Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Real Madrid CF - klubbtråd

NYTT TEMA
Raul07

Raul07
20.10.20 09:18
Koffer: Tenk dere de sure fjesene som f.eks Isco, som må ned 10 % i lønn, sliter med spilletid, pilen peker nedover og mettheten er til å ta og føle på. Bonuser har de også mistet. Dagens Real Madrid er noe av det dårligere jeg har sett på mange år.  Tilnærmet aller kjøp er bomkjøp, man får ikke orden på skadeproblemene i denne klubben (trener feil, feil opplegg) og COVID-19 ble på en måte den siste spikeren i kista. Real Madrid greier ikke konkurrere med de store lagene i Europa på sikt. De vil aldri greie erstatte alle floppene og de gamle, umotiverte spillerne.  Hjelper ikke bruke 2 milliarder på Mbappe. Det må komme inn 5-6 nye, og det har man ikke råd til. Av eventuelt disse kan man jo med sikkerhet si at 4 ville floppe, og/eller slitt med skader. Man får slåss om la liga. Bli best av de dårlige. CL kan man glemme. Jeg tror også Barca, A.Madrid om ikke altfor lenge går foran, og på sikt vil man bli en B-klubb i europeisk målestokk.

Isco er helt ferdig som fotballspiller, er jeg redd. Det er jo mulig at han kunne få en "ny vår" i en annen klubb, men det er helt avhengig av at han selv legger opp til et helt annet treningsregime. Det er ingen tvil om at mannen ikke er godt nok trent, og han kommer aldri til å vinne tilbake fart i beina og tempo i spillet sitt uten å legge ned en enorm innsats. Tror ikke viljen er der lengre.

Dagens RM er veldig svakt på mange områder, men ikke alle. Vi har et godt fundament i forsvar og på midtbanen. Det så vi i fjor da vi slapp inn 0 mål på 360min mot Atleti x 2 og Barca x 2. Men, vi sliter voldsomt fremover og Zidane burde klare å legge opp til en plan B når balldytting, lite tempo og rot fremover er resultatet med plan A.

Real Madrid kan konkurrere med de største, men ikke med Covid-19 som bakteppe. Det er bare klubber med private eiere eller investorer som kan investere i spillere og bygge opp laget sitt nå under Covid-19. RM selger seg i stedet "ned" for å dekke tap, mens andre klubber bruker 100-200mil euro på nye spillere.

Real Madrid vil trenge forsterkninger på alle ledd de neste årene, unge og etablerte spillere på høyeste nivå. RM har jo lykkes med å hente en del unge og uetablerte spillere (Fede Valverde), mens andre ikke har etablert seg som virkelige nøkkelspillere (130mil euro for Vinicius, Rodrygo og Reinier). Slike spillere som vi trenger, koster jo enormt mye.

Haaland 75mil euro
Mbappé 200mil euro
Camavinga 60mil euro
Upamecano 60mil euro

Vi har neppe penger til å hente alle disse, selv om laget skriker etter spillere på dette nivået og alder. 

Vi kan del-finansiere dem ved å kvitte oss med spillere som Jovic, Isco, Lucas/Nacho, Rodrygo m.fl, men det er bare en brøkdel av hva vi trenger. 

Raul07

Raul07
20.10.20 09:20
Koffer: Man får slåss om la liga. Bli best av de dårlige. CL kan man glemme. Jeg tror også Barca, A.Madrid om ikke altfor lenge går foran, og på sikt vil man bli en B-klubb i europeisk målestokk.

Det tror ikke jeg, men tv-avtalen til de engelske klubbene gjør jo at de har et stort fortrinn nå under Covid-19. Uten Covid-19 situasjonen, stiller RM ganske likt med dem mht økonomiske muskler. 

Dersom RM treffer riktig med ombygging av stadion, så vil vi ha inntekter på over €1000mil i 2022.

elMacca

elMacca
20.10.20 09:48

For å følge opp Milfern sitt resonnement. 

Jeg er enig i at stallen begynner å bli litt av en salig suppe. I tillegg, så er det jo riktig som du påpeker at det er ikke mange unge spillere igjen når alt kommer til alt. 

Et annet aspekt ved det hele er jo om de unge spillerne som er igjen i klubben faktisk er gode nok. Personlig er jeg ikke helt solgt på hverken Vinicius eller Rodrygo, spesielt Vinicius burde man kunne forvente mer av. Bare å rette blikket mot Ruhr og Dortmund hvor du finner to jevnaldrende spillere som er kapable til over 30 målpoeng per seosng, personlig er jo usikker på om Vini hadde vært i stand til tilsvarende prestasjoner om han hadde spilt i under Favre i Dortmund. Det samme gjelder Rodrygo, men han er til gjengjeld ett lite år yngre. 

Federico Valverde er vel kanskje det mest sikre kortet sånn sett, men også her er jeg i tvil. Jeg tror nok han kan være en viktig bidragsyter i overskuelig fremtid, men jeg tror ikke det blir som bærebjelke i laget. Gjerne som en spillertype som får mange kamper, men da i rotasjon. 

Drammenseren på sin side er det jo langt fra garantert blir noen enorm hit. Her er det jo langt større talent enn han som har mislyktes de siste tiårene, men kanskje kan det være noe som taler for. 

Skulle det vise seg at ingen av de fire som er igjen ikke slår til ser det jo ikke nevneverdig lyst ut. Flere av de kan nok bli gode stallspillere, og for så vidt være med å bidra i årene som kommer. Men jeg ser ikke helt den store "worldbeateren" i noen av de helt enda..

Raul07

Raul07
20.10.20 11:09
elMacca: Et annet aspekt ved det hele er jo om de unge spillerne som er igjen i klubben faktisk er gode nok. Personlig er jeg ikke helt solgt på hverken Vinicius eller Rodrygo, spesielt Vinicius burde man kunne forvente mer av. Bare å rette blikket mot Ruhr og Dortmund hvor du finner to jevnaldrende spillere som er kapable til over 30 målpoeng per seosng, personlig er jo usikker på om Vini hadde vært i stand til tilsvarende prestasjoner om han hadde spilt i under Favre i Dortmund. Det samme gjelder Rodrygo, men han er til gjengjeld ett lite år yngre.  Federico Valverde er vel kanskje det mest sikre kortet sånn sett, men også her er jeg i tvil. Jeg tror nok han kan være en viktig bidragsyter i overskuelig fremtid, men jeg tror ikke det blir som bærebjelke i laget. Gjerne som en spillertype som får mange kamper, men da i rotasjon.

Veldig enig med deg der. Fede Valverde vil nok være en viktig spiller for oss i mange år tror jeg, uavhengig om han blir en fast spiller (ala Modric, Casemiro og Kroos) eller om han er der som en rotasjonsspiller, som nå. Han er mer enn god nok og dekker behovene vi trenger. 

Klubben brukte rundt 90mil euro på Vinicius og Rodrygo. Det hadde jo vært ok enn så lenge en av dem slår til og blir en viktig spiller for oss. Men, enn så lenge får vi lite fra Rodrygo i rollen/posisjonen han spiller i. Så lite at vi like så gjerne heller kunne hatt Lucas Vázquez i denne rollen. Vinicius Jr synes jeg forsvarer prislappen og vi har hatt nytte av han. Ja, han er ikke en ny CR7, men vi har heller ikke betalt mer enn 45mil euro for han. Han vil bidra greit de neste årene også.

Hovedproblemet vårt er vel en kombinasjon av at vi har brukt 130mil euro på tre tenåringer (hvor 1 bidrar en del), 110mil euro på en belger som ikke bidrar med noe og så har vi i tillegg brukt 60mil euro på en deppa og sur serber som leverer lite annet enn middelmådighet. Det er 300mil euro (!) på å få bidrag fra...Vinicius Jr.

Raul07

Raul07
20.10.20 11:18

Vi er per 2020 i en lignende situasjon som i 2006-2009. Vi famlet litt rundt om i leten etter nye talismaner som kunne ta klubben et steg videre. Vi slet da med at vi hadde en del eldre profilerte nøkkelspillere. Løsningen i 2009 var at Florentino Perez startet et nytt prosjekt med CR7 & co som talismaner, og vi vet jo hvordan dette gikk. 

2021 og 2022 er et nytt slikt vendepunkt, hvor klubben trenger å ta noen kloke valg. Spillere som CR7, Bale, Modric, Ramos, Benzema må erstattes, og vi har vel sjelden hatt et større behov enn nå å treffe riktig.

Kylian Mbappé vil nok være startskuddet i 2021 enn så lenge vi får denne i havn. 

elMacca

elMacca
20.10.20 13:16

Veldig teffende beskrivelse, og således kan jo fort denne sesongen bli en ny 2008/2009 - som var en alldeles grusom affære. 

Isolert sett er jo ikke kjøpene av den braslianske tridenten krise,  Samtidig vil det nok være mulig å kvitte seg med de uten for stort tap i årene som kommer. Enda sett for lite av Reinier Jesus, men jeg mistenker at han fort kan være det største talentet totalt sett. Det er i alle fall lov å håpe. 

Angående en ny kickstart neste sommer er det jo enda mye som kan gå galt, og det kan jo være Koffer er inne på noe når han sier at Real Madrid kanskje ikke er i posisjon til å hente de antatt beste spillerne lengre. For det opplagte valget ville jo vært Mbappe, Håland, Camavinga og Upamecano i løpet av de neste vinduene. Hvorhvidt det er gjennomførbart er jo en helt annen sak, som igjen vil avhenge veldig av Covid-situasjonen. 

Neste spørsmål er jo om klubben har lagt en "plan-b", dersom disse store kjøpene ikke er aktuelle. Med "plan-b" mener jeg noe annet enn at alle disse mini-galacitoene skal slå til, for det er jo egentlig ren utopi og eurojackpot. 

For ser man på hyllen under de fire overnevnte er det jo langt flere high risk / high reward kjøp. Der finnes jo spillere som Memphis Depay, David Alaba og Paul Pogba som alle vel er på utgående kontrakter (?), tre spillere som i utgangspunktet har mye av det som skal til ferdighetsmessig og som hadde styrket laget per dags dato. Nedsiden er muligens større enn den potensiele oppsiden, i alle fall med tanke på alder og personligheter (Hei Paul og Memphis). Videre er det jo typer som Houssem Aouar, Lautaro Martinez og andre "next big thing"-spillere fra Bundesliga, Serie A eller Ligue 1 som fort kan være aktuelle. 

Uansett. Jeg tror nok det kan være en ide å trekke ut sluken nå, og starte litt fra scratch. På sikt må det jo inn ny midtstopper, venstreback, kanskje to sentrale midtbanespillere og angreppsppillere. Stiller meg faktisk litt tvilende til at Zinedine Zidane med sin nepotisme er riktig mann for denne fornyelsen, på tross av at han muligens er blant de mer undervurderte trenerne der ute. 

Vi går i alle fall en spennende tid i møte, om vi ser bort i fra det som faktisk skjer på banen. 

(Innlegget ble redigert 20.10.20 13:25)

Raul07

Raul07
20.10.20 13:20
elMacca: For ser man på hyllen under de fire overnevnte er det jo langt flere high risk / high reward kjøp. Der finnes jo spillere som Memphis Depay, David Alaba og Paul Pogba som alle vel er på utgående kontrakter (?), tre spillere som i utgangspunktet har mye av det som skal til ferdighetsmessig. Nedsiden er derimot nesten større enn den potensiele oppsiden, i alle fall med tanke på alder og personligheter (Hei Paul og Memphis). Videre er det jo typer som Houssem Aouar, Lautaro Martinez og andre "next big thing"-spillere fra Bundesliga, Serie A eller Ligue 1 som fort kan være aktuelle.

Godt poeng. Vi lyktes jo faktisk relativt godt da vi signerte spillere som Van Nistelrooy og Arjen Robben, tross alt. Dette var jo spillere som ikke var CR7, Messi, Mbappé - men hadde masse av kvalitet, hadde erfaring og bidro. 

De siste årene har vi vært veldig ensporet på å kjøpe veldig unge og lite etablerte spillere, rett og slett fordi vårt lag var veldig satt og verdens beste lag. Det var jo "umulig" for spillere og spille seg inn på vårt lag. Da ble det jo slik at vi kjøpte de største talentene i stedet, med blandet suksess. Forrige sommer kjøpte vi en del spillere, men det var jo stort sett rotasjonsspillere.

Raul07

Raul07
20.10.20 13:22
elMacca: Uansett. Jeg tror nok det kan være en ide å trekke ut sluken nå, og starte litt fra scratch. På sikt må det jo inn ny midtstopper, venstreback, kanskje to sentrale midtbanespillere og angreppsppillere. Stiller meg faktisk litt tvilende til at Zinedine Zidane med sin nepotisme er riktig mann for denne fornyelsen, på tross av at han muligens er blant de mer undervurderte trenerne der ute.

Jeg er jo trygg på at Zinedine Zidane kan levere for oss, som få andre kan, med det riktige mannskapet. Men, kan vi forvente at Real Madrid til alle tider skal ha det beste laget i Europa? Neppe. 

Nå må Zidane også bevise at han kan få til noe mer med vårt mannskap, og kunne legge om spillestilen litt for å utnytte de kvalitetene vi faktisk har i dagens tropp. 

elMacca

elMacca
20.10.20 13:33

Jeg sliter veldig med å bestemme meg for om Zidane har fått for dårlige arbeidsforhold, eller om han tviholder på sine "venner". Resultatmessig er han jo tidenes Real Madrid-trener, samtidig som han er den eneste mannen i hele verden som vil få tid til å faktisk bygge noe over tid.

Årsaken er nok svært sammensatt, og med tanke på Zidanes vinnerskalle har jeg stor forsteålse for de valgene han har gjort opp gjennom årene. Det hadde absolutt vært spennede å sett hva han kunne fått til med et nytt fundament. Det kan i alle fall se ut som han har kjørt seg litt fast med dagens tropp, for det virker ikke som han blir å finne opp kruttet på nytt med denne troppen. Med mindre noen av spillerne skulle tatt kvantesprang i løpet av sesongen. 

Billige "storkjøp" i kategorien Alaba, Pogba og Depay hadde i alle fall vært et friskt pust gitt handelspolitkken som har vært praktisert siden 2014. 

(Innlegget ble redigert 20.10.20 13:35)

Raul07

Raul07
20.10.20 17:08
elMacca: Årsaken er nok svært sammensatt, og med tanke på Zidanes vinnerskalle har jeg stor forsteålse for de valgene han har gjort opp gjennom årene. Det hadde absolutt vært spennede å sett hva han kunne fått til med et nytt fundament. Det kan i alle fall se ut som han har kjørt seg litt fast med dagens tropp, for det virker ikke som han blir å finne opp kruttet på nytt med denne troppen. Med mindre noen av spillerne skulle tatt kvantesprang i løpet av sesongen.

Vi har jo stort sett samme keeper, forsvar og midtbane - kontinuitet der. Men på flankene, der skjer det jo mye rart. Det er ikke ofte de samme får tillit gang på gang der. Jeg er drittlei av å se Benzema på topp uansett kampbilde og hvordan han presterer, kombinert med at Rodrygo, Vinicius, Isco, Asensio og Lucas skal rullere - samt Hazard - når han en sjelden gang er skadefri....

Tranquillo

Tranquillo
20.10.20 17:38

Hazard ikke tilbake før etter landslagspausen i november, ifølge svært sikre Jose Felix Diaz.

Snakker vi tidenes overgangsflopp?

(Innlegget ble redigert 20.10.20 17:38)

elMacca

elMacca
20.10.20 18:28

Hazard kjøpet kan vel sammenlignes med å investere tungt i amerikanske boliglånsobligasjoner rundt 2006. I utgangspunktet ga jo kjøpet veldig mening gitt situasjonen klubben befant seg i, men samtidig kan det vel argumenteres for at klubben kanskje burde satt seg inn i spillernes underliggende problem i forkant. Akkurat holdningen og kostholdet er jo allment kjent, samtidig som det finnes uendelig med spillere som peaker i akkurat den alderen Hazard er i. 

Over til spørsmålet. Ja, han nærmer seg virkelig Andriy Shevchenko Chelsea-fadese med stormskritt. Han skal i alle fall ha en helt umenneskelig vår, og en like god tredje-sesong for å endre inntrykket.   

(Innlegget ble redigert 20.10.20 18:29)

peraleks

peraleks
20.10.20 19:23
elMacca: Hazard kjøpet kan vel sammenlignes med å investere tungt i amerikanske boliglånsobligasjoner rundt 2006. I utgangspunktet ga jo kjøpet veldig mening gitt situasjonen klubben befant seg i, men samtidig kan det vel argumenteres for at klubben kanskje burde satt seg inn i spillernes underliggende problem i forkant. Akkurat holdningen og kostholdet er jo allment kjent, samtidig som det finnes uendelig med spillere som peaker i akkurat den alderen Hazard er i.  Over til spørsmålet. Ja, han nærmer seg virkelig Andriy Shevchenko Chelsea-fadese med stormskritt. Han skal i alle fall ha en helt umenneskelig vår, og en like god tredje-sesong for å endre inntrykket.

Til gjengjeld vil det å få han tilbake igjen i matchform være synonymt med nærmest en ny-signering på dette tidspunktet.

Det er en veldig rådende negativ stemning. 
Jeg blir til dels noe overrasket over det, kjøper verken at vi ikke skal være i en posisjon til å hente de antatt beste eller at man er såpass dårlig stilt pdd. 

Blant annet ble lønningssituasjonen særdeles forbedret med James ut dørene(vanvittig hvor mye dette dødkjøttet kostet oss) og halve lønnen til Bale.

elMacca

elMacca
20.10.20 20:04

Peraleks 

Det er vel naturlig at det blir antydninger til murring når klubben over tid har spilt makaber offensiv fotball og knapt gjør mål, noe annet ville jo mildt sagt vært overraskende. 

Når det gjelder det å kjøpe de største spillerne, så er man nok nødt til å se litt realistisk på det. Det rapporteres at PSG vil tilby Mbappe en lønn på opp til 43 millioner euro netto, jeg har mine tvil om klubben  er i stand til eller ønsker å konkurrere på lignende økonomiske vilkår. Med slike kontrakter sirkulerende rundt, så er det jo en viss fare for at spillere som Mbappe velger å bli værende i klubber som PSG. Skriver Mbappe under på en ny kontrakt er man per definisjon ikke i stand til å kjempe om de beste spillerne. 

At det er dårlig stilt med resten av laget er vel muligens noe spissformulert. Liktornen i laget er jo selvsagt angrepsrekken, som jo er alt for dårlig. Selv om jeg mener at laget ellers og kunne trengt noe overhalling. 

(Innlegget ble redigert 20.10.20 20:09)

Raul07

Raul07
20.10.20 21:25
Tranquillo: Hazard ikke tilbake før etter landslagspausen i november, ifølge svært sikre Jose Felix Diaz. Snakker vi tidenes overgangsflopp?

Per d.d, så ja. Det ser heller ikke lovende ut for at noe kommer til å endre den merkelappen. Vi snakker om en overgang, inkl. klausuler, som koster oss rundt 150mil euro. I tillegg betaler vi 150mil euro i lønn over 5 år (30mil euro per år), altså har denne overgangen en totalramme på 300mil euro.

Det er helt krise at vårt storkjøp, bare er skadet - og underpresterer når han en sjelden gang spiller.

Raul07

Raul07
20.10.20 21:27
elMacca: Når det gjelder det å kjøpe de største spillerne, så er man nok nødt til å se litt realistisk på det. Det rapporteres at PSG vil tilby Mbappe en lønn på opp til 43 millioner euro netto, jeg har mine tvil om klubben er i stand til eller ønsker å konkurrere på lignende

Galskap.....

CrazyBrunost

CrazyBrunost
20.10.20 21:55

Mye svartmaling på gang her inne, alt og alle blir kritisert. Trodde man var forbi dette med Koffers avgang for et par år siden, men her er vi på gang igjen.

Raul07

Raul07
20.10.20 21:58
CrazyBrunost: Mye svartmaling på gang her inne, alt og alle blir kritisert. Trodde man var forbi dette med Koffers avgang for et par år siden, men her er vi på gang igjen.

Absolutt ikke. Jeg vil påstå at vi er "fair and balanced", akkurat som Fox News.

Raul07

Raul07
20.10.20 22:02

Sitter og ser litt på Eduardo Camavinga i kveld. Hans måte å bevege seg på, kombinert med blikk, skudd, pasninger, fysiskk og teknikk, gjør jo at jeg virkelig håper vi henter han sommeren 2021. Han vil være tilgjengelig til en ok pris i dagens marked (50-60mil euro), og han vil kunne erstatte Luka Modric på en glimrende måte.

CrazyBrunost

CrazyBrunost
20.10.20 22:09

Kanskje litt sent nå, men jeg hadde ønsket Neymar velkommen med åpne armer til Madrid. For en digg spiller.

CrazyBrunost

CrazyBrunost
20.10.20 22:12
Raul07: Camavinga

For et talent, virker veldig moden til å være 17 år, og har allerede debutert for det franske landslaget, det er aldri enkelt.

Raul07

Raul07
20.10.20 22:15
CrazyBrunost: Kanskje litt sent nå, men jeg hadde ønsket Neymar velkommen med åpne armer til Madrid. For en digg spiller.

Som person, så er det jo få folk jeg misliker mer enn han - på og utenfor banen. Som fotballspiller, så er han jo strålende...jeg misliker han, men jeg ville jo naturligvis ha blitt en fan hvis han tok turen til Madrid. Tror neppe det skjer. Han koster mye, nærmer seg 30 år og har jo også slitt en del med skader. Vi trenger ikke en ny Hazard...

CrazyBrunost

CrazyBrunost
20.10.20 22:21
Raul07: Hazard

Sant nok, mange likhetstrekk hos disse to, men tanken er morsom :)

CrazyBrunost

CrazyBrunost
20.10.20 22:36

Hver gang jeg ser Mbappe spille så underpresterer han hver gang. Virker også som en utrolig lat spiller som løper bare når det passer han. Er ikke meningen å være så negativ til én spiller, men jeg klarer bare ikke å forstå at folk ser på han som frelseren.

Tranquillo

Tranquillo
20.10.20 22:47

Mbappe har blitt pissa på av Tuanzebe idag, fremdeles en forfjævlig ujevn spiller.

milfern

milfern
20.10.20 22:58
Tranquillo: Mbappe har blitt pissa på av Tuanzebe idag, fremdeles en forfjævlig ujevn spiller.

Og Bissaka.
Mbappe var vel kun frempå ved to anledninger. Ellers usynlig.

Neymar ikke mye bedre, men så i det minste hakket mer påskrudd ut. Synes det går treigt med PSG i tillegg til mange innlegg uten adresse.

Raul07

Raul07
20.10.20 23:02
CrazyBrunost: Hver gang jeg ser Mbappe spille så underpresterer han hver gang. Virker også som en utrolig lat spiller som løper bare når det passer han. Er ikke meningen å være så negativ til én spiller, men jeg klarer bare ikke å forstå at folk ser på han som frelseren.

Mbappé er en strålende spiller, lite tvil om det, men jeg er ikke fremmed for å heller hente Erling Haaland - to år yngre - til en tredjedel av prisen...

milfern

milfern
20.10.20 23:16

Haaland > Mbappe 10/10 ganger.

milfern

milfern
20.10.20 23:17
Raul07: til en tredjedel av prisen...

Om Real Madrid henter Mbappe for to milliarder med ett år igjen av kontrakten er det bare å rulle Perez inn på nærmeste gamlehjem. Har man ikke lært noe av Hazard?

Om ikke Hazard se på Coutinho, Dembele, Griezmann, Felix og Bale. Hvor mange spillere blir hentet for over milliarden og slår virkelig til og rettferdiggjør overgangen? Svært få er mitt inntrykk,

(Innlegget ble redigert 20.10.20 23:22)

Raul07

Raul07
20.10.20 23:21
milfern: Om Real Madrid henter Mbappe for to milliarder med ett år igjen av kontrakten er det bare å rulle Perez inn på nærmeste gamlehjem. Har man ikke lært noe av Hazard?

Problemet med Hazard-signeringen og utviklingen her, er at vi kan glemme å selge han de neste årene. Vi er stuck med han, og han har per d.d en liten verdi. Mbappé ville vært noe annet. Han vil ha en høy verdi uansett om han flopper i Madrid, noe han neppe gjør.

Selv har jeg et lite håp om at vi kan hente begge to og kjøre Mbappé til venstre i CR7-rollen og Haaland sentralt. Det er ikke helt umulig å få det til dersom vi henter den ene i 2021 og den andre i 2022, samtidig som at vi klarer å fase ut folk som Modric, Benzema, Isco, Marcelo m.fl mht lønnsutgifter - og kanskje også kan del-finansiere dette med ok lån, høyere inntekter grunnet ombygget SB stadion og salg av folk som Jovic...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg