Barca, ringte vi vår kjære Olaf, som stilte opp til avtalt sted til rett tid. Han ankom med smil om munnen og bilettene.

Raul07
09.01.09 13:17
Dyret13: Kan du anbefale det å handle på svartebørsen, visst vi ikke får bill på andre måter? Er disse folkene til å stole på, ikke falske bill osv?

Har brukt svartebørsen før, en del jeg kjenner har gjort det samme, både til Real Madrid kamper og Barcelona, og jeg har aldri hørt om verken problemer eller falske billetter. På Santiago Bernabéu pleier det ikke å være vanskeligere enn å stå på sør siden av stadion hvor billettlukene er, og så kommer de bort til deg og spør om du vil kjøpe billetter.

Konglefrosken
KonglefroskenInnlegg: 2
06.11.19 18:56

Løfter frem igjen denne ettersom tidens tann kanskje har endret noe.. 

Skal til Madrid om litt og planlegger å se match.

Kan ikke se at madridista.no har noe

De er alternativene for min del f. Eks Apollo og andre uoffisielle operatører eller offisielle realmadrid.com og vente til general public sales åpner.

Er det verdt å vente på general pub sales åpner ell bør jeg sikre meg billett?

Kampen er mot Sociedad (håper ikke Ødegård har klausul mot å møte Madrid..?) 

OchoCinco
OchoCincoInnlegg: 823
06.11.19 19:39
Konglefrosken: Skal til Madrid om litt og planlegger å se match.

Jeg kjøper alltid fra den offisielle nettsiden, de legger ut billetter ca en uke før kamp. Er som oftest ganske greit å sikre seg plass på den måten og billetten lastes ned på Wallet-appen etter bestilt. Kampen mot Sociedad skal være greit å få billett til. Jeg bruker å kjøpe billett dagen de legges ut for salg.

Ødegaard kan spille mot Real Madrid da de ikke har en slik klausul i kontrakten hans, og så lenge han er skadefri (han sliter litt med en skade nå).

Jeg har brukt Viagogo før da jeg dro på Madrid-PSG, men var ganske nervøs for om at det skulle funke, noe det gjorde. Men anbefaler ikke å kjøpe fra slike sider. 

Konglefrosken
KonglefroskenInnlegg: 2
06.11.19 20:07

Glimrende. Takk for godt svar!

Tips til hvor man bør sitte på stadion? 

OchoCinco
OchoCincoInnlegg: 823
08.11.19 12:16
Konglefrosken: Tips til hvor man bør sitte på stadion?

Jeg har ikke sittet mye på langsidene men syns det er bra på kortsiden, spesielt om man har plass på sør-siden på stadioen. Det er der den "hvite veggen" er, bak målet med Grada Fansen. Der er det alltid bra stemning. 
De billigste plassene er øverst, men siden Bernabeu går nesten loddrett opp så får man en god oversikt over banen. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg