Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AC Milan - Il Diavolo [Tråden for Rossoneri fans]

NYTT TEMA
Alexandre_Pato
Alexandre_PatoInnlegg: 20467
07.05.12 00:53

Ciao! Etter 3 år med den gamle klubbtråden, og over 10.000 innlegg, følte jeg tiden var inne for å legge ned den gamle, og opprette den nye tråden for AC Milan, selv med 1 kamp igjen for sesongen. Det har vært 3 år med veldig mye bra og saklig diskusjon, så still dere i kø - Gourcuff, Pulse, Genco, MVBasten3, Campania, ForzaCalcio, Hallogallo, Fenni, Pato89, Chriftian, Supercrabby, LaCangura, Noobie79, Tobehn, AMaestro og alle andre Milan-supportere jeg har glemt å ta med. La oss håpe kommende sesong blir over all forventing. Vi er AC MILAN, og kommer garantert sterkere tilbake.

Sesongen 2012-2013
Forran neste sesong er det usikkert hva som kommer til å skje med flere av spillerne. Spillere som Gattuso, Seedorf, Ambrosini, Zambrotta, Nesta, Flamini, Yepes og Van Bommel er noen av de som kan forsvinne, selv om jeg tror at Nesta forlenger med ett år, kansje også Seedorf og Ambrosini. Slik det ser ut nå så er Van Bommel og PSV blitt enig om en 1-års kontrakt, så gjenstår å se om han forsvinner eller ei. Ellers har det vært snakk om et mulig salg av Boateng, for å dekke noe av underskuddet. Personlig tror jeg dette ikke kommer til å skje, og at det bare er media som blåser det hele ekstra opp. Det som fort kan skje er at Pato pakker kofferten og forlater Milano (om det rette budet kommer vel å merke), noe som også gjelder landsmannen Robinho. Men så skal vi heller ikke glemme at Pato er en av spillerne på dette Milan laget som Berlusconi liker best, og det hjelper heller ikke med at Pato er sammen med datteren til sjefen, Barbara Berlusconi. Kan også ta med at Fiorentinas Montolivo ryktes å være klar for klubben, uten at det er noe å hoppe i været for, mens Mourinho ønsker seg Zlatan til klubben, og vil gjøre så mye som mulig for å få svensken over til Real Madrid. Acerbi og Traore forventes også å signere 3 års kontrakt med Milan, og flere melder at det allerede er done deal. I tillegg kjøper Milan de resterende 50% av El Shaarawy og det spekuleres dermed at Merkel går motsatt vei. Når det gjelder Allegri har han selv uttalt at han også kommer til å trene laget neste sesong, mens sjefen ikke er like sikker i sin sak, Silvio Berlusconi.

Antonio Nocerino
Det gikk ikke helt som forventet om vi ser tilbake på sesongen 2011-2012, og de fleste av oss trodde før sesongen at Milan i det minste skulle forsvare Scudettoen. Sånn gikk det da altså dessverre ikke, noe som til slutt var veldig tungt å svelge. Noe av grunnen kan skyldes alle skadene vi har hatt gjennom sesongen, så må vi heller ikke glemme de 3 målene som Milan aldri fikk godkjent, og Muntaris scoring hjemme mot Juventus er det som svir mest på såret. Når det er sagt skuffet også Milan mot topplagene. På den andre siden fikk vi Milan-fans også noe å glede oss over, og da kan jeg begynne med godeste Nocerino som ble en hit etter overgangen fra Palermo. Midtbanespilleren som ikke kostet mer enn 500.000 €, har foreløpig 10 mål i serien, og scoret også 2-1 målet i kvartfinalen borte mot Barcelona. En spiller som tilpasset seg fort på dette Milan-laget, og hvem hadde trodd Antonio skulle bli en så viktig brikke før ankomsten? Ingen, mer eller mindre. De fleste av oss Calcio-intereserte husker også kampen mot Parma hvor Nocerino scoret hattrick. På 106 kamper for Palermo, scoret Nocerino kun 6 ganger, mens han etter 34 kamper for Milan er oppe i 11 scoringer. 
http://www.youtube.com/watch?v=twDvG5Yvm0M
http://www.youtube.com/watch?v=jghAqRSMGlc

Champions League
I Champions League gikk det vel egentlig litt bedre enn forventet, mtp laget ikke hadde vært i kvartfinalen på noen år. Før dette spilte også Milan to gode kamper mot Barcelona i gruppespillet, hvor det ble 2-2 på Camp Nou, og 3-2 tap hjemme på San Siro. Etter laget sendte ut Arsenal i 8-delsfinalen, skulle laget igjen møte verdens beste spiller, Leo Messi og Barcelona. Etter den første 0-0 kampen, ble det exit etter å ha tapt 3-1 på Camp Nou, og eventyret i Europa var over for denne gang. Det er krystallklart at Milan trenger bedre/unge spillere dersom laget vil konkurere mot de beste i europas gjeveste turnering. Når et lag som Real Madrid sliter med spillere, er det sikkert og visst at Milan har en jobb å gjøre forann neste sesong, men kjenner vi Galliani og Berlusconi rett, er det bare å ligge lavt, og ikke forvente for mye når det kommer til kjøp av stjernespillere. Litt om kampene til Milan i CL!
http://www.youtube.com/watch?v=FiBhCWWuMsM
http://www.youtube.com/watch?v=KmGCc6R-pbo

Zlatan Ibrahimovic
Statistikken til Zlatan Ibrahimovic ble også avbrutt, etter at svensken hadde vunnet ligaen med alle klubbene han hadde spilt for, men sesongen 2011-12 skulle det altså bli stopp.
Det ble 2 gull med Ajax, 2001-02 og 2003-04, før det ble 3 gull med Inter, 2006–07, 2007–08, 2008–09. Jammen skulle det fortsette også i Barcelona, og svensken ble altså nok en gang seriemester i 2009–10. Selvfølgelig måtte Ibra også vinne serien med Milan, og som forventet ble Milan seriemestere 2010–11 sesongen. Zlatan ser likevel ut til å bli toppscorer i Serie A med sine 28 mål på 30 kamper, og slo blant annet sin egen rekord fra dagene i Inter, da han scoret 25 seriemål på 35 spilte kamper. I alle turneringer så langt har det blitt 34 scoringer på 41 kamper for selveste Ibrakadabra. Milans uten tvil viktigste spiller, dog sammen med Thiago Silva, og for en følelse det er å vite at man har disse to fantastiske spillerne på dette laget, så er det bare å håpe at de også er Milan-spillerne neste sesong.
http://www.youtube.com/watch?v=O-DG1xPmymQ
http://www.youtube.com/watch?v=mhhLRanMytQ&feature=related

Antonio Cassano
Den beste nyheten vi Milan-fans fikk var at Cassano kunne spille fotball igjen. Spilleren havnet på sykehus etter 3-2 seieren borte mot Roma, og måtte gjennom hjerteoperasjon. Verden holdt pusten, og krysset fingrene for at Cassano skulle klare seg gjennom denne vanskelige perioden, og etter 6 måneder var altså godeste Antonio Cassano tilbake på fotballbanen. Før denne hendelsen startet Cassano sesongen veldig bra, og scoret 2 mål, og hadde selvsagt mest assist i serien. 5 kamper og 7 assist var fasiten. Tok ikke langt tid før Cassist begynte å imponere igjen, og etter 2 solide kamper, skulle han virkelig slå til mot Siena borte. Det ble 2 målgivende til Ibrahimovic, og ikke nok med det kom han selv på scoringslisten. Velkommen tilbake Cassano, det er liten tvil om at du har vært savnet.
http://www.youtube.com/watch?v=z64yf2h6-W0

Kevin Prince Boateng
Kevin Prince Boateng ble fort elsket av Milan-fansen, etter noen fantastiske scoringer både i serien og Champions League. Vi husker alle målene mot Barcelona, Victoria Plzen og ikke minst Arsenal. La meg heller ikke glemme hattricket til BIG BANG BOATENG borte mot Lecce. Milan lå under 3-0 til pause, helt til Princen kom inn i 2. omgang og gjorde 3 mål på under 20 minutter. Ghaneseren som ikke fikk det til i Tottenham, Borussia Dortmund og Portsmouth, men som eksploderte i Milan. Uansett hva styret velger å gjøre, forventer jeg og håper at de ser hvor viktig Boateng er for dette Milan laget, og at spilleren for all del ikke bør selges.
http://www.youtube.com/watch?v=2_pdOh9QPk0
http://www.youtube.com/watch?v=4D72LSrE72A

Thiago Silva, Pato & Robinho
Thiago Silva hadde også en veldig god sesong, selv om det også ble noen småfeil fra verdens beste midtstopper. Dessverre ble brasilianeren skadet når det gjaldt som mest, så skal det også nevnes at Allegri gamblet til tider med flere av spillerne som ikke var 100% fit. Når det gjelder Pato og Robinho, så har førstnevnte vært skadet nesten hele sesongen, og Barbara elskeren var også innom USA for å finne ut av skadeproblemene. Det hele virket som at Pato kunne bli kvitt disse skadene etter en uke i USA, men som mange trodde fikk han strekk etter 10 minutter da han ble byttet inn mot Barcelona i kvartfinalen. Er det uansett noe vi kommer til å huske Pato for, så må det være 1-0 scoringen på Camp Nou etter 24 sekunder og lynet som suste forbi Barcelona-spillerne. Robinho skuffet denne sesongen og det vi Milan-fans kommer til å huske ham for, er alle de grove missene han har klart å få til forann mål. Noe positivt kan vi også ta med, og det er hjemmekampen mot Arsenal hvor han scoret 2 flotte mål. Litt om verdens beste midtstopper, THIAGO SILVA! ENJOY.
http://www.youtube.com/watch?v=S2_fycQktSo

Filippo Inzaghi
Klart jeg ikke skal glemme å nevne Super Pippo Inzaghi. Spilleren som har spilt for Milan siden 2001 og 200 kamper, står bokført med 72 scoringer. Inzaghi, offside-kongen det ikke går ann å mislike forlater mest sannsynlig Milan etter denne sesongen, men så er det uvisst om italieneren blir å se i en annen klubb, eller om han legger støvlene på hylla. Uansett hva Inzaghi velger å gjøre, ønsker jeg han alt vel og lykke til videre i livet. Takk for mange fantastiske øyeblikk, Filippo Inzaghi! 
http://www.youtube.com/watch?v=3xBmCCIYv50

Forventninger til sesongen 2012-2013
Hvilket forventninger har egentlig Milan-fansen til kommende sesong? Som nevnt tidligere i tråden kommer det til å ryddes i troppen, men så er spørsmålet hvor mange gode/dårlige spillere hentes til klubben, og kommer Galliani og Braida til å kjøre sin gamle stil ved å hente spillere som nærmer seg 30 årene for en billig penge? Ifølge Berlusconi kan det se ut som han kommer til å tømme lommeboken og signere klassespillere, men det skal uansett tas med en klype salt når ting kommer fra den kanten, noe vi har lagt merke til ved flere anledninger tidligere. Jeg mener likevel, og forventer at Milan i det minste gjør det like bra i CL, om ikke bedre, og at Scudettoen skal vinnes forann neste sesong, ettersom Milan har det beste laget i Serie A. Det kommer også veldig ann på hvor godt de andre topplagene gjør det på overgangsvinduet til sommeren, men likevel håper jeg og tror at Scudettoen havner i den rødsorte delen av Milano.

Herved erklærer jeg Milan tråden for de neste årene for åpen. Måtte det være like mye bra diskusjon som årene før, og med enda flere Mian-supportere med tiden.

ALE ALE ALE MILAN ALE, FORZA LOTTA VINCERAI, NON TI LASCEREMO MAI!

TouchForFree
TouchForFreeInnlegg: 23374
07.05.12 03:08
Alexandre_Pato: http://www.youtube.com/watch?v=O-DG1xPmymQ

Nice hattrick. Syk god spiller.

senahid
senahidInnlegg: 1821
07.05.12 03:16

Ifølge noen i Barca-tråden har Keita blitt ryktet til Milan. Nå som Guardiola forsvinner kan ikke Keita (mest sannsynlig har ikke Tito samme suspekte forhold til Keita som Guardiola har) forvente nå særlig med spilletid.

Hva tenker dere om dette? Fantastisk for Barcelona iom. at vi da slipper å se denne traurige spilleren sinke spillet vårt noe mer, men det må da være helt epic fail av Milan å signere denne mannen? Han blir garantert ikke dyr hvis overgangen finner sted (Barcelona må vel være verdens mest gavmilde klubb når det gjelder overganger ut), men det må uansett være en tabbe av dimensjoner å signe Keita og selge Merkel til Genoa...

Alexandre_Pato
07.05.12 12:42
senahid: Ifølge noen i Barca-tråden har Keita blitt ryktet til Milan. Nå som Guardiola forsvinner kan ikke Keita (mest sannsynlig har ikke Tito samme suspekte forhold til Keita som Guardiola har) forvente nå særlig med spilletid.

Har selv fått med meg dette ryktet, og vet ikke helt hva jeg skal tro, eller for den sags skyld mene om Keita til Milan. For å si det sånn, så glemte jeg fort Keita ut etter at jeg leste ryktene om at han kansje kunne ende opp i Milan. Det kommer også ann på prisen- og nå vet jeg ikke hvor mye Barcelona isåfall skal ha for spilleren. Vis han ikke er for dyr, så ja, hvorfor ikke. Når det er sagt så er det ikke drømmesigneringen min i sommer, tvert imot.

(Innlegget ble redigert 07.05.12 12:45)

Tobehn
TobehnInnlegg: 630
07.05.12 12:42
senahid: Hva tenker dere om dette? Fantastisk for Barcelona iom. at vi da slipper å se denne traurige spilleren sinke spillet vårt noe mer, men det må da være helt epic fail av Milan å signere denne mannen? Han blir garantert ikke dyr hvis overgangen finner sted (Barcelona må vel være verdens mest gavmilde klubb når det gjelder overganger ut), men det må uansett være en tabbe av dimensjoner å signe Keita og selge Merkel til Genoa...

Dette ryktet har jo vært nevnt en stund, er jo i utgangspunktet en typisk Galliani signering. Jeg tviler likevel på at han kommer.

Jeg har et håp om at Galliani endelig har forstått at det ikke går an å fylle opp med gamle over-the-top spillere på midtbanen. Kommer han likevel blir han vel en grei rulleringsspiller, så får vi bare håpe lønna blir lav.
Det mest spennende denne sommeren er etter min mening å se hvordan midtbanen er når vi leser 1.september!

Tobehn
TobehnInnlegg: 630
07.05.12 12:43
Alexandre_Pato: Ciao! Etter 3 år med den gamle klubbtråden, og over 10.000 innlegg, følte jeg tiden var inne for å legge ned den gamle, og opprette den nye tråden for AC Milan, selv med 1 kamp igjen for sesongen. Det har vært 3 år med veldig mye bra og saklig diskusjon, så still dere i kø - Gourcuff, Pulse, Genco, MVBasten3, Campania, ForzaCalcio, Hallogallo, Fenni, Pato89, Chriftian, Supercrabby, LaCangura, Noobie79, Tobehn, AMaestro og alle andre Milan-supportere jeg har glemt å ta med. La oss håpe kommende sesong blir over all forventing. Vi er AC MILAN, og kommer garantert sterkere tilbake.

God jobb, og fin tråd Pato!

AMaestro
AMaestroInnlegg: 2038
07.05.12 13:46

Klassetråd!

(Innlegget ble redigert 07.05.12 13:46)

Kuba_16
Kuba_16Innlegg: 5570
07.05.12 14:40

Milan må gjere noko med ungdomssystemet sitt. Når ein likevel skal fylle på med middelmådigheiter i tida som kjem kan dei like gjerne kome frå eigne rekker. 

Scizorinho
ScizorinhoInnlegg: 1391
07.05.12 17:07

Blir utrolig spennende neste sesong. Herlig begynnelse p[ en lang tr[d!

AMaestro
AMaestroInnlegg: 2038
07.05.12 17:10
Kuba_16: Milan må gjere noko med ungdomssystemet sitt. Når ein likevel skal fylle på med middelmådigheiter i tida som kjem kan dei like gjerne kome frå eigne rekker.

Forsåvidt enig. For lite har kommet igjennom rekkene di siste årene. De Sciglio viste seg derimot ganske bra fram igår.

Jeg frykter også for at transfermarkedet kan bli skuffende. Jeg vet ikke helt hvor mye penger som kommer til å stå til rådighet for nye spillere, men det ser ut som Juventus kommer til å hamstre kvalitet.  Nå det er sagt, så snakkes det jo om et par gode free-transfer signeringer på lur.

Alexandre_Pato
07.05.12 17:26
AMaestro: De Sciglio viste seg derimot ganske bra fram igår.

Han har imponert de få kampene han har spilt denne sesongen, og leverte også varene i går, etter at Bonera måtte ut med skade. Det spørs bare hvor mye spilletid han får neste sesong- om han ikke blir lånt ut til en mindre klubb for å utvikle seg enda mer.

Kuba_16
Kuba_16Innlegg: 5570
07.05.12 17:29
AMaestro: De Sciglio viste seg derimot ganske bra fram igår.

Han holdt ikkje igjen i duellane iallfall. Gikk til som ei beltevogn når han hadde sjansen. 

Supercrabby
SupercrabbyInnlegg: 1537
07.05.12 17:37

Jeg har ingen forvetninger foran neste sesong med den tanke at jeg da ikke blir skuffet. Jeg ser ikke helt hvordan vi skal hevde oss uten å fornye troppen betraktelig. Og med Fifas nye regler og Don Silvio´s trangere økonomi, i den forstand vi kan kalle den trang, så ser jeg ikke helt hvordan min forventninger skal realiseres med tanke på nye spillere.

fenni
fenniInnlegg: 10074
07.05.12 17:44
senahid: Ifølge noen i Barca-tråden har Keita blitt ryktet til Milan. Nå som Guardiola forsvinner kan ikke Keita (mest sannsynlig har ikke Tito samme suspekte forhold til Keita som Guardiola har) forvente nå særlig med spilletid. Hva tenker dere om dette? Fantastisk for Barcelona iom. at vi da slipper å se denne traurige spilleren sinke spillet vårt noe mer, men det må da være helt epic fail av Milan å signere denne mannen? Han blir garantert ikke dyr hvis overgangen finner sted (Barcelona må vel være verdens mest gavmilde klubb når det gjelder overganger ut), men det må uansett være en tabbe av dimensjoner å signe Keita og selge Merkel til Genoa...

Om han går billig er det neppe en epic fail å satse på Keita, men som brasser og afrikanere flest er han nok opptatt av lønna, og Milan skal senke lønnsnivået sitt kraftig, så Keita finner helt sikkert et mer lukrativt tilbud. Men skulle han mot formodning komme billig & godta en middels lønn, så ja takk!

Merkel har ikke et voldsomt toppnivå, men bidrar med mye innsats og energi, noe som Milan trenger.

fenni
07.05.12 17:54
Alexandre_Pato: Sesongen 2012-2013Forran neste sesong er det usikkert hva som kommer til å skje med flere av spillerne. Spillere som Gattuso, Seedorf, Ambrosini, Zambrotta, Nesta, Flamini, Yepes og Van Bommel er noen av de som kan forsvinne, selv om jeg tror at Nesta forlenger med ett år, kansje også Seedorf og Ambrosini. Slik det ser ut nå så er Van Bommel og PSV blitt enig om en 1-års kontrakt, så gjenstår å se om han forsvinner eller ei. Ellers har det vært snakk om et mulig salg av Boateng, for å dekke noe av underskuddet. Personlig tror jeg dette ikke kommer til å skje, og at det bare er media som blåser det hele ekstra opp. Det som fort kan skje er at Pato pakker kofferten og forlater Milano (om det rette budet kommer vel å merke), noe som også gjelder landsmannen Robinho. Men så skal vi heller ikke glemme at Pato er en av spillerne på dette Milan laget som Berlusconi liker best, og det hjelper heller ikke med at Pato er sammen med datteren til sjefen, Barbara Berlusconi. Kan også ta med at Fiorentinas Montolivo ryktes å være klar for klubben, uten at det er noe å hoppe i været for, mens Mourinho ønsker seg Zlatan til klubben, og vil gjøre så mye som mulig for å få svensken over til Real Madrid. Acerbi og Traore forventes også å signere 3 års kontrakt med Milan, og flere melder at det allerede er done deal. I tillegg kjøper Milan de resterende 50% av El Shaarawy og det spekuleres dermed at Merkel går motsatt vei. Når det gjelder Allegri har han selv uttalt at han også kommer til å trene laget neste sesong, mens sjefen ikke er like sikker i sin sak, Silvio Berlusconi.

Glimrende tråd ;)

Av de nevnte spillerne nevnt øverst i ditt innlegg, så er Nesta den eneste som jeg virkelig vil ha med videre. Innser i tillegg at det er mest realistisk at i alle fall en, kanskje to, av Ambro, Gattuso og Seedorf får fortsette.

Kommer de rett tilbudene på Pato/Robinho, så selg i vei! Også her er det nok realistisk at en av de fortsetter. Zlatan skal ingen steder!! Han er pr dags dato vår ''signaturspiller'', den som eksemplifiserer klubben...

El Shaarawy....har ikke så sterke følelser verken den ene eller andre veien, han er for meg et bra talent, men ikke unik på noen måter...

grock19
grock19Innlegg: 81793
07.05.12 17:55
senahid: selge Merkel til Genoa...

Må være hyggelig for en tenåring og bli skippet frem og tilbake som kveg mellom disse klubbene hvert halvår også..

fenni
07.05.12 18:05
Supercrabby: Jeg har ingen forvetninger foran neste sesong med den tanke at jeg da ikke blir skuffet. Jeg ser ikke helt hvordan vi skal hevde oss uten å fornye troppen betraktelig. Og med Fifas nye regler og Don Silvio´s trangere økonomi, i den forstand vi kan kalle den trang, så ser jeg ikke helt hvordan min forventninger skal realiseres med tanke på nye spillere.

100% enig, ser heller ikke hvordan vi skal heve oss betraktelig uten nye spillere. En viss forbedring kan vi få med mindre skader, men samtidig var det ikke bredden som var problemet i 2011/12 sesongen, men toppnivået, som kampene mot de andre topplagene så utrolig TYDELIG visste.

CL har jeg allerede gitt opp neste sesong, vi er listefyll i den mest prestisjetunge turneringen. Dessverre. Vi hadde trengt i alle fall tre toppspillere (keeper, DM & en angriper) for å kunne hevde oss der, samtidig beholde Ibra, Silva, Nocerino, KPB, Cassano. Det siste kan jo skje, men det første kommer aldri i verden til å skje.

Når det gjelder scudettoen så er det Inter og Juve som jeg ser som de store konkurrentene. Går ut i fra at begge lag vil ruste opp i sommer. Går ut i fra at Juve henter inn en klassespiss, det er jeg faktisk helt sikker på!!

Jeg vil altså ha tre klassespillere, keeper, DM og angriper, men det kommer ikke til å skje. Vi kommer til å ha samme middelmådige keepere, Montolivo kommer inn på midtbanen....ikke bra....har et lite håp om at man kan lure til seg Balotelli. Selvsagt en risikosport, men han er vært den sjansen.

Alexandre_Pato
07.05.12 18:10
fenni: Glimrende tråd ;)
Av de nevnte spillerne nevnt øverst i ditt innlegg, så er Nesta den eneste som jeg virkelig vil ha med videre. Innser i tillegg at det er mest realistisk at i alle fall en, kanskje to, av Ambro, Gattuso og Seedorf får fortsette.

Thanks buddy! Det er akkurat slik jeg også tenker, og hadde noen spurt meg, så hadde jeg bare gått for Nesta. Om jeg skal velge håper jeg det blir Ambrosini som fortsetter enda en sesong. Seedorf og Gattuso tror jeg har fint lite å bidra med, selv om førstnevnte ofte spiller godt ute i Europa mot topplagene. Når det gjelder Pato er det ikke annet enn å selge om dete rette budet kommer, og det samme gjelder Robinho. Tror ikke begge forsvinner uansett- og har likevel en følelse at Milan ikke lar Pato gå til sommeren, og at de gir ham en "siste" sjanse. Snakket faktisk med en annen Milan-supporter i dag om situasjonen rundt spillere, og han kunne tenkte seg å hive ut alle, utenom Ibrahimovic, Thiago Silva, Boateng, Nocerino og Abate. Faktisk er han heller ikke helt på jordet, for det er MANGE som er dårlige på dette laget!

(Innlegget ble redigert 07.05.12 18:12)

fenni
07.05.12 18:18

Amaterasu skrev; En annen ting, som er mer en direkte kritikk mot noen av spillerne, går på dette med holdninger. Thiago Silva hadde rett, tror jeg, da han i vinter sa at det var en holdning blant enkelte spillere i høst om at ting ville gå av seg selv. Det der kastet vi bort mange poeng på. Og jeg tror det samme skjedde i kampene mot Fiorentina og Bologna i vår, der ligagullet egentlig ble tapt.
Personlig tror jeg det handler om gamlingene, til en viss grad. De som har vunnet mye og naturlig nok vil være relativt mette. Det virkelige unntaket her er Ibra, som har vært gedigen i år. Nå er det mange på vei ut i sommer også, så vi får jo se hvordan ting ligger an igjen til høsten

**********************'

------> svar

I tillegg til mitt poeng om at vi trenger noen klassespillere til, så er du her inne på kjernen av det jeg er mest opptatt av!!! Spillere, klubben og ikke minst fans hadde alle en ekkel holdning i november/desember. Jeg ble kvalm av det hovmodet og selvgode holdningene som visste seg da...denne ''slapp av, alt ordner seg holdningen'' er det verste jeg vet. Milan anno dette året er ikke i nærheten kvalitetsmessig til å ha en slik holdning. Dessverre ble mine bekymringer på dette tidspunktet bekreftet utover sesongen.

JerD18
JerD18Innlegg: 9182
07.05.12 18:23
senahid: Ifølge noen i Barca-tråden har Keita blitt ryktet til Milan.

I så fall vil dere få knallhard konkurranse fra Malaga. Der har klubbpresidenten sagt at Keita er deres hovedmål på overgangsfronten til sommeren.

Nikeoman
NikeomanInnlegg: 7496
07.05.12 18:24

Greit med en ny tråd og frisk start. Som noen her har jeg ingen store forhåpninger til noen store signeringer denne sommeren, mtp FFP og budsjettet. Men isåfall om vi blir av med mange av de som har kontrakt til sommer, observere noen bra alternativer i Sør-Amerika eller for den slags skyld i Europa. Er ikke så begeistret for at vi kan ende opp med blant annet Montolivo, da jeg av en eller annen grunn får assosiasjoner til Aquilani og ikke har han virket pigg i årets sesong.  Men hvis det er den veien vi går så hadde det ikke gjort meg noe om dem tok seg god tid å se hva som finns der ute. Acerbi virker å være interessant av det lille jeg har sett av han, Ligue 1 har jeg ikke fulgt med på et par sesonger så vet ikke hva Traore står for. Men utifra disse navna så snakker vi ikke om eventuell start11'er.

Jeg holder med utsagnet til Gattuso for å si det sånn.

http://www.football-italia.net/18556/milan-need-rejuvenating-says-gattuso

Gudene må vite hva Galliani og Berlusconi skal finne på i sommer.

fenni
07.05.12 18:37
Alexandre_Pato: Thanks buddy! Det er akkurat slik jeg også tenker, og hadde noen spurt meg, så hadde jeg bare gått for Nesta. Om jeg skal velge håper jeg det blir Ambrosini som fortsetter enda en sesong. Seedorf og Gattuso tror jeg har fint lite å bidra med, selv om førstnevnte ofte spiller godt ute i Europa mot topplagene. Når det gjelder Pato er det ikke annet enn å selge om dete rette budet kommer, og det samme gjelder Robinho. Tror ikke begge forsvinner uansett- og har likevel en følelse at Milan ikke lar Pato gå til sommeren, og at de gir ham en "siste" sjanse. Snakket faktisk med en annen Milan-supporter i dag om situasjonen rundt spillere, og han kunne tenkte seg å hive ut alle, utenom Ibrahimovic, Thiago Silva, Boateng, Nocerino og Abate. Faktisk er han heller ikke helt på jordet, for det er MANGE som er dårlige på dette laget!

;)

På et generelt grunnlag så savner jeg realisme i laget. Er vi Milan som skal kjempe om både Europa og scudettoen? Eller skal vi godta at vi ikke lenger er det laget vi var? Jada jada, jeg vet at FFP og Berlesconis økonomiske (og juridiske?) problemer er en del av dette bildet....men når man ser troppene til Real Madrid og Barcelona (og City nærmer seg) så er det ikke tvil om at vi må ha flere spillere av ypperste kvalitet for å konkurrere om CL igjen...

Av Ambrosini, Seedorf og Gattuso så er Ambro den jeg liker dårligst, men for å være realistisk, så er han kanskje den beste kandidaten av de her tre til å fortsette en sesong til, men da håper jeg det blir i en back-up rolle og ikke som noe førstevalg...

Pato er jeg så ambivalent til...jeg greier ikke å fri meg helt fra tanken på at skadefri og med rette holdninger så kan han fortsatt være en klassespiller...samtidig kan man selvsagt ikke vente i det uendelige. Neste overgangsvindu kan være siste mulighet for å få godt med penger for han...Robinho har jeg offisielt gitt opp nå. Han kommer alltid til å være spilleren som kan gjøre fantastiske ting med ballen, for så å ta en dribling for mye eller gi en håpløs pasning, han er kronisk ustabil, så mye ay man kan kalle han stabil ustabil ;)

Den supporteren som nevnte Ibra, Thiago Silva, KPB, Nocerino og Abate har mye rett...tar vi i tillegg med Cassano (forutsatt at han beholder helsen), så vil jeg heller si at dette er spillerne vi IKKE kan miste om vi skal ha ambisjoner neste år. I tillegg vil jeg beholde Aquilani (langt foran Montolivo). Tar vi så i tillegg med Nesta så har vi nevnt de som jeg vil ha som stammen. Resten er salgbare om tilbudet bare er godt nok...

fenni
07.05.12 18:43
Alexandre_Pato: Det har vært 3 år med veldig mye bra og saklig diskusjon, så still dere i kø - Gourcuff, Pulse, Genco, MVBasten3, Campania, ForzaCalcio, Hallogallo, Fenni, Pato89, Chriftian, Supercrabby, LaCangura, Noobie79, Tobehn, AMaestro og alle andre Milan-supportere jeg har glemt å ta med.

Hvor ble det forresten av kengurinnen, tok hun overgang til Napoli, eller hva skjedde?

Scizorinho, ny bruker i det hele og det store, eller bare nytt brukernavn?

senahid
senahidInnlegg: 1821
07.05.12 19:34
grock19: Må være hyggelig for en tenåring og bli skippet frem og tilbake som kveg mellom disse klubbene hvert halvår også..

Kanskje han liker å reise mye?

pato89
pato89Innlegg: 3836
07.05.12 19:38

Herlig tråd!:) 

ForzaCalcio
ForzaCalcioInnlegg: 4690
07.05.12 20:07
Scizorinho: Blir utrolig spennende neste sesong. Herlig begynnelse p[ en lang tr[d!

Du må trykke Alt+Shift.

Alexandre_Pato
07.05.12 21:26
fenni: Hvor ble det forresten av kengurinnen, tok hun overgang til Napoli, eller hva skjedde?

Det er vel noen måneder siden hun forlot VGD sånn helt plutselig. Så kan vi bare spekulere om hva som var årsaken, ettersom LaCangura var veldig aktiv på forumet. 

Scizorinho
ScizorinhoInnlegg: 1391
07.05.12 21:28
fenni: Scizorinho, ny bruker i det hele og det store, eller bare nytt brukernavn?

Ny bruker her på VGD :) Fant denne nettsiden for et par uker siden og har lest en del om den. Får håpe jeg blir tatt vel imot ;)

grock19
grock19Innlegg: 81793
07.05.12 21:30
fenni: Hvor ble det forresten av kengurinnen, tok hun overgang til Napoli, eller hva skjedde?

Hun tenkte vel at istedenfor å spamme ned alle Calcio-tråder med chat med Simone_Inzaghi, kunne det ikke være Så farlig å heller møte ham en gang.

For å sitere Aidan fra The Ring: "She lives in a dark place now".

Alexandre_Pato
07.05.12 21:31
Scizorinho: Ny bruker her på VGD :) Fant denne nettsiden for et par uker siden og har lest en del om den. Får håpe jeg blir tatt vel imot ;)

Velkommen skal du være, Scizorinho.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg