Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

I Bianconeri; La Goeba

NYTT TEMA
rivaldo

rivaldo
11.09.20 07:16

Ryktes om at Atletico har avslått et bud på €50m på Morata fra dere... ikke så rart, mtp at de betalte €55m for han nå.

Kilde er Marca. 

callofduty

callofduty
11.09.20 10:35

Sykt hvis ryktene om Giroud stemmer. Han er jo enda dårligere enn Higuain..

LaGoeba

LaGoeba
11.09.20 12:11

Giroud er da en habil spiller han, spesielt i link-up spillet, men hvorfor går vi bare etter spisser som har bikket 30-årene med ganske god margin?

callofduty

callofduty
11.09.20 12:22

Han var kanskje habil for inntil 3-4 år sida. Hvorfor ikke hente tilbake Kean??

LaGoeba

LaGoeba
11.09.20 12:53

Absolutt for sent ute ja. Giroud er uansett en type spiller man henter hvis man er ute etter å vinne poeng i tette seriekamper. Det er ikke spilleren man henter for å heve angrepet i Europa. 

Virker som man holder på med en halvveis rebuilding, men klarer ikke helt å bestemme seg for om man skal gå 100% inn for det eller om man vil utnytte Cristiano de siste sesongene. 

Moise er vel også ryktet inn.

Eiiinarrr

Eiiinarrr
11.09.20 14:59

Grunnen til at vi er linket til til de spissene er ganske enkel. Øknomien er litt trang nå og det er andre steder skoen trykker mer så da går vi etter noen som kan sloss litt i boks og linke opp med de andre for en billig penge. Er kun snakk om en 2 års kontrakt til alle.. En mellomløsning mao. Er endel rykter om kean tilbake på lån med opsjon i tillegg også. Morata ryktet tror jeg overhodet ikke på.

rivaldo

rivaldo
15.09.20 22:34

Virker som det ikke blir noe av Suarez

Jeg må nesten gratulere, men alternativet er fortsatt Dzeko tydeligvis. Vet ikke om det er så forbanna mye bedre egentlig. Dzeko er 34 år. 

LaGoeba

LaGoeba
15.09.20 22:40

Foretrekker Dzeko over Suarez, og det gjør vel stort sett de fleste som holder med Juventus også, vil jeg tippe. Virker uansett som om at det er en spisstype som Dzeko og i den samme alderen vi kommer til å ende opp med. 

Leser også at vi er ute etter Aouar. Hadde vært en signering som hadde skapt mye glede, men tror han fort blir alt for dyr. 

beardman

beardman
15.09.20 22:53
LaGoeba: Virker uansett som om at det er en spisstype som Dzeko og i den samme alderen vi kommer til å ende opp med.

Skjønner ikke hvorfor man skal erstatte en gammel Higuain med en annen gammel spiss...

LaGoeba

LaGoeba
15.09.20 23:04
beardman: Skjønner ikke hvorfor man skal erstatte en gammel Higuain med en annen gammel spiss...

Er nok mye som Einar allerede har vært inne på, økonomien er nok den største faktoren som slår inn her og man velger å gå for en midlertidig løsning. Om man sparer mye på dette kontra å beholde Higuain aner jeg riktignok ikke, men han er kanskje ikke den typen Pirlo ønsker å bruke på topp. 

beardman

beardman
15.09.20 23:14
LaGoeba: Er nok mye som Einar allerede har vært inne på, økonomien er nok den største faktoren som slår inn her og man velger å gå for en midlertidig løsning.

Ah okei, så ikke det innlegget, gir mening sånn sett.

Eiiinarrr

Eiiinarrr
15.09.20 23:57

Personlig så er jeg veldig fornøyd om vi ender opp med Dzeko som en midlertidig spissløsning. Alltid vært fan av han og han er per dags dato en mye bedre spiss en Higuain er. Han garantere mål,er veldig sterk i lufta og feilvendt med man i rygg. Vil skape masse rom for Ronaldo og Dybala tror jeg og vi vil spare lønn kontra Higuain.

Alle rapporter sier at han er den Pirlo mest vil ha per nå. Med økonomien som den er per nå er dette en god deal for oss.

LaGoeba

LaGoeba
16.09.20 18:19

Liker også Dzeko, mindre fan av at vi klarer å sette oss selv i denne situasjonen. Khedira ryktes også at man ønsker å terminere kontrakten med, og da har vi kvittet oss med ekstremt mange spillere vi har hentet inn de siste årene. Denne free transfer taktikken har vel ikke slått inn helt som man skulle ønske, etter at man traff blink tidligere. 

LaGoeba

LaGoeba
17.09.20 20:23

Da virker Dzeko mer eller mindre klar, for hele 16m euro. De Sciglio ryktes andre veien, og det er jo greit nok. Men jeg savner vår Super-Mario når vi først går for en stor, gammel 9er.

Eiiinarrr

Eiiinarrr
17.09.20 23:02

Herlig.

GiPazzini_85

GiPazzini_85
18.09.20 08:34

Dette er snarere en svekkelse av Roma enn forsterkning av Juventus. 

rivaldo

rivaldo
21.09.20 08:56

Hvor god er Kulusevski? For meg som følger lite med på italiensk fotball bortsett fra italienske lag i CL så er jeg blank her. Leser mye skryt av han om dagen og 10mål/9 assist for et Parma i fjor er jo bra. 

Ser at han også er 20 år bare, 1 1/2 år yngre enn vår alles Martin. 

Har svenskene en ny verdensstjerne på gang her?

Eiiinarrr

Eiiinarrr
21.09.20 09:35

Kulusevski blir en stjerne.. Beste unge spiller i ligaen sist sesong. Var også meget god i debuten for oss i går som også endte med scoring for han.

Har stor fart,mye kraft og bra teknikk og nese for mål. I tillegg er han en av spillerne som løper mest.

GMartino

GMartino
21.09.20 15:18

Dels unødvendig av Bonucci å berette masse personlige synspunkter ang trenerens stil allerede etter 1 runde.
Fikk 107/110 riktige Pirlo på sin pro licence-eksamen. Hyret inn Tudor som en av assistentene rettet mot defensive håndteringen. Pirlo var svært solid defensivt i Milan tross høyden og sin relativt spinkle kropp. Likevel; 100% fornuftig å bringe inn Tudor.

Tranquillo

Tranquillo
21.09.20 17:34

Morata til Juve, ja. Den fyren der må ha tidenes agent, at han har spilt for Real, Chelsea, Atleti og Juve er meg hus forbi, en totalt rævmiddelmådig spiller.

FabrizioMiccoli

FabrizioMiccoli
21.09.20 17:44

Husker han var bra i Juve, men det er en del år siden. Tapt seg fysisk?

Eiiinarrr

Eiiinarrr
21.09.20 17:49

Ser ut som vi ble lei av å vente på at kranglinga mellom De laurentiis og Milik skulle bli ferdig gett. Medical for Morata i morra.

LaGoeba

LaGoeba
21.09.20 19:24

Morata ja. Atletico lånte han i fjor og en Alvaro med 16 mål og fire assist på 44 matcher høres ikke spesielt sexy ut. 

Det jeg stusser over er at Atletico betalte 56m euro for han 1. juli, i følge transfermarket. Hva slags avtale er det vi ordner i stand med han nå? 

Eiiinarrr

Eiiinarrr
21.09.20 19:35

Betalt lån 10m€. Opsjon på kjøp neste sommer for 45m€. Skal visst  være en option for lån også neste sesong. Så mest sannsynelig et 2års lån mao..

(Innlegget ble redigert 21.09.20 19:46)

Juventuss

Juventuss
22.09.20 13:44
LaGoeba: Morata ja. Atletico lånte han i fjor og en Alvaro med 16 mål og fire assist på 44 matcher høres ikke spesielt sexy ut. 
Det jeg stusser over er at Atletico betalte 56m euro for han 1. juli, i følge transfermarket. Hva slags avtale er det vi ordner i stand med han nå?

Han har vel aldri vært noen stor målscorer. Gjorde jo lite mål for Juve også, men hadde jo ekstrem fart som passet bra for Juventus i store oppgjør når andre lag lå høyt så kunne han true bakrom. Man fikk jo straffet Real i 14/15 på dette og nesten Bayern i 15/16 før man presterer å bytte ut Morata i 72 minutt slik at man ikke klarte å komme over midtbanen etter det. Før det herjet Cuadrado og Morata sammen med fart og skapte masse kontringer og hindret det kontinuerlige Bayern presset som kom etter Morata ble byttet ut.

Uansett så kan det bli en bra signering og selv om jeg synes Morata ikke er all verden i 90% av oppgjørene Juventus spilller (Kamper Juventus styrer og motstanderen ligger lavt). Så har han i hvert fall tidligere vært veldig bra i oppgjør der motstanderen ligger høyt og Juve kontrer. Så sånn sett er det en god signering siden man får inn litt ekstremferdigheter. Juve trenger ikke en mann som kan putte 20+ i ligaen. Det er viktigere med en som kan levere i store oppgjør (Nå er jeg usikker på om Morata kan det lenger. Jeg har ikke sett han nok i AM), men han hadde jo både mål og assist etter han kom inn mot Liverpool i ekstraomgangene i CL i år.

Så spiller han sjelden hele kamper han hadde 12 må i ligaen for AM på 23,4 kamper hvis man regner i hele kamper (90 min).

På 52 Serie A kamper regnet om til 90 min hadde han 27 mål så ganske likt det snittet han hadde i AM. 

I Chelsea var det også ganske nærme 0,5 mål pr kamp tilsvarende det han hadde i Juve og Atletico mens i Real hadde han 31 mål og i tillegg 11 assists i ligaen på 38 spilte kamper regnet til 90 min. I Real har han jo over 90 registrerte ligakamper med spilte ca 30 min i snitt i alle så man skal ikke se seg helt blind på mål pr kamp. For Morata produserte veldig bra pr min i Real.

Økningen i Real kommer vel mye av spillestil. Verken Juve, Atletico eller Chelsea har vært lag som bøtter inn mål mens Real i perioder når Morata var der har lagd mye mål. I tillegg til at han i Real jevnt over ble brukt mot dårligere motstand da han var lenger bak i rekka.

Ut fra tendensen fra første kampen ser jo Juventus bedre ut fremover enn på lenge så kanskje det er mulig å få høyere snitt enn mål hvert 180 minutt.

(Innlegget ble redigert 22.09.20 13:48)

GiPazzini_85

GiPazzini_85
22.09.20 18:11

Juventus fornekter seg ikke. Litt av en historie som skal ha utspilt seg i Perugia...

Eiiinarrr

Eiiinarrr
22.09.20 18:21

Har ikke så mye Juve å gjøre den hvis du gidder å lese alt;-)

att

att
22.09.20 23:35

Forferdelig signering. 

Eiiinarrr

Eiiinarrr
23.09.20 08:49

Det var da litt voldsomt synes jeg. Hvorfor mener du det?

att

att
23.09.20 16:41

Han scorer knapt mål. Veldig oppskrytt spiller. Redd Pirlo henter han fordi de er tidligere lagkamerater. I Juventus-perioden gjorde han veldig få mål (selvfølgelig), men de målene han satte var i veldig viktige kamper. Får håpe det gjentar seg. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg