Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sovende tyske kjemper, forbannet av Jørn Andersen?

NYTT TEMA
KjokkaKim
KjokkaKimInnlegg: 4693
17.10.11 13:40

Alle som har spilt FM eller lignende spill har på ett eller annet tidspunkt tatt en eller annen sovende kjempe dit dne hører hjemme. Som Europas mest folkerike land er det helt naturlig at Tyskland har de fleste sovende kjempene, eller omformulert til underpresterende lag gitt utfra supporterbase og potensiell supporterbase.

Pt finnes det flere av sorten i BL, men disse velger jeg å overse denne gang, faktum er at Tyskland i 2010 hadde 14 byer med over en halvmillion innbyggere. Av disse er kun 8 representert i BL,  når gir ikke alltid bystørrelse et riktig bilde av potensialet til en klubb, likevel vil jeg peke på noen sovende kjemper og peke på hvorfor de er sovende. Jeg er redd den onde stemora er norsk og heter Jørn Andersen.

Frankfurt er Tysklands og Europas finanssentrum, i 2010/2011 sesongen trakk Eintracht Frankfurt 16. flest tilskuere i Europa en sesong de kjempet i bunn. I år går alt mye bedre og laget kjemper i toppen, problemet er at klubben fra Tysklands 5. største by burde vært i toppen av 1.Bundesliga og ikke 2. Bundesliga. Jørn Andersen spilte for klubben i to perioder, sogar bla han tidenes første utenlandske toppskårer i Bundesliga(?).

Rival i toppen er Fortuna Düsseldorf som etter mange år i skyggenes dal, ser atter en gang kan tre inn i tysk fotballselite. De fleste er vel uenige i at Düsseldorf som Tysklands 7. største by bør være representert i BL

Rot-Weiss Essen har mange fanatiske, beryktede og lidenskaplige supportere. Som tilhørende i Tysklands 9. største by vil jeg påstå at de har potensiale til å hevde seg høyre enn Oberliga. Det er mulig Jørn Andersen aldri så grunn til å forbanne klubben da nedturen startet lenge før han skiftet statsborgerskap.

Dynamo Dresden er tilhørende i Tysklands 11. største by, de dominerte Øst-Tysk fotball og sjarmerte oss i Europacupen. De spilte i 1. Bundesliga fra 1991-95, en gjesteopptreden fra Jørn Andersen i 1995, var tydeligvis nok til å sende klubben nedover divisjonssystemet.

Nürnberg var som alle vet Tysklands mestvinnende klubb når Jørn Andersen ankom i 1985, vi vet jo alle hvem som overtok den tronen i 1986.

Hva er neste offer? Det er en grunn til at Hamburg er dritadårlige.

Faen ta deg Jørn Andersen at du aldri spillte for Bayern!!!!

SilvioDante
SilvioDanteInnlegg: 10959
17.10.11 13:45

Oh, Jörn Andersen er hellig på dette forumet!

grock19
grock19Innlegg: 82664
17.10.11 13:58

Mye artig her.

De tyske klubbene fungerer ikke helt som EPL dog, grunnet at lave tv-inntekter og også lave billettpriser i veldig lav grad belønner klubbene for fanbasen. KOmmersielle inntekter kompenserer, men ikke i stor nok grad.

KjokkaKim
17.10.11 15:40
SilvioDante: Oh, Jörn Andersen er hellig på dette forumet!

Han besitter evner som de fleste klubber bør holde på en god armlengdes avstand.

KjokkaKim
17.10.11 15:48
grock19: Mye artig her.
De tyske klubbene fungerer ikke helt som EPL dog, grunnet at lave tv-inntekter og også lave billettpriser i veldig lav grad belønner klubbene for fanbasen. KOmmersielle inntekter kompenserer, men ikke i stor nok grad.

Merkelig at tyskerne ikke får på plass en større TV-avtale innelands, da supporterne har høy lojalitet til klubben. Forøvrig er jeg forundret over at man ikke har 20 lag i toppdivisjonen, noe som ville øket billettinntektene en del, samt at det hadde gitt noen av de store klubbene som har vært nede i 2-eren og rotet de siste sesongen litt mer stabilitet. Befolknings- og publikumsmessig er det ingen tvil om at grunnlaget er tilstede. Forøvrig startet jeg temaet sånn halvseriøst før jeg så Jørn Andresen koblingen som jo ble enda sterkere med Dresden og Hamburg, da klarte jeg selvsagt ikke å la være å forfølge denne tråden.

Kent
KentInnlegg: 121973
21.10.11 13:09

Denne tråden har fått meg til å starte i 2. Bundesliga på FM12.

Fortuna Düsseldorf eller Eintracht Frankfurt. Man kan jo ikke unngå å forelske seg i Pippi Langstrømpe-guttene.

KjokkaKim
05.11.11 01:02
Kent: Denne tråden har fått meg til å starte i 2. Bundesliga på FM12. Fortuna Düsseldorf eller Eintracht Frankfurt. Man kan jo ikke unngå å forelske seg i Pippi Langstrømpe-guttene.

Pass på å ansette Jørn Andersen som assistent før prosjektet faller som en stein.

Kent
05.11.11 10:35
KjokkaKim: Pass på å ansette Jørn Andersen som assistent før prosjektet faller som en stein.

Jeg ligger på 3. plass etter 24 kamper i vår første sesong i Bundesliga, så I rather not. 

-Jolla
-JollaInnlegg: 16344
07.11.11 06:22

Og så går det nedenom og hjem for Karlsruhe.

Man føler alle for dem.

Kent
07.11.11 09:02

Jørn Andersen slår meg som en jævla snodig fyr.

Herthaner
HerthanerInnlegg: 541
07.11.11 13:33

Fantastiske nyheter! Ønsker Karlsruhe absolutt alt godt, og hvis en Nordmann kan fikse det, så sier jeg ja takk!

Liebe Karlsruhe - Tausend Frauen werden kommen und gehen - doch unsere Freundschaft würde ewig bestehen.

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 30280
07.11.11 14:09
KjokkaKim: Faen ta deg Jørn Andersen at du aldri spillte for Bayern!!!!

Kunne ikke vært mer enig ;)

grock19
grock19Innlegg: 82664
07.11.11 14:34

Jörn kommer til å styre KSC-skuta straka vegen til 1. BL for så å etablere seg først som CL-klubb i Tyskland og så som Europeisk stormakt. Dette er jeg bombesikker på. Du kan ikke gå feil med Jörn og det at han nå forlater Mainz for å ta over KSC, viser hvilket potensiale han ser i laget og byen.

KjokkaKim
08.12.11 11:46
grock19: Jörn kommer til å styre KSC-skuta straka vegen til 1. BL for så å etablere seg først som CL-klubb i Tyskland og så som Europeisk stormakt

Problemet er at heksekunstneren ser andre verdier for en fotballklubb enn det å være i 1.BL og CL.

-Jolla
26.03.12 18:06

Han er en magiker ut av en annen verden!

-Jolla
26.03.12 18:08
-Jolla: Og så går det nedenom og hjem for Karlsruhe. Man føler alle for dem.

Man trenger ikke være synsk for å si det slik.

KjokkaKim
28.03.12 09:39
-Jolla: Man trenger ikke være synsk for å si det slik.

:D

Nå er vel knappest Karlsruhe en sovende kjempe heller. Tror neppe JA kommer i kontakt med noen klubber av den størrelsen som trener. Unntaket er vel RW Essen som nok har et bra potensiale, men det kan knappest kalles en kjempe ei heller sovende slik situasjonen er nå.

-Jolla
28.03.12 13:04
KjokkaKim: Nå er vel knappest Karlsruhe en sovende kjempe heller.

Jeg synes fortsatt synd på dem for å la denne mannen legge sine klamme fingre på klubben.

På sine 13 kamper som leder av klubben klarte Jörnen å vinne 2, spille uavgjort 2 og tape 9. Og mest sannsynlig sikret et neddrykk.

KjokkaKim
05.11.14 22:55

Davy hyller Jørn, som når er på twitter.

lentini
lentiniInnlegg: 1533
06.11.14 23:14

Hadde vært morsomt å se Jørn Andersen som trener for en norsk klubb.

KjokkaKim
15.03.19 09:38

Gjest i neste Heia Fotball. Jørn Andersen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg