Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sampdoria 2010-2011

NYTT TEMA
JackFrost
JackFrostInnlegg: 13897
22.06.10 13:51

Bekreftet inn

Bruno Fornaroli returnerer fra nok et låneopphold(Recreativo de Huelva); Guido Marilungo returnerer fra Lecce og den andre halvdelen av hans kontrakt er kjøpt fri; Vladimir Koman(Bari), Marius Stankevicius(Sevilla) og Vincenzo Fiorillo(Reggina) kommer tilbake etter låneopphold; mens Fernando Tissone ryktes å være 100 prosent Sampdoria før sesongen sparker i gang.

Bekreftet ut

Marco Storari(Juventus), Stefano Guberti(Roma), Luca Castellazzi(Inter), Daniele Franceschini(Bosman), Marco Rossi(Parma), Luciano Zauri(Lazio)

Ryktes inn

Daniele Mannini(Napoli) forventes, i motsetning til Guberti, å bli klubben. Carlos Valdez(Reggina) forventes også å bli klar, midstopper med femten kamper for Uruguay. Gianluca Curci(Roma) forventes å bli Luca Castellazzis arvtager, ettersom Marco Storari foretrakk skyggen til Buffon.

Nicola Pozzi(Empoli) kan bli værende om Empoli rikker på prisen. Simon Padoin(Atalanta), Massimo Gobbi(Fiorentina) og Giampiero Pinzi(Chievo) er andre transfermål ifølge pressen.

Ryktes ut

Reto Ziegler har mange friere, Angelo Palombo det samme, Giampolo Pazzini linkes til Chelsea og Juventus mens Marius Stankevicius blant annet koples til gamleklubben Brescia og fremtiden til Daniele Dessena(deleid Cagliari/Sampdoria) er uviss.

For en mer komplett liste, bruk kilden min på Svenskafans og ikke minst NorskeFans.com sin mercato-side, som er mege god.

Alexandre_Pato
Alexandre_PatoInnlegg: 20467
22.06.10 14:03

Sikker på Marco Storari har blitt Juventus-spiller? Har ikke fått med meg dette, står ihvertfall ikke på Milan sin hjemmeside.

Kasteball_2
Kasteball_2Innlegg: 20073
22.06.10 15:24
JackFrost: Bruno Fornaroli

Måtte nesten sjekke litt nærmere hvordan det hadde gått med Bruno i Recreativo. Ti kamper fra start i serien hvor han puttet to ganger. Her mot Elche scorte han det første målet, så scorte han det andre målet hjemme mot Vallecano. Så fikk han også med seg det første mot Atletico Madrid i Copa del Rey. Spørs hvor lenge Sampdoria gidder å holde på Bruno, ser ikke ut som han skal bli noe stort.

JackFrost
22.06.10 16:21
Alexandre_Pato: Sikker på Marco Storari har blitt Juventus-spiller? Har ikke fått med meg dette, står ihvertfall ikke på Milan sin hjemmeside.

Han er en legesjekk unna.

FabrizioMiccoli
FabrizioMiccoliInnlegg: 11112
22.06.10 16:43

Håper Pozzi blir. Ser gjerne han og Pazzini provosere motstandere sammen fremover.

JackFrost
22.06.10 16:54

Hvordan vurderer dere Curci som keeper?

JackFrost
22.06.10 17:00
FabrizioMiccoli: Håper Pozzi blir. Ser gjerne han og Pazzini provosere motstandere sammen fremover.

Hvis Empoli lar han gå for en sum mindre enn de femti millionene norske kronene de krever for han, blir han tredjevalget neste sesong.

Marilungo husker flere av dere regner jeg med, han nettet tre mål på syv kamper i 2008-9 sesongen. Han var på utlån i Lecce i fjor. Det ble med tretten mål på trettien kamper. Ikke dumt! Og et verdig fjerdevalg.

SimoneInzaghi
SimoneInzaghiInnlegg: 23063
22.06.10 20:10

Hvordan har Zauri vært for Samp? Hvert år han kommer tilbake fra låneopphold sitter jeg med et håp om at han skal få bli værende i Lazio.

JackFrost
22.06.10 20:32
SimoneInzaghi: Hvordan har Zauri vært for Samp? Hvert år han kommer tilbake fra låneopphold sitter jeg med et håp om at han skal få bli værende i Lazio.
JackFrost
23.06.10 09:33

Da er Gianluca Curci klar for Sampdoria. Den unge og høye målvakten var mellom 2005 og 2007 ungdomslandslagets(U-21) førstemålvakt, og han ble tatt ut i landslagstroppen i 2007(Ungarn-kampen) av Donadoni. Sterkt av en da 21, 22 år gammel målvakt!

Mange husker kanskje Curci fra da han fikk hoppe inn i CL-kampen Roma spilte mot Manchester United, han gjorde vel en respektabel innsats der? De siste to sesongene har han spilt i Siena, på 61 kamper har han 98 innslupne mål.

Intervju slik gjengitt i Svenskafans.com

Ända sen när jag var liten och såg matchen mellan Roma – Sampdoria på Olimpico med min har jag imponerats över Samp, att laget hade Mancini i anfallet och tränades av Eriksson.
De vann 3 - 0 och alla på läktaren stod upp och applåderade i slutet och Mancini gjorde ett vackert mål. Jag har äntligen lyckats, min dröm har varit att spela för Sampdoria och nu kan jag äntligen säga att jag har åstadkommit något. Ansvaret är stort, också för att vi spelar Champions League play-off, och vi hoppas att gå igenom, eftersom det kommer att bli en möjlighet för alla, för Sampdoria och mig själv.Champions League är det största för en fotbollspelare efter att få representera landslaget. Uppgifterna, är många jag vet, men jag ska göra mitt bästa. Cassano? Jag känner honom,vi tränade och spelade tillsammans i tre och ett halvt år, så jag känner honom väl, vet hur han är. Ett fenomen när det gäller fotboll och ett säkert vapen för oss.

JackFrost
23.06.10 09:40

En annen overgang krevde at Anonio Mirante ble sluppet helt fri til Parma, i retur fikk Sampdoria talentet Luca Antonielli av Parma. Dette også ifølge Svenskafans.

Nå skal man erstatte Zauri, og klubben ønsker visst Marco Motta til å gjøre det. Det er et ambisiøst men oppnåelig transfermål. I Curci og Motta har man kanskje to fremtidige italienske landslagsspillere, så la oss håpe en slik overgang materialiserer seg. Men Roma, Udinese og kanskje Juventus som også liker Marco Motta skal vel ha noe å si? Jeg vet ikke hvor sterkt han er ønsket i hovedstaden, eller ikke. Noen?

Kasteball_2
Kasteball_2Innlegg: 20073
23.06.10 12:04

Da var Nicola Pozzi klar for Sampdoria. Jeg vet ikke hva prisen ligger på, men Empoli får hvertfall den spennende unggutten Roberto Soriano på lån.

http://www.empolifc.com/documento.php?id=10604

JackFrost
25.06.10 01:15

Jonathan Rossini er en av disse sveitsiske Sampe-guttene som har tilbragt flere år i andre klubber. Han spilte i Sampdoria mellom 2005 og 2008 i ungdomssystemet. Den forrige sesongen var han i Sassuolo, men nå er han tilbake i Sampdoria.

Rossini er deleided av Sampdoria og Udinese(*bombe*),  men slik jeg skjønner det blir han nå satset på i Sampdoria. I rollen som midtstopper. Rossini har på tross av sin unge alder og korte fartstid på seniornivå allerede debutert på det sveitsiske landslaget. Imponerende av en tjueåring. Skal på sin måte erstatte Marco Rossi.

http://norskefans.com/italia/artikel.asp?id=46859

Pitar
PitarInnlegg: 1481
25.06.10 10:06

Hvis vi presterer å komme til gruppespillet i Champions League tror jeg vi kan gjennoppstå som en stabil top 6 klubb i serie a

min mening vi trenger 2 forsterkninger i forsvaret og 1 på midtbanen

PhilLeotardo
PhilLeotardoInnlegg: 6103
25.06.10 15:48

Denne tråden likte jeg.

Hvis Guberti står som UT, hvem eide han opprinnelig? Spilte ikke han for Roma forrige sesong?

JackFrost
25.06.10 15:54

Guberti returnerer til Roma som også eier spilleren.

On 22 June 2009 he joined Roma for free (as his contract with Ascoli was expired), signing a four-year contract for roughly €0.8 million per season, as confirmed by his new club

JackFrost
27.06.10 00:15

(Innlegget ble redigert 27.06.10 00:16)

JackFrost
27.06.10 00:17
JackFrost: Ryktes ut

Og Marco Padalino.

JackFrost
28.06.10 15:21

Pazzini nærmer seg Juventus ifølge Corriere dello Sport...

20 til 25 millioner Euro ryktes prisen å ligge på.

SRamosIV
SRamosIVInnlegg: 10721
28.06.10 15:32

Kommer til å følge denne tråden utover. Et herlig lag...selvfølgelig når Cassano er på plass...

Han har giftet seg ja den godeste Cassano! Fint det, kanskje blir prestasjonene enda bedre og man får en ekstremt glad Cassano i et ekstremt spillehumør.

Hva tenker du om Andrea Poli denne sesongen?

JackFrost
28.06.10 15:56
SRamosIV: Hva tenker du om Andrea Poli denne sesongen?

Det blir ingen større kjøp i den posisjonen. Tissone hentet permanent, som sagt. Dessena returnerer men for alt jeg vet skal han selges videre. Det er Palombo og Poli som er duoen vi får se mest, om ikke Poli går på en klassisk sesong nummer-to-smell. Hva jeg tenker om Poli? Samme som jeg tenkte første gang jeg så han. Spiller på a-lagsnivå som han ikke har gjort noe annet. Talentet hans er opplagt, om ikke holdningene hans er ræva har man en landslagsspiller.

JackFrost
28.06.10 16:21

Hå-hå. Elsker deg bestefar

I wouldn’t even sell Pazzini to Juve for €100m, Garrone.

T-Ramones
T-RamonesInnlegg: 2681
04.07.10 00:41

Noe nytt angående Ziegler? Han var linket til Werder Bremen for en stund siden, men det har tydeligvis vært stille rundt han den siste tiden?

De nye draktene!

JackFrost
07.07.10 23:39

Mimmo ønsker ikke Spurs i CL-kvalikken

http://football-italia.net/jul07o.html

T-Ramones: Rykteflommen rundt Ziegler har roet seg. Jeg håper og tror at det betyr at han blir, men ingenting er helt trygt hva gjelder Pazzini og Ziegler sine fremtider.

JackFrost
08.07.10 14:51

Tilskueren som stormet banen i går gjorde det for å hylle Cassano!

http://www.vg.no/sport/fotball/vm/2010/artikkel.php?artid=10003073

JackFrost
08.07.10 14:52

Her fra en Italia-kamp

(Innlegget ble redigert 08.07.10 14:53)

JackFrost
08.07.10 16:09

Luca Antonelli klar. Venstreback. Hmmm...Får håpe han kun er et supplement til Ziegler, en som kan overta på lang sikt.

http://football-italia.net/jul08l.html

JackFrost
17.07.10 17:33

Attilio Lombardo klar for trenerteamet til Roberto Mancini. Synd, om jeg ikke tar feil hadde har han meget viktige oppgaver med å utvikle talenter i Sampdoria.

http://www.football-italia.net/jul17m.html

På den lyse siden(eller?): en person på Svenskafans.com hevder at snittalderen i troppen er 24.5. Det har man potensielt mange gode år i vente.

GabrielOmarBatistuta
GabrielOmarBatistutaInnlegg: 11144
17.07.10 20:29

Med en Cass som har slått seg til ro, gifta seg og lever livets glade dager med elskov morgen og kveld med kvinnen han elsker går han en lys sesong i møte!

Jeg spår herved tidenes Cassanosesong. Og når Cassano er i form er Samp i form. Samp er(pga Cassano) mitt andre favorittlag denne sesongen i Serie A.

HeiaHeia!!

Kuba_16
Kuba_16Innlegg: 5570
18.07.10 21:19

Må ein vere med i eit hemmelig brorskap for å få tilgang til briller som gjer at ein ser sportsbutikkar som sel Cassano-trøyer i Genova?

Etter å ha tråla Genova i 5 timar på fredag og laurdag kom eg over ei bortetrøye, lokalisert i Sampdoria sin butikk i sentrum, men der var det salg av sesongkort og då ein kø på x antal meter.

Eg fant ein sportsbutikk til i sentrum, men det var ein surfing/ekstremsportsbutikk. Det var barar og bankar på kvart kvartal med ein kjerringbutikk innimellom, men ingen sportsbutikkar. Fekk etterkvart overtalt min sjåfør til å køyre opp på motorveien via Luigi Ferraris, og der fant eg nok ein sportsbutikk, men heller ikkje den hadde ei einaste Sampdrakt. Det fans faktisk ikkje supportareffekter til Genoa eller Samp i nokon av butikkane eg såg, noko eg tykkjer er ganske merkelig.

Er det reglar for klubbane å ikkje vere synlige i bybildet eller har eg leita på feil plassar?

(Innlegget ble redigert 18.07.10 21:20)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester